Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Lainaa (tsj @ Tammi. 26 2006,14:53) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 26 2006,13:27) kirjoitti
    Kyllä se informaatio lähetetään sähköisesti avoille, siltä servolta. Sitä servoa ohjataan vaijerilla.
    Jeps. Toki siis sähköisesti, mutta olin alun perin siis ymmärtänyt, että lähtisi sähköisesti jo kahvasta.
    Periaatteessa lähteekin, onhan siinä pakko olla mekaniikkaa edes sen verran, että tuppi liikkuu. Tuossa on vain ajateltu asiaa ja korjaamista ja laitettu perinteinen vaijeri ja kahvahommeli lisäpainoksi. Vaijerin päässä on vasta servo, vaikka se voisi olla periaatteessa jo kahvassa. Mielenkiintoinen laite ja etenkin jousitus viehättää...

    On muuten aika kallis tuo Yamahan kit-pikakaasu... yli 500 €...

    Kerrohan sitten keväämmällä miltä sellainen tuntuu? Meinaatko parjaani päivittää alustaa jotenkin vai ajatko täysin stockina? Tuleeko siihen joku putki?



  2. #62
    Mitäs täällä nyt Suzuki foorumissa on alettu puhua jostain Yamahasta?



    TL1000R
  3. #63
    Lainaa (ZR-7herwood @ Tammi. 26 2006,17:14) kirjoitti
    Mitäs täällä nyt Suzuki foorumissa on alettu puhua jostain Yamahasta? *
    Keskustelussa sivuttiin edistyksellistä tekniikkaa, niin puhe siirtyi suzukista yamahaan
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #64
    Lainaa (Earthend @ Tammi. 26 2006,17:17) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Tammi. 26 2006,17:14) kirjoitti
    Mitäs täällä nyt Suzuki foorumissa on alettu puhua jostain Yamahasta?
    Keskustelussa sivuttiin edistyksellistä tekniikkaa, niin puhe siirtyi suzukista yamahaan
    Jos edistyksellisestä tekniikasta puhutaan, niin siirryitte väärään merkkiin!
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  5. #65
    Lainaa (kwak750 @ Tammi. 26 2006,18:08) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Tammi. 26 2006,17:17) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Tammi. 26 2006,17:14) kirjoitti
    Mitäs täällä nyt Suzuki foorumissa on alettu puhua jostain Yamahasta? *
    Keskustelussa sivuttiin edistyksellistä tekniikkaa, niin puhe siirtyi suzukista yamahaan
    Jos edistyksellisestä tekniikasta puhutaan, niin siirryitte väärään merkkiin! *
    Niin.. Pitäisi ehkä puhua Yoshimurasta ..saavat Suitsankin kulkemaan.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  6. #66
    Vielä vähän tosta aikasemmasta aiheesta. Mitähä järkeä tossa fly-by-wiressa on moottoripyörissä ? Eihän tommonen vaijeri-potikka-säädin-servo yhdistelmä voi olla kovin nopea verrattuna vanhanaikaseen suoraan vaijeriin, puhumattakaan luotettavuudesta (5v->). Autoissa tuon ymmärtää, tai yleensäkki vehkeissä missä ajetaan vakionopeudella.

    Kyllä tää mun mielestä on vaan markkinointikikka, ja näyttää toimivan kun kerta joka paikassa puhutaan jo siitä.



    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
  7. #67
    Lainaa (gixeri @ Tammi. 27 2006,08:13) kirjoitti
    Vielä vähän tosta aikasemmasta aiheesta. Mitähä järkeä tossa fly-by-wiressa on moottoripyörissä ? Eihän tommonen vaijeri-potikka-säädin-servo yhdistelmä voi olla kovin nopea verrattuna vanhanaikaseen suoraan vaijeriin, puhumattakaan luotettavuudesta (5v->). Autoissa tuon ymmärtää, tai yleensäkki vehkeissä missä ajetaan vakionopeudella.
    Pyörässä kyse ei ole vakionopeudesta, vaan etenkin pienillä vaihteilla tehon säännöstelystä ja optimaalisesta kaasuläpän asennosta kullakin nopeudella. Siihen vaikuttaa nopeus, kierrokset, vaihteet yms.

    Ja kyllä se sähkömoottori seuraa nopeudessa ihmiskättä aika tarkalleen..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  8. #68
    Juu, tietty, onhan tuossa tarkemmin ajateltuna hyvä keino säätää ilmamäärää, mutta ei mikään säädin voi silti olla nopeampi kuin suora vaijeri, IHMO.

    Edit. Onkohan tuossa taustalla suoraan se että virtaus/dralli on teholla niin korkealla, että moottoria ei saada toimimaan kunnolla sitten osakuormalla.



    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
  9. #69
    Lainaa (gixeri @ Tammi. 27 2006,08:13) kirjoitti
    Vielä vähän tosta aikasemmasta aiheesta. Mitähä järkeä tossa fly-by-wiressa on moottoripyörissä ? Eihän tommonen vaijeri-potikka-säädin-servo yhdistelmä voi olla kovin nopea verrattuna vanhanaikaseen suoraan vaijeriin, puhumattakaan luotettavuudesta (5v->). Autoissa tuon ymmärtää, tai yleensäkki vehkeissä missä ajetaan vakionopeudella.

    Kyllä tää mun mielestä on vaan markkinointikikka, ja näyttää toimivan kun kerta joka paikassa puhutaan jo siitä.
    No sen mitä tiedän tuosta systeemistä niin voidaan puhua "köyhänmiehen luistonestosta"... tavallaan. Se mittaa arvoja aika monesta eri paikasta ja tekee niiden perusteella päätöksen tarvittavasta kaasunavauksesta, sen nopeudesta jne.

    Todellinen luistonesto se ei ole, sillä ainakaan vielä siinä ei verrata etupyörän ja takapyörän keskinäistä pyörimisnopeuden eroa. Mutta esim tuollainen olisi siihen rakennettavissa...
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  10. #70
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 26 2006,17:08) kirjoitti
    Kerrohan sitten keväämmällä miltä sellainen tuntuu? Meinaatko parjaani päivittää alustaa jotenkin vai ajatko täysin stockina? Tuleeko siihen joku putki?
    Enkähän mä siitä jotain kertoile kauden kuluessa.

    Katsotaan noita päivityshommia sitten kevväämmällä. Ensiksi pitää päästä ajamaan laitteella... en ihan summamutikassa kaikkea ala kuitenkaan muuttamaan. Pitää olla jotain vertailupohjaa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  11. #71
    Lainaa (Earthend @ Tammi. 25 2006,19:25) kirjoitti
    Klik <- Vanha ja luotettava äänestys
    Kuitti
    Ezekiel 25:17

    The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

    - GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
  12. #72
    Tsuidaduida löytyihän sille hintakin, ei pahasti mennyt Tylyttäjän arvio metsään: 32500€.

    Kliks!

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  13. #73
    Lainaa (mikko2 @ Helmi. 15 2006,17:47) kirjoitti
    Tsuidaduida löytyihän sille hintakin, ei pahasti mennyt Tylyttäjän arvio metsään: 32500€.

    Kliks!

    br, Mikko
    Meni se kuitenkin se 2.500e mettään, prkl
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #74
    En ole aivan oliko tämä ollut jo mutta laitetaan senkin uhalla uudestaan. Eli video jossa joku suhari ajelee juurikin tällä Yoshi Edition K6:lla.

    Ei sinänsä kummoinen video mutta näin talvisaikaan menettelee

    Yoshi Edition K6 on track
    .
  15. #75
    Tuo Yoshimura Edition ei ole Suzukin tehtaan varustelema, vaan Suzukin Hollannin maahantuojan (yksityinen maahantuoja) ja Yoshimuran Hollannin maahantuojan varustelema spesiaali. Eli normi K6:een on lyöty jälkikäteen kiinni kaikki Yoshin kilkkeet.
    Samanlaisen pelin voi rakentaa itsekin halutessaan.
  16. #76
    Lainaa (GTracer @ Helmi. 15 2006,22:11) kirjoitti
    Tuo Yoshimura Edition ei ole Suzukin tehtaan varustelema, vaan Suzukin Hollannin maahantuojan (yksityinen maahantuoja) ja Yoshimuran Hollannin maahantuojan varustelema spesiaali. Eli normi K6:een on lyöty jälkikäteen kiinni kaikki Yoshin kilkkeet.
    Samanlaisen pelin voi rakentaa itsekin halutessaan.
    Niin just, ja halvemmalla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #77
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 16 2006,09:44) kirjoitti
    Lainaa (GTracer @ Helmi. 15 2006,22:11) kirjoitti
    Tuo Yoshimura Edition ei ole Suzukin tehtaan varustelema, vaan Suzukin Hollannin maahantuojan (yksityinen maahantuoja) ja Yoshimuran Hollannin maahantuojan varustelema spesiaali. Eli normi K6:een on lyöty jälkikäteen kiinni kaikki Yoshin kilkkeet.
    Samanlaisen pelin voi rakentaa itsekin halutessaan.
    Niin just, ja halvemmalla.
    Tuolla normaalin ja limited editionin hinnanerolla varustelee jo sen normaalinkin turbolla poikineen. Ja samanlaiset osat itse ostamalla ja laitamalla varmaan ei nekään hintaa kasvata yhteensä lähellekään.

    Tee-se-itse -limited edition!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #78
    Lainaa (Athene @ Helmi. 19 2006,18:40) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 16 2006,09:44) kirjoitti
    Lainaa (GTracer @ Helmi. 15 2006,22:11) kirjoitti
    Tuo Yoshimura Edition ei ole Suzukin tehtaan varustelema, vaan Suzukin Hollannin maahantuojan (yksityinen maahantuoja) ja Yoshimuran Hollannin maahantuojan varustelema spesiaali. Eli normi K6:een on lyöty jälkikäteen kiinni kaikki Yoshin kilkkeet.
    Samanlaisen pelin voi rakentaa itsekin halutessaan.
    Niin just, ja halvemmalla.
    Tuolla normaalin ja limited editionin hinnanerolla varustelee jo sen normaalinkin turbolla poikineen. Ja samanlaiset osat itse ostamalla ja laitamalla varmaan ei nekään hintaa kasvata yhteensä lähellekään.

    Tee-se-itse -limited edition!
    Joo-o Taidampa pukata omaan k4 limitediin samanmoiset heebelit ennen vappua
    ei maksa ihan 10 000€ EI
    <p>Kawasaki ZX9R -96</p><p>Kawasaki zx6R -02</p><p>Suzuki GSX-1000 -05</p><p>Yamaha FZR 600 -92</p><p>Yamaha Warrior 1000 -11</p>
  19. #79
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
  20. #80
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 23 2006,16:04) kirjoitti
    Ei tuo nyt pitäis niin yllättävää olla. Sen takiahan noita kilosia myydäänkin niin paljon; ne on niin hauskoja! Ei niiden tehoja tarvitsekaan osata joka paikassa hyödyntää täysin, silti ne on pirun hauskoja.. Niin yksinkertaista.
    No hauskoja ovat, janiksen petkeet..
    Virheitä jo vuodesta -81
  21. #81
    Lainaa (RSV MILLE R @ Helmi. 22 2006,18:54) kirjoitti
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
    Mitäköhän noi PS hepot on verrattuna ihan kotimaisiin koneihin?
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  22. #82
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,15:16) kirjoitti
    Lainaa (RSV MILLE R @ Helmi. 22 2006,18:54) kirjoitti
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
    Mitäköhän noi PS hepot on verrattuna ihan kotimaisiin koneihin?
    Se on vaan lyhenne hevosvoimasta saksaksi!

    Saksalaiseen tyyliin nuo on kampuralta. Takarenkaalta siis n. 12% vähemmän. Eli melkoisesti kuitenkin!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #83
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 23 2006,15:30) kirjoitti
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,15:16) kirjoitti
    Lainaa (RSV MILLE R @ Helmi. 22 2006,18:54) kirjoitti
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
    Mitäköhän noi PS hepot on verrattuna ihan kotimaisiin koneihin?
    Se on vaan lyhenne hevosvoimasta saksaksi!

    Saksalaiseen tyyliin nuo on kampuralta. Takarenkaalta siis n. 12% vähemmän. Eli melkoisesti kuitenkin!
    Juu, tiesin, että PS=HV, mutta eikös meillä ole kuitenkin kampuran ja takapallon ero n.10% (alle?) ja saksassa 12%

    Eli siis, onko 10PS tismalleen 10hv?
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  24. #84
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 23 2006,15:30) kirjoitti
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,15:16) kirjoitti
    Lainaa (RSV MILLE R @ Helmi. 22 2006,18:54) kirjoitti
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
    Mitäköhän noi PS hepot on verrattuna ihan kotimaisiin koneihin?
    Se on vaan lyhenne hevosvoimasta saksaksi!

    Saksalaiseen tyyliin nuo on kampuralta. Takarenkaalta siis n. 12% vähemmän. Eli melkoisesti kuitenkin!
    Juu, tiesin, että PS=HV, mutta eikös meillä ole kuitenkin kampuran ja takapallon ero n.10% (alle?) ja saksassa 12%

    Eli siis, onko 10PS tismalleen 10hv?
    Kyllä se todellinen tehohäviö on yhdessä pyöräyksilössä aina sama mittayksiköstä ja valtiosta riippumatta. Sakemanni tykkää mittailla kaikkea DIN-standardin mukaan. Toinen tehomittauksissa käytetty standardi on SAE. Suomessa taitaa penkkejä olla kummallakin standardilla. Noita heppalukuja on vaan vähän pölhöä tuijotella liian sinisilmäisesti.

    Mittaustulokseen ja tehohäviöön vaikuttaa perkuleesti mm. ketjujen ja pyöränlaakereiden kunto, ilman kosteus ja lämpötila jne. Käyrän muoto on kaiken A ja O. Muutama heppa huipuissa sinne ja tänne on täysin yhdentekevää. Niin paitsi niille, jotka kilpailevat heppaluvuilla (powerkingit vai mitä ne mahtimiehet on..?)



  25. #85
    Lainaa (gikseri @ Helmi. 23 2006,19:00) kirjoitti
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 23 2006,15:30) kirjoitti
    Lainaa (Diapam @ Helmi. 23 2006,15:16) kirjoitti
    Lainaa (RSV MILLE R @ Helmi. 22 2006,18:54) kirjoitti
    Kattokaas tuolta mallia hinnoille ja tehoille, on mailma mennyt aika helpoksi!
    http://www.schaefer-motorsport.de/ sieltä tuning ja sit GSX-R 1000
    Mitäköhän noi PS hepot on verrattuna ihan kotimaisiin koneihin?
    Se on vaan lyhenne hevosvoimasta saksaksi!

    Saksalaiseen tyyliin nuo on kampuralta. Takarenkaalta siis n. 12% vähemmän. Eli melkoisesti kuitenkin!
    Juu, tiesin, että PS=HV, mutta eikös meillä ole kuitenkin kampuran ja takapallon ero n.10% (alle?) ja saksassa 12%

    Eli siis, onko 10PS tismalleen 10hv?
    Kyllä se todellinen tehohäviö on yhdessä pyöräyksilössä aina sama mittayksiköstä ja valtiosta riippumatta. Sakemanni tykkää mittailla kaikkea DIN-standardin mukaan. Toinen tehomittauksissa käytetty standardi on SAE. Suomessa taitaa penkkejä olla kummallakin standardilla. Noita heppalukuja on vaan vähän pölhöä tuijotella liian sinisilmäisesti.

    Mittaustulokseen ja tehohäviöön vaikuttaa perkuleesti mm. ketjujen ja pyöränlaakereiden kunto, ilman kosteus ja lämpötila jne. Käyrän muoto on kaiken A ja O. Muutama heppa huipuissa sinne ja tänne on täysin yhdentekevää. Niin paitsi niille, jotka kilpailevat heppaluvuilla (powerkingit vai mitä ne mahtimiehet on..?)
    Just, tätä DIN-toinen hässäkkä asiaa kelailinkin. Mullon vaan ongelmia ilmaista itteeni mitenkään järkevästi
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  26. #86
    *tahtoo tuollaisen*

    Tuosta ei pyörä enää kauniimmaksi muutu...Ja kun tietää, ettei se ihanuus jää ainoastaan ulkokuoreen...huoh...

    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
  27.  
  28. #87
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 27 2006,08:53) kirjoitti
    Lainaa (gixeri @ Tammi. 27 2006,08:13) kirjoitti
    Vielä vähän tosta aikasemmasta aiheesta. Mitähä järkeä tossa fly-by-wiressa on moottoripyörissä ? Eihän tommonen vaijeri-potikka-säädin-servo yhdistelmä voi olla kovin nopea verrattuna vanhanaikaseen suoraan vaijeriin, puhumattakaan luotettavuudesta (5v->). Autoissa tuon ymmärtää, tai yleensäkki vehkeissä missä ajetaan vakionopeudella.

    Kyllä tää mun mielestä on vaan markkinointikikka, ja näyttää toimivan kun kerta joka paikassa puhutaan jo siitä.
    No sen mitä tiedän tuosta systeemistä niin voidaan puhua "köyhänmiehen luistonestosta"... tavallaan. Se mittaa arvoja aika monesta eri paikasta ja tekee niiden perusteella päätöksen tarvittavasta kaasunavauksesta, sen nopeudesta jne.

    Todellinen luistonesto se ei ole, sillä ainakaan vielä siinä ei verrata etupyörän ja takapyörän keskinäistä pyörimisnopeuden eroa. Mutta esim tuollainen olisi siihen rakennettavissa...
    Jenkkilehdestä luin Yamahan tuovan jälkiasennuspalikkana oikean luistoneston myyntiin Euroopassa seuraavan puolen vuoden sisällä...

    Ans kattoo ny.

    Edit: hintaa piti olla tonni, valuuttaa en muista.



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123