Sivu: 7 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 624:sta
  1. #181
    Lainaa (mikkokoo @ Maalis. 30 2011,22:32) kirjoitti
    Lainaa (b_tommi @ Maalis. 30 2011,17:16) kirjoitti
    Lainaa (köhmä @ Maalis. 30 2011,14:01) kirjoitti
    Nyt kun olen tässä pyöritellyt, niin ihan hyvinhän tuo hyrrää. Varmaan öljyn laadulla/viskositeetilla on oma vaikutuksensa koneen käyntiääniin lämpimänä? Itse olen käyttänyt 10W-40 BelRaytä ja huollossa ovat laittaneet 15W-50 Motulia. Kuukauden päästä olisi pyrkimys päästä baanalle *
    Mun Millessä rupes aikoinaan kytkin luistamaan "väärän" viskositeetin takia, et se saattaa kans osaltaan selvittää heikompaa moottorijarrutusta....
    Samanlaisia stooreja olen kans kuullut. Toimii parhaiten 15W-50:llä eli sillä mitä manuaaleissakin suositellaan..
    Itsehän olen käyttänyt sekä Motulia, että Castrolin GPSsää, että Bel-Raytä, yleensä 15W-50 mutta kerran taisi olla 10W-40ää. Ei ole sinänsä ollut ongelmia.

    Talveksi laitoin kerran Delvacit ja ajelin puoli tankkia tyhjäksi, kylläpä pelasi vaihdelaatikko pehmeästi...

    Lopulta, kytkimen luistamiseen moottorijarrutuksessa saattaa olla osasyynä se, että pyörässä on luistokytkin
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  2. #182
    Kirjoitetaan nyt lisää kokemuksia Tuonosta tähän topiikkiin vaikkei se ehkä tämän ketjun alkuperäistä tarkoitusta palvelekaan..

    Olettekos tehneet/teetättäneet alustan huoltoja perus Tuonoon? Itse huollatin tuon Showan keulan viime kesänä 40 tkm huollossa, mutta takaiskari yhdessä ohjausiskarin kanssa jäi vielä tuolloin huomiotta. Nyt ennen ajokauden alkua huollatin nuo Sachs:n tekeleet. Ohjausiskari oli (huotajan mukaan) kuulema vaikea ilmata ja siellä ei enää ollut öljyä jäljellä kuin nimeksi. Ei ihme, että toimivuus olikin huono.Takaiskaria ei ole tehty huollettavaksi laisinkaan (ilmeisesti Öhlins on?), mutta tämä kaveri modasi siitä huollettavan. Tuo takaiskari olisi ehkä kannattanut huollattaa/modauttaa jo viime kesänä, mutta nyt se taas toimii. Pitäs päästä vielä tien päälle testaamaan
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  3. #183
    Ei tämä myyntiosasto ole; mut kokeillaan nyt näin.

    Vanhakoppa Tuono & Mille löytyis Bagster tankinnahka ja Venturatelineen perusosa. Tallissa kierivät tarpeettomina.
    Toutes sort affaires

    Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
  4. #184
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Repäistäänpä tännekin vanhan sotaratsun arviointi reilut kymmenen vuotta ensiesittelyn jälkeen:





    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #185
    Kyllä tuo limited edition on makee
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #186
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Se on joo hieno. Yhtä hieno on tuo 200 kappaleen ensipainos, Tuono Racing. Tässä #27 myynnissä Italiassa.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #187
    OHo, tuollaista en ole nähnytkään
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #188
    Muuten makee mutta valot mättää raskaasti...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #189
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Muuten makee mutta valot mättää raskaasti...
    Mun silmään taas noi valot on hienot & etukate on magee tän mallin Tuonossa. Mut tässä erikoismallissa mättää noi penkit... Siis onko joku leiponu tonne peräosastoon hiekkakakut vai mitä hemmettiä? Kaikella muulla tavalla, ihan sikahieno.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #190
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Muuten makee mutta valot mättää raskaasti...
    Lainaus artikkelista koskien ulkonäköä:

    " A few half-arsed panels attempt to hide the worst of the water-cooled engine's ancillaries, but it still looks like the back end of a fridge."

    Tuossa umpio on muuten ainakin alkuperäisissä 03:ssa paskaa muovia. Hapertuu pitkien lämmöstä. Just ostin talvella uuden umpion, kun alkoi vituttaa oma, joka oli jo pyörää ostaessa säröillä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #191
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tältä näyttää alkuperäinen bensansuodatin 77 tuhannen kilometrin jälkeen. Ei tuore...

    Filsu vaihtui pumpun letkujen kanssa. Nicki MCL raportoinut seikasta ansiokkaasti AF1-foorumilla.



    Bensapumpun letkut
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #192
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Lainaus artikkelista koskien ulkonäköä:

    " A few half-arsed panels attempt to hide the worst of the water-cooled engine's ancillaries, but it still looks like the back end of a fridge."
    .
    Kiitti artikkelista. Kaikesta muusta olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä paitsi just tosta ulkonäöstä. Jopa ritmon mittaristosta tykkään nykyään, kunhan perhana löytyis se lap timeri- ilman ainaista ohjekirjan selailua. Ehkäpä keski-ikä on tehnyt tepposensa useammassain suhteessa

    Vähän muuten epäilyttää tuo 'erikoiserä', onkohan tosiaan tullut tehtaalta vai jonkun autotallista, kun en ole kuunaan moiseen törmännyt...
    <br />
  13. #193
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peppoone kirjoitti Katso viesti
    Kiitti artikkelista. Kaikesta muusta olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä paitsi just tosta ulkonäöstä. Jopa ritmon mittaristosta tykkään nykyään, kunhan perhana löytyis se lap timeri- ilman ainaista ohjekirjan selailua. Ehkäpä keski-ikä on tehnyt tepposensa useammassain suhteessa

    Vähän muuten epäilyttää tuo 'erikoiserä', onkohan tosiaan tullut tehtaalta vai jonkun autotallista, kun en ole kuunaan moiseen törmännyt...
    Erikoiserä on totta. Siitä on aloitettu omistajarekisterikin Apriliafoorumilla. Joku 200-220 niitä tehtiin. Esim. motoit:stä löytää kuvia myynnissä olevista käytetyistä Tuono Racing alaotsikon alta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #194
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Erikoiserä on totta. Siitä on aloitettu omistajarekisterikin Apriliafoorumilla. Joku 200-220 niitä tehtiin. Esim. motoit:stä löytää kuvia myynnissä olevista käytetyistä Tuono Racing alaotsikon alta.
    Kappas vaan, tottahan tuo erikoiserä on nyt kun tarkemmin mulkoilee Erehdyin luulemaan kotikutoiseksi kun oli orkkis bazooka ja vilkut vaihdettu sulavimpiin malleihin. Toihan on kuin Tuono Factoryn esiaste
    <br />
  15. #195
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Etelässä Viron poika on restauroinut Taunoa aika hyvällä maulla. Onkohan sillä talvella kiireitä...?



    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #196
    Vähän puuttuu vielä kristallikruunua ja plyyshiä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #197
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Vähän puuttuu vielä kristallikruunua ja plyyshiä
    En liittänyt kuvaa kypärästä ja ajoasusta
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #198
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Etelässä Viron poika on restauroinut Taunoa aika hyvällä maulla. Onkohan sillä talvella kiireitä...?



    Kun aina on helepompi kritisoida ku tehdä itte, niin: Muuten hieno mut takapenkkiä ei olis kannattanu enää vetää korin väriseksi > jättäny pokkana mustaksi vaan > kevyempi fiilis. Ja sit alakatteen puna/valkosetti ei ole tippaakaan linjassa muiden puna/valkovetojen kanssa = Eli kun kaikkialla muualla värit vie eteenpäin, niin alakatteessa homma pysähtyy jostain syystä vaakatasoon?

    Jeps, ja kello on? Ja minä olen... no pienesä sieväsä. Mutta validit pointit joiden takana pittää seistä selevinki päin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #199
    Hep! Onko porukoilla ollu öljynsuodattimen kannen o-rengas minkälaisessa kunnossa öljyjä vaihtaessa?
    2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
  20. #200
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa reinikainen kirjoitti Katso viesti
    Hep! Onko porukoilla ollu öljynsuodattimen kannen o-rengas minkälaisessa kunnossa öljyjä vaihtaessa?
    Kunnossa on pysynyt välin 51 -76 tkm. Ei hajua, kuinka vanha on. Seuraava kurkistus jossain 82 tkm kohdalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #201
    Jos joku meinaa vaihtaa polttoainetankin letkuja niin motonetistä saa upporasitukseen soveltuvaa 8mm gatesin letkua hintaan 12e,suodattimeksi käy motonetissä myytävä bmw/ducati/triumph metallinen ruiskusuodatin suodatin(muistaakseni 19-9100) joka maksaa 15e.Vaihtoehtoisesti tilaa ebay uk ducatin muovisen suodatin joka on sama kuin orggis aprilia.
    Oetiker letkukiristimiä(koko ger 15.0) myy turussa ainakin dunlop Hiflex,hinta vaihtelee 1-1,5e per kiristin riippuen kuka myy.Kiristin työkaluksi käy perus hohtimet tai vaihtoehtoisesti biltema myy ko käyttöön tehtyä työkalua.

    Olen itse vaihtanut omaan pyörään,ja nytt kävin taas hakemassa uuden setin kaverin pyörään.En ole itse nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa o-rengasta tai käyttää loctiten tasotiivistettä.Momenttiavaimen tarvitsee laipan kiristykseen.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  22. #202
    Kahdella gen1 Tuonolla vedetty nyt vuodesta 2006 ja jotakuinkin 80tkm yhteensä. Edelleen mopo jaksaa innostaa ja todellista vaihtoehtoa ei korvaajaksi ole oikein löytynyt. Ehkäpä V4 sitten jossain kohtaa kun näemmä testeissä pärjää sekin vuodesta toiseen. Originaali on tosin aina originaali Ritmon mittaristoineen päivineen
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  23. #203
    Aivan upea pyörä! Italiaanolla tullut päristeltyä nyt 2200km. Lyhyehkö toimintasäde on ainoa miinus mitä tähän mennessä keksin. Senkin kanssa pärjää kun vähän pähkäilee mistä kautta kulkee.
    2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
  24. #204
    Lainaa reinikainen kirjoitti Katso viesti
    Aivan upea pyörä! Italiaanolla tullut päristeltyä nyt 2200km. Lyhyehkö toimintasäde on ainoa miinus mitä tähän mennessä keksin. Senkin kanssa pärjää kun vähän pähkäilee mistä kautta kulkee.
    Paljonko pääset tankilla?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  25. #205
    En oo aivan tyhjiin vielä rohjennut kokeilla. Viimeksi tais mennä 190 kilsaa ja tankissa oli n. neljä litraa jäljellä. Kuullostaako normaalilta? Mopossa PC3 ja k/n filtteri ja aprilia racing titanium pöntöt.
    2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
  26. #206
    Lainaa reinikainen kirjoitti Katso viesti
    En oo aivan tyhjiin vielä rohjennut kokeilla. Viimeksi tais mennä 190 kilsaa ja tankissa oli n. neljä litraa jäljellä. Kuullostaako normaalilta? Mopossa PC3 ja k/n filtteri ja aprilia racing titanium pöntöt.
    Kuulostaa Aattelin ohimennen kysäistä että on mihin verrata omaa RSV:tä. Pääsen ranteen asennosta riippuen 150-190km kunnes bensavalo syttyy ja silloin tankissa on mulla jäljellä juurikin joku 4-5 litraa.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  27. #207
    Tämänhetkiset pohjat jotain 130km ennenkuin valo syttyi palaamaan,mutta se olikin pelkkää mutkapätkää,suorilla availua ja hytti pystyssä ajelua.Tekee sen 11l/100km.Mikroautoradalla menikin sitten sen 16l/100km.

    Työmatkaa kun ajoin pyörällä niin,niin olen saanut menemään alimmillaan sen 5l/100km.Tämä vielä ihan testinä niin että trippimittarilla kilsat,tankki aina samaan tasoon ja automaatista litrojen luku.Ja matka pelkästään maantietä kutosvaihteella pintakaasulla,ois varmaan päässyt hieman allekkin jos ois läppärungot synkattu.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  28. #208
    Joo kylläpä kuullostaa sitten omankin kulutus normaalilta. Vähän vain säikäytti pyörää hakiessa kun opiskelijavalo lävähti palamaan 160km kohdalla. Myyjä muisteli, että kyllä
    Sillä tankillisessa sen 300km ajaa..
    2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
  29. #209
    Minkälaiset välitykset porukolla on? Itsellä edessä -1 ja taakse ois 42 takaratas valmiina odottamassa. Onko kokemuksia 15/42 välityksistä? Muuttuu varmaan entistä hauskemmaksi, mutta mites vaikutus normaaliin marssivauhtiin ja kulutukseen?
    2006 Kawasaki Z750 -> 2007 Aprilia Tuono
  30.  
  31. #210
    Lainaa reinikainen kirjoitti Katso viesti
    Minkälaiset välitykset porukolla on? Itsellä edessä -1 ja taakse ois 42 takaratas valmiina odottamassa. Onko kokemuksia 15/42 välityksistä? Muuttuu varmaan entistä hauskemmaksi, mutta mites vaikutus normaaliin marssivauhtiin ja kulutukseen?
    Mulla on Millessä -1 ja +3 ratastus ja toimii kuin tauti. Kulutus on tuota luokkaa mitä kirjoittelin. Vakiovälyksillä kutos-vaihde jäisi aika vähälle käytölle…
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
Sivu: 7 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen