Sivu: 18 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 744:sta
  1. #511
    Lainaa (goza-G @ Huhti. 06 2009,00:01) kirjoitti
    Oma pyörä oli huollossa JL Bike:ssa, tekivät öljynvaihdon, venttiilien säädön, kaasarien synkron, tulppien vaihdon sekä etuiskarien stefat ja öljyt vaihdettiin.
    Pyörällä ajettu tänä keväänä parisataa kilsaa... ja innoissaan odotetaan parempia kelejä!
    Kesällä luvassa taas keskisuomi-pohjanmaa kierros, mutta ehkä myös Ruotsin-Norjan puolelle... Saa nähdä.

    EI oikein lumihangessa ajeluun sovellu toi pyörä... (kokeiltu on)!
    Paljonkos JL Bikessä moinen huolto maksoi? Omallekin pitäis tehdä vastaavat toimet.

    Kyllä tekisi jo mieli ajelemaan, nyt kun päästiin Kainuussakin plussan puolelle lämpötiloissa. Into tosin hieman laantui kun autolla kaupasta tullessani edessäni ajoi motoristi, joka tyylikkäästi kallisti mutkaan, joka olikin yhä jäässä. No kyljelleenhän se meni ja liukui pyörän kanssa lepikkoon. Onneksi oltiin taajama-alueella ja vauhti niin alhainen, että kaveri pääsi naarmuilla ja pääsi jatkamaan matkaansa. Minä päätin tyytyä vielä kaasuttelemaan autotallissa. Katsotaan viikon päästä uudelleen.
  2. #512
    Moron G- kansa, eipä ole vielä Gee ulkoillut tälle suvelle, keliä olis jo ollut, ehkä ensviikolla ehtis?
    Tässä Keppi-Gee....
    KEPPI-G
  3. #513
    Moors G-miehet ja -naiset!

    Sitä on Turussakin saatu muutama sata kilometriä täyteen ja tuunattu Giselleä matkustajaystävällisemmäksi.
    Vielä huomaa ettei ole kuskikaan oikein kesään heränny kun meinaa parin tunnin lenkit olla ihan maksimissaan. Ja vaikuttaa siltä että kesä yritetään mennä samalla iskarilla vaikka se onkin kiristetty äärimmilleen.

    Noita Keppigeen kuvatuksia katellessa tulee kyllä mieleen tuo satulan uusiminen. Mahtaisko sitä päästä koeistumaan tässä keväällä? (hyvä syy lähteä ajelemaan) *
    Hankitkos sen Suomesta jälleenmyyjältä vai suoraan Ameriikoista? Kauanko kesti toimitus? Itellä vielä reilut 8vkoa tämän vuotiseen euroopan turneeseen, jtn sitä ennen pitäis saada vehkeet kuntoon.

    Tuohon neulojen katkeamiseen en oikein usko, mutta jtn häikkää mullakin on siinä 4000-6000 kierroksen välillä ks viime vuotiset italian valohoidot (sama viestiketju, heinäkuu 1.2008). Tarkoitus saada vielä tässä keväällä selville mistä se tukehtuminen kiikastaa kun kaasun avaa seljälleen. (Tosin näyttää siltä että tänä vuonna taas ajellaan rauhallisemmin, viime vuonna oli reissussa kaverina XJR, joten tuli ajeltua eri tavalla kuin toissa vuonna Shadow:n kanssa. Nyt selkääntaputtaja koko reissu(?) mukana niin täytyy taas hakea uutta etenemistapaa )

    Nopeuksista kun aina on ollu puhetta niin eilen kattelin näyttötaulusta tasan 80km/h kun vitosella 4000 kierrosta ja 90km/h mittarissa.
    On se muuten kumma miten suomessa ei ole enempää noita näyttöjä, pelkästään telkän pönttöjä pelotteena muttei pientä ja yksinkertaista infoa nopeudesta esim tietyömailla kuten etelämpänä euroopassa *

    Mukavia kilometrejä kaikille *



  4. #514
    Morontonki.
    Mp- liikkeen kautta tilasin ton corbinin ameerikasta, tilaus kesti muistaakseni pari kuukautta, hintaakin oli yli 500€ rahteineen, osaava säästää varmasti kun tilaa itse, tai kannattais tilata kimpassa.
    Lähetin åboy74:lle yhteystietoni, koeajoistumista varten....
    KEPPI-G
  5. #515
    Nyt alkoi selvetä "ehkä" todennäkoinen *maalaisjärjellä ajateltuani ja aikani tutkittuani G:n taristämisen syy, takaswingin puslat ovat väljät tai siis siellähän on "neulalaakerit", siksi myös takarengas kuluu hampaille.
    Pyörä kaksoisjalalle ja kevyesti kun perää "pompottaa" maata/lattiaa vasten, sormella samalla kokeilemalla ko. takaswingin laakerointia, tuntee laakereissa selvästi väljää.
    Tässä kuva.

    Kuvassa olevat no:2 neulalaakerit ovat tiensä päässä, kiristys ei auta poistamaan väljyyttä.
    Puran ko. osat kunhan ehdin, mistäs noita uusia laakereita/osia löytyis kätevimmin.
    Edi;tai kannattaa samalla kyllä tutkia myös nuo puslat ja uusia myös nekin.
    Tuntuu kyllä järkeenkäypältä "tää diagnoosi", vielä kun ajattelee että kardaani pyörittää/vääntää tuota väljyyttä sieltä "esiin" ja tien epätasaisuudet/kallistukset myöskin.
    Tulin juuri töistä, siksi tälläinen kirjoitteluajankohta....



    KEPPI-G
  6. #516
    Sama homma tehtynä ja lisäksi koiranluuhässäkässä oli laakerit tiensä päässä. Alpha-Sports sivulta löytyy REAR CUSHION LEVER nimellä nuo.
    Ensiksi purku ja sitten merkkiliikkeeseen tilaamaan uutta osaa mitä tarviit, hintaluokkahan löytyy samalta sivustolta, pitää aika hyvin paikkansa.
  7. #517
    Samalla on kätevää uusia iskarikin, ainakin omassani tuntuu olevan ajankohtainen sekin, Minkälainen *kannattaa hommata , alkuperäinen vai ...onko jokin tarvikkeena saatava parempi/sopivampi.

    Edi; niin onhan toki kaikki G:t jo herännyt talviunilta, itsekin jopa 500km sitten.
    Åboy74 haki vapun aikana omastani Corbinin penkin "lainaan", haen sen ensiviikolla takaisin, toivottavasti hennoo siitä vielä luopua. *



    KEPPI-G
  8. #518
    Hiukan vetää surua puseroon kun Keppigee tulee hakemaan tänään omaansa pois *

    Kyllä tuossa muotoilussa on puolensa, takamatkustaja ei tule selkään ja itelläkin on selkeä paikka. Hieman leveämpi tuo corbin satula on ja jos normisatulalta on vaikeuksia ylettyä maahan, niin tällä se on vaikeampaa.

    Mutta olen kovasti pommittanut corbin tehdasta sähköpostitse ja loppuviikosta täytyy ottaa puhelin käteen, jollei muuten ala vastausta kuulumaan. Onkos muita kiinnostuneita, eli pistetäänkö useampia satuloita samaan pakettiin? Vai onkos jollakin jo tiedossa suomalainen satulamaakari? Mieluumminhan sitä jättää rahat kotimaahan, jos vaan hinta pysyy kohtuullisena.

    Mulla taitaa olla tuon viikonlopun Keski-Pohjanmaan reissun jälkeen mittarissa 2tkm, eli kesä on päässyt hyvään vauhtiin Varsinais-Suomessa. Ja tulevana viikonloppunahan on taas motoristikirkko Liedossa, eikun teretulemast muutkin G-miehet.

    Eikun turvallisia kilometrejä,
  9. #519
    Lainaa (åboy74 @ Touko. 05 2009,11:50) kirjoitti
    Hiukan vetää surua puseroon kun Keppigee tulee hakemaan tänään omaansa pois *

    Kyllä tuossa muotoilussa on puolensa, takamatkustaja ei tule selkään ja itelläkin on selkeä paikka. Hieman leveämpi tuo corbin satula on ja jos normisatulalta on vaikeuksia ylettyä maahan, niin tällä se on vaikeampaa.

    Mutta olen kovasti pommittanut corbin tehdasta sähköpostitse ja loppuviikosta täytyy ottaa puhelin käteen, jollei muuten ala vastausta kuulumaan. Onkos muita kiinnostuneita, eli pistetäänkö useampia satuloita samaan pakettiin? Vai onkos jollakin jo tiedossa suomalainen satulamaakari? Mieluumminhan sitä jättää rahat kotimaahan, jos vaan hinta pysyy kohtuullisena.

    Mulla taitaa olla tuon viikonlopun Keski-Pohjanmaan reissun jälkeen mittarissa 2tkm, eli kesä on päässyt hyvään vauhtiin Varsinais-Suomessa. Ja tulevana viikonloppunahan on taas motoristikirkko Liedossa, eikun teretulemast muutkin G-miehet.

    Eikun turvallisia kilometrejä, *
    Olenkin jo ilmoittanut kiinnostukseni satulaan.

    Mietin tuossa keväällä jo pyörän vaihtoa, mutta pari koeajoa
    muutti mieleni ja tulin järkiini. Miksi vaihtaa pois hyvää vehjettä.
    Nyt, kun päätin pysyä G-linjalla, niin voisi vielä vaikka satsata
    satulaan muutama satku.
    Jos tulee useampia, niin säästetään ainakin toimituskuluissa.

    Åboy74 , jos viitsit olla puuhamiehenä, niin tullaan muut perässä.



    <br />
  10. #520
    Terve te,

    Noihin kaasaripulmiin löytyi omassa G:ssa lopultakin ratkaisu. Jospa tästä olisi apua jollekin teille.

    Diagnoosia:

    Aiemmin kaikki toimi muuten hyvin, mutta kylmällä kelillä startatessa tahtoi yksi pytyistä jäädä pelistä pois joksikin aikaa ja tyhjäkäynti oli horjuvaa. Pitkän ajon jälkeen esim. liikennevaloihin pysähtyessä oli liikkeellelädhön kanssa oltava tarkkana, ettei kone sammu. Kulutuskin oli suurehkoa 7-9l/100km.

    Kaasareiden synkkauksen ja venttiilien säädön jälkeen kulutus laski roimasti ja tyhjäkäynti- sekä muut ongelmat poistuivat. Tilalle tuli vain pahempi ongelma, eli 3000-4000 kierroksen tienoilla kone meni voimattomaksi, ongelmaa pystyi korjaamaan ryypyttämällä.

    Kaasareihin uusittiin kalvot ja kumiset o-renkaat (bensa oli tehnyt vanhoille tehtävänsä). Noissa o-renkaissa on kuulemma se ongelma, etteivät nykyisin käytettävät materiaalit tahdo kestää bensiiniä. Viton-merkkiset kaiketi kestävät paremmin kuin muut, näin ainakin viisaat väittävät. Noitten vaihtamisten jälkeen kaikki kuitenkin alkoi toimia kuten pitääkin. (Neulat oli muuten edellinen omistaja uusinut). Kulutus on alle 6 l/100km, mikä ennen oli vain utopiaa.

    Satula tuli uusittua kevään aikana. Teetätin uuden päällyksen ja muokkautin satulan muotoa lopulta MHD:lla.
    http://www.mhd.fi/yhteystiedot.php

    Halvemmaksi tulee kuin noilla antamillanne Gorbinin tilaushinnoilla, vaikka laitattaisi geeliä penkkiin, kustantaa n. 100 euroa lisää (itse en geeliä ottanut). Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, tosin yli 200km matkat ja sadekelit ovat vielä testaamatta. Ulkonäkö, joka on itselleni sivuseikka, miellyttäisi varmasti useimpia. Liitän kuvan, jos joku on kiinnostunut.

    Harkinnassa oli myös tilata satula tuolta, mutta mieluummin suosin läheltä löytyvää kotimaista käsityötä:

    http://www.topsellerie.com/@EN-FR....80.html

    Eipä muuta, paitsi kovaa ajoa.
    -Ö-
  11. #521
    Moors,

    Olen yrittäny saada sieltä corbilta yhteyttä mutta huonolla yrityksellä. Ja ny olen kans päätynyt kyselemään kotimaisilta valmistajilta. Nousiaisiin, Ajon Verhoomoon, lähtee tänään tarjouspyyntöä. Infoon sitte Stenjua suoraan et miten käypi.

    Örmötin vois laittaa kuvatuksia omastaan, ja vaikka hintaluokkaa yksityisviestillä. Katotaan sitte et mihin sitä päädytään.

    Mitä sitä rahaa lykkäämään amerikkalaisiin kaivoihin kun naapurinkin kaivossa tuntuu olevan tilaa
  12. #522
  13. #523
    Keppigee on liikkunut moitteettomasti, ajeltuakin on tullut tälle kesälle jo aivan mukavasti.
    Iso tankkilaukku muuten vaikuttaa G:ssä positiivisesti ilman pyörteilyyn ja tuulen suhinoihin kypärään sekä moottorin äänikin alkoi kuulua kovemmissakin vauhdeissa, virittelin kahdesta plexistä korkeamman komplexin kabiinin suojaksi, loppui myös ötököiden tulo kypärävisiiriin, mukavaa kun ei tartte elukoiden vismoja pestä enään kypärästä, kaunishan tyo plexiviritys ei ole mutta käytännöllisyys voitti, *tankkilaukku estää "sarvien alta" tulevat tuulen suhinat, kaiken kaikkiaan miellyttavampi ja hiljaisempi ajella, poisti myös rintaan tulevan tuulen tehokkaasti.
    Moottorin äänetkin nyt kun kuulee myös satasen vauhdeissa, huomasin että kierroksien ollessa 100;n vauhissa 4000, alkaa moottori röpöttämään juuri tuossa kohdassa, kulutus on mielestäni suurehko, 7 L/100 km. toki kolme laukkua on aina paikallaan, mutta silti.
    Mitäs lääkettä/säätöä tuohon röpötykseen vois koittaa? *



    KEPPI-G
  14. #524
    nyt se on sitte myyty...
  15. #525

    Swingin ja koiranluuhäslingin neulalaakerit ja puslat kaikki vaihdettu.
    Kuvassa Nro:2 neulalaakerit olivatkin sitten "ilmeisesti" tärräyksen aiheuttaja, ko. neulalaakerit olivat kuivat ja olivat tosissaan jumissa, ilmeisesti tärräyksen aiheuttajat, vasaralla sai paukuttaa että "jouston sai liikkeelle", Pienen koeajon jälkeen ainakin tuntui vika poistuneen.
    Seokset piti säätää (pienentää)1.15 auki ennenkuin tulpat alkoi pysymään kuivana ja palamis"jälki" oli oikean värinen(harmaa).
    Koeajossa kone tuntui kiertävän hyvin ja kiihtyykin nyt tosi ripeästi, kaikenkaikkiaan G;ee toimii nyt paremmin kuin koskaan.
    Onkohan tuolla kaasarissa jotain pielessä kun tuon seoksen säädöt täytyi laittaa "alle ohjearvojen, noinkin paljon...?
    Eiku ajoa......



    KEPPI-G
  16. #526
    Kaippa jurkma muisti mainostaa tätä palstaa uudelle omistajalle - saadaan pidettyä keskusteluja yllä uusin voimin.

    Oliko keppigee vaikea hankkia noita neulalaakereita ja puslia? Meinaan että kerkiänkö vielä teettämään remontin ennen juhannuksen jälkeistä reissua?

    Stenjulle tiedoksi että satula on nyt 'pajallla' nahat pitäis tulla loppuviikkoon ja toivottavasti pääsen ens viikolla koeistumaan uutta muotoa. Ei tullu ameriikasta mitään vastausta niin otin sitten naapuripitäjän ajoneuvoverhoomoon yhteyttä - yritetään hioa siitä hiukan saman tyyppinen kuin corbin mutta kuitenkin pystympi ajoasento säilyttäen.

    Ajokelejä ja mukavia kilometrejä toivottaen
  17. #527
    Lainaa (åboy74 @ Kesä. 03 2009,08:26) kirjoitti
    Kaippa jurkma muisti mainostaa tätä palstaa uudelle omistajalle - saadaan pidettyä keskusteluja yllä uusin voimin.

    Oliko keppigee vaikea hankkia noita neulalaakereita ja puslia? Meinaan että kerkiänkö vielä teettämään remontin ennen juhannuksen jälkeistä reissua?

    Stenjulle tiedoksi että satula on nyt 'pajallla' nahat pitäis tulla loppuviikkoon ja toivottavasti pääsen ens viikolla koeistumaan uutta muotoa. Ei tullu ameriikasta mitään vastausta niin otin sitten naapuripitäjän ajoneuvoverhoomoon yhteyttä - yritetään hioa siitä hiukan saman tyyppinen kuin corbin mutta kuitenkin pystympi ajoasento säilyttäen.

    Ajokelejä ja mukavia kilometrejä toivottaen *
    Tilasin laakerit ja puslat Suzuki merkkiliikkeen kautta, saksasta tuli paketti kolmessa päivässä.
    Vaihto ei ollut vaikeaa, ainoastaan koiranluuhäslingin pultit oli tosi lujassa, vanhat laakerit "tampilla" irti ja uudet puristamalla paikalleen, niihin ei kannata paljoa millään vasaralla hakata kun ovat "pelti vaipalla", koiranluuhäslingin laakerit sai puristettua nätisti paikalleen ruuvipenkissä, toki siinäkin kannattaa laittaa jotain esim.ohutta peltiä suojaksi leukojen rihloja vasten.
    Hintaa noille kaikille puslille ja laakereille en tarkkaan voi sanoa kun tilasin muutakin samalla, paketissa tuli myös vääriä..jonkun muun osia , täytyy vielä käydä selvittään liikkeessä toi hinta ja palauttaan väärät osat.
    Lisäys;swingin uudet laakerit joutuu asentaan "lyömällä", kannattaa siinäkin käyttää laakerin ja "vasaran" välissä esim. sopivan kokoista hylsyä apuna.
    Swingin stefat kannattaa myös uusia,huomaa ottaa vanhoista stefoista ohuet rikat uusiin, rikkoja ei ollut uusissa stefoissa mukana, välykset poistui myös tuosta rungon ja swingin välistä, kaikenkaikkiaan -G on nyt "ilmeisesti" kuin uutena ,,,,



    KEPPI-G
  18. #528
    Lainaa (åboy74 @ Kesä. 03 2009,08:26) kirjoitti
    Kaippa jurkma muisti mainostaa tätä palstaa uudelle omistajalle - saadaan pidettyä keskusteluja yllä uusin voimin.
    kyllä muistin ja moneen kertaan *
  19. #529
    Lainaa (jurkma @ Kesä. 03 2009,20:00) kirjoitti
    Lainaa (åboy74 @ Kesä. 03 2009,08:26) kirjoitti
    Kaippa jurkma muisti mainostaa tätä palstaa uudelle omistajalle - saadaan pidettyä keskusteluja yllä uusin voimin.
    kyllä muistin ja moneen kertaan *
    Kaveri bongas Kokkotreffeille menevän G;n kannuksen S-marketin pihalla, Kenenkäs G siellä oli(pariskunta kuulemma).
    Itsekin lähdössä pyhänä pohjoisNorjaan,Kaverit sai houkuteltua 4-7 vrk reissulle.
    Vaihdoin vielä takapyörän laakeritkin ja samalla uuden Z6;n taakse.
    Takalaakereissa oli muuten myös vikaa, paikallaan oli vain ulkopuolelta suojatut laakerit, joissa oli "rahinahiekkaa",ihmeeltä tuntuu että tuollaiset sinne on laitettu, takavanteen aukoista pääsee vesi ja lika suoraan sinne sisäkautta, nyt laitoin molemmin puolin suojatut uudet laakerit, vanhat täytyy hakata "sopivalla tampilla" irti,uudet kannattaa asentaa puristamalla esim. kierretangolla jossa on keskiön "ylittävät rikat ja muttereilla skruuvaa/kiristää sillä paikalleen niin ei tartte vaurioittaa hakkaamalla laakereita, helppo homma.
    Jurkman tilalle on tullut siis uusi Geen omistaja, missäs hän viipyypi.
    Myitkö kauaksi, vai pysyikö G, keskisuomessa?
    Ediä; korjattu paikkakunta oikeaksi.



    KEPPI-G
  20. #530
    Moron.
    Keppigee kävi ja kukkui n. 2900 km Lofoottien reissun hienosti(6 päivää), perän laakeri/pusla ja renkaan uusiminen(Mez 6 roadtec) antoi ajoon täysin uuden ajonautinnon.
    Kulutus oli n. 5.8-6.5 kieppeillä, keskinopeuden pysyessä n. 70 km/h, tosin kavereiden pyörät(LT ja GSX 1400)veivät n. litran vähempi, sainkin lisänimen "soppakeppigee"...vuoristoilmassa kulku oli tosi kevyttä,,,ohut ilma tekee pyörästä pirteämmän/vääntävämmän, saman totesivat kaverinikin.
    Keppigee lofooteilla.
    KEPPI-G
  21. #531
    Lainaa (Keppigee @ Kesä. 06 2009,03:02) kirjoitti
    Myitkö kauaksi, vai pysyikö G, keskisuomessa?
    kyllä se keski-suomessa pysyi eli ihan tuohon jyväskylään se meni..
  22. #532
    Lainaa (jurkma @ Kesä. 15 2009,09:41) kirjoitti
    Lainaa (Keppigee @ Kesä. 06 2009,03:02) kirjoitti
    Myitkö kauaksi, vai pysyikö G, keskisuomessa?
    kyllä se keski-suomessa pysyi eli ihan tuohon jyväskylään se meni..
    Suomessa näitä G,tä on varmaan enempikin kuin mitä täällä orgin sivuilla kirjoittelee, itse en ole muita vielä kohdannut, paitsi åboy74.
    Norjan reissulla oli saksalainen motoristi ihmeissään kun ei ollut koskaan moista G;tä nähnyt, kyseli että oletko tuon gardaanin itse asentanut, kehui nätiksi mallia.
    Olisi mielenkiintoinen tieto, montako G;tä suomessa on liikenteessä.
    KEPPI-G
  23. #533
    No niin
    Toimpa tuossa kesäkuun alussa Suzuki 1100 Gsx-g 1993:n Saksasta Suomeen. Veropäätöksiä ootellessa oon ajellu jo tommoset 3000 km ja hyvin on kestäny, vaikka pyörällä oli ajettu ostaessa 81000 km. Hintaki oli Saksassa halapa 1600 euroa ja mukava seikkailu ulkomailla loman aluksi.



    Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
  24. #534
    Eipä ole tässä pariin kuukauteen tullut kirjoteltua, kun on ollut
    kotona vähän rakennushommia ja työkin piru jarruttelee tätä harrastelua.

    Taas on joku tuonut Saksasta menopelin. Olen seurannut senverran sikäläistä tarjontaa, että kyllä vähenemään päin on 1100 G:t sielläkin verrattuna takavuosiin. Kyllähän nää aika iäkkäitä rupee jo oleen, mutta hyviä ovat. Omallani en ole tänä vuonna kerinnyt rullata kilometrejä kun n. 3000. Remonttia on tehty normaali huoltojen lisäksi: etupään stefat ja öljyt ja vähän säätöä. Eturengas ( Z6 ) menee kohta vaihtoon. Taas ajettu n. 12 000 km. Venttiilikopan kansi vuotaa öljyä hieman.
    Kun olin stefojen vaihdossa sanoivat laittavansa Hellicoil kierteet kanteen on vissiin jengat mennyt. Onko muilla ollut samaa?

    Hyvää kesänjatkoa kaikille!

    Edit. Tarkistin vielä eturenkaan kilometrit. Nyt ajettu melko tasan 13000 km. Hyvä rengas ollut muutenkin.

    Mites muuten satulahommat? Onko kellään kuvia Suomessa teetetyistä?



    <br />
  25. #535
    Lainaa (Tuohikottazet @ Heinä. 05 2009,13:42) kirjoitti
    No niin
    Toimpa tuossa kesäkuun alussa Suzuki 1100 Gsx-g 1993:n Saksasta Suomeen. Veropäätöksiä ootellessa oon ajellu jo tommoset 3000 km ja hyvin on kestäny, vaikka pyörällä oli ajettu ostaessa 81000 km. Hintaki oli Saksassa halapa 1600 euroa ja mukava seikkailu ulkomailla loman aluksi.
    Ostitko yksityiseltä? Onnistuiko kaupankäynti englanniksi, vai joutuiko saksaa vääntämään? Saitko suoraan vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai tarvitsitko sitä ollenkaan?
    Itsellä olis tarkoitus tässä elokuun aikana hakea joku vastaava, toi nykyinen GSX1100F kun tuli jo luvattua pojalle, ja ikää alkaa olla sen verran, ettei toi ketjuvetoinen puolikyykky enää innosta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  26. #536
    Yksityiseltä ostin. Englantia puhumalla selvittiin joskin vaimo puhui vain saksaa. Isäntä oli jonkun pankin hemmoja ja kotieteisessä kiilsi uutukainen BMW 1200rt eli oli luopumassa vanhasta ratsusta. Vaatimuksenmukaisuustodistusta en tietenkään hokannut kysyä vaan tilata täytyi Tuv Nordista ja maksaa 100€ . Muuten mukava reissu, yövyin perheessä ja isäntä oli ottanut päivän vapaata avustaakseen pyörän rekisteröinnissä. 500 euron seteleitä isäntä katsoi vähän epäillen, kertoi Saksanmaalla liikkuvan kovasti väärennettyjä sellaisia. Kaupat tein jo aamiaispöydässä (pyörää näkemättä) todeten, että ei se pyöräkään voi kauheen huono olla jos näin hyvää huolta ostajasta pidetään. No, ainakaan vielä en ole katunut kauppoja.
    Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
  27. #537
    Lainaa (Tuohikottazet @ Heinä. 13 2009,16:38) kirjoitti
    Yksityiseltä ostin. Englantia puhumalla selvittiin joskin vaimo puhui vain saksaa. Isäntä oli jonkun pankin hemmoja ja kotieteisessä kiilsi uutukainen BMW 1200rt eli oli luopumassa vanhasta ratsusta. Vaatimuksenmukaisuustodistusta en tietenkään hokannut kysyä vaan tilata täytyi Tuv Nordista ja maksaa 100€ . Muuten mukava reissu, yövyin perheessä ja isäntä oli ottanut päivän vapaata avustaakseen pyörän rekisteröinnissä. 500 euron seteleitä isäntä katsoi vähän epäillen, kertoi Saksanmaalla liikkuvan kovasti väärennettyjä sellaisia. Kaupat tein jo aamiaispöydässä (pyörää näkemättä) todeten, että ei se pyöräkään voi kauheen huono olla jos näin hyvää huolta ostajasta pidetään. No, ainakaan vielä en ole katunut kauppoja.
    Suzuki eikun pelaa, säädätin kaasarit ja venttiilit kesän alussa (venttiilit oli kohdillaan). Ajelin heinäkuun alussa Ahvenanmaalle saaristolautoilla, kilometrejä tuli 1800, kulutus kaksi päällä 5.18/100 km, ei paha. Suosittelen Ahvenanmaata, maisemat on hienot, erilaiset kun täällä Itä-Suomessa.
  28. #538
    Harvaksi ovat käyneet G-miesten kommentit!

    Keksitäämpä nyt jotain keskusteltavaa, ettei koko hyvä ketju kuihdu pois.

    Kertokaapa nyt vaikka kesän reissuista, pyörät on vissiin pysyneet kunnossa kun ei ole täällä mitään
    juttua ollut.

    Itsellä ajelut jääneet tänä kesänä vähiin, kun on ollut kotona ulkorakennuksen rakennusprojekti ja töissäkin (oma yritys)
    on lamasta huolimatta ollut puuhaa ihan riittämiin, mikä tietysti on ihan hyvä asia.

    Nyt sain onneksi pyörälle hyvät huoltotilat, kun ennen on ollut luonnon armoilla.

    Vielä ajattelin jonkun pidemmän retken tässä syksyllä ajella. Onko reittiehdotuksia, kun lähtöpaikka on täällä länsi-rannikolla ja 3-4 päivän reissu suunnitteilla.

    Hyvää loppukesää G-miehille!

    Edit. Muuten Corbinin satuloita sais nyt varmaan Ruotsista edukkaimmin. Löysin paikan, jossa hinta on n. 3000 kr eli alle 300 eur. Pistää miettimään, jos oon niin hyvä kun keppigee on mainostellut (ja on hyvän näkönen).



    <br />
  29. #539
    Lainaa (STENJU @ Elo. 20 2009,19:18) kirjoitti
    Harvaksi ovat käyneet G-miesten kommentit!

    Keksitäämpä nyt jotain keskusteltavaa, ettei koko hyvä ketju kuihdu pois.

    Kertokaapa nyt vaikka kesän reissuista, pyörät on vissiin pysyneet kunnossa kun ei ole täällä mitään
    juttua ollut.

    Itsellä ajelut jääneet tänä kesänä vähiin, kun on ollut kotona ulkorakennuksen rakennusprojekti ja töissäkin (oma yritys)
    on lamasta huolimatta ollut puuhaa ihan riittämiin, mikä tietysti on ihan hyvä asia.

    Nyt sain onneksi pyörälle hyvät huoltotilat, kun ennen on ollut luonnon armoilla.

    Vielä ajattelin jonkun pidemmän retken tässä syksyllä ajella. Onko reittiehdotuksia, kun lähtöpaikka on täällä länsi-rannikolla ja 3-4 päivän reissu suunnitteilla.

    Hyvää loppukesää G-miehille!

    Edit. Muuten Corbinin satuloita sais nyt varmaan Ruotsista edukkaimmin. Löysin paikan, jossa hinta on n. 3000 kr eli alle 300 eur. Pistää miettimään, jos oon niin hyvä kun keppigee on mainostellut (ja on hyvän näkönen).
    Ahvenanmaan reissun lisäksi tehtiin pieni Venäjän retki. Niiralasta yli, siitä Sortavalaan, Lahdenpohjaan ja yöksi Käkisalmelle. Tiet oli välillä melkoiset, noin 40 km soratietä ja nimismiehen kiharaa. Aamulla viipuriin ja Nuijamaan kautta kotiin. Meitä oli kolme kaveria pyörillä, maisemat oli hienot ja matkaa tuli n750 km.
  30.  
  31. #540
    Moron.
    Stenjulle matkavinkki, suikkaa lahden yli ja hae se corbin sieltä ruottista jos /kun meinaat 3-4 päivän ajorupeaman tehdä, varaa mukaan senverran työkaluja että saat vaihdettua vanhasta penkistä corbiniin penkin lukitus sydeemin(omassani sen ainakin joutui siitä siirtään)varaa myös kinnityspulttien alle sopivia rikkoja joilla joutui säätämään hiukan tuota lukituksen "istuvuutta", vaihda uusi penkki heti siellä paikalleen, vanhan penkin voit kai kuljettaa jotenkain mopossa kotiin.
    Samalla tulee kunnon koeajo corbinille, etkä takuulla tule pettymään uuteen istuma/ajonautintoon(koskee myös matkustajaa).
    Itse olen Gepittänyt tälle kesälle n. 4500km, hyvin on keppigee toiminut.
    Huomasin itseasiassa että ilmanputsari on jäänyt tsekkaamatta jo parin kesän ajalta, se täytyy kyllä tarkistaa.
    Onkos kellään takarenkaan vaihto ajankohtainen, meinasin ainakin omassani kokeilla seuraavaksi renkaaksi jonninverran korkeampi profiilista rengasta(niin korkea kun mahtuu), taka ajatuksena on että kierrokset saa ajovauhdissa tippumaan esim. nyt menee 100 vauhdissa 4000 kierrosta, jos tuolla renkaan "korotuksella" sais tavallaan Geen kaipaaman kuudennen(6) vaihteen, korkeammalla renkaalla pitäisi nuo kierrokset tippua 100 vauhdissa n. 3800-3900 kierroksen välille,samalla bensan *kulutuskin tietty laskee, ainoa miinus voisi olla että 1 vaihteella ei voisi ajaa "kävelyvauhtia", menisikö hidasajo vielä vaikeammaksi jos/kun tahtoo Geellä olla jo nytkin, itsellä rengas on vielä kuin uusi joten en viitsisi aivan testiperiaatteella alkaa tuota vaihtamaan/testaamaan, mutta kunhan seuraava takasen vaihto on ajankohtainen aion testata tuota korkeampaa rengasta.
    Olisiko kellään jolla takasen vaihto on ajankohtainen innostusta kokeilla em. "viritystä".
    Huomasin muutama kesä sitten kun vaihdoin normaalia matalamman takarenkaan(rengasliikkeen moka), kierrokset nousi vastaavasti normaalista kun takanen oli pienempi kehältään.
    Että tällee....ei mielestäni hullumpi kokeiluidea...näin Gee...miähiltä


    Edi: mulla on ruottisa sukulaisia ja koulukaveri(motoristi), missäs päin ruottia tuo "corbin" myymälä on, voisin koettaa hommata noita penkkejä ehkä vielä halvemmalla heidän välityksellä, harmi kun en ite hokannut sieltä kysellä...



    KEPPI-G
Sivu: 18 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen