Nyt saarenmaan reissu takana.
Löysin Bisonin nestekumia ja sillä korjasin kardaanin suojakumin
väliaikaisesti ja hyvin kesti reissun. Kiitos vinkistä Keppigeelle.
Tilasin uuden kumin huollosta alkuperäisosana. Tuli eilen ja maksoi mahtavat 15 egee. Saa joskus jotain halvallakin.
<br />
viimeinkin veropäätös 654€ei paha sama kuin syntymävuosi 54 ainoastaan 6tonen liikaa![]()
mistä suzukista käy pakosarja tuohon g pyörään? rupee tosta omasta olee aika huonossa hapessa ja ajattelin et jos laittais yhellä äänenvaimentajalla seuraavaksi...
Jos siis ymmärsin oikein niin v-karhu pyytää kotkanpojalt 654 eskoa ja kuvittelevat et käypä arvo suomen markkinoilla olis tuo 8364 eskoa?(kotkanpoika @ Elo. 02 2008,19:46) kirjoitti
Ja jos ymmärsin oikein niin tuollainen lappuhan olis mukava esittää vakuutusyhtiölle kun mietitään mahdollista korvausarvoa. Viime vuonna kun otin saksan maalla melkein nollista kosketuksia tienpintaan (suurin murhe tuli laukkutelineen murtumisesta ja pakaasien kotiin lähettämisestä, 150€ postikulut = omavastuu kaskossa) oli kokonaiskorvaussumman noustessa liki kahta tonnia melkein lunastuksen paikka, kun tarkastaja mietti, et mahtaako G:stä joutua enää paljon yli 4k€ maksamaan???
Mut jos siis virallinen taho olis sitä mieltä et jälleenmyyntiarvo on vielä yli 8k€ niin pidäppä kotkanpoika tuo lappu tallessa, mahdollisen onnettumuuden sattuessa voin tulla nykimään hihasta kopiota
Turvallisia kilometrejä kuitenki kaikille, ens viikolla olis tarkotus jatkaa lomaa ja lähteä tekemään pientä kierrosta suomenniemellä *
ae92gti:lle sanoisin et lähimpänä taitaa nykyisistä vehkeistä olla bandiitiin osat, tuskin suzukilta tilates paljon halvempia kuin nää G:n omat *
edit kirjoitusvirheet
Morotonki -G rinkiin.
Vaihdoin uudet tulpat(Denso Spark Plugs X27ETR-4130../kaksikärkiset.),ja koeajolenkin jälkeen(n.30km)olivat aivan mustat?.
Seosruuvit olivat se 1.75 kierrosta auki,putsasin tulpat/säädin varttikierroksen kinnipäin(eli säätö 1.1/2 kierrosta auki),koeajolenkin jälkeen olivat taas mielestäni turhan mustat/nokiset?.
Otin vielä ja putsasin tulpat/säädin varttikierroksen kiinnipäin,eli säätö on nyt seosruuveilla 1.15 kierrosta auki,nyt tulpat pysyivät puhtaana ja oikean/harmaan värisenä,(koeajolenkki n.50km).
Onko säätöni vaaraksi vaikkei ohjesäädössä olekkaan,moottori toimii hyvin kautta koko kierrosalueen ja tyhjäkäynti on tasaista muutekin moottori tuntuu nyt vetävän paremmin kun ennen säätöjä/vanhoilla tulpilla.Onkos nuo tulpat -G:hen oikeat/turvalliset/lämpöarvoltaan ym .
Mitäs tulppia muut käytätte ?...ja minkä verran on nuo seosruuvit auki..?
Ediä:-G;ni on jenkkimalli...taitaa olla jenkkimallin kaasari sitte erisäädöissä kun euromalli.?
KEPPI-G
Tässä on minun geeni, nykyään siinä on peräteline, kaatumaraudat (kromatut) ja säädettävä puigin pleksi. Kolmas ajokesä menossa, olen ajellut 10 tuhatta mailia (vuosimalli -92)
Kommee tuo konzan peli
Mut siinä onkin omat ilonaiheet tänään G-hommista
Jäätiin eile Gisellen kanssa tienposkeen ku hävis veto *
Sain kuskattua pajalle peräkärryin mut menee ens viikkoon enne kun saadaan kone auki ja katottua et mitä o menny rikki. Kuulostaa siltä kuin kardaanin etupää löis tyhjää...
Jos jollain o helpossa paikassa ne räjäytyskuvat ja pystyis tekemään pienemmät tulostus-pdf:n niistä kardaanin sivuista niin ottaisin mielelläni privaviestiä niistä. Omat o tietty töissä Espoossa *
Toivon kovasti et esim. kepin etupää on "pudonnu" pois paikaltaan.
Ohes kuitenki mukavia muistoja
Naamakirjan mopokuvat
Täältä löytyy räjäytyskuvia isoon Geppimopoon, sekä muihinkin Suzukeihin![]()
Ota nyt kuitenkin ensteks swingin tarkistusluukku auki ja pyöritä takapyörää vaihde päällä. Jos ei ristikkonivel pyöri niin sitten on pettänyt joko takapyörässä oleva vastakappale tai sitten akselin takapää/vastakappale. Kummatkin helppo ja korjata ja ohjeet löytyy tästä samasta ketjusta.(åboy74 @ Elo. 15 2008,14:02) kirjoitti
Jos vielä on takaiskari vaivaisia niin voin suositella heinolassa
olevaa Finnpeakcycle nimistä yritystä, korjasi vajaassa viikossa vuotavan iskarin, remppa maksoi 90€
Ainoa mikä jäi harmittamaan etten vienyt mukana vahvenpaa jousta, tuntuu bandiitin iskarin jälkeen aika löysältä tuo vanha jousi,
saa olla yksinkin ajaessa jousen esijännitys aivan maksimissa!
Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
Olen ajellut 4 kesää Saksan mallilla. Kaikki on toiminut erinomaisesti paitsi etupään iskareiden kanssa palaa käämit. Pyörässä on asennettuna jäykemmät etujouset ja en saa niitä millään toimimaan edes tyydyttävästi.(natti_jussi @ Heinä. 13 2006,17:16) kirjoitti
Pyörän mukana tuli paperit jousista seuraavin tiedoin:
Öljy 15 SAE
Luftkammer 160 mm
Laitoin niillä ohjeilla ja meni mahdottomaksi. Huolto-ohjeessa on kuulemma ilmatilavuus 119 mm ja laihempi öljy. Lantrasin sekaan puolet SAE 5 ja laitoin ilmatilaksi n.120 mm. Parani hiukan, mutta ei lähelläkään hyvää.
Pompottaa terävissä heitoissa ja lyö käsille. En tajunnut mitata ilmatilavuutta kun tein stefaremontin ja nyt on pallo hukassa. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikä on hyväksi koettu ilmatilavuus?
Muuten toimii hienosti matkapyöränä. Varusteena Gimmel tarvikekate, 3 kpl Giwi laukkuja, kaatumaraudat ja lämpökahvat. Koneessa on jonkinmoinen suutinsatsi ja tehoa ja vääntöä siten selvästi enemmän kuin vakiossa. Bensaa menee 6 litran kahta puolen. Tosin yksin ajaessa ainakin litra enemmän kuin rouvan kanssa....
Moron,ja tervetuloa G- rinkiin..omassa ilman jousta teleskooppi kasaanpainettuna,lorautin 560ml 15/30 keulaöljyä...ilmatilavuus 125mm,,,aivan hyvin toimii...
Tosin jenkkimalli...olisiko sulla jäänyt jokin ilmalukko...
Takaiskarin kuntokin voi vaikuttaa etupäähän?
Mittasithan öljyn korkeuden/ilmatilan ilman jousta teleskoopit kasaanpainettuna?.
KEPPI-G
Kiitos kommenteista. Kyllä koetin ilmalukon poistaa ja mittasin ilman jousta. Takaiskari pelittää hyvin ja tottelee säätöjä. Aika jäykkä öljy sulla?
Täytynee harjoitella vielä kerran jos tuo öljy on tosiaan oltava noin jäykkää progressiivisillä jousilla.
Onkos G-läiset jäätyny tönköksi Suomen syksyssä kun ei kuulu mitään? Täällä meitin korkeudella lämpötilat alkaa olla sen verran matalat, että olen jo ryhtynyt suunnittelemaan seisakkia.
Mitä huoltotoimia kannattais tehdä noin niin kun vuosihuoltomielessä? Oletteko huollelleet nyt syksyllä/talven aikana vaiko keväällä ennen käyttöönottoa?
Oma ajokausi loppuu kun teitä aletaan suolata isommassa määrin.
Huoltolistaa kun kaudella ajellaan n. 15000km:
Vaihdetaan:
-tulpat
-moottoriöljy ja suodatin
-peräöljy
-kytkin- ja jarruneste
-keulaöljyt (ja tietty stefat jos vuotamisen oireita)
Tarkistetaan/voidellaan/vaihdetaan/säädetään
-venttilien välykset
-toisioveto eli kardaanin kaikki osat
-ilmansuodatin
-laakerit: ohjaus-, etu- ja takapyörä, swingin koiranluuhässäkkä
-akku/akun kontaktit
-vaijerit (rasvaus ei välttämättä suositeltavaa jos muovisisus)
Tyhjätään kaasarien kohokammiot.
Nesteitten vaihdot/tyhjäykset teen heti seisonnan alkuun, muut kun riittää inspiraatiota.
Hei!
Mites on ajokausi 2008 sujunut G:llä.
Pakollinen vastaus kaikille G-miehille.
Itsellä ei murheita.Ehdin ajella n. 7000 km.
Pikku juttu oli, että
kardaanin suojakumi rikkoutui.
Muita murheita ei ollut. Nyt pyörälläni
yli 70 000 km takana.
Sitten kysymys:
Mikä pyörä on ollut mielessä, kun aiotte luopua
G:stä.
<br />
Moro.
Ajoa tuli n. 3800km,ehkä ajanpuute vaikutti?.
Ongelmia G:n kanssa ei ollut,muuta kuin ne renkaan tärräykset,jotka johtuivat pykälille kulumisesta.
Pyörää en ole aikonut vaihtaa,mutta jos uusia pitäisi,niin ehkä eniten himoittais 1400 GSX,vai mikä seon,joka tapauksessa nakuna pysyisin.
Siihen remmiveto,jotenkain en vaan hyväksy kettinkivedon "sotkuisuutta".
Joku taisi 1400;n remmivedon näillä palstoilla onnistuneesti ja tyytyväisenä lopputulokseen asentaa.
KEPPI-G
Moi!
Aika nolo määrä metrejä ajettuna **vähän vajaa 3000km
enempää ei ole kerennyt/kyennyt.
varsinaisia vikoja ei yhtään, mutta muuta roplausta senkin edestä.
Pyörällä on ajettu paljon kunnosta päätellen!?!? harkinnassa koneremontti/vaihtokone...
Ei uskalla ajatella muita ettei ala liikaa himottamaan
![]()
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Tere, ajelin kesän aikana n.5000 km ilman minkäänlaisia ongelmia ainakaan G:n suhteen. Pidempi reissu oli käynti Saarenmaalla ja Pari yötä Pärnussa, sateiltakin vältyttiin.
Geellä tuli kurvailtua noin 3000 km , ei mitään ongelmia kun sai alkukaudesta kaasarit pelaamaan.Kahta en vaihda G:tä ja kalsarit ( niistä huolehtii muija eli vaihdan JOSKUS)Uutta ajokautta odotellessa hyvää tuulta Kotkasta))
![]()
moro!
5000 kilsaa tuli g:n mittariin ja suuremmilta ongelmilta säästyttiin, paitsi etustefat alko vuotaa...
ennen geetä minulla oli 1250 -07 bandiitti jolla kerkesin 15000 kilsaa ajella. hiukan meinas itku päästä kun jouduin luopumaan aivan sairaan hyvästä pärrästä, mut onnex tuli sit hommattua tuo gee.
talven huoltoja:
stefat + öljyt keulaan
moottoriöljyt + suodatin
kaasarit pöydälle, puhistus/synkkaaminen/neulojen uusiminen
kardaanin huolto
takanakki uusiks
+ muuta mitä juolahtaa mieleen...
minun osalta prätkäkausi on ohi!
kevättä odotellessa sit vaa!!!
Tänä vuonna G:n mittari raksuttanut 10 000:n paremmalle puolelle. Täällä ruuhka-Suomessa ajotouhut jatkuvat yhä. Pahin ajovimma on kuitenkin taltutettu, joten alle 15 000 km:n varmaan jäädään.
Jos G vaihtuisi, niin suurinpiirtein samankokoinen soraa paremmin sietävä kardaanipeli tilalle tulisi. Pari tukevaa ongelmaa kuitenkin esteenä: hankkeen hinta ja katoava luotettavuus. Lotosta voi kai joskus voittaa, mutta tuon jälkimmäisen seikan suhteen on vaikea ajatella vaihtoa mihinkään.
-Ö-
Laskeskelin tuossa paljonko tulis osille hintaa jos tuota konetta rupeisi remppaamaan... Lopetin laskemisen jo muutaman satasen kohdalla kun vielä reilusti yli puolet osista (jotka oli tarkoitus ostaa) oli laskematta *
kokeillaan nyt sitten jos olis tuuria tuon vaihtokoneen kanssa!
Ostin nimittäin saksasta koneen jossa mukana laturi+startti ajettu myyjän mukaan 43000km.
saas nähdä onko kone niin hyvä kuin päältäpäin katsottuna voisi luulla!? Toivottavasti on.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
onko kaikki g:n omistajat menneet talviunille kun on niin hiljaista
:::rauhallista *Joulun odotusta
Talvihuoltoa on tullu tehtyä. Syksymmällä oli mielessä että viimeiset ajot on Tku-Hki moottoritiellä päästä päähän, mut eihän se ole vieläkään kokonaan auki joten kevääseen jää tämän pätkän ajelut.
Just tuli vaihdettua keulaöljyt ja taas jäin ihmettelemään tuota 562ml määrää. Ei sinne tarvinnu laittaa kuin n. 500ml ja pinnan korkeus on nyt 119mm (plusmiinusjotakin), joka jostain vanhasta Suzukin maahantuojan ohjeesta löytyi. Pumpattu on ees taas ja pinnan korkeus ei kyllä tuosta muutu. Liekö tuo 562 millilitraa joku teoreettinen laskelma käytettävissä olevasta tilavuudesta. Ja mahtaako ne ajo-ominaisuudet paljonkaan heitellä vaikka menis yks ml liikaa.
Hyvää joulua kaikille Gtonnisatasen omistajille kuin myös muillekin kaksipyöräisten ajelijoille![]()
Hauskaa ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille kanski.
KEPPI-G
Hyvää joulua myös täältäkin suunnalta!
Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
Taas alkaa olla se aika että kesä tulee *kuitenkin. Qn MOOTTORIPYÖRÄ messujen aika ja niistähän ne kesätuulet ja tunteet alkaa. *INTOHIMONA MOOTTORIPYÖRÄILY
![]()