Täälläkin tiedoksi että kannattaa jättää HonDasty-nickin kirjoitukset omaan arvoonsa. Houston, we have a troll... Busted...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Pitkäaikaisena BW Vantaan asiakkaana nyt alkaa jo itsellekin herätä kysymyksiä asioiden tilasta ko. firman huollon osalta.Tosin omien pyörieni huoltojen osalta(kaikki takuuhuollot teetättänyt BW Vantaalla)en ole kertaakaan löytänyt moitittavaa. MUTTA toistuva ala-arvoinen testitulos jo alkaa murentamaan luottamusta. Alkaisin pikkuhiljaa jo odotella joko Brandt OY:n taholta tai BW:n toimitusjohtaja Mika Koukin taholta esiintuloa asian tiimoilta, ja kommentointia mistä heidän mielestään on kysymys kun testitulos on toistuvasti tällainen(ei savua ilman tulta), ja millä toimilla he aikovat palauttaa asiakkaidensa luottamuksen yrityksensä huollon toimintaan.
Nyt ei riitä enää pullistelu Suomen suurimman prätkäkauppiaan asemasta!
![]()
taas yks newbie haiskahtaa vähän ......(HonDasty @ Tammi. 25 2006,21:43) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Mä ainakin harkitsen vahvasti istuvani seuraavan huollon aikana katselemassa tapahtumaa. Viime kesän huollosta jäi nimittäin sen verran hampaankoloon (oli unohtunut kiinnittää päävesiletku paikoilleen ja ilmanputsari puuttui koneesta kokonaan), että en uskalla ihan heti luottaa edes "ammattimiehiin".![]()
An eye for an eye makes the whole world blind.
-Gandhi-
Missäs näin kävi...???(kesaheina @ Tammi. 25 2006,23:00) kirjoitti
![]()
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Jep jep... kait se sitten on aika selvä juttu, ja aika masentava myös.kirjoitti
Eipä olekaan kyllä tullut käytettyä moisia muistaakseni kertaakaan. Näyttää siltä että oma linja on ihan ok ja saa jatkuakin, merkistä riippumatta. Itse on tehty suurin osa huoltotöistä, ja ne mitä ei uskalla/osaa tehdä, on tehnyt joko osaava kaveri tai joku 'piireissä' tunnettu huoltoliike/huoltomies, jota on tietty myös puhuteltu ja paikka/toiminta nähty etukäteen. Kusetusta ei ole sitten tapahtunutkaan ja koneet on pelanneet. Rahan säästön lisäksi säästyy näköjään muutakin.
Toki muutamia 'legendoja' on jo ollutkin tiedossa, mutta näköjään se on maanlaajuista ja yleisempää kuin luulisi, nuo huoltojen ongelmat, mistä sitten milloinkin johtunevatkaan.
Ei tekis mieli ruveta osoittamaan yhtäkään firmaa sormella, mutta tuo aiempi toteamus siitä huoltobisneksen tarpeesta ja osaavien tekijöiden puutteesta lienee sitten sitäkin akuutimpi. Eli nyt olis osaajille ja osaaville yrittäjillekin markkinoita, kun kerran mopofirmojen oma väki ei ehdi/osaa tehdä duunejaan. Eikun toiminimiä pystyyn ja huoltosopimuksia tekemään, jos vain tarpeeksi vankkaa tietotaitoa on. Näyttäis ainakin olevan työsarkaa tarjolla.
Hatunnosto Tekniikan Maailmalle
Julkisuus on paras keino pistää tämmöiset kuriin, kun liikevaihto alkaa ropista alaspäin. Yksittäiset purnaukset tai jupinat orgin sivuilla ei saa TM:n veroista julkisuutta. TM:ää ja muitakin alan lehtiä vain vihjaamaan, että tekee samanlaista testiä ja saisipa kattaa muitakin paikkakuntia. Mitenhän lie Oulussa?
....kyllä tässä liikutaan jo petoksen asteella...Oliskohan Smotosta viemään asiaa eteenpäin..tosissaan...lisää testejä ja työnpuutteista sitten oikeuskäsittely, jollei muu auta..Ajatelkaas jos Finnairin huoltomiehet omaksuisivat samanlaisen työmoraalin....
Tätä hullua maailmaa voi tajuta vain taju kankaalla.
Aina kun tulee mieleen, että ”olisiko Smotosta”, ni kannattaa pohtia, menenkö itse työryhmään.(paroni @ Tammi. 26 2006,07:50) kirjoitti
Kun maksaa jäsenmaksun smotolaiseen kerhoon, niin siitä ei montaa ropoa Smotolle päädy. Sillä ei paljon työstä makseta. Siten siellä on työryhmissä tekijöistä pulaa.
Tietoni ei tosin oo ihan up to date, koska itsekin jäähdyttelen, mutta en usko asiantilan muuttuneen. Smoto on aina kaivannu tekijöitä.![]()
... jotain piti muistaa
Kaiken lisäksi pyörien viat olivat sellaisia, että niiden havaitseminen ja korjaaminen olivat melko yksinkertaisia toimenpiteitä. Eli eivät vaatineet mekaanikolta mitään erinomaisia teknisiä taitoja. Testin tulos osoittaa mielestäni todella törkeää välinpitämättömyyttä.
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Minulla loppuu pyörästä takuu ensi kesänä ja sen jälkeen kyllä huollan pyöräni itse.(kesaheina @ Tammi. 25 2006,23:00) kirjoitti
Viime kesän saldo oli löysälle jätetty öljypohjan proppu, joka irtosi sitten kesken ajon. Onneksi onnistuin pitämään pyörän pystyssä, mutta ei ole mukava kokemus kun öljyinen takarengas lähtee sivuluisuun satasen vauhdista
Näin siis Oulussa.
Hengenvaarallisia nuo huollot.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Eikö tuo Jl-bike oo valtuutettu honda -huoltamo? Eli takuu säilyy jos siellä käyttää huollossa?![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Suora kopsu heidän sivuiltaan:(Elazi @ Tammi. 26 2006,11:36) kirjoitti
Lähde : http://www.jlbike.fi/index2.htmlkirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kiitos, taitaapa seuraavan kerran pyörä käydä tuolla huollossa. Matkankin takia (~1.5 km)(Jassu @ Tammi. 26 2006,11:38) kirjoitti
![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Olisi ihan hyvä homma, kun tekisivät noita testejään myös muualla Suomessa. Nythän tuo testi tältä korkeudelta katsottuna on vain suuntaa-antava. Samat testipaikat vuodesta toiseen kyllä kertoo tapahtuuko parannusta aikojen kuluessa, mutta onko tuo testattujen tapa tehdä työt samanlaista kautta koko maan? No itse teen omat huollot, vasaralla vaikeammat, joten ei tuo TM-testi maailmaani muuta.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Taisi olla JV-Motorsport Oy, ei ollut mukana tänä vuonna.(Harri @ Tammi. 26 2006,13:41) kirjoitti
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
Ei kyllä tiedä miten päin olisi... Sen verran masentavaa luettevaa testi oli.
Ja mikä on itse asentajien moraali? En itse kehtaisi luovuttaa työtä valmiina jos siitä ei ole kuin pölyt pyyhitty.
Oman mopon olen itse huoltanut ja näköjään pidättäydyn hyväksi havaitsemallani linjalla.
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
Onneksiei ole tarvis käyttää "merkki" huoltoja, kun itse tekee tai pahimissa paikoissa saa apuja ammattilaisilta
![]()
.
Mutta itse huollon tekemättömyyteen; Joku jo kirjoitti kuluttaja-asiamiehestä, mutta jos jotain hyödykettä tilaa, ja ei saa, ja koska tarkoituksellisesti jätetään tekemättä; silloinhan kysymyksessä on käsittääkseni petos, vai??
Emännän kotteroa oli huollatettu "merkkiliikkeessä" uudesta asti ja kun meikäläinen astui kehiin![]()
Tuli "ihan huvin" vuoksi tehtyä muutama merkki/merkintä vaihdettaviin osiin. Kävin entisen tyttöystävän, nykyisen vaimon kanssa hakemassa sen huollosta. Ja huollon pihassa tarkistin ko. kohteet; joita ei oltu vaihdettu ( tulpat/ilmansuodatin) Ja eikun ko. puulaakin huoltopäälikköä paikalle keskustelemaan. No loppu olikin hauskaa
![]()
![]()
, mitä nyt ilmoitin mm. rikosilmoituksesta jne.
Lopputulos oli, että sijaisauto emännän alle ja mamman kauppakassi todellisen todelliseen huoltoon, ja kirjallinen sitoomus 3:sta seuraavasta huollosta. Vaikeinta ko. liikkeellä oli muotoilla paperille ko. "laiminlyönti" haluamallamme tavalla, mutta pienen "neuvonpidon jäkeen" se onnistui.
Nykyäänkin käytämme mamman uutta kuljetinta ko. merkkiliikkeessä, ja palvelu on parasta mitä rahalla voi saada.
Harmittavinta noissa huoltojen huoltamattomuuksissa on, että kun pyörää ei takuu aikana huolleta niin ongelmia yleensä tulee takuu-ajan jälkeen kun kilsoja rupeaa kerääntymään.
On vaikea todistaa, että vika johtuu siitä, että takuu- aikana ei ole pyörää huollettu oikein, vaikka se onkin käynyt valtuutetulla huollolla.
Sinänsä jos on todisteita "huoltamattomuudesta" ei takuu-ajan päättyminen lopeta huoltoliikkeen/myyjäliikkeen vastuuta asiasta. Mitäpä jos huoltoliike on eri kuin myyjäliike...siinähän onkin sitten soppa.
Helpointa kyllä olis liikkeiden huoltaa ne pyörät ohjelmien mukaisesti.
Nyt järkevä huoltoliike tekisi vastineen tuohon testiin. Kertoisi miten aikovat parantaa toimintaa jne.
Olen kokenut autojen kohdalla useinkin että jotain puutetta näissä huolloissa taitaa olla, mutta MP:n kohdalla en.
Tuosta kuvakkeesta voinee arvata pyörän merkin jolla ajan, mutta minun on annettava varsin hyvä kuva ko huoltopaikan toiminnasta.
Mietin testissä ollutta kuitti/työkuvauspuutteita yms. Omassa kuitissa oli kyllä kerrottu mikä huolto/osat/tunnit.
Lisäksi mun kohdalla nimenomaan tultiin kertomaan että eturenkaassa on paineet liian alhaalla, kannattaa tarkkailla. Sellainen ei uuden pyörän kohdalla käynyt edes mielessä. Vikaa oli kumissa! Kyseessä oli siis 1000km huolto.
Minulle myös näytettiin kaikki kohdat jotka oli tarkistettu. Lisäksi neuvottiin ihan automaattisesti miten usein ketjuja rasvataan ja kuinka kireällä ketjujen kuuluu olla ja kysyttiin olenko tyytyväinen stongan asentoon. En ollut, se käännettiin sopivaksi saman tien.
Pyörä myös koeajettiin usean kilometrin verran ennenkuin se luovutettiin mulle a) uutena ja b) huollon jälkeen.
Ja lisäksi jouluna sain heiltä joulukortin
![]()
Totta puhut takuun jälkeisistä kilometreistä, mutta miten pitkään annat "saattohoitoa"(attes @ Tammi. 26 2006,21:58) kirjoitti
entiselle pyörälle.
Ja mitä tulee viimeiseen kommentiin*: "vastineesta". Suomeksi sanottuna: Yhtä paskan löpinää ja kilven kiilotusta;![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kun huollatin ensimmäisen kerran pyöräni Vantaan BW:ssä, pyysin juuri tuollaista huoltodokumenttia jossa näkyy mitä on tehty ja tarkistettu. Vastaus oli: Ei meiltä ole mahdollista saada sellaista raporttia (kumma kyllä monessa muussa huollossa saa sellaisen). Ainoa kuitti jonka BW:stä saa, on kuitti jossa on mainittu osat ja huoltotoiden hinta.(wekkuli @ Tammi. 25 2006,19:57) kirjoitti
Sitkeä sissi kun olen, aikani maristuani sain "huoltoraportin" postitse kotiini mitä pyörääni oli tehty. Ja paskat... mikään huoltoraportti ollu, eikä koskenut minun pyörääni. Se oli yleinen huolto-ohjelma ohje/taulukko jossa mainitaan mitä kyseiselle pyörämallille missäkin kilometrilukemassa tehdään tai kuuluisi tehdä.
Honda CBR1100XX
On valtuutettu. Olen jo aiemmin siirtynyt käyttämään JL-Bike:n palveluja ja en voi muuta sanoa että kuin hienosti homma toimii heillä ja se asenne joka heillä on asiakasta kohtaan on hatunnoston arvoista.(Elazi @ Tammi. 26 2006,11:36) kirjoitti
He ymmärtävät sen että asiakas on se joka heidän palkan maksaa ja että sen eteen tarvitsee tehdä myös jotain.
Honda CBR1100XX
Ei liity nyt moottoripyöriin, mutta joku vuosi sitten kun perääni ajettiin, molemmat osapuolet autolla, niin vein autoni Seinäjoen käyttöautolle. Olivat vaihtaneet vain peräpuskurin muoviosan, kaikki pellit sen alla suoristamatta. Lisäksi peräluukku oli maalattu eri värillä kuin muu auto.
Totta kai nuo korjattiin, mutta kovan luokan kusetusta yrittivät kun luulivat ettei tuollaisia muka huomaa.
Mopot, musiikki ja lentopallo.
nämä rupeaa olemaan sen suuntaisia vikoja, että oma pelkoni siitä, että en uskalla ajaa pyörällä, jos joku muu on sen huoltanut, koska en tiedä mikä pultti on irti. Öljyroppu tippuu yms.
Muutenkin öljyropun tippuminen kovassa ajossa on ihan realistinen vika tärinän yms takia. Ratapyörien sokka/vaijeri varmistukset eivät ole turhia. Halpaa henkivakuutusta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuo venttiilin säätö on just se kohta huollossa mikä on varmaan helppo hypätä yli tai venyttää toleransseja ”ammattihuolloissa”…(Harri @ Tammi. 25 2006,12:46) kirjoitti
Pelkkä mittaushan ei hirveitä vaadi, mut jos täyttyy nokka-akselia/akseleita *käydä nostamaan pois paikoiltaan, niin iso ja hidas hommahan se on…
Mulle on ”ammattihuolto” tänä talvena suoraan sanonut et kannatta säätää itse, jos vain suinkin luonnistuu…
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Eli voin turvallisin mielin viedä Fasun huoltoon Yamaha Centeriin, koska se ei ollut testattavien joukossa...sieltä saa varmasti laadukasta huoltoa, kun ei ole saanut mainosta teknarissa
![]()
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
harmillista kyllä ettei juurikin tuo yamaha center ollu testattavien joukossaon kyllä varmaan ainoa paikka (viaberin jälkeen) johon voi luottaa...kyllä meinaan sen verran tarkkaan listasivat tossa syksyllä vauriot pyörästäin vakuutusyhtiön penaa varten,löysivät jopa pari sellasta naarmua tankista jota en itse ollut huomannut!!
ja on huollotkin hyvin tehty,yleensä näes merkkailen esim.öljyn suodattimeen ja tulppiin omat pienet merkkini jolla varmistan että ne tosiaan on vaihdettu![]()
04 Buell xb12s
Luulenpa, että R.M. Heinon saamat hyvät pisteet, johtuivat siitä "sattumasta", että koepyöränä oli BMW, eikä jokin Heinon muista edustuksista.
Tunnen kyseisen huoltomiehen, jonka vieressä yleensä jutustelen *ja vähän jeesailenkin, vaikka korjaamon seinällä toivotaankin asiakkaiden pysyvän loitommalla. Tää on ihan asiallinen tyyppi ja tekee duuninsa hyvin.
Työnvastaanottoon sopi kyllä tuo "pyörä on tuolla takapihalla" -kuvaus...
Niistä "tavallisten" pyörien huoltajista monet vaikuttaa kyllä aika kokemattomilta, ainakin siitä päätellen missä määrin tää Bemukaveri käy niitä jeesimässä...
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo