Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Menin ja ostaa täräytin suuruudenhulluuksissani 100W H7 polttimon. Alkoi loppusyksystä niin jurppimaan pimeällä ajo ja valojen tehokkuus/tehottomuus.

    Nyt kuitenkin rupesi epäilyttämään tuon polttimon paikalleen laitto. Lämpeneeköhän tuo poltin niin paljon, että pikkuhiljaa sulaa umpio epämääräiseksi muovimöykyksi.

    Onko kukaan rohjennut jo kokeilla reilusta tehokkaampia polttimoita?
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  2. #2
    Kaukovalolla lämpenemisongelma ei ole niin suuri kuin lyhkäsiillä ajoviima kun jäähdyttää. Ja eikös se Hondan lamppu ole sentään jonkin kokoinen pienessä lampussa kun lämpö aiheuttaa enempi vahinkoa. Kannattaa releistää ainakin se kaukovalo, jotta saa kaiken tehon irti ja lisääntynyt virtamäärä kaapeleissa ja katkaisijoissa ei aiheuttaisi turhaa lämpenemistä pyörän alkuperäisissä johdotuksissa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    ...hmm...tuota tuota...
    ---releistää..??
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  4. #4
    Laita alkuperäinen valolle tuleva johto ohjaamaan relettä ja kytke releen kautta kunnon paksut johdot polttimolle. Paksu johto suoraan akulle tietenkin sulakkeen kautta. Jos tarviit yksinkertaisen kaavion ni voin sen jostai arkistoista kaivaa...

    Jos kunnon valot haluat niin vaihda alkuperäisten tilalle XENONVALOT, hintaahan tolle kertyy mutta ainakin näkee sen jälkeen



    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings
  5. #5
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (api @ Tammi. 23 2006,15:48) kirjoitti
    Jos kunnon valot haluat niin vaihda alkuperäisten tilalle XENONVALOT, hintaahan tolle kertyy mutta ainakin näkee sen jälkeen
    Suomen lainsäädännön vuoksi Xenon jälkiasennussarjoja voidaan asentaa sellaisenaan vain offroad-käyttöön. Xenonvalot.com ei ole vastuussa tuotteiden väärinkäytöstä.
    Ihmettelinkin tuota sivua lukiessa jo, etteikö Xenonien kanssa tarvita enää asennonsäätöä . Mutta löytyihän 'selitys' vielä alalaidasta .
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  6. #6
    Lainaa (GhostSpider @ Tammi. 23 2006,11:56) kirjoitti
    Menin ja ostaa täräytin suuruudenhulluuksissani 100W H7 polttimon. Alkoi loppusyksystä niin jurppimaan pimeällä ajo ja valojen tehokkuus/tehottomuus.

    Nyt kuitenkin rupesi epäilyttämään tuon polttimon paikalleen laitto. Lämpeneeköhän tuo poltin niin paljon, että pikkuhiljaa sulaa umpio epämääräiseksi muovimöykyksi.

    Onko kukaan rohjennut jo kokeilla reilusta tehokkaampia polttimoita?
    Syksyllä kiroilin samaa asiaa. Satawattisia en uskaltanut lämmön takia laittaa. Löytyisköhän H7:a esim. 75 wattisina? En ole koskaan nähnyt.

    Omassa Bläkkärissäni valot oli sunnattu aivan liian alas. Kun suuntasin valot niin, että lyhkäset valaisee puhelintolppien välin verran (50 m ?), valaistustilanne muuttui paljon paremmaksi. Pitkätkin näyttää nätisti 300m:n verran. Täytyy vielä kysellä tutuilta, että häikäiseekö lyhkäset.
  7. #7
    Itselläni on muutoskatsastettu erillaisella polttimolla, täytyy kattoo jossain välis mikä oli poltin, kun paperit ja pyörä lepää 100km päässä.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  8. #8
    Lainaa (api @ Tammi. 23 2006,15:48) kirjoitti
    Jos tarviit yksinkertaisen kaavion ni voin sen jostai arkistoista kaivaa... *
    Jos Apilla sattus olemaan jotain sketsiä tuosta releistyksestä, niin se ois kyllä tervetullut !
    Saisin samalla viriteltyä uudet valojohdot, kun asentelen varashälyytintä....
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  9. #9
    Lainaa (GhostSpider @ Tammi. 24 2006,08:54) kirjoitti
    Jos Apilla sattus olemaan jotain sketsiä tuosta releistyksestä, niin se ois kyllä tervetullut !
    Akulta, sulakkeen kautta releen kärjelle. Toinen releen kärki lampun kantaan. Lampun kannassa ollut vanha johto releen käämiin ja käämin toinen pää maihin. Tietty pitkille ja lyhkäsille molemmille omat sulakkeet, piuhat ja releet. Ei voi olla niin hankalaa Piuhana suosittelisin jotain 2.5mm2 silikonijohtoa. Tuossa on poikkipintaa riittävästi kestämään 2x60W langat ja rakenteeltaan on sellaista erittäin hienosäikeistä = kestää tärinää varmasti ihan riittävästi Eli jos keulalla on vaikkapa 1 tai 2 x H4, niin jo yksikin piuha akulta riittäisi, mutta entäs jos tuo sulake napsahtaa niin sitten on kaikki valot pimeänä Niin ja se sulake mahd. lähelle akkua. Tällöin jos piuha pääsee vahingossa nirhaamaan jostain runkoon niin on sentään joku suoja olemassa ettei pahempia pääse tapahtumaan
    - Pyörä myyty jo pois -
  10. #10
    Kiitos ja kumarrus vinkistä / neuvoista !

    Joskopa valoteho piisaisi ensi syksynä...
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  11.  
  12. #11
    Lainaa (terwo @ Tammi. 23 2006,18:04) kirjoitti
    Lainaa (api @ Tammi. 23 2006,15:48) kirjoitti
    Jos kunnon valot haluat niin vaihda alkuperäisten tilalle XENONVALOT, hintaahan tolle kertyy mutta ainakin näkee sen jälkeen
    Suomen lainsäädännön vuoksi Xenon jälkiasennussarjoja voidaan asentaa sellaisenaan vain offroad-käyttöön. Xenonvalot.com ei ole vastuussa tuotteiden väärinkäytöstä.
    Ihmettelinkin tuota sivua lukiessa jo, etteikö Xenonien kanssa tarvita enää asennonsäätöä . Mutta löytyihän 'selitys' vielä alalaidasta .
    Yhtä laittomat taitavat olla kuin nuo ylitehokkaat halogeenipolttimot, tiedä sitten... Onhan se nyt lainvastaista nähdä eteensä pimeällä

    Minulla itselläni on autossa kyseiset valot eikä katsastusmies kiinnittänyt mitään huomiota normaalissa vuosikatsastuksessa.
    Harkinassa on laittaa samanlaiset myös pyörään, bläkkärin valokuvio on mielestäni sen verran hyvin rajattu että tuskin häikäisee vastaantulijaa...
    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings