Tässä vielä osoite, mistä Ruotsista saa Corbin satuloita:
Hintahan on kuvassa 2760,- kruunua eli 274 eur. Ei paha!
http://www.goldwing.se/butiken/product.php?p=4144
Firma näyttäs olevan lähellä Göteborgia, mutta tuskin heilläkään G:n
satuloita suoraan hyllystä löytyy.
<br />
täällä vielä ollaan vaikka on jäänyt vähiin tämä tietokoneen tietokoneen kanssa seurustelu g-n kanssa enempi hyvin on pelittäny ei mitään murheita ihme peli näinkin huelettomalla hoidolla ei muuta kun nautitaan vielä kesän hyvistä keleistä ps minäkin olisin kiinnostunut uudesta satulasta mutta kun tämä netin kautta tilaaminen ei oikein onstu
![]()
Moron.
Corbinin(muotoillun geelipenkin)haluavat ilmoittakaas tänne nyt ketkä haluaa ko. penkin G-: hensä.
Oman kylän kaveri on (Asuu)jenkeissä ja tuo sieltä suomeen tavaraa, pääasiassa jenkkiautoja/myös mp:tä, voisin hänen kauttaan tilata teille nuita Corbinin penkkejä useammpia samalla kertaa, saataisiin varmaan edullisesti.
Halukkaat ilmoituksia kehiin, niin tiedän häneltä kysyä kpl. hintaa rahteineen ...
Edi: eli Stenju ja kotkanpoika ainakin, olikos Åboy 74 jo saanut penkki himoonsa tyydytyksen....
KEPPI-G
Olisiko kuitenkin tuolta kätevämpi jokaisen halukkaan corbininsa tilata, ei ole enään kyllä hinnasta kiinni.(Keppigee @ Elo. 25 2009,23:56) kirjoitti
Linkki Corbinin myyntiin...186€
Edi: tämä ei ole Corbin, mutta varmaan melkein yhtä hyvä, taitaa olla ranskassa toi penkinvalmistusfirma.
KEPPI-G
Eipä ole paha hinta, mutta pitäis lähettää oma satula sinne muuten hintaa on mokomalla 451,- egee(Keppigee @ Elo. 26 2009,15:08) kirjoitti
<br />
Hei onkos kukaan parannellu valoja pyörään. Täytyykö vaihtaa umpio ja lasi jos yrittää Xenon viritystä. Onko joku viritellyt lisävaloja ja millasia.
Kyselee nimimerkki: Täällä hämärtää
Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
Moron pitkästä aikaa.(STENJU @ Elo. 26 2009,20:30) kirjoitti
Tuonne ranskanmaalle "penkkipäällystämöön" tehdään ensiksi penkkitilaus ja 45 päivän sisällä pitää lähettää oma penkki sinne "tilalle", näihin vanhoihin penkkiaihioihin tekevät sitten tuon uuden fyllingin ja päällysteen, et siis välttämättä saa takaisin juuri sitä omaa penkki"aihiotasi",tavallaan homma pelaa kuin "vaihto-osa" palvelu.
Joku oli kyllä saanut uuden penkin postissa ennenkuin ehti lähettää omaansa sinne, tiiä sitten.
Valot on G:ssä kyllä huonot.
Linkki keskusteluun Ko. penkkipajasta
Omassa G;ssä ei ole koskaan ollut moottorin alapuolisia "kolmiopalasia" moottorkiinnikkeitä(jenkkilän malli), tilasin ja asensin sellaiset, mutta tulipa ikäviä värinöitä ja tärinöitä joita ei ennen ole ollut,mutta ilman noita moottori ja vetopuolella ilmeni joskus liian suurta "elämistä", oireena vedon "loikkimista".
Rakenteilla onkin nyt ko. kolmiopalasiin(moottorikiinnikkeisiin) kumipuslat,,,sopivan kokoisista iskarin silmäpuslista aion kokeilla rakentaa ko. "värinänvaimentimet... infoa lisää kunhan saan ne tehtyä ja koeajettua.
Valot olisi kyllä myös hyvä saada paremmaksi,
KEPPI-G
Jos valoja haluaa parannella niin tuossa on ohjetta valojen relekytkentä.
onko kaikki g:ajelijat meneet jo talviunille kun tällä sivulla ei ole tapahtunut mitään ainakaan kuukauteen : :
Älä laita mitään jäykisteitä sinne, kuten itsekin totesit peli muuttui oleellisesti huonommaksi ajossa. Totesit saman kuin valmistajakin, ymmärtääkseni tehtaalta lähtien pyörät on lähtenyt ilman niitä kolmiopalasia, tahi ainakin sieltä on tullut ohjeistusta poistaa ne, jotta runko "eläisi" toivotunlaisesti. Siinä pyörässä alustakomponentit eivät ole liian loistavat joten liian jäykäksi rakennettu runko vie värinät läpi kuskille asti. Eli runko muuttui liian jäykäksi, normijousitukselle.(Keppigee @ Syys. 24 2009,16:49) kirjoitti
Näin muistelisin erään bensowin palveluksessa olleen asentajan kertoneen.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Moron.(Heksa @ Marras. 23 2009,21:40) kirjoitti
Tein tuollaiset alakolmiot(moottorintuet) ja niihin kummipuslat, taisi vaan hiukan epäonnistua, kumipusla kärsi hitsattaessa sen kehää paikalleen ja olipa kumipusla liian hentoista kun pienen koeajolenkin jälkeen oli kumi painunut jo kasaan ja pullistunut niin että se ei enään voinut toimia vaimentimena, tein siis sutta ja segundaa, tuo kumipusla pitäisikin olla jämympää, eikä kumi saisi olla paikallaan hitsattaessa.
Moottorin kiinnityksessä huomasin että moottorin etupuolella olevat kumipuslat ovat myös lyöpyneet ja niiden keskipultti vastaa puslakehän reunaan, rauta rautaa vasten siis, tilasin nekin uudet, eivät vaan ole "vielä" tulleet, taitaa mennä kuitenkin kevääseen niidenkin "koeajo".
Heksan esittämää teoriaa tukee kyllä nuo omatkin kokemukset ko. kiinnityksestä, nyt muistinkin että tilatessani ko. kolmioita, ensiksi tuli vain vasen, asensin sen ja koeajoin vain vasen kolmiokiinnike paikallaan, silloin en kyllä huomannut noita "ylimääräisiä" väristyksiä, täytyypä vielä kokeilla/ koeajaa vain toisella puolella asennettuna(esim. tuntuis että olisi parempi vasemmalla/kardaanin puoleinen pala paikallaan) "jäykällä" kolmiopalalla, olisiko siinä kompromissiratkaisu ongelmaan.
Tuo valorelekytkentäkin pitäisi talven aikana saada aikaiseksi, eikös se säästä myös akkua ja laturiakin, kun virtahäviöt minimoidaan.
Tulipahan taas sekavaa pähkäilyä.....![]()
KEPPI-G
Tässä vähn jutunaihetta, onko kukaan vaihtanut sarvia matalampiin, corbin satulan vaihtajat tai muuten? Muuttuiko ajotuntuma/asento mitenkään, millaiset sarvet olette vaihtaneet (olisiko mittoja?)(kotkanpoika @ Marras. 23 2009,19:34) kirjoitti
En ole itte vaihtanut ohjaustankoa pyörääni, mutta aikaisempi omistaja selvästikin on (g vm-91, tuotu saksasta). Näyttäis hieman joltain crossipyörän stongalta. Vaihtaja on varmaan hakenut jotain häjympää meininkiä. No joka tapauksessa ei ole yhtään pöllömpi ajoasento ja muutenkin näyttää ihan ok:lta. Voisin laittaa kuvan jahka löydän.
Jaahas!
Taas on uusi kausi alkamassa. Itse kävin viime Sunnuntaina
semmosella 50km lenkillä. Ihan hyvältä tuntui.
Nyttemmin on kelit vähän huonontuneet.
Pyörässä ei ole ilmennyt mitään vikaa vaan toimii kun junan vessa.
Mites muut G-miehet, kertokaapa kuulumisia niin saadaan tää
hyvä ketju pysymään hengissä.
Ja vieläkö joku on tuonut Saksasta tai muualta G-pyöriä
Suomeen?
Hyvää ajokauden alkua kaikille!
<br />
Täällä susirajalla Kontza on jo kauden alottanu, ite varmistelen lämpimämpiä kelejä, Tohmajärvellä oli viimeviikonloppuna satanu 15cm lunta. Vappuaamuna jos yheksäks Joensuun torille Marttakahvioon iskis ittesä kahville ja karjalanpiirakalle, siitä se kausi alkas.
Kuinkahan kireel tohtis tuon etupään laakerin laittaa ku tuntuu vähä väljyyttä. Ootteko muuten vaihtanu takapyörän laakereita kuinka tiheään ja tarvitaanko siihen kummempia välineitä ku tamppia ja tohoa?
Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
Henkisä ollaan Turussaki,
Tässä vaan työt on vieneet ukkoa pitkin maailmaa, mutta tänään/huomenna olis tarkoitus Giselle hakea ulos. Jos kerkeis edes hiuka tällä viikolla ajelemaan.
Viime kesänä tuli tehtyä kaks päällä Italian reissu ja kyllä se jaksoi vanha rouva viedä meitä mainiosti alppienkin yli. Pikku ongelmia viimeisenä päivänä kun Ruåttissa eläkeläispappa kiilas meitin nurin, selvittiin kuitenkin laukkutelineen murtumisella ja pintanaarmuilla jotka loppujen lopuks korvattiin kaikki vastapuolen vakuutuksista. Sen sanon ettei ruåttissakaan kannata poistua paikalta ennen poliisien tuloa, vastapuolen muisti heikkenee kummasti parissa päivässä. Meillä oli tuuria kun sattu ruotsin suomalaiset Kiirunasta siihen todistajiksi, ja jo vuoden vaihteessa (onnettumuus tapahtui heinäkuun puolessa välin) saatiin rahat takaisin.
Satula tuli tosiaan hankittua tuosta naapurikunnasta (Nousiaisista) mutta taisi olla tuo aitoon nahkaan siirtyminen virhe, tuli aikast liukas siitä. Mutta saatiinpa siitä yksilöllinen G-kirjaimella varustettu laitos.
Kesän suunnitelmissa on rautaperse kaks päällä ja Jäämeren reissu.
jaaha, meni sitten kesäkuulle kauden avaus *
Bensapumppu sanoi sopimuksensa irti, huollossa kehuivat uuden maksavan 320 joten taitaa mennä amerikan tilaukseen.
Moron vaan, hengissä selvitty talvesta täälläkin.(Tuohikottazet @ Huhti. 20 2010,19:29) kirjoitti
Omat ajot alkaa korkeintaan vasta vapun jälkeen työkiireiden vuoksi...
Vaihdoin takapyöränlaakerit viime kesänä.
Paikallaan oli suojaamattomat laakerit, joissa rasvat oli paennut pois "pesästä" ja hiekka,vesi, ym. röhnä oli päässyt laakeripesään.
Laitoin tilalle *molemmin puolin vesisuojatut laakerit, mielestäni sellaiset sinne kuuluu ehdottomasti !
Muistaakseni tampilla ja vasaralla irtos vanhat laakerit aikas kivuttomasti.
KEPPI-G
Hei vaan G:läiset! Oma mopo on melkein liikenteessäVihdoinkin sain hommattua(Oli helvetin kiven alla) alkuperäisen ilmansuodatinkotelon, edellinen kun oli sellainen itse väsätty loota, joka ei tuntunut oikein toimivan.. Amerikasta löysin ebayn kautta tosiaan alkuperäsen, ja halvalla, tänään sain vihdoin ilmansuodattimenkin siihen, tosin ajelulle ei päässyt kun keula on irti ja se on stefojen vaihdossa, perjantaina ehkä saanen senkin sieltä ja pääsee kasaamaan ja baanalle!!! Mutta kokeilin siinä kummiskin käynnistää pyörää ja täytyy sanoa, että ei se noin hyvin olekaan ikinä käynyt minun aikana, tuntu herkästi ottavan kierroksia...Ja ne hemmetinmoiset imuäänet kaikkosi vihdoin
Senhän sitten näkee kun saa sen tien päälle, miten käyttäytyy, pitääkö viedä vielä kaasarit säädätykseen...
Kilometrejä on nyt mittarissa about 80 000, eli vasta sisäänajettu alkaa vähitellen olemaan
Ei muutakuin hauskaa kesän alkua kaikille!!
Juha Niskala
Etupään stefat ja oilit tuli vaihdettua, MP-Heikkisen ystävällisellä avustuksella, kun ite en omista pulttikonetta ja mistään en löytäny kuvausta, kuvaa siitä T- kappaleesta jotta ois saanu ite pohjapultit auki. Sattuisko kellään olemaan kuvaa kyseisestä työkalusta nii voi ite värkätä joutoaikan sellasen. Sittekö sitä tarvii nii ei tarvis ehtiä.
Olipa mukava ajeleskella emännän kanssa ku keulas oli uudet stefat ja öljyt. Meinas joutuu pyöräki tosipaikan eteen ku hirvi loikkas täyttä ravia tien yli, onneks hirvi oli 50m edessä eikä kohalla.
Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
Nyt jos muisti ei tee tepposia niin sinne taisi käydä 30mm mutteri! (oikea avainhan on tähtipäinen) Niin monen keulan kanssa tässä on tullut temppuiltua et ei voi olla ihan varma...
Itsellä hajos tuosta säädettävastä keulasta se sisällä oleva mäntä/pumppu sydemi jonka johdosta paluuvaimennus katos tyystin...
Tulipahan taas harjoteltua tuotakin jumppaa ja jopa kolmannella kasauskerralla älysin missä vika oli. No nyt uutta osaa jo tilalla ja kovaa ajua!! *![]()
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Nyt olis matkahuollossa tulossa G:hen WP:n jouset eteen, saa nähdä miten muuttuu..onko kellään kokemuksia?
Mietin myös että voisiko tuohon vakiohaarukkaan saada jostain sellaiset korkit, että saisi säädettyä esijännitystä?
Juha Niskala
Noniin..nyt on uudet WP:n progressiiviset jouset edessä ja kyllä muuttu pyörä aivan täysin! Kaikinpuolin kevyempi ja ketterämpi käsitellä ja menee mutkiin hienosti. Kannatti kyllä 110 euroa satsata.![]()
Juha Niskala
Terve. Tarvitsisin Suzuki GSX-1100G -93 pyörääni uuden jakoketjun joten kysyin onko teillä antaa mitään vinkkejä mistä ulkomailta saisi kyseisen ketjun halvemmalla kuin suomesta? Jonkun jenkkiläisen paikan jo löysin, mutta eivät toimittaneet suomeen.
No eihän tuo kauheasti suomessakaan näytä maksavan.. Nakkilan pyörästa ja moposta katoin nii 59 euroa.
Juha Niskala
Niin, mahtaako tuo -81 mallin ketju sopia, katsoin jenkkisivuilta ja minusta ne ovat erilaiset -93....![]()
Jaa, sori...niin olikin tosiaan..no tuossa G:ssä näyttäis olevan sama ketju kummiskin kun 1200 banditissa. Varaosanumero näyttäis olevan siis 12760-26D00.
Tuolta voit ite tarkastaa: Kliks
Juha Niskala
Moro vaan.
Olen omassani "testaillut" Belray *10W-40 se toimii aivan hyvin, mutta jos haluat kuunnella vähempi " mekaanisia" ääniä valitse astetta jäykempi 20W-50;, eihän nuo äänet kuulu ajaessa kabiiniin mutta tyhjäkäynnillä eron huomaa.
Lisäksi mielestäni 20W-50 *käytettäessä kytkinkin pelaa "mukamas" paremmin.
Itse olen ns. nihilisti (Pirun tarkka kaikessa)ja käytän Kendall:n 20W-50 normaali öljyä. Kendallia siksi kun moottoripyöräilyä harrastava varaosaliikkeen omistaja / kaveri oli noita öljyjä omassa liikkeessään öljyn rasitus/ kitkatesterillään testaillut ja Kendall oli ylivoimaisesti paras öljy, Belray oli myös aivan kärkipäässä.
Normaaliöljy tarkoittaa siis että, EI SYNTEETTISTÄ. Asiasta en ole enempää selvitellyt että miksi EI SYNTEETTISTÄ, mutta kun aikanaan oman GSX 1100-G:n hommasin, eräs 30 vuotta moottoripyöriä työkseen korjaillut/huoltanut mekaanikko minulle sanoi että, ÄLÄ KÄYTÄ TÄSSÄ PYÖRÄSSÄ SITTEN SYNTEETTISTÄ ÖLJYÄ. Tiiä sitten onko vaan uskon asia, vai onko sittenkään....
Synteettisten käyttäytymisestä Geessä en tiedä kun en niitä ole koskaan käyttänyt, mutta varmaan tuostakin saadaan tänne asiasta kommenttia....
**
Nihilistinä vaihdoin etummaiset moottorin kiinnike/ kumit, eroa oli että ne olivat halkaisijaltaan n. 2-3 mm pienemmät kuin uudet ja kun uudetkin meni paikoilleen/ reikään tiukasti käsin painamalla, vanhat kumipuslat/ moottorin kannatinkumit olivat siis ajan saatossa kuluneet ja kovettuneet.
Keppigeestä tuli värinättömämpi, eikä enään täpahdu moottorin elämistä josta aiemmin mainitsin, lisäksi otin G:stä kokonaan pois ne moottorin sivuilla runkoputkessa/ moottorissa olevat kolmiokiinnikkeet, jotka on ollut koetarkoituksessa paikoillaan vähän aikaa,,,,. Ko. kiinnikkeitähän *tässä pyörässä ei uutenakaan koskaan ole ollut (jenkkimalli).
Loppupäätelmänä voidaan kai todeta että, nuo kumitkin kannattaa joskus uusia.
Keppigee on nyt mielyttävän pehmeästi ajettava ja toimiva vehjes....
KEPPI-G
Samaa mieltä olen kuin Keppigeekin, että ei synteettistä öljyä näihin.
Itse käytin ensin yhden kesän synteettistä, muuta sitten vaihdoin Total 20W50 öljyyn (mineraaliöljy) ja sillä olen ajellut jo useamman vuoden.
Kaikenlaiset mekaaniset äänet vähenee mineraaliöljyllä huomattavasti.
Huollossa kaveri on sanonut,että silloin kun tämä Suzukin moottori on suunniteltu, niin ei ole synteettisiä käytetty.
Mielestäni on kaksi asiaa, jotka sopii tähän pyörään kuin nenä päähän: Mineraaliöljyt ja Roadtec Z6- renkaat.
<br />