Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ennakkotietoa tämän kevään Cyclesport lehdestä:

    "Aprilia CEO Leo Mercanti has confirmed that his company will return to World Superbike in 2007 with an ALL NEW MODEL. ""based on previous racing experience"". Could this mean conversion of the three-cylinder MotoGP engine into a production unit? Mercanti says NO.

    The ""highly sophisticated"" bike will be powered by a 90-degree 1000cc V-Four currently in development. A new generation of 90-degree V-Twins is also under consideration, with displacements ranging from 850 to 1200cc to replace the current 60-degree V-Twin

    Further news indicates chances are good that the 77-degree V-Twin that powers the SXV and RXV might give life to an ultra lightweight sportbike

    The Ampelio Macchi-conceived engine could also serve as the starting point for the aforementioned 1000cc V-Four.



    Saadaankohan kohta vakiona vääntöä "riittävästi" twineihinkin



    <br />
  2. #2
    Lainaa (Samiv @ Tammi. 28 2006,12:37) kirjoitti
    Further news indicates chances are good that the 77-degree V-Twin that powers the SXV and RXV might give life to an ultra lightweight sportbike
    Onkos tämä nyt se 450-kuutioinen? Sillä varustetua sporttia jo kovasti odottelen...
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  3. #3
    Käsittääkseni kyllä.
    <br />
  4. #4
    Fiksu veto, jos Aprilia tekee 4 sylinterisen 1000cc sportin. Saadaan se tehopuolikin kerrasta kuntoon Sylinterien asettelulla ei ole niinkään tuohon tehopuoleen merkitystä.

    V4 on kyllä ihan hyvän muotoinen prätkäkäyttöön; kohtuu kompakti kaikilta mitoiltaan.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Tuo V4 olisi kyllä mannaa. Siinä yhdistyvät rivinelkun ja papattimen hyvät puolet: Tehoa kompaktissa koossa.

    Valmistuskustannukset ovat vain olleet noisa V4-padoissa hieman suolaiset.

    Muistan edelleen sen hämmästyksen, minkä koin kun heitin lenkin täysin vakiolla vuosimallin -84 Honda VF1000F:llä. Jonkun verran edistynyt motti ikäänsä nähden. Kerrassaan loistava motti ajettavuudeltaan! Tehoa tulee tasaisesti ja melko pitälle.

    Saapa nähdä jos tuo Aprilian veto avaisi pelin kunnolla ja muutaman vuoden päästä saataisiin muiltakin valmistajilta V4- tai jopa V5-moottoreita sporttipyöriin.
  6. #6
    Tuossa jos olisi hinta kohdallaan, niin voisi kiinnostaa parin vuoden kuluttua. Tai kävisihän se Millekin, mutta jos tässä merkkiä käydään vaihtamaan, niin jotain ekstraahan sitä olisi saatava, vaikka sitten lisää tehoa. Tosin sitä ennen pitäisi oppia ajamaan noilla pyörillä kunnolla.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  7. #7
    Taas vähän lisää juttua 75 asteen V4:sta ja dynotestien tuloksien kommentointia. Malli saatetaan esitellä tänä vuonna Colognan motoshowssa.

    http://www.apriliaforum.com/forums/s...ad.php?t=81878
    <br />
  8. #8
    Minua kiinnostaa erityisesti se SXV:n moottorilla oleva ultralight sportsbike, ah sitä ajamisen iloa mitä sellaisessa on!
  9. #9
    Joo se ois varmaan metka laite, vaikka pelkästään ratapyöräksi. Se 550cc supermotokin kelpais, mutta hinta on aika suolainen, siis kilvettömänäkin, eikä noita ens alkuun kait edes saa valkokilpisenä.

    A new generation of 90-degree V-Twins is also under consideration, with displacements ranging from 850 to 1200cc to replace the current 60-degree V-Twin

    Joo, saappaat nährä mitä sieltä sitten tulee jos tulee, jahka nuo konsideraatiot on saatu pähkäiltyä. Oishan se kiva nähdä taas jotain uutta. Tosin kallistahan se kehitystyö on pienelle tehtaalle, eli saas ny nährä mitä noista tulee oikeasti toteutumaan, jos nyt mikään.
  10. #10
    Lainaa (canepazzo @ Huhti. 20 2006,12:14) kirjoitti
    Joo, saappaat nährä mitä sieltä sitten tulee jos tulee, jahka nuo konsideraatiot on saatu pähkäiltyä. Oishan se kiva nähdä taas jotain uutta. Tosin kallistahan se kehitystyö on pienelle tehtaalle, eli saas ny nährä mitä noista tulee oikeasti toteutumaan, jos nyt mikään.
    Jep 700 miljoonaa euroa käyttävät nyt näiden uusien mallien suunnitteluun ja kehittelyyn tuon haastattelun mukaan. Ei mikään ihan pieni paja siis kyseessä. Takanahan on Piaggio-konserni. En kyllä yhtään epäile etteikö noita uusia malleja olisi seuraavan 2 vuoden aikana tulossa.

    Mielenkiintoista olisi nähdä myös se 600-750:sten luokaan sijoittuva, mukavampi ja tehokkaampi peli kuin nykyiset japsit.



    <br />
  11. #11


    Motorcycle News lehden taiteilijan näkemys Aprilian V4:sta. On kuulema aika hyvin yleensä pitäneet paikkansa joten ilmeisesti saavat jotain tietoja talleilta miltä pitäisi näyttää...
    <br />
  12. #12
    Tainnut taiteilija risteyttää Millen ja Tornado Tre le:n.
    Paitsi eihän tommonen varmaan ollenkaan pöllömpi olis.



  13. #13

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Kyllä tuolla omistajavaihdoksella jotain vaikutusta tulee olemaan Aprilian kehittämisessä kohti kilpailukykyistä pyörää.

    Aprilia-merkin ratamenestys halutaan hyödyntää. Jotain varsin sensaatiomaista saattaa olla lähivuosina tulossa kilpailemaan katukäyttäjienkin sieluista.

    Hintaa kyllä tolle V4:selle takuulla tulee niin paljon, että se ei joka pojan pyörä ole.

    Muotoilultaan Apriliat ovat jo nyt varsin mukiinmeneviä.
    Aprilioiden muotoilussa ollaan hakemassa aidon kisapyörän fiiliksiä.

    Saas nähdä, minkälaisen kokonaisuuden tehdas saa aikaiseksi.
  14.  
  15. #14
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 29 2006,12:00) kirjoitti
    Hintaa kyllä tolle V4:selle takuulla tulee niin paljon, että se ei joka pojan pyörä ole.
    Hinta itseasiassa pyritään pitämään Aprilian tyylin mukaisena eli uskoisin että varmasti alta 25 000 euron lähtee kunhan kaupoihin tulee.
    <br />