Sivu: 14 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 744:sta
  1. #391
    Lainaa (doniosmond @ Kesä. 09 2008,21:36) kirjoitti
    Moro!
    Mihinkä asioihin tuossa g:ssä kannattaa kiinnittää huomiota
    kun on hankkimassa sellaista?
    Itse hankin kyseisen mopon vuosi sitten ja tältä palstalta irtosi parhaat silloin parhaat vinkit.

    Päähuomio kannattaanee keskittää koeajossa siihen, onko mopo sellainen kuin etsit/tarvitset. Nopeasti huomaa, ettei G ole paras mopo kaupungissa pyörittelyyn ja pysähdyksiä täynnä olevaan ajoon. Jos taittaa paljon matkaa pääasiassa pikitiellä, ehkä vielä raahaa mukanaan matkustajaa, kattoa ja petipaikkaa sekä keittiötä, lienee G yksi oivallisimmista valinnoista.

    Jos nyt ostaisin, osaisin tarkastelella enemmän ohjauslaakerin kuntoa, öljynjäähdytintä putkineen, kardaanin välystä, takajousituksen kuntoa. Selvittäisin milloin kaasuttimiin on viimeksi kajottu, mitä niille on tehty ja milloin venttiilit säädetty. Tämän jälkeen kuuntelisin entistä tarkemmin tyhjäkäyntiä (miten käy n. 1000 krs. ja alle). Testaisin vielä miten kone käynnistyy aivan kylmänä.

    Niin. Lisäksi osaisin katsoa, että mopossa on ne oikeat renkaat alla. Juuri vaihdatettuani renkaat, huomasin entiseen eturenkaan olleen profiililtaan väärä. Nyt on G entistä vakaampi mutkissa ja kulku pehmeämpää.



    -Ö-
  2. #392
    voe helevata! meinattiin emännän kassa lentää lepikkoon tiellä olevista pikku nypyistä... takaiskari aivan finaalissa! tosi mukava ajaa kakspäällä!

    käyköhän bandiitin takaiskari geehen? vissiin ainakin gsx-r suzukin iskari käy?

    onko tuo alkuperäinen iskari purettavissa?
  3. #393
    Lainaa (doniosmond @ Kesä. 09 2008,21:36) kirjoitti
    Moro!
    Mihinkä asioihin tuossa g:ssä kannattaa kiinnittää huomiota
    kun on hankkimassa sellaista?
    Itse ostin kolme vuotta sitten pyörän Saksanmaalta pelkän valokuvan ja myyjän vakuuttelujen perusteella tietämättä edes mallista juuri mitään.
    Olin vaan ajellut edellisenä kesänä muutaman tuhat kilometriä
    Gs 1100 G:llä, joka oli tutulta lainassa.
    Pyörälläni oli ajettu 47 000 km kun sen ostin ja nyt juuri meni
    70 000 km rikki. Mitään varsinaista vikaa ei ole pyörässäni ollut ja normaaleilla huoltohommilla on selvinnyt. Tätä ketjua kun alusta saakka lukee selviää moni asia niin kuin moni muukin ennen tätä on todennut.
    Vaikka pyörämme alkavat jo olemaan iäkkäitä niin uskon niiden toimivan varmemmin kuin monen uuden.
    <br />
  4. #394
    Lainaa (ae92gti @ Kesä. 12 2008,18:51) kirjoitti
    voe helevata! meinattiin emännän kassa lentää lepikkoon tiellä olevista pikku nypyistä... takaiskari aivan finaalissa! tosi mukava ajaa kakspäällä!

    käyköhän bandiitin takaiskari geehen? vissiin ainakin gsx-r suzukin iskari käy?

    onko tuo alkuperäinen iskari purettavissa?
    Mielestäni tuo banditin iskari on identtinen -G;n iskarin kanssa.
    Ainakin kuvassa näyttää samalta.

    <a href="http://alpha-sports.com/spst/1998%20GSF1200S/45.gif" target="_blank">Bandit
    1200 vm-98 takaiskari</a>.... ja....GSX-G 1100 takaiskari....
    Eediä: voi olla iskarin pituudessa eroa,kun ilmeisesti myös koiranluissa,tiiä...tuo olis tärkeä tieto mikä vastaava passais,voi olla alkuperäisenä tilata kiven alla/tyyriskin....mutta ..mitens.GSX-R 1100 vm-96/olis lisäsäiliöllinen!



    KEPPI-G
  5. #395
    Yksi tarkastuksen paikka liittyy muuten juuri tuohon iskariin:

    Omasta G:sta on laakerit sökönä tai mätänä tuosta Keppi-G:n linkittämästä Alpha-Sports´in kuvassa olevasta osasta (nro:t 8,5,2...). Ilmenee klappina kun rengasta nostaa (voimakkaasti) mopon ollessa keskiseisontatullta. Ajattelin silti yrittää elää sinnitellä syksyyn asti ongelman kanssa, jollei tuosta pahene.
    -Ö-
  6. #396
    Keppi-G:llä on Ameriikanmalli ja siinä on erilainen iskari, kun European versiossa.Alla kuva Eurooppalaisesta systeemistä:

    iskari

    Tällainen on ainakin omassani.



    <br />
  7. #397
    Niinpä, samanlaisena näyttää tuo takaiskari olevan vm.2008 GSF 1250;ssäkin ...GSF 1250...vm2008
    Ota näistä sitten selvää.
    Niin omassa-G;ssä viime reissussa huomasin tärytystä,tarkastin perän ja kardaanin nivelen>>>OK..
    Mistäs tuo vois johtua,takarengas on kulunut "hampaalle"(Mez4) vasemmalta sivulta enempi mutta molemmiltakin.(iskariko myös?/ei ainakaan vielä nakkaa ketään kyytistä)





    KEPPI-G
  8. #398
    rauhallista juhannusta * kyllä g:on ihana peli potkua kuin nueressa tammassa
  9. #399
    Lainaa (Keppigee @ Kesä. 13 2008,00:20) kirjoitti
    Mistäs tuo vois johtua,takarengas on kulunut "hampaalle"(Mez4) vasemmalta sivulta enempi
    Tosta vasemman syrjän kulumisesta muistan jostain lukeneeni että kun tien profiili ei ole tasainen vaan keskeltä ojaan päin kallistuva niin se vasen syrjä kuluu enempi. Näkyy sama ilmiö omassa takarenkaassakin.

    Täristys kyllä viittaa jotenkin kardaanin epätasapainoon, itsellä kokemusta ja sun ohjeilla korjattu (katso ketjua taaksepäin), nyt ei semmoista ole havaittavissa.

    Lisää täristyksestä: etupyörä, joku Pirellin Sport Daemon, oli uutenakin täristäväinen 70-90kmh vauhdissa. Tehtiin silleen että käännettiin pyörimään väärinpäin. Nyt ei tärise. Michelinin Pilotin joku malli alkoi kanssa kuluneena täristämään juurikin tuossa vauhdissa, jäi kokeilematta olisko saanut kuluttetua loppuun väärinpäin käännettynä. Näissä on semmoinen V-mallinen kuviointi.
  10. #400
    Tuli vedettyä aamulenkki maaseudulla vähän perunia ja kalaa hakemassa n. 200 km. Tullessani totesin takarenkaan olevan suht. koht. vaihdon tarpeessa. Samoin kulunut vasemmalta reunalta enempi ja hieman pykälillä. Mielestäni rengas (Z6) on kestänyt hyvin (vajaat 12 000 km), kun ottaa huomioon että meillä suurin osa kilometreistä tulee kaks päällä. Tilasin juuri samanlaisen
    niin saa Juhannukseksi uuden kumin. Eikös ne hyvät kumit ole Juhannuksena tärkeet?

    Muutenkin Z6 on ollut hyvä ajettava pidoltaan ja muutenkin.



    <br />
  11. #401
    Renkaan kuvion hampaalle kuluneet pykälät vedin "rälläkällä" tasaiseksi,oli aikas moiset nuo heitot(liekkö tasapainoitus pielessä),savun hälvettyä koeajo osoitti että tärinä loppui/elikkä rengas oli kertakaikkiaan kulunut epätasaisesti,josta tärytys johtui.ajelen noilla vielä ehkä tään kesän.
    Rengaspaineet oli 2.9 takana/laitoin 3.0 ja etusessa oli 2.3/laitoin 2.5. Mez 4;t,mitäs olette pitäneet paineita.
    Seuraavat renkaat taidan laittaa ne Z6;t ,vai olikos kokemusta Mez marathoonista,jotkut sitä kehhuu?.
    Ediä:niin ja -G lippis on toiminut hienosti, onkos jo kaikilla G:ttäjillä hommattuna



    KEPPI-G
  12. #402
    Metzeler Marathon 880 on ollu useasti alla ja sillä yleensä olen 10 000km päässyt kun alkaa keskeltä olla loppu. Viime syksynä tuli laitettua alle Z6 ja tämä taitaa kyllä kestää pidempään. Nyt ajettu 8000 ja vielä pintaa reilusti jälellä. Tässä on kovempaa kumia keskellä, joten kuluu reunat ja keskusta kutakuinkin samaa tahtia, reunat tosin alkaa pykältämään mutten mitään täristystä huomaa.
  13. #403
    Saakeli, nyt tarttis vähän jeesiä!
    Oire: käy puhdittomasti, jaksaa hädin tuskin 120 km/h.
    Tsekattu: Vaikka mitä.

    Vielä on ajatuksena käydä tulpat ja sytkä läpi. Ykköskaasari myös tulvii. Pohjan ruuvit on vaan niin saatanan tiukalla (ts. jämähtäneet) ettei lähde sitten millään auki.

    Kohta menee usko ja vien pyörän pajalle. Kertokaas mille pajalle se kannattaa viedä?

    Onneksi pistin autonkin seisontaan ja vein maalle odottamaan syksyä. Siinä vaiheessa usko GeeÄssän toimintaan oli vielä luja. Hienostihan se kuljetti koko viimekauden.

    Ja sitten vielä pikku huomio; Stormin bensahanan korjaussarjaa en suosittele, se on ihan susi. Hanan sulkeva tappi on liian lyhyt. Jouduin hiomaan sitä hanan välissä olevaa muovineliötä jotta hana ylipäätänsä sulkeutuisi. Sarjassa ei ollut myöskään jousta alipainepuolelle. Otin jostain painonapista jousen, lyhensin ja tungin hanaan, hyvin toimi.

    Ja vielä, mistä olette tilanneet osia? Täällä ovat niin penteleen kalliita. Esim tuo bensahana pitää vielä korjata kunnolla ja Suomen Suzuki myy hanoja hintaan 108 euroa. Mielestäni liikaa yhdestä kraanasta.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  14. #404
    Lainaa (basic @ Kesä. 15 2008,13:15) kirjoitti
    Vielä on ajatuksena käydä tulpat ja sytkä läpi. Ykköskaasari myös tulvii. Pohjan ruuvit on vaan niin saatanan tiukalla (ts. jämähtäneet) ettei lähde sitten millään auki.


    Ja vielä, mistä olette tilanneet osia? Täällä ovat niin penteleen kalliita. Esim tuo bensahana pitää vielä korjata kunnolla ja Suomen Suzuki myy hanoja hintaan 108 euroa. Mielestäni liikaa yhdestä kraanasta.
    Veikkaan että ykköspytyn tulppa ei toimi jos kaasari tulvii yli ja pensapinta on sen takia liian isolla. Tulppa pikimusta ja lyö läpi eli ei toimi?

    Jos edullisia osia hakee niin googleen mp-purkaamot ja sieltä ainakin Halikon MP-Maailmaa voi suositella.
  15. #405
    hakuammuntaa mutta jos ei saa bensaa niin tahtoo puhti mennä...kaasariin menevässä bensaletkussa on filtteri letkun sisällä, justiin siellä kaasarin päässä...Ihme viritys...Vahingossa huomasin omasta ja repäisin sen samantien mäkeen ja vaihdoin kunnon bensafiltterin puolan viereen. Jos meinaan tukkeentuu niin turha on ruveta tienpäällä aukomaan, on sen verran hankalassa paikassa
    ...
  16. #406
    Niinhän se oli että ykköspytty oli märkä. Kuivaus ja lähti sekin rallattamaan. Joskin vain siksi aikaa kunnes taas kastuu. Pistin taika-ainetta tankkiin ja jos nyt kerrankin olis tuuria niin kaasarihan siinä vois puhdistua ja sitä myötä kuntoutua. Uusi kaasari bensahanan ohella on tosin hankintalistalla. Vanhaa on hankala korjata, kun on jumiutunut niin kovasti kiinni. Materiaaliltaan on jotain silumiinia, joten ei sitä iskumeisselillä isketä... saakeli.

    Eli jos jollakulla on ykköskaasari tai bensahana nurkassa, tai vaikka tietäisi mistä moiset voisi lunastaa, niin kertokaa ihmeessä. Uusi kaasari maksaa about 300 ja hana 100, eli liikaa. Käytettyjä siis etsin, tai jotain. Neljään purkaamoon jo lähetetty tiedustelu, jos vaikka joku kävis koukkuun.

    Hauskaa tää vanhojen kanssa touhuaminen, yhden vian kun korjaat, niin toisen paikallistat. Jo löytyi tänäänkin öljyvuoto. Onneksi on hyllyssä siihen tiiviste valmiina. Ketuttaa vaan taas valutella öljyt pihalle jne...



    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  17. #407
    Huoltomanuaali tuli perille kiitokset *ÅBOY tosi hieno homma että on pyyteettömiä G-harrastajia kaljat tarjoan varmasti jos kohdataan ajopuvussa merkki KOTKA1741
  18. #408
    Tervehdys perjantaina kotiutui allekirjoittaneelle
    vuosimallin 92 G!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
  19. #409
    onneksi olkoon hyvästä valinnasta ja tervetuloa G-miesten joukkoon jotenkin en miellä G:tä naisten pyöräksi sorry jos olen väärässä
  20. #410
    Lainaa (doniosmond @ Kesä. 23 2008,18:04) kirjoitti
    Tervehdys perjantaina kotiutui allekirjoittaneelle
    vuosimallin 92 G!
    Tervestuloo -G joukkoon,ihan hjuvää vuosikertaa .
    Kyllä doniosmond:n tarttee esitellä-G;tänsä tarkemmin,väri,ajettu,mistä,varusteita,ym?.
    KEPPI-G
  21. #411
    no tällainenhan se on ihan perus kuosissaan oleva
    metallinhohto ruskea. Pienestä salapoliisina olosta päätellen
    se on nimimerkin Savora-u:n saksasta tuoma pyörä!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
  22. #412
    Noniin.. Nyt on keulaöljyt vaihdettu, paljastu mielenkiintoisia asioita avattuani keulaputket. Ensinnäkin vasemmassa putkessa ei ollut tippaakaan öljyä ollenkaan, ja toisessa luultavasti tuplamäärä..tulee mieleen että onko ollut huollon välissä lounastauko ja on hulautettu molemmat annokset samaan pumppuun.. tiedä sitten..jotain tällaista täytyy olla koska stefat eivät ainakaan vuoda.
    Toiseksi jousien yläpäässä oli noin 1,5 centin pituiset muoviholkit kiristämässä jousia, nämä eivät ole alkuperäiset??
    Ja kolmanneksi kysyn että onko alkuperäiset keulajouset toisesta päästä tiuhempikierteiset, eli progressiiviset?? No, kumminkin sellaiset siellä oli...

    Nyt kummiskin ajotuntuma parantui(ylläri, ylläri) aivan älyttömästi, G tuntuu nyt keijukaiselta sukkasillaan, eikä karhulta mahallaan..käsittämätöntä että oon ajanu 35 000 km ilman öljyjä toisessa haarukassa!!! Mutta mistä tietää kun ei oo vertailukohtia. Seuraava projekti olisi sovittaa gsx 1100f ilmansuodatinkotelo , B12 kotelo ei sopinu, joten hommasin f:n vastaavan...ainaki pienemmön kokonen on, ja jos ei sovi niin modifioidaan...kunnon ajokelejä odotellessa..
    Juha Niskala
  23. #413
    No huh,ihme juttu.
    Tollaset jouset täälläkin on(toisesta päästä tiheämpää kierrettä)ilmeisesti nää on ne progressiiviset sitte.
    Olikos ne lisämuoviholkit sydeemissä ylimpänä,siinä putken korkin alla heti ja laitoitko ne takasi sinne, menikö putken korkit "helposti" paikoilleen.Omassanikin tuntuis että sais olla enempi pönninkiä/jäykemmät joustot,noihan ois helppo sinne asentaa yläpäästä korkin alle....
    KEPPI-G
  24. #414
    Juu siis ne holkit oli siellä yläpäässä, ja kahden rikan väliin laitettuna, alempi vastaa jouseen ja ylempi korkkiin..kyllä se tuntu hieman punnaavan vastaan kun piti kaksin käsin painaa kun laittoi takaisin.
    Juha Niskala
  25. #415
    Tartteepa tollaset jossain välissä sinne värkätä,hyvä tietää että 1.5 senttisten lisäpalikoiden asentaminen sinne ainakin onnistuu.
    Jos en niitä ite sinne saa pönnättyä,niin tiiämpä sitte tulla Ähtäriin niitä pönnäyttään paikalleen...
    KEPPI-G
  26. #416
    Mietin tässä että olisko tollaset sopivat.... http://www.dragrace.fi/catalog/produ...oducts_id=9142
    Juha Niskala
  27. #417
    Ja tuollaisetkin pisti silmään..pirun kalliita vaan...http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=452_253_256&products_id=921 4
    Juha Niskala
  28. #418
    Toihan oiskii kätevä...(55€/pari).Etuputkien jäykkyyden säätömutteri.
    KEPPI-G
  29. #419
    Mutta sitä taas en tiedä että kuuluuko tuohon pelkästään toi mutteri?? Vai koko tulppa?...
    Juha Niskala
  30.  
  31. #420
    Siitä kun joku tuossa aiemmin mietti sitä taka iskaria niin
    vm-02 bandiitin iskari käy muuten hyvin mutta on sentin
    pidempi kuin g:n oma iskari. Itse juuri laitoin alle sen iskarin ja vien oman huoltoon heinolaan!
    Vanhassa vara parempaan, naku pyörät kunniaan
    Edellinen Suzuki GS 750E vm-78
    Uusi Suzuki GSX 1100 G vm-92
Sivu: 14 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen