Sivu: 17 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 744:sta
  1. #481
    morientes vaa kaikille ja mukavaa kesän odotusta!

    Mopo-messut on juu tulossa ja kesän reissujen suunnittelut kovimmillaan. Kyselisinki ny kokemuksia et mites se takamatkustaja on teillä viihtyny matkassa? Kuinka paljon pitää ruveta psyykkaamaan matkustajaa ettei tarvi reissun päällä alkaa nurinoita kuuntelemaan?

    Vaihtoehtoina on taase lähteä kattomaan välimerta taikka sitte ajella tuosta lahden yli ja norjaa pohjoiseen ja koti-suomea pitkin takaisin.

    Mut jos haastattelisitte niitä kyytiläisiänne ny et mitkä on G:n kyydissä hyviä ja mitkä huonoja puolia heidän mielestään niin mielenkiinnolla odottelen kommentteja.
  2. #482
    Erityiskiitosta kyytiläinen on antanut vakaasta ja pehmeästä kulusta (vakuutan, ettei heru helpolla). G:n suurin synti on tietenkin kaksipyöräisyys ja kuorettomuus.

    Ja niitä nurinoita tulee, mutta jos ennen reissua saat taottua päähän, ettei kotia kannata kantaa mukana, niin helpottaa huomattavasti. Tietysti hotellitasoiset majoitukset, joita voi kaatosateen keskellä odottaa, hillitsevät kulmikkaimpia nurinoita.



    -Ö-
  3. #483
    Mp-messut onnellisesti takana ja yhä kovempi polte reissuun...

    Juu ei sitä itekään pysty lähtemään enää reissuun telttaillen Hotellimajoituksen perässä on aiemmatkin reissut tehty.

    Mä olen aloittanu henkisen painostuksen et yhdellä takaboksilla + tankkilaukulla mennään - jos mennään, tosin sitten pitää kyllä vaihtaa siihen 52litraseen giviin.

    Mut juur tuo istuma-asento takana kiinnostaa, ja tietty kuljettajan näkökulmasta että onko kellään tullu mieleen et ohjaus on keventyny liikaa takapainoisuuden vuoksi, pitäiskö miettiä kevät remonttina takaiskarin/jousen vaihtoa?



  4. #484
    Lainaa (åboy74 @ Helmi. 03 2009,09:56) kirjoitti
    Mp-messut onnellisesti takana ja yhä kovempi polte reissuun...

    Juu ei sitä itekään pysty lähtemään enää reissuun telttaillen Hotellimajoituksen perässä on aiemmatkin reissut tehty.

    Mä olen aloittanu henkisen painostuksen et yhdellä takaboksilla + tankkilaukulla mennään - jos mennään, tosin sitten pitää kyllä vaihtaa siihen 52litraseen giviin.

    Mut juur tuo istuma-asento takana kiinnostaa, ja tietty kuljettajan näkökulmasta että onko kellään tullu mieleen et ohjaus on keventyny liikaa takapainoisuuden vuoksi, pitäiskö miettiä kevät remonttina takaiskarin/jousen vaihtoa?
    Hyvää alkuvuotta g-miehille!

    Kolme vuotta on ajeltu ympäri Suomea ja vähän ulkomaillakin n. 30 000 km ja ei olla kevyemmästä päästä kumpikaan eli Vaimo +Minä yht. n. 170 kg. En ole kyllä huomannut mitään etupään keventymiä, ihan samalla tavalla mennään oli yksin tai kaksin.

    Ps. joko on kuume lähteä baanalle ja onko joku G-mies vaihtanut ajopeliä talven aikana ja jos on niin mihin?



    <br />
  5. #485
    Ei ole etupää ikinä liiaksi keventynyt. Kuormana on ollut matkustajan lisäksi täyteenpakatut 40L laukut x 3 ja n. 20L tankkilaukku, lisäksi varttikatteen kätköihin on tullut sullottua muutama kilo roinaa. Pyrin kyllä yleensä raskaimmat vermeet kasaamaan mahdollisimman eteen ja alas.

    Takapenkkiläisen ruumiinosista (aivoja ei lasketa) polvet ovat olleet suurimmalla rasituksella. Polvikulman loiventamista penkkiä korottamalla tai tappeja laskemalla kannattanee tarvittaessa harkita.

    Oma mopo on kohta kaasuttumien ja venttiilien osalta huollettu. Ilmanputsari oli järkyttävä mätäpesä. Kaasuttimiin piti vaihtaa muovi"kurkut", kun vanhat alkoivat vetäytyä liiaksi. Venttiileissä ei isompia löytynyt. Kopan tiivisteitä oli joku aiempi huolto korvannut omilla kikoilla, joten ne tuli uusittua.

    Satulan vielä laitan tai laitatan uuteen uskoon. Kuski alemmas ja kyytiläinen ehkä ylemmäs. Ideoita tai kokemuksia kellään? "Corbin", julistaa varmasti Keppi-G, mutta saisiko sitä suomalaisen liikkeen kautta? Vastaavasta kopiosta olen kyllä saanut kohtuullisen tarjouksen.
    -Ö-
  6. #486
    Keppigee....Corbin.

    Laitoin vaan,,,,,,houkutuksex , on se tosi hjuvä ja näköinenkin toi -G ja etenkin toi penkki. *
    KEPPI-G
  7. #487
    Hei mitä öljyä ootte käyttäny tossa G:ssä
    Manuaali suosittelee 10-40:stä mutta pitääkö
    olla mineraali, semi-synt. vai synteettinen??

    Kertokaa jotain kokemuksia.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #488
    Lainaa (goza-G @ Helmi. 14 2009,03:22) kirjoitti
    Hei mitä öljyä ootte käyttäny tossa G:ssä
    Manuaali suosittelee 10-40:stä mutta pitääkö
    olla mineraali, semi-synt. vai synteettinen??

    Kertokaa jotain kokemuksia.
    Itse olen käyttänyt pari vuotta Total 20W-50 moottoripyöräöljyä.
    Se on mineraaliöljy. Ennen oli synteettinen, mutta mielestäni mineraali öljyllä kone käy hiljaisemmin eikä kaikki tällaisille
    ilmajäähdytteisille koneille tyypilliset mekaaniset äänet kuulu niin selvästi.
    <br />
  9. #489
    Morjes.
    Ajattelin kysellä et olisko tietoutta eräästä asiasta.
    Oon menossa yhtä -93 G:tä katsomaan ja myyjä kertoi pyörän olevan muuten jees kunnossa mutta yksi pytty ei kuulemma pelitä... siis vika oli alkanut niin että oli tuntunut kuin bensa olisi loppunut ja tarve vaihtaa varatankille, mut ei ollut auttanut. Se jälkeen ei pyörälle tehty juuri mitään, mutta ei kuulemma mitään mekaanista ääntä kuulu ja välillä pelittää ja välillä ei.
    Sitä en ymmärrä miten vika voi olla myyjän mukaan yhdessä sylinterissä? Muutenhan kyseessä vois olla alipaineletkun vuoto tai luistinneulan katkeaminen.
    Entäpä venttiili vika?
    Pikaisesti oli ilmeisesti sähköt tsekattu...

    Niin onkos kellään ideoita et mitä voisin tutkia ku meen kattoon sitä? Eli onkohan kyseessä kallis vaiko halpa juttu edessä...

    Tänks
    Kurapaukutin
  10. #490
    Omassani ilmennyt hieman vastaavaa ongelmaa:

    Eli, etenkin kylmillä (lähellä 0 astetta) keleillä yksi pytyistä ei tahdo herätä. Ongelma pahenee mikäli ryyppyä antaa liikaa. Useimmiten pytty alkaa heräillä koneen lämmitessä (5-10min. ajoa) ja alkaa yskähdysten jälkeen toimia kuten pitääkin. Joskus ei auta muu kuin ottaa tulppa irti ja kuivata se - ja taas toimii moitteetta.

    Itselläni kaasuttimeni säädöt olivat totaalisen pielellä. Saapa nähdä poistuiko ongelma nyt suoritetussa huollossa.

    Kannattanee kysyä, onko omistaja tehnyt tulpille mitään ja milloin kaasuttimet on viimeksi käyty läpi. Tuon tulpan voinee katsastaa oston yhteydessä, kaasarit onkin vähän työläämpi operaatio.
    -Ö-
  11. #491
    Joo lähes kymmenen vuotta v-koneiden parissa (custom,chopper,enska) ja olis aika siirtyä nelikkoon.
    Tää pyörä vaan pisti silmään erilaisuuden takia ja
    ilmeisesti hyvä hinta/laatu suhde...
    oon hyvin lukenut tätä ketjua ja alkaa hahmottumaan vähän
    mitä kannattaa katsoa kun käy tarkastamassa pyörän.
    Mutta vieläkin otan mielellään vastaan ehdoituksia...
    Kurapaukutin
  12. #492
    kaverilla toi g malli ja täytyy kyllä sanoo,et helvetin kiva pyörä ajella voimaakin ihan riittävästi.
    takaiskari oli ainakin siinä kaverin pyörässä kypsä,mut eipä toi pyörästä kiinni ole,väsyy ne kaikissa.
    hyvä peli se on
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  13. #493
    Toi arvaus luistin neulan katkeamisesta on kyllä mahdollinen, mutta ei sen pitäis välillä toimia ja välillä ei.

    Arvaus menee tulpan puolelle, saa liikaa pensaa ja tulppa musta ja kohta lakkaa toimimasta kokonaan.

    Jos näin olisi niin kaasarin säädöt kuntoon ja se on siinä.
  14. #494
    Juu sitä vähän ajattelinkin...
    Toivottavasti ei ole kummemmasta kyse.
    No ens perjantaina selviää minkälainen pyörä on
    oikeasti kyseessä. Jos ei pahemmalta näytä eli on sitä mitä luvattu
    niin ostan pois. Saa nähdä.

    Ei vaan malttais odottaa *
    Kurapaukutin
  15. #495
    Lainaa (Yamarock @ Helmi. 22 2009,21:12) kirjoitti
    Juu sitä vähän ajattelinkin...
    Toivottavasti ei ole kummemmasta kyse.
    No ens perjantaina selviää minkälainen pyörä on
    oikeasti kyseessä. Jos ei pahemmalta näytä eli on sitä mitä luvattu
    niin ostan pois. Saa nähdä.

    Ei vaan malttais odottaa *

    Noh kuinkas kävi? löytikö G uuden kodin.

    Itsellä on projekti pahasti myöhässä aikataulusta.
    (moottori lattialla pyörän vieressä odottamassa venttiilivarsien kumien vaihtoa ym. ym.)

    Tuli myös hommattua dynojetin suutin/neula sarja jossa tulee myös mukana neulaputket!!
    Nuo putkethan usein ovat kuluneet ihan soikeiksi jonka jälkeen seoksia ei saa enää kohdalleen.
    Olen kuullut puheita myös tyyppiviasta, että olisivat kuluneet jopa alle 10tkm:n!?
    Nyt on tullu verrattua kahden eri G:n neuloja jotka ovat olleet keskenään erinlaisia. manualikin tämän vahvisti. Muistaakseni usaan ,kanadaan ja eurooppaan olisi omanlaisensa neulat.

    saas nähdä kuinka vaikuttaa.. itsellä oli noi kaasarit alle 40tkm ajetusta pyörästä ja ne oli todella soikeet.
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  16. #496
    Tuli viivästyksiä, mut tänään saan kuvia pyörästä
    ja toivottavasti nyt sitten loppu viikosta pääsee
    katsomaan (ehkä hakemaan) pyörää...

    Taitaa olla kuumetta täällä...
    Kurapaukutin
  17. #497
    Tuli laitettua GSX 1100 G.
    Mistä Big black-G ostit sen dynojet suutinsarjan? Alkuperäset tuntuu olevan melko hintavia. Josko nuo dynot olis edullisempia.
  18. #498
    Lainaa (proletaari @ Maalis. 08 2009,14:32) kirjoitti
    Tuli laitettua GSX 1100 G.
    Mistä Big black-G ostit sen dynojet suutinsarjan? Alkuperäset tuntuu olevan melko hintavia. Josko nuo dynot olis edullisempia.
    Dynojetin sarja tähän mopediin taitaa olla arvokkaampi kuin mihinkään muuhun. Kysyin paikallisesta liikkeestä jossa hinnaksi kerrottiin 217e *
    joten ajattelin koettaa tuuriani ja tilata jenkeistä. Siis tuuria siinä mielessä, että paketti ei jäisi tulliin.
    Noh tulliinhan se jysähti, mutta jäi tuo silti *edullisemmaksi.
    tuolta tilasin
    JC-motors

    ...Helppo tilata tuolta kun kelpuuttaavat tuon paypallin maksutapana.
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  19. #499
    Eipä tullut kauppoja Gesarista...
    harmittaa vähän. Olipa tuolla moottoripyörienmyynnin pikatielläkin
    yks tarjolla mut hieman kovaa hintaa pyytää.

    Pitänee katsoa mitä vastaan tulee ja mitä on tarjolla.
    Saa nähdä mitä löytää!
    Kurapaukutin
  20. #500
    Aah tänään tuli ulkoilutettua geetä, kyllä oli makiaa taas talven jäljiltä!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
  21. #501
    Onko tuo neulojen kuluminen ja katkeilu enemmän sääntö kuin poikkeus?

    Omassa pyörässä on 50 t mittarissa, enkä ole tarkastanut neuloja. Tämän palstan kokemusten perusteella Kannattais varmaan tarkastaa. Pyörän toiminnassa ei kylläkään ole vikaa havaittavissa, näkyykö neulan katkeaminen toiminnassa välittömästi?

    Tuttavani kertoi päässeensä kulumisesta eroon lisäämällä tipan 2T-öljyä bensan sekaan. Oletteko kuulleet moisesta kikasta aikaisemmin?



  22. #502
    Lainaa (tova @ Maalis. 24 2009,07:49) kirjoitti
    Onko tuo neulojen kuluminen ja katkeilu enemmän sääntö kuin poikkeus?

    Omassa pyörässä on 50 t mittarissa, enkä ole tarkastanut neuloja. Tämän palstan kokemusten perusteella Kannattais varmaan tarkastaa. Pyörän toiminnassa ei kylläkään ole vikaa havaittavissa, näkyykö neulan katkeaminen toiminnassa välittömästi?

    Tuttavani kertoi päässeensä kulumisesta eroon lisäämällä tipan 2T-öljyä bensan sekaan. Oletteko kuulleet moisesta kikasta aikaisemmin?
    Olen kuullut myöskin juuri tuosta, tosin dieselin sekaan talvella että voitelee paremmin pumpun, ylimääräiset nakutukset ja äänet katoaa, kai silloin voiteleekin paremmin, ei varmaan haittaakaan kunhan ei laita 2 t:tä liikaa,,, voi alkaa käydä öljyllä, itselle käynyt joskus kakstahtisen(kelkan) kanssa jos liika öljyinen seos alkaa polttaan öljyä palotilassa, jolloin kierrokset vaan nousee ja nousee kunnes kone hajoaa, eikä muuten kierrosten nousu loppunut edes virran käännöllä pois, eikä tulpanhattujen nykäisemällä pois, ei tappokatkaisimella, kunnes otin kaasarin luistin ulos, sitten vasta kone sammui.

    Ed:
    Niin, neulojen kulumiseen en tiiä, omassa -G;ssä, on kerran vaihdettu neulat ja myös neula putket, täytyypä tsekata vanhat, jos ne vielä on tallessa.



    KEPPI-G
  23. #503
    Nonii, löysin vanhat neulat ja neulaputket, en kyllä ymmärrä miten nää neulat voi katketa, tosin tässä jenkkimallissa saattaa olla erilaiset kuin eurooppamallissa.
    Omassani neulassa ei ole kuin yksi neulan rikan säätöura ja ei merkkiäkään kulumisesta, näiden katkeaminen on mahdotonta.
    Euromallissa saattaa olla useampi neulan säätöura ja ehkä neulat siten on heikompia?
    Kaasarit(sisuskalut/säädöt) täytyvät olla euro ja jenkkilän malleissa erilaiset?...
    KEPPI-G
  24. #504
    En tosiaan minäkään ole nähnyt tai kuullut, että neula olisi katkennut keneltäkään.
    se ongelma on ne neulaputket jotka kuluvat suhteellisen nopeasti soikeiksi. jonka takia seos menee rikkaalle. eikä siten kaasuttimia saa enää oikeisiin säätöihin.
    ja tuon soikeuden kyllä näkee helposti ihan sillä kuuluisalla "silmänmitalla".

    2-tahti öljy kikkailustakaan en ole kuullut, mutta enpä jaksais moisen takia alkaa kikkailemaankaan.... *
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  25. #505
    Kaivoin vanhat neulat esiin jotka vaihdoin pari vuotta sitten ja kyllä niistä kaksi oli silmämääräisesti lähellä katkeamista. Eli yksiurainen neula jossa ainevahvuus urassa apauttiarallaa alle 1/4-osa koko neulan paksuudesta, kahdessa muussa se on jotakin 3/4 osaa. Katkeamisesta en ole kuullut keneltäkään, mutta noilla omilla veikkaan että olisin päässyt sen kokemaan aikaa myöten.
  26. #506
    Uskottava kait sitten että neulan katkeaminen on mahdollista, minulla on varaa antaa periksi.
    Tyyppivika, mutta miksi, neula on valmistettu liian pehmeästä materiaalista.?
    Huomasin "vaihdetuissa" neuloissa laikuille kulumista ohenevassa "piikki"päässä, mutta EI lukitusurassa.



    KEPPI-G
  27. #507
    terve!

    gee alkais olla huollettuna tallissa! kaasuvaijereita vailla niin sitte pääsis ruisailemaan! on muuten erittäin hankalat laittaa ne kaasarien kumiset "kiihdytys suppilot"

    sitten tyrmistyttävä tieto että joudun myymään geen pois
    kun tilalle tullee neliraajanen kuolaaja eli gee kohta myynnissä semmoseen sopivaan hintaan ;)
  28. #508
    Jaahas!

    Tuli haettua mopo talvisäilöstä ja
    ajeltua N. 30 KM lenkki.
    Hyvin lähti talven jäljiltä käyntiin ja muutenkin kulki ihan niinkuin ennenkin.

    Talven huollot on kyllä jäänyt tekemättä. pitäis varmaan tehdä ennenkuin alkaa kunnon ajokelit.
    <br />
  29. #509
    Oma pyörä oli huollossa JL Bike:ssa, tekivät öljynvaihdon, venttiilien säädön, kaasarien synkron, tulppien vaihdon sekä etuiskarien stefat ja öljyt vaihdettiin.
    Pyörällä ajettu tänä keväänä parisataa kilsaa... ja innoissaan odotetaan parempia kelejä!
    Kesällä luvassa taas keskisuomi-pohjanmaa kierros, mutta ehkä myös Ruotsin-Norjan puolelle... Saa nähdä.

    EI oikein lumihangessa ajeluun sovellu toi pyörä... (kokeiltu on)!



    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #510
    Tervehdys.

    G on toivottavasti otettu käyttöön jo jokaisessa G-perheessä.

    Omani kävi talven aikana venttiilien ja kaasuttimien osalta säädöt ja synkkaukset. Ulkoisesti näkyvimpänä muutoksena komeilee muokattu ja päällystetty satula.

    Vaikeaa oli ensimmäinen startti, kytkin ei nimittäin toiminut lainkaan. Mopo vain loikkasi kytkin pohjassa eteenpäin kun ykkösen löi silmään. Mutta lopulta, kun onnistuin näin väkinäisesti saamaan pelin liikkelle, alkoi kytkinkin toimia normaalisti. Eipä ole ennen moista sattunut, mutta eipä ole ennen G maannutkaan kahta kuukautta käyttämättä.

    Sellainen probleema on, että n. +3000 kierroksen kohdalla, jos on rasitusta vähänkään (ylämäki tai reippaampi kiihdytys), alkaa kone yskähdellä tai "räkiä" ja meno puutuu. Melko ikävää esim. ohituksissa. Jos kierrokset ovat kovemmat tai pienemmän, ei mitään ongelmia ole. Kaasuttimia on säädetty huollossa aavistuksen pienemmälle. Nyt mietityttääkin saako liian vähän ruokaa vai liekö sytytyspuolen tai venttiilien ongelma. Hyviä arvauksia?

    Aikaisemmin (ennen huoltoa) oli tuota yskähtelyä koneen ollessa kylmänä, jolloin yksi pytyistä ei suostunut heti käymään kunnolla. Voisi tietysti tyytyä vain reippaampaan kaasun käyttöön, mutta ei oikein jaksaisi kierroksia huudatella, kun vääntö kuuluu mielestäni vehkeen luonteeseen.
    -Ö-
Sivu: 17 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen