Sivu: 22 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 744:sta
  1. #631
    Lainaa (trj @ Loka. 07 2011,19:45) kirjoitti
    Mistähän kannattaisi kysellä ko. kikottimeen ilmansuodatinta kun ainakaan netti jälleenmyyjien katalogien kohdalla tarjotaan kyseiselle kikottimelle: gsx 1100 g vm: 92-97 lähinnä EI OOTA eikä löydy, tai sitten ei tunneta edes koko vermettä?
    Ihan alkuperästä kannattaa kysellä. Viimeksi kun ostin oli hintaa n. 40,- egee.
    <br />
  2. #632
    Lainaa (STENJU @ Loka. 09 2011,10:04) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Loka. 07 2011,19:45) kirjoitti
    Mistähän kannattaisi kysellä ko. kikottimeen ilmansuodatinta kun ainakaan netti jälleenmyyjien katalogien kohdalla tarjotaan kyseiselle kikottimelle: gsx 1100 g vm: 92-97 lähinnä EI OOTA eikä löydy, tai sitten ei tunneta edes koko vermettä?
    Ihan alkuperästä kannattaa kysellä. Viimeksi kun ostin oli hintaa n. 40,- egee.
    Joo, tuli käytyä hakemassa jo, ja originaali löytyi valtuutetulta jälleenmyyjältä heti, ja eipähän tuo tainnut edes maksaakaan kuin suurinpiirtein tuon 40 egeä.

    Sitä kun vaan nykyään yrittää koittaa laiskana poikana saada kaikki vermeet tilailtua aina suoraan kotiovelle, ja tietenkin netin kautta.
    Murjaanien kuningas!
  3. #633
    Mitäs öljyä otte perään laittanu?

    Hyvä tuon pyörän ex omistaja kertoi kun sen hommasin, että perään vaihdettu juuri öljyt, kaasareihin laitettu korjaussarja sekä synkattu.
    Noooh, näin sitä apinaa koijataan, eli mitään näistä ei oltu tehty
    mutta eipä sen väliä, olisin silti tehnyt kaupat vaikka ei olisi moista maininnutkaan... Tähän pätee vanha sanonta: kun tekee itse niin saa ainakin mitä siitä tulee!
    kaikenkarvaisia koijareita niitä onkin...
    Kurapaukutin
  4. #634
    Lainaa (Yamarock @ Marras. 04 2011,12:23) kirjoitti
    Mitäs öljyä otte perään laittanu?

    Hyvä tuon pyörän ex omistaja kertoi kun sen hommasin, että perään vaihdettu juuri öljyt, kaasareihin laitettu korjaussarja sekä synkattu.
    Noooh, näin sitä apinaa koijataan, eli mitään näistä ei oltu tehty *
    mutta eipä sen väliä, olisin silti tehnyt kaupat vaikka ei olisi moista maininnutkaan... Tähän pätee vanha sanonta: kun tekee itse niin saa ainakin mitä siitä tulee! *
    kaikenkarvaisia koijareita niitä onkin...
    öljymerkistä en sano mitään mutta sae90 ja gl-5 tai olla valmistajan suositukset.
    Tänään meinasin laittaa xenonin kiinni mutta eihän se sinne mahtunut pituutensa puolesta, ompahan muten uskomaton määrää sähkö piuhaa umpion sisällä.
    Kyllähän se pitäsi aloittaa talvihuolto mutta kun ei oikein meinaa aika riittää. Tarkoistus olisi käyttää kaasarit pesussa ja säätää sen jälkeen, lisäksi tietysti kaikki mahdolliset nesteet täytyisi vaihtaa, niin ja etustefat vuotaa niin nekin tulisi vaihtaa.
    sen verta korjattu että valmistaa suosittelee sae90:stä eikä sae80:stä



    .
  5. #635
    onkos kukaan laitellut jonkinnäköisiä tarvikevilkkuja näihin?
    Tuli purettua takalaukkuteline pois ja sen mukana lähti myös takavilkut niin olisi tarve uusille vilkuille mutta en tiedä ostaakko alkuperäiset taakse vai jotkin muut taakse sekä eteen.

    Entäs onko joku laitellut toisenlaisia peilejä kun tekisi mieli uusia nekin niin ajattelin että jos jollain on kuvia kyseisestä pyörästä toisenlaisilla vilkuilla niin ois kiva nähdä niitä.
    .
  6. #636
    Mulla on sirommat vilkut paikallaan (ei led) ja kuvan voin laittaa jahka pääsen kotiin, eli vkonloppuna vaikka. Toiset peilit odottaa paketissa asentamista...
    Kurapaukutin
  7. #637
    Vaihdoin lyhyemmät vilkut (satulalaukut sopii paremmin), piti vaihtaa myös vilkkurele.
  8. #638
    Tuli tuossa vähän käytettyä g:tä reilu kolmen kuukauden seisonnan jälkeen, ja eipä käynyt enää kuin kolmella pytyllä. Starttuutti tooooosi pitkään ennenkuin lähti käymään. Kakkospytty mykkä, eikä esittänyt minkäänlaista heräämisen merkkiä 5 min käyttämisellä.
    Huollot tuli tehtyä jo syyskuussa kun laitoin seisomaan, kaasareiden synkkaus ja vaihtoon tulpat, öljyt, suodattimet, yms... ja jopa stabilointiainettakin tuli bensan sekaan ensimmäisen kerran laitettua.
    Ajoin huollon jälkeen n. kilometrin että säilöntäaine meni kaasareista läpi, ja kaikki oli vielä silloin täysin ok. Onkohan nyt niin että nämä uudet E-bensat ei meinaa kunnolla oikein säilyä edes stabilointiaineella, että oliskohan tuo vika jossain tuolla polttoaine puolella? Kalkkeuttaa kaasareita tai jotakin??

    Että nyt sitten varmaan pitäis purkaa mopo uudestaan ja heittää kaasarit pöydälle, ja alkaa putsihommiin. Eihän se varmaan pahitteeks olis vaikka sitä putsihommaa tekis kaasareille varulta ihan joka talvi? Joulun pyhinä kaljalaatikon ja mopon kanssa talliin viettään sitä laatuaikaa.

    Kaasareiden säädöistä näytti olevan pitkät tarinat ja monenlaiset versiot tästä jo aiemminkin kirjoiteltu, mutta mitkähän mahtaa olla ne toimivimmat / tehtaan suositukset seosruuvien asetuksiin tähän euromalliin?

    Sekä muitakin kaasari asiaan liittyviä hyviä vinkkejä otetaan ilolla vastaan.

    Niin, ja noita neuloja jo tulikin aiemmin kesällä yksi pykälä nostettua siitä alakierrosten "smoo:sta" johtuen.
    Murjaanien kuningas!
  9. #639
    Kokeile ladata akku täyteen,mulla ainakin joskus teki samaa ja
    kunnon latauksen jälkeen kävi taas kaikilla...
  10. #640
    Otin kaasarit irti, irroitin kaikki suuttimet ja putsasin kaasarien kaikki röörit paineilmalla. Täydellinen pesu suoritettua muutenkin. Sen homman perään myös synkkaus uudelleen. Akkukin tuli ladattua täyteen. Rempan jälkeisellä koekäytöllä alkoi käymään neljällä pytyllä ja tyhjäkäynti oli silloin kaikkien säätöjen jälkeen hyvä. Entiset seosruuvisäädöt oli näköjään jossain 1,5 -3 kierroksen välillä. Että ei olleet ihan kohdillaan.

    Kaasarien perusasetukset on nyt seosruuvit 1.75 auki ja neulat on keskipykälästä yksi pykälä rikkaammalle. Kyseessä euromopo, eli EI US-model.

    Mutta seuraavan päivänä kun kävin vielä testaamassa käyntiä niin starttautti todella pitkään ennenkuin lähti käymään. Lämpöisessä tallissa. Sitten kun lähti käymään, niin kävi toki neljällä pytyllä. Tyhjäkäynnillä pienen satunnaisen pätkimisen säestämänä. Keskialueen kierroksilla ok. Yläkierroksilla 8000 rpm jälk. alkaa röpöttään ja vähän "potkimaan takasin".
    Tienpäällä ei nyt oikein nappais koeajot, että jos ne yläkierrosten seokset kumminkin olis kuormitettuna ihan kohdillaan?

    Onkohan tuohon ryyppyyn nyt saatu joku (asennus/huollon jälkeinen?) TEIN SEN ITSE ongelma? Ryyppyvivustot kaasareissa liikkuu silmämääräisesti ihan ok., ihan niinkuin kuuluukin.
    Vai onkohan tämä uusi bensa nyt sitten säilyvyyden osalta täyttä p...skaa. Onkohan kenelläkään tullut samanlaisia kokemuksia muillakin tuon bensan säilyvyys ongelmasta mp:n kanssa? Säilöntä aineeksi laitoin syksyllä bensan sekaan Star tronin litkua, ohjeen mukaisella 0,5% seoksella.

    Asiaa hivenen liipaten: Kaveri ei saanut ralliautoaan toimimaan enää alkuunsakaan tavallisella sääntöjen mukaisella ns. mittaribensalla kun 4 kk "vanhaa" oli tankissa, ennenkuin oli vaihtanut bensat tankista uusiin sen 4 kk seisonnan jälkeen. Yläkierroksilla röpötystä yms... Ilmeni vähän samanlaista oireilua.

    Siitä autosta loppui käyntiongelmat bensan vaihdon jälkeen. *



    Murjaanien kuningas!
  11. #641
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Otin kaasarit irti, irroitin kaikki suuttimet ja putsasin kaasarien kaikki röörit paineilmalla. Täydellinen pesu suoritettua muutenkin. Sen homman perään myös synkkaus uudelleen. Akkukin tuli ladattua täyteen. Rempan jälkeisellä koekäytöllä alkoi käymään neljällä pytyllä ja tyhjäkäynti oli silloin kaikkien säätöjen jälkeen hyvä. Entiset seosruuvisäädöt oli näköjään jossain 1,5 -3 kierroksen välillä. Että ei olleet ihan kohdillaan.

    Kaasarien perusasetukset on nyt seosruuvit 1.75 auki ja neulat on keskipykälästä yksi pykälä rikkaammalle. Kyseessä euromopo, eli EI US-model.

    Mutta seuraavan päivänä kun kävin vielä testaamassa käyntiä niin starttautti todella pitkään ennenkuin lähti käymään. Lämpöisessä tallissa. Sitten kun lähti käymään, niin kävi toki neljällä pytyllä. Tyhjäkäynnillä pienen satunnaisen pätkimisen säestämänä. Keskialueen kierroksilla ok. Yläkierroksilla 8000 rpm jälk. alkaa röpöttään ja vähän "potkimaan takasin".
    Tienpäällä ei nyt oikein nappais koeajot, että jos ne yläkierrosten seokset kumminkin olis kuormitettuna ihan kohdillaan?

    Onkohan tuohon ryyppyyn nyt saatu joku (asennus/huollon jälkeinen?) TEIN SEN ITSE ongelma? Ryyppyvivustot kaasareissa liikkuu silmämääräisesti ihan ok., ihan niinkuin kuuluukin.
    Vai onkohan tämä uusi bensa nyt sitten säilyvyyden osalta täyttä p...skaa. Onkohan kenelläkään tullut samanlaisia kokemuksia muillakin tuon bensan säilyvyys ongelmasta mp:n kanssa? Säilöntä aineeksi laitoin syksyllä bensan sekaan Star tronin litkua, ohjeen mukaisella 0,5% seoksella.

    Asiaa hivenen liipaten: Kaveri ei saanut ralliautoaan toimimaan enää alkuunsakaan tavallisella sääntöjen mukaisella ns. mittaribensalla kun 4 kk "vanhaa" oli tankissa, ennenkuin oli vaihtanut bensat tankista uusiin sen 4 kk seisonnan jälkeen. Yläkierroksilla röpötystä yms... Ilmeni vähän samanlaista oireilua.

    Siitä autosta loppui käyntiongelmat bensan vaihdon jälkeen. *

    Nyt iski ropaus-inspiraatio uudestaan. 1:s ja 2:s pyttyjen käynneissä em. ongelmat. "Kylmät"

    Kokeilin romulaatikosta löytyneillä kahdella vanhalla sytytystulpalla ja kaikki käyntiongelmat loppuikin samantien.
    Uudet ja vanhat: NGK JR9B:t

    Että semmonen tapaus.
    Murjaanien kuningas!
  12. #642
    Ei kellään olis jäänyt ylimmääräiseksi sitä kauhukahvaa?
    Kurapaukutin
  13. #643
    Ai niin, melkein päässyt unohtumaan tämä viestiketju. Hauska nähdä että keskustelu taas jatkuu.

    Edelleen on sama G alla ja viime kesä toi tullessaan n. 4000 km ilman ongelmia. Edelleen tyytyväinen pyörään vaikka näin alkukeväästä aina hirveä vaihtokiima iskeekin. Kaikenlaista Buellia ym. on tullut katseltua mutta taidan sittenkin laittaa lompakon takaisin taskuun ja ainakin ensi kesän ajaa tutulla ja turvallisella G:llä.

    Nyt olisi kuitenkin listalla ainakin vilkkujen ja peilien vaihto ja muutamien kromiosien mustaaminen. Myös tankki ja "katteet" miellyttäisivät silmää mattapinnalla. Olisi mukava nähdä kuvia jos joku viitsisi laittaa asennetuista peili/vilkkuseteistä. Onko kellään vedetty mattaa kiillon tilalle tai muuta suurempaa maalausta suoritettuna?

    Kyllä on aina yhtä karua aikaa tämä lumien sulamisen odottelu...
    Viimeksi muokannut: Sailori; 21.02.2012 klo 18:43.
  14. #644
    Esimerkiksi siis tuollaiset olis varmaan aika sopivat tyyliltään ja muutenkin, mutta pirun tyyriit jos koko kierroksen haluais laittaa. No ei kai tuo moottoripyöräily olekaan persaukisten hommaa

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...rk-musta-1kpl/
  15. #645
    Mulla tuollaiset http://www.eurobiker.fi/product_info...oducts_id=4179 savunharmaalla linssillä ja on kivat.
    Kurapaukutin
  16. #646
    Niin, ei kellään sattuis oleen tietoa mistä sais sen "kauhukahvan" siihen penkin taakse? Ei taida kovin nätti tulla itte väsäämälläkään... ja se bensahananvääninkin on edelleen etsinnöissä. ei meinaa hajottamoiltakaan saada.
    Tähänkin jos keksis jotain viksua miten ite väsäis... Siis se pelkkä muoviväännin vain.
    Kurapaukutin
  17. #647
    Onhan nuo Eurobikerinkin ihan siistit. Mua ei vaan niin kiihota tuo "hiilikuitupinta". No valikoimaahan noissa vilkuissa löytyy kyllä loputtomasti. Tuohon bensahanahommaan on pakko mainita että edellinen omistaja oli meikän pyörään tehnyt hanan puusta. Melkein repesin nauramaan ostotilanteessa kun se tohkeissaa esitteli ja selvitti sitä mulle. No siis mutta ihan siisti on eikä huomaisi puuksi ellei tietäisi. On varmaan vaan muistettava lahosuojata keväisin...
  18. #648
    Tervehdys

    Kevään pikkuhiljaa saapuessa olisi itsellä tarve hankkia uusi eturengas. Suunnitelmissa oli laittaa metzeler Z6 paikallisessa rengasliikkeessä, mutta valmistus kuulemma lopetettu ja varastosta ei löydy. Korvaamaan Z6:sta on tehty Z8 mutta hinta 208 euroa kun taas Bridgestone BT023 olisi 137 euroa.
    Mietityttämään jäi että on tuo Z8 oikeasti noin paljon parempi kuin hinta antaisi ymmärtää?
    Vai olisiko joku muu merkki parempi kyselee tietämätön?

    Ja tiedän että netistä tilaamalla tuota Z6:sta vielä saa mutta kun haluisin suosia tuota paikallista
    .
  19. #649
    Eturenkaaksi tulee nyt tuo bt023, kaippa tuo asiansa ajaa. Etutolpatkin pitäs saada tämän viikon aikana huollosta ja sitten saisi keulan kasaa.
    Vilkut on vielä hankkimatta kun ei osaa päättää minkämoiset laittaisi, jos laittaa ledi vilkut niin minkä kokoiset vastukset niiden kanssa tulisi laittaa?
    .
  20. #650
    Mulla tuli renkuloiksi Michelin pilot road 3:set
    Suositeltiin, saa nähdä minkälaiset käytännössä...
    Mulla on vilkut polttimoilla, vaikkakin minivilkut ja vaati silti vastuksen. En kyllä muista minkä
    kokoinen vastus mut voin tsekata kun ens viikolla saan Geen huollosta.
    On muuten sitten huollettukkin kunnolla, käyty koko pyörä täysin läpi ja
    vaihdettu tieten kaikki nesteet ja suodattimet, molemmat kumit, etu-ja takarenkaan laakerit, bensaletkut
    ym. pientä. Ja venat sekä kaasarit säädetty. Sen lisäksi tankki on saanut uuden maalipinnan (parempi kuin uutena!)
    ja satula lisää fylliä. Peilit vielä vaihtuu ja kilpiteline. tanko ja vilkuthan on siis jo vaihtunut.
    Mittaristoon pitänee vaihtaa ehjät polttimot kans.
    Laitan kuvia jahka kaikki on tehty.
    Kurapaukutin
  21. #651
    Eilen sain asioita aika paljon eteenpäin. Kaikki nesteet ja öljynsuodatin vaihdettu ja kaasarit putsasin sekä nostin neuloja pykälällä. Etupääkin on jo kasassa ja oli jo korkea aika vaihtaa öljyt etutolppiin kun kuulemma olivat täynnä ruskeaa puuroa.
    Samassa huomasin että kytkinvuotaa hieman nestettä niin saa nähdä auttoiko pelkkä paikkojen putsaus ja uudelleen kasaus vai pitääkö hommata sinne uudet tiivisteet.
    Vilkuiksi valikoitui linkin mukaiset pikkuruiset vilkut vastusten kanssa niin toimii hienosti.
    http://www.24mx.fi/mp/p/mp-vilkut-cu...nivilkut/s657/
    Minkälaista kilpitelinettä olet yamarock laittamassa?
    Itse mietin samaa kun nyt vilkut ei enää ole siinä samassa muovissa kiinni.
    Viimeksi muokannut: Sikako; 19.03.2012 klo 08:05.
    .
  22. #652
    Samanlaiset vilkut näemmä kuin mulla. Tai ainakin lähestulkoon samanlaiset. On hienot!
    Laittelen kuvan kilpitelineestä tänään kun pääsen kotiin. On sellainen todella siro.
    Ihan mielenkiinnosta, että mihin kohtaan laitoit vilkut? Entä edessä?
    Mun mielestä edessä (minivilkut) on liian lähellä ajovaloa ja näin kenties haittaa ja oon miettiny jotain uutta kohtaa...
    Viimeksi muokannut: Yamarock; 19.03.2012 klo 14:08.
    Kurapaukutin
  23. #653
    Eteen laitoin kanssa minivilkut ja tulee myös omasta mielestä todella liki valoa, ajatuksissa oli sorvata vakio paikoille jonkinmoinen väliholkki siirtämään vilkkuja hieman kauemmas lampusta.
    Takavilkut laitoin hieman edemmäs vakio paikoista edesmenneen takalaukkutelineen kiinnikkeisiin kun sattui olemaan sopivasti oikea kierre.
    .
  24. #654
    joo en tiiä oonko tyhmä vai mitä,mutten osaa laittaa kuvaa koneelta tänne. Netistä kyllä mutta kuvat koneella...

    Onnistuisko sulla sorvata etuvilkuille ylimääräiset jatkokappaleet?
    Kurapaukutin
  25. #655
    Täytyy hieman miettiä sitä jatkopala hommaa mutta voipi olla että onnistuu.
    Itse latasin kuvat kuvat.fi palveluun ja sitten sieltä kopio sen kansion osoitteen niin pitäisi toimia
    Tuolla omat http://mattil.kuvat.fi/kuvat/motskari/
    Tosin sen verran on noihin kesäisiin kuviin tullut muutosta että pleksi ja takalaukku telineineen puuttuu
    Viimeksi muokannut: Sikako; 20.03.2012 klo 21:04.
    .
  26. #656


    Noniin onnistuhan!
    Kilpiteline kuvattuna väärinpäin... on tuollainen säädettävä ja tulee kiinni niihin vilkkukohtiin.
    Mites muuten sait siniset mittarivalot?
    Kurapaukutin
  27. #657
    Ihan motonetista piruuttani ostin siniset ledit sinne mittaristoon.
    .
  28. #658
    Käyntiongelman ihmettely jatkuu. Ja ongelma olis paikallistettu??

    Tämä pieni peltilätkä joka nostaa kaasareiden neulaventtiileitä, niin kuuluuko ne olla suorat, vai kaarevat (ns. putsarin suuntaan laskevat) kuten ne itselläni on? Neulaventtiilit olen säätänyt moneen kertaan ja yhtä monesti tarkistanut että ne on just 14-15 mm(ohje 14.6 mm). Pistämällä bensahanan vähäksi aikaa kiinni saa käynnin korjaantumaan, eli vika: bensapinnan korkeus = saa liikaa keittoa ja alkaa kasteleen tulppia.
    Neulaventtiilit uudenveroiset, ihan lähiaikoina uusittu, eikä minkäänlaisia kulumia. Eli niiden kuluneisuudessa ei ole vikaa. Bensapinnat on siis pakko olla kaasarit paikallaan ja käydessä aivan jotain muuta kuin tuo em. 14,6 mm? Tulvii.

    Ilmeisesti tuon pellin suoruudella/kaarevuudella vaikutusta kohopinnan korkeuteen ja vaikutusta neulojen sulkeutumiseen, koska säädöissään ne kohopinnat ei kumminkaan kaikista oireista päätellen ole?
    Olenkohan mahdollisesti vääntänyt syksyllä ne pellit kaarevaksi kohojen korkeutta säätäessä , vai kuuluuko niiden ollakin kaarevat? Muuta järjellistä selitystä en tämän vian syyksi enää keksi?

    Että jos joku on tässä lähiaikoina avannut kaasareitaan tai muuten sattuu muistamaan niiden peltilärpäkkeiden oikean muodon?

    Nim: kohta on tässä jo viikon illat vietetty semmosia bensankäryisiä kaasarisulkeisia.
    Viimeksi muokannut: trj; 22.03.2012 klo 23:24.
    Murjaanien kuningas!
  29. #659
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Käyntiongelman ihmettely jatkuu. Ja ongelma olis paikallistettu??

    Tämä pieni peltilätkä joka nostaa kaasareiden neulaventtiileitä, niin kuuluuko ne olla suorat, vai kaarevat (ns. putsarin suuntaan laskevat) kuten ne itselläni on? Neulaventtiilit olen säätänyt moneen kertaan ja yhtä monesti tarkistanut että ne on just 14-15 mm(ohje 14.6 mm). Pistämällä bensahanan vähäksi aikaa kiinni saa käynnin korjaantumaan, eli vika: bensapinnan korkeus = saa liikaa keittoa ja alkaa kasteleen tulppia.
    Neulaventtiilit uudenveroiset, ihan lähiaikoina uusittu, eikä minkäänlaisia kulumia. Eli niiden kuluneisuudessa ei ole vikaa. Bensapinnat on siis pakko olla kaasarit paikallaan ja käydessä aivan jotain muuta kuin tuo em. 14,6 mm? Tulvii.

    Ilmeisesti tuon pellin suoruudella/kaarevuudella vaikutusta kohopinnan korkeuteen ja vaikutusta neulojen sulkeutumiseen, koska säädöissään ne kohopinnat ei kumminkaan kaikista oireista päätellen ole?
    Olenkohan mahdollisesti vääntänyt syksyllä ne pellit kaarevaksi kohojen korkeutta säätäessä , vai kuuluuko niiden ollakin kaarevat? Muuta järjellistä selitystä en tämän vian syyksi enää keksi?

    Että jos joku on tässä lähiaikoina avannut kaasareitaan tai muuten sattuu muistamaan niiden peltilärpäkkeiden oikean muodon?

    Nim: kohta on tässä jo viikon illat vietetty semmosia bensankäryisiä kaasarisulkeisia.
    Bensapinta säädetään vääntämällä tota peltiä niin että kun kaasari on pystyssä ja sitä kallistaa ja peltilätkä ottaa kiinni tuohon sulkuventtiiliin niin siinä kohdassa pitäis mitata kohon alapinnasta kaasarin tiivistepintaan. Lisäksi kohojen kehikkoa pitää painaa alas tän operaation aikana, kohokammio sen puristaa alas kun kun paketti kasassa. Kun kohojen valusauma on suorassa linjassa kaasarin tiivistepinnan kanssa on omassa vehkeessä toi mitta n.14.6 mm. Tee pahvista sapluuna jossa 14.6mm kolot kohojen kohdalla aputyökaluksi.
  30.  
  31. #660
    Lainaa Sepou kirjoitti Katso viesti
    Bensapinta säädetään vääntämällä tota peltiä niin että kun kaasari on pystyssä ja sitä kallistaa ja peltilätkä ottaa kiinni tuohon sulkuventtiiliin niin siinä kohdassa pitäis mitata kohon alapinnasta kaasarin tiivistepintaan. Lisäksi kohojen kehikkoa pitää painaa alas tän operaation aikana, kohokammio sen puristaa alas kun kun paketti kasassa. Kun kohojen valusauma on suorassa linjassa kaasarin tiivistepinnan kanssa on omassa vehkeessä toi mitta n.14.6 mm. Tee pahvista sapluuna jossa 14.6mm kolot kohojen kohdalla aputyökaluksi.
    Juu. Kyllähän se vika lopulta sieltä löytyi. Kohopinnat oli ihan oikein tullut säädettyä.

    Ongelma oli tämmönen: Käänsin kaasarit nurinpäin ja annoin kevyesti paineilmaa bensan tuloputken kautta ja aloin kuulostelemaan vuotaako neulat. Neulat ei vuotanut, vaan vuoto olikin messinkiholkkien juuressa joiden sisään neulaventtiilit menee. Siellä olevat o-rengas kumitiivisteet näyttivät kahdesta kaasarista hieman vuotavan, eli sieltä välistä vuotoa, ja siksi kaasarit tulvi.

    Eli ilmeisesti ei sitten tullut alun alkaen putsattua kaasareita tarpeeksi hyvin, koska noiden holkkien tiivisteurien huolellisen uusinta putsauksen jälkeen vuodot lakkasi ja käyntivika korjaantui.
    Viimeksi muokannut: trj; 25.03.2012 klo 11:23.
    Murjaanien kuningas!
Sivu: 22 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen