Valitettavasti ei ollut, olisi ollut mielenkiintoista...(Teme FZS600 @ Tammi. 27 2006,15:15) kirjoitti
Itse olen ollut tyytyväinen Yamaha Centeriin, ei siinä mitään, mutta täytynee ensi huoltoon "unohtaa" Mr K****n käyntikortti huoltokirjan väliin, ei siitä ainakaan haittaa voi olla...
... varsinkin jos muistan valuttaa takajarrunesteitä jostain löysästä liitoksesta pihalle...
![]()
![]()
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kallista huoltoa.. Kallista valohoitoa..
Se on usein kyllä valitettavaa, että säästetään työtunneissa, kirjataan tehdyksi, eikä tehdä. Oletetaan, että "ei siellä kuitenkaan voi olla vikaa" jne.
![]()
Mikähän on 8 tuntia käytännössä töitä tekevän huoltomiehen päivän työtuntilaskutus? Laskutetaanko 16 tuntia päivässä (kova kaveri, kun saa ajankin hidastumaan!!)? Jotenkin vähän epäilen, että huoltomiehet ei oikeasti kuluta merkityistä työtunneista työn todelliseen tekemiseen kuin murto-osan.
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Noi vahinkopaikkailut tehdään kyllä äärimmäisen huolellisesti joka paikassa kun maksaja (vakuutusyhtiö) on varma ja pulittaa jokaisen uuden osan. Sehän vaan lisää varaosamyyntiä. Sama homma mullakin kun joitain vuosia sitten pakettiauto peruutti päälleni. Tuntui että palikkaa vaihdettiin ihan vaan "varmuuden vuoksi". Sama juttu auton kanssa kun 4 vuotta sitten hyppäs metsäpeura etupellille.(vauhti korjaa virheet... @ Tammi. 27 2006,16:01) kirjoitti
Vahinkojen korjaus on ihan eri asia kuin määräaikaishuolto.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Totaalisen offtopikkia, mutta tuttua puuhaa se ajankulun vääristely autopuolelta:(Athene @ Tammi. 28 2006,19:48) kirjoitti
Vein kotiloni puslanvaihtoon paikalliseen merkkikorjaamoon. Työnjohtaja lupasi työn alkavan heti aamusta ja lupasi soittaa kun homma ok. No meikäläinen siitä kävellen tutustumaan viereisten autokauppojen valikoimaan, ja noin tunnin kuluttua saapastelin em. korjaamon ohi, ja totesin, että bilikkani on jo ulkona korjaamosta.
Astelin siitä samantien sisään, jossa tiskillä ollut jamppa ojensi minulle laskun, johon oli merkitty työtä todellisuudessa kuluneen noin yhden tunnin sijaan 2,5 h. Hetken hämmästeltyäni avauduin herralle huolella, ja ihmettelin miten voi työtä olla laskussa noin vitusti, kun koko puljukaan ei ole vielä ollut auki kahtakaan tuntia??? Vihdoin sain käsiin uuden laskun, jossa tuntiveloitusta oli 1,5 h, ja maksoin sen. Parasta kuitenkin oli, kun auton vastaanottanut työnjohtaja soitti noin tunnin kuluttua, ja ilmoitti korjauksen valmistuneen juuri, ja että voisin tulla noutamaan autoni.
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
joo kyl se on ihme ettei brant puutu bw:n toimintaan mitenkään!taitaa olla siellä kanssa samanlaiset apinat pallilla!
todella hyvä testi taas tm:ltä,joka taas todistaa kuinka päin vittua on asiat täällä prätkä puolella!mutta kyllä mä tästä tilanteesta syytän myös meitä asiakkaita..miks me edelleen käytetään noita firmoja ja annetaan saman kusetuksen jatkua vuodesta toiseen??itse en enää kyseiseen firmaan astu en huollon enkä uuden pyörän ostoa varten.eikös ois jotain järkeä työllistää paikallisia ja tuttuja mp-korjaamoja eli juuri näitä missä sovitut työt tehdään ja voit olla vaikka itse vieressä kahvia juomassa silläaikaa kun mopoo huolletaan.vitut siitä takuuleimasta.itse teen huollot ja jos isoo huoltoo tarviin mihin itsellä ei riitä rahkeet niin sillon mopo paikalliseen tuttuun korjaamoon,jossa hinta on aina neuvoteltavissa ja homma toimii.
![]()
Täytyy korostaa että JL Bike sai TM:n arvostelussa täydet 5tähteä ja kaikki huoltotyöt oli suoritettu mallikkaasti. Eli niinkun TM:ssäkin on todettu, huollon VOI tehdä myös hyvin, täydellisestikin, jos halua siihen löytyy. Itekin oon kävässy JL Bikella ihan vaan jotain varaosaa kysymässä ja ilmasia neuvoja kyttäämässä ja positiivinen kuva jäi *kirjoitti
Vaikka näitä huonoja paikkoja tuntu riittävän niin täytyy antaa ansaittua tunnustusta mestoille jotka tekee työnsä kunnolla.
Olivat muute näköjään muuttanu tuolta juvanmalmilta...
- Gpz 900 R -
- CB 600 F Hornet -
Aika karua luettavaa, ei ole oikein homma hanskassa firmoilla eikä välttämättä myöskään asentajilla. En oikein jaksa uskoa, että kavereille annetaan nimenomainen ohje toimia näin... Toivottavasti eivät huolla omia menopelejään samalla tyylillä
Paras keino kuluttajalle vaikuttaa asiaan on äänestää jaloillaan; antaa ko. paikkojen miettiä liikeideaansa kaikessa rauhassa.
Onneksi pystyn huoltamaan oman kaluston ihan itse, täytyy vain pitäytyä tarpeeksi vanhassa ja rakenteeltaan yksinkertaisessa kalustossa...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Pitkälti samoilla linjoilla olisin itsekin... mutta, nämähän nykyajan huoltamot on niin "suljettuja", ettei sinne ole juuri asiakkaalla asiaa. Kuulinpa tuossa vielä erään merkkiliikkeen myyjältä, että "ei sinne kannata mennä kyttäämään sitä huoltoa, kun ne ei oikein tykkää". No joo, ymmärränhän minä että rauhassa saisi työnsä tehdä, mutta kun ei ole oikein luottoa näihin "merkkikorjaamoihin". Todisteena mm. nämä viimeaikaiset testit. Vielä kun hinnat on aivan järjettömiä, niin haluaisin itse kyllä nähdä työn määrän ja laadun. Kokemuksia löytyy heti itseltäkin viime viikolta. Ajatuksena oli käyttää pyörääni (isossa) määräaikaishuollossa, johon sisältyy mm. venttiilivälysten tarkastus. Kun tietää 12r runkogeometrian + muut siihen liittyvät asiat, niin päätin asian hoidattaa merkkiliikkeessä. Kun vielä olen lähes kaikki rahani laittanut pyörääni, niin ajattelin että se tulee saamaan hyvää kohtelua kaikinpuolin, olihan se ennenkin huollettu merkkiliikkeessä. Huollon hintaa onneksi päästiin räätälöimään hieman, koska ajankohta oli näin talvella + satuin tuntemaan myyjän aika hyvin. No jokatapauksessa hintaa jäi vieläkin aivan saatanasti ja mielestäni huollosta jäi kovin kyseenalainen kuva... kaikkia pyytämiäni kohteita ei oltu tehty, takakate oli naarmutettu ja kyseltyäni tarkennusta huollosta niin jäi jotenkin sellainen kuva että se on tainnut saada vain valohoitoa... laskussa se ei kyllä näkynyt!!! Kerrottiin vielä, ettei siihen mitään tarvinnut vaihtaa kun se on niin hyvässä kunnossa. No hyvä kai se että pyörä on lähes moitteeton, mutta jos siinä on naarmuja ja lasku on älytön siihen nähden ettei siihen ole tarvinnut tehdä kuin tarkastuksia niin ei minun huumori sitä kestä(mazak @ Tammi. 25 2006,17:13) kirjoitti
![]()
Jatkossa ei minun pyöräänikään remontoida ilman minun läsnäoloani, mikäli siihen tulee muut koskemaan muutenkaan! Siinäpäs paatosta kerrakseen, toivoisin samalla myös että tänne pohjoisemmaskin saataisiin tarkastuksia korjaamoihin, jotta asiaan pystyttäisiin puuttumaan paremmin.
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Kyllä ainut tapa varmistua liikkeen huolloista lienee jäpittää itse vieressä. Tätä olen harrastanut autohuolloissa siitä lähtien kun pari merkkihuoltoa hutiloitiin juuri mitään tekemättä.
Voiskohan Sotka tai Isku heittää huoltamoihin halpoja tuoleja huoltoa venaaville kuskeille odottelun ajaksi...
-¤- BMW F800 ST -¤-
Kawasaki ER-6n
Honda CB 500
Alfa ja hihna... Onko semmosiakin? Taitaa olla aika usein ketjulla.(teppot @ Tammi. 25 2006,18:22) kirjoitti
Mutta aiheeseen. Itse olen ollut huollon asiakkaana kahdesti (jollei renkaanvaihtoja lasketa), ja olen ollut saamaani palveluun tyytyväinen. Toinen kerta oli Mouhijärven KX-Centerissä ja toinen kerta RM Heinolla. Edellinen omistaja oli huollattanut nykyisen pyöräni maahantuojalla, ja Heinolla paljastui, että esimerkiksi boksia ei ollut säädetty (eli ei koskettu kertaakaan tehtaan jälkeen) ja TPS oli jätetty laittamatta kohdalleen. Muuttui muuten ajo aika erilaiseksi säädön jälkeen...
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
tiettyhän se niinkin on että tarkkoja ollaan ku vak.yht. maksajana toimii...mutta kyllä toi jammusentteri paremmalta vaihtoehdolta tuntuu ku esmes.auto-bike,johon parivuotta sitten palo käämi ihan totaalisesti(wekkuli @ Tammi. 28 2006,21:42) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
Itselleni sattunutta...
Pyörä kävi 40tkm huollossa merkkiliikkeessä, samalla piti korjata keula (talvella ei voinut koeajaa, se ei toiminut paskaakaan).
Pyörä tuli huollosta, venttiilit oli säädetty, ja sen viikon aikana kun se makasi siellä oli jopa keula huollettu, Mahtavaa suorastaan...
Sitten se hauskin osuus, 40tkm huoltoon kuuluisi aika paljon muutakin kuin venttiiliensäätö, mutta kyseinen huolto ei ollut tehnyt muuta kuin vaihtanut öljyt tämän lisäksi.
Ilmansuodatinta ei ollut vaihdettu... Kamala homma olis ollut kun kotelo on ollut kumminkin irti...
Ja parasta koko hommassa oli: jokseenkin törkeä huolimattomuus virhe, keulassa oli alakolmio jätetty kiristämättä...
"erikoista"-ääntä kun ihmettelin (luulin tulevan ohjauslaakerista) jouduin kauhukseni toteamaan toiselta puolelta pultin jo pudonneen kokonaan pois, ja toisella puolella oli juuri putoamassa...
Voi varmaan kuvitella tuntemukset tästä touhusta?
(kaikkea en viitsi edes kirjoittaa)
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
"Ja parasta koko hommassa oli: jokseenkin törkeä huolimattomuus virhe, keulassa oli alakolmio jätetty kiristämättä...
"erikoista"-ääntä kun ihmettelin (luulin tulevan ohjauslaakerista) jouduin kauhukseni toteamaan toiselta puolelta pultin jo pudonneen kokonaan pois, ja toisella puolella oli juuri putoamassa...
Voi varmaan kuvitella tuntemukset tästä touhusta?"
silloin olisin kyllä itse huutanut suoraa huutoa siellä huollossa ja fleimannut paikan netissä kaikilla mahdollisilla foorumeilla alimpaan helvettiin.
![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ihan turhaan säästellään niiden huoltofirmojen nimiä. Jos joku on mokannut niin ne kuuluisat "faktat" tiskiin vaan. Jos kaikki faktat tiedettäis, niin se ois ihan tasapuolista firmoille. Ja niiden ongelma se on pitää huoli että ko. tapauksia ei tule!
Turha sanoa että on vaan yksittäistapaus. Yksittäistapauksia ne teeämmän huoltovertailussakin on.
Jos mulle jotain vastaavaa tapahtuu, saatte olla ihan varmoja, että toitotan sen täällä! Ettäs sen tiedätte sitten kaikissa mahdollisissa Ducati-huoltofirmoissa!
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kukko, olik tää ny se kuuluisa Turkulainen mesta?
kallis hinta käytännössä öljynvaihdosta, olikos jossain paikassa sekin tyhjennetty puolis katteille, onneks ajan sen verran vanhalla pyörällä ettei tartte takuuleimoja hakea
Kyllä se Turkulainen Triumphia myyvä ja "huoltava" liike...
Kirjoittaminen on kesken, laitan sen tonne risuja&ruusuja osastoon kun saan novellin valmiiksi....
Eli faktat tulee pöytään...![]()
Voit kuvitella puhelun laadun?(jaket @ Tammi. 31 2006,10:47) kirjoitti
Ja voit varmaan kuvitella mitä olen ko. liikkeestä kaikille sanonut... ja nyt varmaan on tapahtuneesta tarpeeksi kauan, niin saan ihmisen silmille sopivaa tekstiä suollettua...
Aivan samaa mieltä!! Jos huollosta maksetaan tähtitieteellisiä summia niin vähintä mitä voi pyytää että palvelu olisi sen mukaista.. tuntuu uskomattomalta ettei tällainen asia olisi jo itsestään selvyys(wekkuli @ Tammi. 31 2006,10:53) kirjoitti
Varsinkin kun näin mp- puolella varsin hyvin tiedetään että useimmiten pyörän omistaja on tarkka pyörästään ja yleensä muutenkin "vihkiytynyt" paremmin lajiin/harrastukseen.
ps. itse olen sen verran pirullinen omassa tekstissäni, että varmasti pohjoisemmat lukijat tietää mistä "merkki"korjaamosta on kysymys... ei niitä KAWASAKI- korjaamoja kovin paljon ole![]()
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Näiden testien ym kokemusten myötä voikin miettiä, että monikohan MP onnettomuuksista onkaan johtunut jonkin asteen laiminlyönneistä![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Ainakin kuolemaan johtaneista prosenttiosuus on selvästi pienempi kuin ns. "freak accident" -osaston jutuilla. Näitä jälkimmäisiä muistan viimeiseltä viideltä vuodelta useamman, mutta näin äkkiseltään en muista ainoatakaan tekniikan pettämistä. Tietysti jos lähdetään itsepetoslinjalle, niin aina voidaan spekuloida oliko siinä "mutkassa kaiteisiin 150 lasissa" -tilanteessa kenties myös joku tekninen vika.
TÄÄLLÄ olisi vuodelta 2003 heinä-elokuun motoristiraadot vaikka esimerkiksi.
Onneksi näitäkin kavereita löytyy niin pysyy nuo BW:t yms. pystyssä.(HonDasty @ Tammi. 25 2006,21:43) kirjoitti
![]()
Itse olen käyttänyt 12R:n ainoastaan 12tkm huollossa, jossa säädettiin mm. yhtä pakoventtiiliä. Paikkana oli tosin JV-Motosport, jossa tehdään se mistä maksetaan. Kaikki muut "pikkuhuollot" olen tehnyt itse ja aion takuuajan jälkeen tehdä kaiken itse.
juuri näin...eiköhän jotain ala tapahtuu ku porukkaa ei näy.(CBX_Raider @ Tammi. 31 2006,16:28) kirjoitti
mä en tajuu mistä nää huoltojen valohoito hinnat ees revitään?
voisko joku valaista mua asiassa?vantaan bike world-1000km ensihuolto 123ekii siis pelkästä öljyvaihdosta hornettiin!mitä ihmeen ainetta ne tonne koneeseen kaataa ja saa aikaa menee viel 1,3h??
osa noista "vioista" oli kyllä vähän kyseenalaisia kuten rengaspaineet. en itse välttämättä haluaisi että rengaspaineitani muuteltaisiin huollossa, jos jostain syystä tykkää ajella eri arvoilla kuin tehdas suosittelee. tökeröin muisto itseltä noista merkki huolloista oli moposkootterin 4000km huolto itse huolto ei ollut hirveän kallis mutta laittoivat huollossa variaattoriin prikan takaisin *minkä olin itse ottanut pois. ihme huoltotoimenpide kun laskee vekottimen huippunopeutta 30km/h. sen jälkeen olenkin onneks saanut pyörät huollettua itse kun ei ole takuu syistä tarvinnut huollattaa.
no esmes. öljyt maksaa 66e/4L (siis jos käyttää castrolin r4:sta) ja ölj.suodin joku 10e...ja yleensä viel vaihdan iha isse öllit 5tkm välein..ihanan kallista(my77mt @ Helmi. 01 2006,20:07) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
"öljyt maksaa 66e/4L (siis jos käyttää castrolin r4:sta"
hölmön hommaa, motul ester pohjaista täyssynteettista saa 36ekeen. Siitä ei öljy parane, vaikka hinta nousisikin.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Innostan kaikkia laadukkaita tee-se-itse miehiä markkinoille yrittäjiksi, niin saadaan vähän kilpailua alalle.![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Kai se on sitten uskottava, kun joku netissä niin sanoo.(jaket @ Helmi. 02 2006,18:13) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Ei muuta kuin toiminimiä pystyyn ja sivutuloja tienaamaan. Lyhenisi jonot ja kilpailu paranisi. Pitäisiköhän opetella itse vähän lisää ja rueta hommiin.. Saisi lomille jotain tekemistä. Maybe in future..(katteetonlupaus @ Helmi. 02 2006,20:24) kirjoitti
Kyllä noissa liikkeiden asiakaspalvelussa olisi useinkin parannettavaa.(pozo izquierdo @ Tammi. 27 2006,22:53) kirjoitti
Mulla jäi vähän samanlainen asiakaspalvelun laatutaso mieleen RM Heinolta sen jälkeen kun eka ihailin vartin verran GSX 750 F:ää, lähes syynäten pyörästä jokaisen kolon. Tämän jälkeen joku nuori pojankloppi, ehkä joku minun ikäisenä, ehkä vähän vanhempi tulee kysymään että voisiko auttaa. Siinä sit heitin että saisiko tämän koeajoon. ( Oltiin kaverin kanssa tultu pyörillä paikalle, joten oli kamatkin valmiiks päällä )
Ensin kierrellen ja kaarrellen tuli kieltävä vastaus, että ei hän oikein tiedä. Pienen suostuttelun jälkeen muuttu vastaukseksi, että jos ostat pyörän niin saat sen koeajoon.![]()
Tässä vaiheessa sain putiikista riittävän vaikutelman ja jätin asian siihen. Tuskin ihan heti lähden uudestaan yrittämään. Toinen vähän samanlainen tilanne oli turkulaisen mp-firman kanssa kun yritin selvittää, että olisiko mahdollista koeajaa heillä olevaa pyörää.
Onneksi on vielä sellaisiakin liikkeitä joissa on asiakaspalvelua, kuten kx-center![]()
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V