Sivu: 8 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 744:sta
  1. #211
    Tervetuloa vaan Örmötin ja onnittelut "uudesta" pyörästä.

    Mulla on Saksasta tuotu -94 mallinen, jolla olen nyt ajellut lähes
    20 000 km. Mitään normaaleja huoltoja suurempaa puuhaa ei ole
    ollut. Mittarissa kilometrejä nyt n. 65 000.

    Tulpat olen vaihtanut kerran ajokaudessa. Öljyt 6000 km välein.
    Venttiilit säädetty 12 000 km välein. Ilmanputsarin vaihdoin eka kerran keväällä. Ei kannata katsella tarvikkeita alkuperäinen
    maksoi muistaakseni 38,-.
    Ryyppyvaijerin kanssa ei kannata paljon tuhtailla.
    Alkuperäisvaraosa maksaa n.25 egee.
    Vaihdoin omani keväällä, ku jumitti kokonaan.
    Kulutus oli keväällä pieni, mutta taisi johtua varovaisesta ajosta.
    Nyttemmin on palautunut 6,5-7 litran tasolle.
    Jarrupaloja kun ostelette niin vanhat kannattaa ottaa malliksi
    mukaan. Itse keväällä sain vasta kolmannella kerralla oikeat ja sittenkin myyjä vänkäsi etteivät nämä voi sopia sinun pyörääsi.
    Tankki on mulla n. 20l ( menee, jos pyörä tankatessa aivan pystyasennossa ja tankkaat ihan piripintaan), josta varatankki n.3l. Jossain tiedoissa on, että varatankin pitäisi olla 5l, mutta tuli kerran kokeiltua kun menovesi loppui.Onneksi 100m kotipihalta.
    Jousituksen säätöruuvi akun takana on mielestäni iskuvaimennuksen palautuksen säätöruuvi. Korjatkaa, jos olen väärässä.
    Kaikenkaikkiaan G on ollut tähän mennessä loistohankinta, kun
    ottaa huomioon pyörän ominaisuudet ja hankintahinnan.



    <br />
  2. #212
    Joo,Örmöttimelle vastinetta....
    Poliisin perässä nopeus näyttöö ei uskominen.
    Iskariin sulla varmaan sitte panostettu jos tuollaanen säätö,se on varmaan joku jälkiasennus/parempi kun alkuperäinen.
    Ryyppyvaijeri kantsii tosiaan uusia,mulla se nuppi oli tarvikkeena muovinen (musta),mutta alkuperäisen kromisen siihen istutin.
    Akku vaatii ne raudat pois ennenkuin mahtuu pois.
    Kardaanin kumi on sellainen...
    Takaboksiin kura lentää omassakin,onhan takavalon alla rekisterikilvelle paikka/roiskesuoja/muovi,mutta silti lentää...
    Työkaluista tärkein /tulpanavain kantsii hommata,tietysti muitakin,kiintoavaimia ko kokoja,pihdit,tavallinen ja ristipäämensselit ,kuusiokoloavaimia,jne...(en oo kyllä tarvinnut tien päällä kuin 10mm,kun starttirele jäi jumiin ja piti saada akunkenkä "äkkiä"irti)jeesusteippiä on kans aina mukana/muovi tai ilmastointiteippiä...editt;en tiiä mistä tuota jeesusteipix sanotaan täälläpäin...
    KEPPI-G
  3. #213
    Mulla on takalokasuojassa sellanen irtopätkä, jossa on heijastin. Se on kahdella ruuvilla kiinni takaloksussa. Takarengasta ei ainakaan saanut pois paikaltaan, kun irrottamalla se jatkopätkä. Hiukan se tekee pyörästä "Pappamaisemman" näköisen, mutta laitoin takasin paikalleen juuri säästääkseni takalaukkua kurastumiselta.
    Niin, se jatke on siis muovia ja ilmeisesti alkuperänen härpäke.
  4. #214
    Kerrotko Stenju, mistä olet hankkinut noita huokeita varaosia. Äkkiseltään en löytänyt ilmansuodatinta netin ihmeellisestä maailmasta mistään alle sadan euron.

    Takajarrun säätömahdollisuus on vähän hämärissä. Jarrunestettä näyttäisi olevan kyllä ja vakuuteltiin, että palat olisivat kunnossa. Kuitenkin poljinta saa tosissaan polkea. Yhden ruuvin löysin polkimen takaa, mutta sijaitsee niin hankalassa paikassa, etten vielä ole ruuvaillut.
    -Ö-
  5. #215
    Ihan oon mennyt paikalliseen Suzuki-huoltoon ( Hakin-Huolto) ja tilannut alkuperäisvaraosana.
    <br />
  6. #216
    Noh nii, just kävin maalarilla(mamman mopolla 800 vs intikka),kesälomalta palannut maalari oli virtaa täynnä ja alkoi maalata -G;ni tankkia,maalia on kahteltu kissojen ja koirien kans ja nyt täytyy kelvata,huomenna käyn kattoo ja liimaillaan tarrat jos hyvä tuli ja sit vielä lakkaukset päälle,jokohan kohta pääsis keppi tien päälle.....
    KEPPI-G
  7. #217
    Noh huh huh,vihdoin tankki maaleissa/lakoissa ja paikallaan,ensimmäinen ajo tälle kesälle -G;llä ja kylläpä taas maistui mahtavalle,pyörä pelaa tosi hienosti ja tankkikin kiiltää kuin kauhavan nimismiehen housunpuntti.... vielä kun olis "aikaa"ajella,,,,,,

    Tankin väri oli kyllä täysin maalarin itse sävellettävä,niitä kulta hippuja mustan sekaankin nyt saatiin ja (musta)tankki on täysin saman värinen kuin muutkin(alkuperäisissä maaleissa)osat.
    Täyshuollettu -G;eeni on nyt kyllä hienossa iskussa,ja näyttääkin kuin uudelta.
    Tännehän voitais laitella jokainen omastaan_G;STÄ kuvia,määkin laitan kunhan saan digikamerani lainasta takaisin,Stenjun pyörähän tuolla aikaisemmin ainakin on kuvissa ollutkin (HIENO)...
    Pankaahan niitä kuvia pyöristänne ja muutakin juitsua jos AJELUILTANNE ehtiipi....Morontonki...
    KEPPI-G
  8. #218
    Lainaa (Keppigee @ Heinä. 12 2007,01:59) kirjoitti
    Iskariin sulla varmaan sitte panostettu jos tuollaanen säätö,se on varmaan joku jälkiasennus/parempi kun alkuperäinen.
    Alkuperäisiskarissa on sekä paluu että ulosvaimennuksen säätö. Toinen löytyy iskarin alapäästä (3 asentoa) ja toinen satulan alta (21 asentoa), en muista kumpi on paluuvaimennus. Lisäksi on tietysti jousen esijännityksen säätö. Tätä varten on työkalusarjassa oma värkkinsä. Tulppa vaihtuu myös työkalusarjaan kuuluvalla avaimella, muita en ole ssanut ahtaaseen koloon mahtumaan.
    No niin, no
  9. #219
    Neljä tuhatta G:llä takana, väliraportin aika.

    Kaikki ajo tapahtui kyytiläisen, täyteen ahdetun laukkusetin (120 L) ja puolikkaan tankkilaukun kera. Sääolosuhteet: erittäin vaihtelevat, vain räntä puuttui.

    Hyvät ominaisuudet lienevät kaikkien tiedossa, siispä listailen lähinnä kielteisiä asioita:

    Isoimmaksi ongelmaksi reissun aikana muodostui (täälläkin varoiteltu) öljynlauhdutin. Lahje, saapas ja sivulaukku saivat kunnon kasteen (arviolta 150 km aikana), kun öljyputkien kiinniketappi oli syönyt lauhduttimeen reiän. Myös toiselle puolelle lauhdutinta oli reikä hyvää vauhtia muodostumassa. Onneksi löytyi huoltomies joka otti G:n oitis pajalleen ja parin tunnin päästä matka jatkui. Tiedä sitten kauanko juotostina ja kovametalli jaksavat paikkana toimia. Tarkkailaan tilannetta. Tietääkö joku paljonko uusi öljynlauhdutin mahtanee maksaa?

    Kulutus on suurehkoa, n. 7 litraa imee satasella.

    Nopeusmittari todellanikin liioittelee, jopa 17 km/h. Kierroslukumittari näyttää siis oikeasti karvan verran alle 4500 kun nopeutta on todellinen sata.

    Sateella kuskin alle muodostuu nopeasti lätäkkö. Toki siinä kesäkelillä sietää istua, kunhan pukee sadehousut ajoasun päälle. En tiedä valuuko vesi satulan takaosasta, tankkilaukkua pitkin vai roiskiiko eturengas veden.

    Loppumatkasta ilmeni uusi ongelma, joka kuitenkin on täällä mainittu. Pitkän ajorupeaman jälkeen liikennevaloihin pysähdyttyä kone sammuu kun yrittää uudelleen liikkeelle. Ennen sammumista kone röpeltää alhaisilla kierroksilla.

    Etupää on etenkin lastissa aivan liian löysä. Toivottavasti tämä on vain öljyn puutetta, sillä ongelmaan jaksan kajota vasta talven aikana.

    Takaiskarin alapäästä löysin tuurilla itsekin säätöruuvin ja heti sitä tuli kokeiltua. Hyvä tietää asentoja olevan vain kolme, sillä muistaakseni ruuvi pyörii vaikka kuinka.

    Tuli pyörää tutkiessani vahingossa repäistyä tankki irti. Takaisinhan sitä ei laittanut tyhjentämättä ensin. Näyttäisi tosiaan siltä, että varatankki on kolmisen litraa.

    Tarpeellisimmaksi apulaitteeksi olen havainnut pienen vanerilätkän, joka on syytä sujauttaa pehmeällä alustalla seisontatuen alle. Lätkä kulkee näpärästi bensamittarin ja varttikatteen välissä ollen tarvittaessa heti saatavilla. Toki se hankaa mittarista ja katteesta maalia irti, mutta käytännöllisyys ottaa niskalenkin tässä.

    Yhtään G-mallia ei tullut vastaan.

    Millaisilla rengaspaineilla muuten ajelette?
    -Ö-
  10. #220
    No höh,ei mulla ainakaan oo kun iskarin alapäässä vaimennukselle (4)neljä pykäläinen säätökiekko(käsin pyöritettävä)jousen säätö tietty on,kaverillani on wingi ja koeajoi G;eeni ja totes että niin on pehmeä kuin suolla istuis....itse ainakin tykkään että vaimennus pelaa ihan hyvin....tiiä sitte ja kuormankin kans ooon kokeillu,etupää kyllä tuli kans jäykemmäx kun ne öölit sinne vaihdoin/oikeat määrät(560ml/putki).
    Öljynlauhdutinta kyselin kans uutta mutta olipas aika tyyris n,660€,jotenka tilasin ruotsista(pohjoismaiden suurin mp purkaamo)puljun nimeä en nyt muista,mutta suomea puhuva Mika vastaa numerosta 990 46 70 63 00 415,,,niin sieltä ehjä käytetty oli 200€ sisälsi päätypellit jotka kyllä joutui maalaamaan,sieltä löytyi myös tuliterä kilometri/matkamittari,bandit 1200;sta,passas heittämällä mailimittarin tilalle(160€).
    Nämä -G,eet on sen verran harvinaisia ja KESTÄVIÄKIN,että purkupyöriä ei oikein tahdo löytyä....
    Omassani ei tuollaasta sammumis ilmiötä ENÄÄN ole kun kaasarit duunattu ja nuo seokset/säädöt sain kohdalleen,tosin tänään "SAMMUIN"keskelle risteystä,kun edellisellä stopilla väänsin bensahanan kii enkäs sitten muistanut aukaista(n,800metriä pääsee kaasareissa olevalla bensa määrällä)...
    Niin ,,.nii ja 95;sta oon tankannu nyt(vähän tuntuu nakuttavan)täytyy kokeilla 98;a jos vaikuttaako mithään,ja mittarin mukhan kun mennään sataa(100km/h) näyttää kierroksia tasan 4000/min.....lisäääää huomioita muiltakin /kehut/moitteetkin,,,,niitähänkään oookkaaa.



    KEPPI-G
  11. #221
    KeppiGeellä taitaa olla sitten jokin tarvikeiskari takana, tai ehkä amerikkamallissa on erilainen. Niitä säätöjä iskarin alapäässä saattaa tosiaan olla 4:kin en muista. Satulan alta bensahanan paikkeilta löytyy se 21-asentoinen säätö. Mulla 50 kmh:ssa on kierroksia on n. 4500, todellinen nopeus tosin on n. 100. Bensaa on mennyt 6-7, tosin emännän kanssa matkalla vain 5-5,5. Etupään saa helposti pohjaamaan, tiedä sitten onko se nyt kuitenkaan niin kovin pehmeä, paljonhan sinne vaihdellaan jousia. 95:ttä oon käyttänyt, eikä ikinä mitään nakutuksia ole ilmennyt. Koneen sammuminen lämpöisenä viittaa liian auki oleviin seosruuveihin ja mahdollisesti epätahdissa oleviin kaasuttimiin.
    No niin, no
  12. #222
    Kiitokset jälleen kommenteista Keppigepittäjälle sekä Mopolle.

    Huikealta kuulostaa öljynlahduttimen ovh.

    Polttoaineena olen kokeillut 98´a sekä 95´a. 95´lla tuntuu tosiaan tyhjäkäynnillä vähän nakuttelevan, mutta ei haitanne.

    Viimeisin takkuilun aihe on vaihteisto: Välillä poljin menee niin jäykäksi, että pienemmälle vaihtaminen hankaloituu, mutta se on tosiaankin vain ajoittaista. Myös vapaan löytäminen on vaikeutunut kilometrien karttuessa. Lisäksi kolmoselle vaihtaessa kuuluu ikävä kronsahdus, mikäli kierroksia on liikaa. Öljyä koneessa toki on, mutta voisiko vaivat johtua määrän vähenemisestä?
    -Ö-
  13. #223
    Niin joo sellasen hinnan antoivat suzukiliikkeestä öölinlauhduttimelle.
    Joo niin on tieten että jenkkimallissa ei sitä iskarin yläpään 21 naksusäätöä ole tai sitte joku ed omistaja vaihtanut ko hienouden pois (harmi kun mulla tää näin köyhä malli/säätö),vai olisko että ne joku sinne paremmat teille hankkinut(mitäs niissä lukee,minkä merkkiset iskarit)onkos niillä 21;llä säädöllä yläpäässä sitten mikä vaikutus ja onkos sellanen muillakin kuin Örmottimellä ja Mopolla.
    Vaihdevivuston puhdistus/rasvaus auttoi ja poisti omastani tuon vaihdejumin vaikka ei näyttänyt edes likaselta/kuivalta, ,moottoriöljynä nyt omassani BEL-RAY EXL 10W-40 tavallinen mineraaliöljy(tyyristä 35€/4litraa)mutta vaihteistokin pelaa äänettömästi/ "liukkaasti" eikä rusahtele,,,synteettistä öljyä ei näihin öljy/ilma jäähdytettyihin koneisiin suositella,vesijäähdytteisiin kylläkin,,,(mp ammattimekaanikko kertoi kun öljyjä ostin)....niin mitäs öljyjä käytätte koneissa/kokemuksia...niin ja ne renkaan ilmanpaineetkin tosiaan pitäis kyllä tarkastaa taas,,,mitäs ootte pitäneet paineita ja minkämerkkiset renkaat(omassani mezeler-4;t eessä ja takana)ja paineet ohjearvoissa,etunen kulunut vähan hampaille takanen kuluu kans keskeltä kanttisex,kuulemma auttais kun lisäis paineit ja tietty pitäs enempi olla mutkaa jotta kuluis reunoiltakin/,,,, tartteeki tarkistaa/kokeilla enemmillä paineilla...
    Moron...



    KEPPI-G
  14. #224
    Päivää taas.

    Paikattu öljynlauhdutin on pitänyt öljyt hyvin sisällään, mutta uusi vuotokohta on ilmaantunut oikeaan sylinteriin menevästä öljyputkesta. Putken ja kannen välisestä tiivisteestä tihkuu vähän kellertävää öljyä ulos. Pitäisikö asialle tehdä heti jotain, vai odottaako talvea?

    Iskunvaimentimen säädöt eivät vaikuta merkittävästi. Tosin ajo säätöjen jälkeen on ollut vain työmatkoja ilman kuormaa. Mitään merkkiä en koko kapistuksesta löytänyt.

    Rengaspaineita on enimmillään ollut edessä ja takana lähes kolme. Vähimmillään (satulan alta löytyvät ohjearvot) 2,25 ja 2,5. Vähät paineet kyllä tekevät ohjauksesta raskaamman hitaassa vauhdissa. Sateella taas alhaisilla on turvallisemman oloista ajella mutkissa. Näin suurta eroa rengaspaineiden suhteen en ole muissa pyörissä havainnut. G onkin painoiltaan raskain ajamani pyörä.

    Moottoriöljy on edellisen omistajan vaihdattamaa, joten siitä ei ole tietoa. Mutta samaa kuin Keppi-G olen kuullut huoltomiesten puhelevan, että tavallinen mineraali olisi sitä parasta näihin. Ja periaatteella: mitä enemmän ajettu sitä paksumpaa saa öljy olla. Vanhassa Suzukissani 20/50 öljy poisti nokkaketjun kilkattelun kokonaan.

    Ai niin, onko teillä tankki etuosasta miten(kään) kiinni? Itselläni se heiluu (etenkin tyhjänä) jonkin verran.
    -Ö-
  15. #225
    Moron,tankki on etupäästä sellaisessa "hahlossa"/jossa on kumi vaimentimena,joo liikkuu kyllä vähän sieltä etupäästä,ehkä siksi että pikkunönäisystä ei heti tule lommoja/antaa perixi.
    Öljyputkissa on tiivisteinä O-renkaat,jos lauhduttajan päälle tuleva putki(kahdella ruuvilla)vuotaa niin se helppo korjatakun hommaa uudet O-renkaat ja kun ko kohta on niin ylhäällä ei öljyäkään valu juurikaan pois asennuksen aikana,mutta jos vuoto on alempana kannattaa korjaus tehdä öljynvaihdon yhteydessä kun muutenkin laskee öljyt ulos....toivottavasti saat vuodot tukittua,,,ihme juttu tuo vuotelu,omassani ei sellaisia vikoja ole ollut(koputtaa puuta),putket on omassani kyllä suojattu ympäriltä sellaisella "retkipätja tyyppisellä"solumuovilla /nippusiteillä runkoputkiin kiinnitettynä,,,ehkä siinä pelastus,,,,,
    KEPPI-G
  16. #226
    Njo höh, asensin puig"n miniplexin ja ravisteleepi päätä niin pirusti vaikka säätelin kaikki mahdolliset kaltevuudet(sama miniplexi ei ravistellut edellisessä kupärässäni/shuberth consept,,,,mutta nyt kun shuberth C2;n,,,,säädössä 1,5 senttiä vara nostaa,,,tarttee kokeilla sitäkin .....ravistelu loppuu jos nousee penkistä vähän ja päätä eteenpäin jonkun verran,,,ilman mithän plexiä oli kyllä paljon mielyttävämpi/hiljaisempi,,,,,taitaa tuolla edellä jo mainittu nakuna paras nämä-G;t sittenkin....
    Rengaspaineethan oli vielä talven jäljiltä päin PER#"%4ä laitoin taakse tasan kolme kiloa(3kg) ja etheen kaks ja puoli(2.5kg),,,ajettavuus hitaassa parani huomattavasti ja kovemmassakin nopeudessa vakaus parani tottakai...
    KEPPI-G
  17. #227
    Ajelin vaimon kanssa viikonloppureisun aivan täyteen ja ylikin lastatulla pyörällä. Iskunvaimennuksen säädöt vaikuttivat kyllä merkittävästi, kun niitä parantelin matkan varrella. Jos nyt oikein muistan niin ulosvaimennus on se yläpäässä oleva ja sitä miedommaksi kääntämällä saa jousitusta ikäänkuin kovemmaksi. Puristusvaimennusta sieltä putken alapäästä pitää sitten taas koventaa. Ko. kuormalla pidin jousen esijännitystä 6:ssa, sisäänvaimennusta 3:ssa ja ulosvaimennusta 11:ssa. Toimi koko mukavasti. Ainetta meni 6,1 l/100 km, nopeus vaihteli 80-120. Itselläni on myös pikkupleksi, taitaa olla peräti Puig ja pään pyörittelyä esiintyy jonniin verran, kaikkein paras asento näyttäisi olevan pitää pleksi niin loivassa kulmassa kuin vain mittarit antavat myöten. Rengaspaineet edessa 2,25 ja takana 2,9, takakumi sulaa ihan silmissä...paineista riippumatta. Öljynä käytän synteettistä tai puolisynteettistä, enkä kyllä keksi yhtäkään järkevää perustetta huonomman käyttämiselle...
    No niin, no
  18. #228
    Njoh,,,niin minäkin totesin että miniplexi pitää olla aivan niin loivassa kulmassa kun mittarit antavat myöten ,,,,vaikka" kin omassani istuin corbin ja muotoiltu kyllä alemmas istuinkuoppa kun alkuperäisessä -G;n penkissä,,,,itsekkin tuota moottoriöljylaatu"suositusta" vähän ihmettelin,ja voisi mielestäni olla vähän jäykempää jos nuo km;ien tuomat äänet poistuis....
    KEPPI-G
  19. #229
    Meikällä on GS1000G joten ei ihan tänne kuulu jutut, mutta kone on siinä määrin sama että öljystä voinen sanan mainita;
    Nää vanhat koneet on aika väljiä ja liukasta öljyä tykkäävät polttaa. Itse vaihdoin talvella vuotavan kansipahvin ja venttiilivarsien kummit ja silti vie noin 0,8 litraa öljyä tonnilla. Johtopäätös; väljä kone ja liukkaat öljyt, kunhan toi yksi öljypytty loppuu niin pistän vähän jäykempää tilalle, toisaalta nyt on aika huoletonta, sillä tällä öljyn kulutuksella öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa, kun vaihtuu "automaattisesti".
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  20. #230
    Jee ja joo. Nyt kun ovat työt alkaneet niin on taas aikaa kirjoitella.


    Kohta kymppi tälle kesälle. Mukaan mahtuu myös SS1000 joten jos vain dokumentaatio täsmää niin saadaan IBA listoille G pyörä vai joko se on toinen?

    G on päättänyt liittyä ruokamiesten kerhoon, tavoittelemaan kunniajäsenyyttä. 6,5 – 7,5 mieluummin vaan 7 korvilla eikä motarilla 8 ole konsti. Asiaan vaikuttaa tietysti yleensä mukana kulkeva 140 litraa tavaratilaa ja vähintään nopeusrajoituksen mukainen vauhti. Epäilen neulojen ja suutinputkien väljistyneen. Olisikohan dynojet sarjasta halvin apu vaivaan? Myös bensapinta on ilmeisen korkealla kun ryyppy päällä meinaa sammua risteyksiin voimakkaammin jarrutettaessa. Toiset kaasuttajan kannet pitäisi edelleen hommata jotta saisi sakemannin kuristukset pois. Mutta kun tulee harvoin punarajalle vedäteltyä niin onhan tuota ehtinyt näinkin.

    Tuulilasina on minullakin Puig minipleksi, loivassa kulmassa. Muuten puistelee. Tahtoo vain kaikki viima tulla lähinnä hartioihin ja niskaan, ei hyvä. Kokeilin myös IB ajojen aikaan MRA tourinpleksiä joka täytyi laittaa mielipuolisen korkealle (lue rumalla tavalla) jotta se toimi. Muutoin tutina kypärässä älytön. Pitänee tilata Puigin korkeussuunnassa säädettävä tai pitkä kappa eli givi jos ne vaikka toimisi.

    Moottoriöljynä Teboil täyssynteettinen 15W-50 mopoöljy. Pitää moottorin puhtaana eikä tarvitse lisätä vaihtovälillä.

    Geen alusta on kyllä vakiona ihmeen löysä. Nyt minulla progressiiviset etujouset ja takajousen esijännitys jäykimmässä asennossa, ja vaimennuksen säätö jossain keskivaiheilla ja vehje on nyt hyvä ajella. Eikä ainakaan mihinkään kyykkypyörään nähden edes kova. Minusta aika jyrkät säädöt reilu 80kg kuskille.
    masinistimobilistimotoristi
  21. #231
    Njoh,eipä meikä ole tälle kesälle vielä ehtinyt -G;llä kun kaksi tankkausta ajella,,,kulutus 6,5 ja 6,3...kolmen hepco&becker laukun satsilla,sievää ajoa yksin,,,80-110 mittarinäyttämän mukaan.
    Jousien säädöt,,,edessä ne prog,,,(uudet öölit)keula tuntuu ihan hjuvalta,takanen on jäykimmässä jousi///iskari säädöt,,ehkä vois olla lievemmällä/ainakin yksin ja ilman matkatavaroita(vaikka elopainoa/sis,kesän grillauskilot,,,,97kg),,,tuo miniplexi ainakin omassani tekee pitemmän päälle tuon pään huminan lievän ravistelun ,,,vi#"umaisx,meinaan vielä kokeilla kun hyllyssä touringplexi josko sillä saisi ajoon äänettömyyttä,,,,jos ei, niin paras ajaa nakuna....niih ja tarkoituksella ajoin kokeillakseni ,,,varatankille meni 255km kohdalla ja siinä sattui huoltoasema, lorutin 16,4,ehkä olis vielä muutama desi mennyt/joo varatankki on sen n,3litraa jos ko pyörän tankki 20L,,,.....
    KEPPI-G
  22. #232
    Taas oon ruuvaillu/säädelly-G;tä,sarvia piti vähän sääthää/,kuvitellusta etuputkilinjasta muutamia senttejä etukenoon päin ja sithen tietysti peilien/varsien säätöä taaksepäin(melkein kahvojen suuntaisexsi,),,,,ja yllätyin positiivisesti,tuo edellä mainitsemani melu/humina/pään ravistus hävisi,elikkä ajoasentoni muuttui lähemmäx miniplexiä (saattoi vaikuttaa tämä säätö) taikka sitten tuo peilien varsien säätö taaemmaxi,peilien säädöllä mielestäni kans merkitystä tuohon ilman/pyörteilyyn,,,,tiiä sitten ,mutta joka tapauksessa edellämainittu toimenpide poisti merkittävästi melua ja epämiellyttävää pyörteilyä kypärään,,,,pienesthä näyttää olevan kiinni oikean säädön löytyminen,,,,tuota kannattaa muittenkin kokeilla....omassani vaikutti että miniplexi jää paikalleen,.....niin hjyvä nyt tuli(lue nautittava ajaa).... eedit;miniplexi makaa mittarien päällä,toki väliä n;1cm,,,jottei hankaa kromeihin...



    KEPPI-G
  23. #233
    Tuli tänään ajeltua muutama metri G:llä ilman kypärää. Korviin pisti pätkittäinen, vauhdin mukaisesti nopeutuva tai hidastuva, laahaava/hankaava ääni. Jostain takarenkaan liepeiltä se tulee. Testailin josko jarrupalat hankaisivat, mutta jarruttelu ei ääneen vaikuttanut mitenkään. Aiempaa kokemusta kun tällaisesta vetotavasta ei ole, niin pitääkö kardaanista normaalisti joitain tuollaista ääntä?

    Aivokoppaa on myös alkanut rassata ohjaustangon kiinnityksessä esiintyvä mitätön seikka. Tangon oikeanpuoleinen kiinnityskohta näyttäisi olevan vasenta ylempänä/edempänä. Onko muillakin näin?
    -Ö-
  24. #234
    On tullut taas ajeltua aina kun on aikaa.On kierretty järvi-Suomea, saaristoa ja sitä sun tätä yht. tänä kesänä n. 10000 km. Plexeistä täällä on ollut juttua, itse olen päätynyt siihen, kuten joku viisaampi täällä jo mainitsi G on paras nakuna. Vähän tuuli riepottelee,mutta kyllä kaikenmaailman tärinät ja pahimmat melut jää taakse, ku heitätte ne plexit hevon kuuseen.Itselläkin pitäisi
    kypärä olla ihan ok. (C2). Tosin kun otin plexin vex, niin vaimo väitti,että takapenkillä melu kasvoi.
    Kardaani kannattaa huoltaa jos epäilee jotain, koska tässä ketjussa löytyy tosi hyvä ohje Sepoul:ta.
    Tangosta en ole huomannut tuollaista toispuolisuutta. En ole kyllä aivan varma mitä tarkoitat.
    KeppiG:llä on hommattu parempi penkki. Onko hintansa väärtti?
    Parhaina päivinä on tullut vedettyä emännän kanssa yli 500 km ja sen matkan jälkeen on peräpää kyllä aika puuduksissa.
    On se kumma,kun tänäkin kesänä on nyt jonkun verran tullut
    ajeltua, niin ei ole toista G:tä tullut vastaan niin että olisin huomannut.
    Tarttis varmaan tehdä treffit tässä ennen talvea, vaikka jonnekin
    Vehoniemeen (olis aika keskeisellä paikalla), vaikka joku perjantai/lauantai. Olisko ehdotuksia.
    <br />
  25. #235
    Noh johan on,tuon äänen saat paikannettua kun pyörä kaksoisjalalle ja siinä vapaalla sitä takanakkia pyörittelet käsin,jos ei selvää saa pyörä kayntiin ja vaihde ykköselle,varovasti vaikka kaveri apuna kuulostelet joskos paikan äänen sais selville,voipi olla vain kivi jossain välissä,jos perässä todellä vikaa tarkasta kumminkin öljyt ja voihan nuo uloskin laskea niin näkee jo siitä jos jotain siellä vetohammasrataspuolella/öljykylvyssä olevissa osissa vikaa,mutta voihan olla sitten siellä kuivan puolen osissakin jotain kulumaa,aukaista kannattaa kumminkin jos ei syy selviä em asioita syynäämällä....toivottavasti löytyy ja vaan siellä se kivi välissä....
    Sarvien kinnitys pitää olla kyllä symmetrinen,jos nuon kierossa,onpi sieltä yläkolmioon läpikiinnitys pultin vaimennuskumeissa joku häikkä,sarvethan pitää joustaa/(tärinänvaimentimet)kun pönnäät niitä ees taas,näet kyllä mistä se joustaa,,,tuon korjaamisex tarttee sarvet irrottaa niistä kaksiosaisista puristuspaloista(kuusiokoloruuvit krominappien alla)tuon varmaan tiesitkin,ja sitten tarttee saada yläkolmio irti ennenkuin pääsee nuo puristuspalat irroittamaan jotka jää siihen yläkolmioon kiinni,niissä lukkomutteri alapuolella jossa vielä sokkavarmistus,joten niitä ei muistaakseni siinä paikallaan irti saa(tuo kyllä tarttee itekki tarkastaa)joka tapauksessa mokoma sarvien suoristus operaatio kantsii jättää talvihuoltoon....eediä; joo kyllä corbinin penkki on yllättänyt, yhellä huitasulla jaksaa helposti tankkauksen välin eikäs tunnu missään,mutta onhan noita stoppeja muutenkin mukava tehdä jo pelkästään kun kahvihammasta alkaa jomoa,onhan yli 500€ penkistä paljon,mutta mukavuus ja ulkonäkökin parani (pyörän)huomattavasti,niin ja onhan siinä corbinissa matkustajankin parempi kun samaa aika kovan tuntuista mitä lie geeliuretaania tuon päällysnahan alla on materiaali.vanhasta penkistä piti ottaa se alapuolella oleva lukituksen vastakappale ja joutui kyllä rikoilla säätämään jotta lukkoon penkin/corbinin sai...
    Huomenna s,,,siis tänään päivällä saan ehkä laitettua omastani -G;stä kuvia,niissä penkkikin paikallaan.....jos ossaankaan koetethan laittaappi....



    KEPPI-G
  26. #236
    Keppigeen mopo



    Vihdoin sain moponi kuvat laitettua tänne kaverin avustuksella. Laittakaas muutkin mopoistanne kuvia.

    Ja vaihdoin avattarinkin samalla!



    KEPPI-G
  27. #237
    Hieno on peli! Näkee et on jenkkimalli, kun muoviset suojat puuttuu koneen päältä ja edessä sivuille päin heijastimet.
    Ottaako toi pikkuplexi paineita pois rinnalta, humiseeko kypärään?
    Maalit kiiltää niin, että täytyy varmaan omakin lakata talvella uusiks.
    Ootko ottanut putket (pako) irti kun oot kiillotellu.
    Satula näyttää hyvältä, mutta on se aika kallis. Corbinin sivuilla jenkkilässä hinta ei ole kuin 299,- taalaa, eli vähän päälle 200 egee.
    Kuinkahan paljon tulee muita kuluja päälle, jos tilais sieltä.Mitä materiaali omasi on?
    Kyllä nää sellaisia ajattomia vehkeitä on, itseltäkin on kysytty monta kertaa, että onks toi ihan uus.
    Voisin itsekin ottaa uuden kuvasarjan ja pistäkää muutkin kuvia tänne.Kyllä se on hienoa muidenkin menopelejä katsella.
    <br />
  28. #238
    Joop,sain tuon puig miniplexin säädeltyä aikas hyvin ja kuten tuolla edellä mainitsin peilien pyörteilytkin vaikuttaa pirusti,tuossa sivukuvassa lpexi näkyy parhaiten että se on laitettava makaamaan niin paljon kun mittarit antaa myöten,vähentää painetta rinnassa,kuvan oton jälkeen sääsin sarvia eteen päin "tuosta"n,5-10cm ja peilien varretkin joutui säätään uudestaan,tuolla sain kyllä aivan mielyttävästi pohinat ja ravistelut pois.
    Putket oon paikallaan autosol"illa(krominkiillotustahna)junssännyt.
    Varmaan omassa corbin penkin hinnassa oli "ilmaa"kun sen mp liikkeen kautta tilasin ja ottavathan omansa,penkki on nahkaa tai ainakin siltä näyttää(tuo painokuvio on kuin prässätty nahkaan) ja penkin runko on jotain painavaa komposiitti "valuainetta"(paljon painavampi kun alkuperäinen)ja tuo toflinki on aikas jämäkän tuntuista jotain(geeliuretaania)sikxi kai peffa ei väsy kun sopivasti jämyä jousto ja onhan tuo muotoilukin ajo/istuma"asennossa kuin tehty peffalle,pirun hyvä joka tapauksessa.
    Hommatkaa muut kimppa tilauksella corbinit niin varmaan edullisimmin,kannattaa ainakin selvittää asiaa.....niin joo tuohon penkkiin saa selkänojankin sieltä corbinilta tieten sitte lisähintaa,penkin takaa menee örhöpörhötarralla suljettava "luukku"penkin alle jossa valmiina jämäkästi "valettu"pultit ko kiinnittämisexi,itse en ko selkänojaa ottanut kun tuo boxi aina kummiski paikallaan ja siihen sain istutettua tuollaisen siististi passaavan giwin irrallaan ostettavan nojan...
    eedi,takaboxin päälle olen laittanut lisäjarruvalon(pitkänmallisen),kun se oma jarruvalo jää vähän takaboxin "varjoon".....eedi/eediä;pyörälläni on nyt ajettu 42 000km,ja hjuvin on pelittänyt...



    KEPPI-G
  29. #239
    Moro kaikille kepittäjille

    Kesä o menny mukavista keleistä nauttien ja tulipa sitä pyörähdettyä välimerenkin rannalla. Mut rapsataan niistä enempi myöhemmin

    Taas on väläytelty G-man kokoontumisajoa ja siihen tulee täältä täysi tuki. Vaikka käytäis jossain yleisessä tapahtumassa porukalla? Itelle melkein kaikki o kaukana kun saa asua täällä Varsinaisen Suomen syntysijoilla, mut mites olis vaikka joku tiistai pyynikillä?

    Keppigeen kuvatuksia katellessa iski kauhia kateus kun huomasin sun upottaneen(?) Hondan kellon kierroslukumittariin ? Kelloa jos jtn olen kaivannut näkökentästäni.

    Puhuvat muuten nuo sun peilitkin jenkkimallin puolesta.

    Nopeusmittarin vaihdosta sen verran et vaihdoitko koko mittarin? Itellä ongelmana viime syksysen kaatumisen johdosta nopeusmittarin kuoren kiinnitysruuvin 'pesän' murtuminen jota en ole liimoilla enkä kiteillä saanut kasattua siihen malliin et ruuvi pysyis paikoillaan kulutuksessa. Nyt kuori irtoaa taas takaa vaijerin varaan. Aattelin et tarttis varmaan hommata uus nopeusmittari, kuori tuli uusittua tuossa kevään rempassa jtn pelkkä mittarinrunko riittäis ja siks oon utelias et kuinka paljon uutta tuli banditin(?) mittarin myötä.
  30.  
  31. #240
    Njoo,tuo hondan kello on vaan kiekkamittarin lasissa kiinni sellasella kaks puoleisella örhöpörhö/lenkkareista tutulla tarralla,onpi helppo otaa pois ja takasinki.
    Bandiitin mittari sama/-G;ssä,takakupua(kromikoppa)ei kuulunut mittaria ostaessa(se on siis vanhasta),muuten mittari on asennusvalmis paketti,lasi ja sen ympärillä oleva kromikehys on prässätty tehtaalla kasaan(ei voi rikkomatta purkaa),,,maksoi tuo uusi mittari 160€....ja kuten todettu pelaa kilometrinäyttökin aivan oikein(eturenkaan mittarivaijerin lähdössä välitykset siis samat,jenkkki ja euro malleissa).....eikös sen kuoren kiinnityksen kaks komponentti liimalla sais tukevasti kasaan...
    KEPPI-G
Sivu: 8 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen