Sivu: 16 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 744:sta
  1. #451
    Nyt saarenmaan reissu takana.
    Löysin Bisonin nestekumia ja sillä korjasin kardaanin suojakumin
    väliaikaisesti ja hyvin kesti reissun. Kiitos vinkistä Keppigeelle.
    Tilasin uuden kumin huollosta alkuperäisosana. Tuli eilen ja maksoi mahtavat 15 egee. Saa joskus jotain halvallakin.
    <br />
  2. #452
    viimeinkin veropäätös 654€ei paha sama kuin syntymävuosi 54 ainoastaan 6tonen liikaa
  3. #453
    mistä suzukista käy pakosarja tuohon g pyörään? rupee tosta omasta olee aika huonossa hapessa ja ajattelin et jos laittais yhellä äänenvaimentajalla seuraavaksi...
  4. #454
    Lainaa (kotkanpoika @ Elo. 02 2008,19:46) kirjoitti
    viimeinkin veropäätös 654€ei paha sama kuin syntymävuosi 54 ainoastaan 6tonen liikaa
    Jos siis ymmärsin oikein niin v-karhu pyytää kotkanpojalt 654 eskoa ja kuvittelevat et käypä arvo suomen markkinoilla olis tuo 8364 eskoa?

    Ja jos ymmärsin oikein niin tuollainen lappuhan olis mukava esittää vakuutusyhtiölle kun mietitään mahdollista korvausarvoa. Viime vuonna kun otin saksan maalla melkein nollista kosketuksia tienpintaan (suurin murhe tuli laukkutelineen murtumisesta ja pakaasien kotiin lähettämisestä, 150€ postikulut = omavastuu kaskossa) oli kokonaiskorvaussumman noustessa liki kahta tonnia melkein lunastuksen paikka, kun tarkastaja mietti, et mahtaako G:stä joutua enää paljon yli 4k€ maksamaan???

    Mut jos siis virallinen taho olis sitä mieltä et jälleenmyyntiarvo on vielä yli 8k€ niin pidäppä kotkanpoika tuo lappu tallessa, mahdollisen onnettumuuden sattuessa voin tulla nykimään hihasta kopiota

    Turvallisia kilometrejä kuitenki kaikille, ens viikolla olis tarkotus jatkaa lomaa ja lähteä tekemään pientä kierrosta suomenniemellä *

    ae92gti:lle sanoisin et lähimpänä taitaa nykyisistä vehkeistä olla bandiitiin osat, tuskin suzukilta tilates paljon halvempia kuin nää G:n omat *

    edit kirjoitusvirheet



  5. #455
    Morotonki -G rinkiin.
    Vaihdoin uudet tulpat(Denso Spark Plugs X27ETR-4130../kaksikärkiset.),ja koeajolenkin jälkeen(n.30km)olivat aivan mustat?.
    Seosruuvit olivat se 1.75 kierrosta auki,putsasin tulpat/säädin varttikierroksen kinnipäin(eli säätö 1.1/2 kierrosta auki),koeajolenkin jälkeen olivat taas mielestäni turhan mustat/nokiset?.
    Otin vielä ja putsasin tulpat/säädin varttikierroksen kiinnipäin,eli säätö on nyt seosruuveilla 1.15 kierrosta auki,nyt tulpat pysyivät puhtaana ja oikean/harmaan värisenä,(koeajolenkki n.50km).
    Onko säätöni vaaraksi vaikkei ohjesäädössä olekkaan,moottori toimii hyvin kautta koko kierrosalueen ja tyhjäkäynti on tasaista muutekin moottori tuntuu nyt vetävän paremmin kun ennen säätöjä/vanhoilla tulpilla.Onkos nuo tulpat -G:hen oikeat/turvalliset/lämpöarvoltaan ym .
    Mitäs tulppia muut käytätte ?...ja minkä verran on nuo seosruuvit auki..?
    Ediä:-G;ni on jenkkimalli...taitaa olla jenkkimallin kaasari sitte erisäädöissä kun euromalli.?



    KEPPI-G
  6. #456

    Tässä on minun geeni, nykyään siinä on peräteline, kaatumaraudat (kromatut) ja säädettävä puigin pleksi. Kolmas ajokesä menossa, olen ajellut 10 tuhatta mailia (vuosimalli -92)
  7. #457
  8. #458
    Kommee tuo konzan peli

    Mut siinä onkin omat ilonaiheet tänään G-hommista

    Jäätiin eile Gisellen kanssa tienposkeen ku hävis veto *

    Sain kuskattua pajalle peräkärryin mut menee ens viikkoon enne kun saadaan kone auki ja katottua et mitä o menny rikki. Kuulostaa siltä kuin kardaanin etupää löis tyhjää...

    Jos jollain o helpossa paikassa ne räjäytyskuvat ja pystyis tekemään pienemmät tulostus-pdf:n niistä kardaanin sivuista niin ottaisin mielelläni privaviestiä niistä. Omat o tietty töissä Espoossa *

    Toivon kovasti et esim. kepin etupää on "pudonnu" pois paikaltaan.

    Ohes kuitenki mukavia muistoja

    Naamakirjan mopokuvat
  9. #459
    Täältä löytyy räjäytyskuvia isoon Geppimopoon, sekä muihinkin Suzukeihin
  10. #460
    Lainaa (åboy74 @ Elo. 15 2008,14:02) kirjoitti
    Sain kuskattua pajalle peräkärryin mut menee ens viikkoon enne kun saadaan kone auki ja katottua et mitä o menny rikki. Kuulostaa siltä kuin kardaanin etupää löis tyhjää...
    Ota nyt kuitenkin ensteks swingin tarkistusluukku auki ja pyöritä takapyörää vaihde päällä. Jos ei ristikkonivel pyöri niin sitten on pettänyt joko takapyörässä oleva vastakappale tai sitten akselin takapää/vastakappale. Kummatkin helppo ja korjata ja ohjeet löytyy tästä samasta ketjusta.
  11. #461
    Jos vielä on takaiskari vaivaisia niin voin suositella heinolassa
    olevaa Finnpeakcycle nimistä yritystä, korjasi vajaassa viikossa vuotavan iskarin, remppa maksoi 90€
    Ainoa mikä jäi harmittamaan etten vienyt mukana vahvenpaa jousta, tuntuu bandiitin iskarin jälkeen aika löysältä tuo vanha jousi,
    saa olla yksinkin ajaessa jousen esijännitys aivan maksimissa!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
  12. #462
    Lainaa (natti_jussi @ Heinä. 13 2006,17:16) kirjoitti
    Progressiiviset jouset (luissilta joku virfth federn) vaihdoin ja 15w keulaöljyt 560ml täytöllä. Kyllä kannatti. Käytös parani joka suhteessa. Ei juuri nyöki normaalissa jarrutuksessa ja isommassa jarrutuksessa aivan toisellainen vaste.Myös ohjattavuus niin hitaassa kuin nopeammassa ajossa parani.
    Olen ajellut 4 kesää Saksan mallilla. Kaikki on toiminut erinomaisesti paitsi etupään iskareiden kanssa palaa käämit. Pyörässä on asennettuna jäykemmät etujouset ja en saa niitä millään toimimaan edes tyydyttävästi.
    Pyörän mukana tuli paperit jousista seuraavin tiedoin:
    Öljy 15 SAE
    Luftkammer 160 mm
    Laitoin niillä ohjeilla ja meni mahdottomaksi. Huolto-ohjeessa on kuulemma ilmatilavuus 119 mm ja laihempi öljy. Lantrasin sekaan puolet SAE 5 ja laitoin ilmatilaksi n.120 mm. Parani hiukan, mutta ei lähelläkään hyvää.
    Pompottaa terävissä heitoissa ja lyö käsille. En tajunnut mitata ilmatilavuutta kun tein stefaremontin ja nyt on pallo hukassa. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikä on hyväksi koettu ilmatilavuus?

    Muuten toimii hienosti matkapyöränä. Varusteena Gimmel tarvikekate, 3 kpl Giwi laukkuja, kaatumaraudat ja lämpökahvat. Koneessa on jonkinmoinen suutinsatsi ja tehoa ja vääntöä siten selvästi enemmän kuin vakiossa. Bensaa menee 6 litran kahta puolen. Tosin yksin ajaessa ainakin litra enemmän kuin rouvan kanssa....
  13. #463
    Moron,ja tervetuloa G- rinkiin..omassa ilman jousta teleskooppi kasaanpainettuna,lorautin 560ml 15/30 keulaöljyä...ilmatilavuus 125mm,,,aivan hyvin toimii...
    Tosin jenkkimalli...olisiko sulla jäänyt jokin ilmalukko...
    Takaiskarin kuntokin voi vaikuttaa etupäähän?
    Mittasithan öljyn korkeuden/ilmatilan ilman jousta teleskoopit kasaanpainettuna?.



    KEPPI-G
  14. #464
    Kiitos kommenteista. Kyllä koetin ilmalukon poistaa ja mittasin ilman jousta. Takaiskari pelittää hyvin ja tottelee säätöjä. Aika jäykkä öljy sulla?
    Täytynee harjoitella vielä kerran jos tuo öljy on tosiaan oltava noin jäykkää progressiivisillä jousilla.



  15. #465
    Onkos G-läiset jäätyny tönköksi Suomen syksyssä kun ei kuulu mitään? Täällä meitin korkeudella lämpötilat alkaa olla sen verran matalat, että olen jo ryhtynyt suunnittelemaan seisakkia.

    Mitä huoltotoimia kannattais tehdä noin niin kun vuosihuoltomielessä? Oletteko huollelleet nyt syksyllä/talven aikana vaiko keväällä ennen käyttöönottoa?
  16. #466
    Oma ajokausi loppuu kun teitä aletaan suolata isommassa määrin.

    Huoltolistaa kun kaudella ajellaan n. 15000km:
    Vaihdetaan:
    -tulpat
    -moottoriöljy ja suodatin
    -peräöljy
    -kytkin- ja jarruneste
    -keulaöljyt (ja tietty stefat jos vuotamisen oireita)

    Tarkistetaan/voidellaan/vaihdetaan/säädetään
    -venttilien välykset
    -toisioveto eli kardaanin kaikki osat
    -ilmansuodatin
    -laakerit: ohjaus-, etu- ja takapyörä, swingin koiranluuhässäkkä
    -akku/akun kontaktit
    -vaijerit (rasvaus ei välttämättä suositeltavaa jos muovisisus)

    Tyhjätään kaasarien kohokammiot.

    Nesteitten vaihdot/tyhjäykset teen heti seisonnan alkuun, muut kun riittää inspiraatiota.
  17. #467
    Hei!

    Mites on ajokausi 2008 sujunut G:llä.
    Pakollinen vastaus kaikille G-miehille.

    Itsellä ei murheita.Ehdin ajella n. 7000 km.
    Pikku juttu oli, että
    kardaanin suojakumi rikkoutui.

    Muita murheita ei ollut. Nyt pyörälläni
    yli 70 000 km takana.

    Sitten kysymys:
    Mikä pyörä on ollut mielessä, kun aiotte luopua
    G:stä.



    <br />
  18. #468
    Moro.

    Ajoa tuli n. 3800km,ehkä ajanpuute vaikutti?.
    Ongelmia G:n kanssa ei ollut,muuta kuin ne renkaan tärräykset,jotka johtuivat pykälille kulumisesta.
    Pyörää en ole aikonut vaihtaa,mutta jos uusia pitäisi,niin ehkä eniten himoittais 1400 GSX,vai mikä seon,joka tapauksessa nakuna pysyisin.
    Siihen remmiveto,jotenkain en vaan hyväksy kettinkivedon "sotkuisuutta".
    Joku taisi 1400;n remmivedon näillä palstoilla onnistuneesti ja tyytyväisenä lopputulokseen asentaa.
    KEPPI-G
  19. #469
    Moi!
    Aika nolo määrä metrejä ajettuna * *vähän vajaa 3000km
    enempää ei ole kerennyt/kyennyt.
    varsinaisia vikoja ei yhtään, mutta muuta roplausta senkin edestä.
    Pyörällä on ajettu paljon kunnosta päätellen!?!? harkinnassa koneremontti/vaihtokone...

    Ei uskalla ajatella muita ettei ala liikaa himottamaan
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  20. #470
    Tere, ajelin kesän aikana n.5000 km ilman minkäänlaisia ongelmia ainakaan G:n suhteen. Pidempi reissu oli käynti Saarenmaalla ja Pari yötä Pärnussa, sateiltakin vältyttiin.
  21. #471
    Geellä tuli kurvailtua noin 3000 km , ei mitään ongelmia kun sai alkukaudesta kaasarit pelaamaan.Kahta en vaihda G:tä ja kalsarit ( niistä huolehtii muija eli vaihdan JOSKUS)Uutta ajokautta odotellessa hyvää tuulta Kotkasta))
  22. #472
    moro!

    5000 kilsaa tuli g:n mittariin ja suuremmilta ongelmilta säästyttiin, paitsi etustefat alko vuotaa...

    ennen geetä minulla oli 1250 -07 bandiitti jolla kerkesin 15000 kilsaa ajella. hiukan meinas itku päästä kun jouduin luopumaan aivan sairaan hyvästä pärrästä, mut onnex tuli sit hommattua tuo gee.

    talven huoltoja:

    stefat + öljyt keulaan
    moottoriöljyt + suodatin
    kaasarit pöydälle, puhistus/synkkaaminen/neulojen uusiminen
    kardaanin huolto
    takanakki uusiks
    + muuta mitä juolahtaa mieleen...

    minun osalta prätkäkausi on ohi!
    kevättä odotellessa sit vaa!!!
  23. #473
    Tänä vuonna G:n mittari raksuttanut 10 000:n paremmalle puolelle. Täällä ruuhka-Suomessa ajotouhut jatkuvat yhä. Pahin ajovimma on kuitenkin taltutettu, joten alle 15 000 km:n varmaan jäädään.

    Jos G vaihtuisi, niin suurinpiirtein samankokoinen soraa paremmin sietävä kardaanipeli tilalle tulisi. Pari tukevaa ongelmaa kuitenkin esteenä: hankkeen hinta ja katoava luotettavuus. Lotosta voi kai joskus voittaa, mutta tuon jälkimmäisen seikan suhteen on vaikea ajatella vaihtoa mihinkään.
    -Ö-
  24. #474
    Laskeskelin tuossa paljonko tulis osille hintaa jos tuota konetta rupeisi remppaamaan... Lopetin laskemisen jo muutaman satasen kohdalla kun vielä reilusti yli puolet osista (jotka oli tarkoitus ostaa) oli laskematta *

    kokeillaan nyt sitten jos olis tuuria tuon vaihtokoneen kanssa!
    Ostin nimittäin saksasta koneen jossa mukana laturi+startti ajettu myyjän mukaan 43000km.
    saas nähdä onko kone niin hyvä kuin päältäpäin katsottuna voisi luulla!? Toivottavasti on.
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  25. #475
    onko kaikki g:n omistajat menneet talviunille kun on niin hiljaista
    :::rauhallista *Joulun odotusta
  26. #476
    Talvihuoltoa on tullu tehtyä. Syksymmällä oli mielessä että viimeiset ajot on Tku-Hki moottoritiellä päästä päähän, mut eihän se ole vieläkään kokonaan auki joten kevääseen jää tämän pätkän ajelut.

    Just tuli vaihdettua keulaöljyt ja taas jäin ihmettelemään tuota 562ml määrää. Ei sinne tarvinnu laittaa kuin n. 500ml ja pinnan korkeus on nyt 119mm (plusmiinusjotakin), joka jostain vanhasta Suzukin maahantuojan ohjeesta löytyi. Pumpattu on ees taas ja pinnan korkeus ei kyllä tuosta muutu. Liekö tuo 562 millilitraa joku teoreettinen laskelma käytettävissä olevasta tilavuudesta. Ja mahtaako ne ajo-ominaisuudet paljonkaan heitellä vaikka menis yks ml liikaa.
  27. #477
    Hyvää joulua kaikille Gtonnisatasen omistajille kuin myös muillekin kaksipyöräisten ajelijoille
  28. #478
    Hauskaa ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille kanski.
    KEPPI-G
  29. #479
    Hyvää joulua myös täältäkin suunnalta!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
  30.  
  31. #480
    Taas alkaa olla se aika että kesä tulee *kuitenkin. Qn MOOTTORIPYÖRÄ messujen aika ja niistähän ne kesätuulet ja tunteet alkaa. *INTOHIMONA MOOTTORIPYÖRÄILY
Sivu: 16 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen