Tässä pyörä joka on ehkä vain unelmissa...Moto 5/2002
Myöhempi kansamalli tulossa jotta hinta saadaan alaspäin..näitä saa vain harvat. Varsinainen street fighter?
![]()
"Be careful out there"
Erittäin asiallisen ja persoonallisen näköinen tykki + Italovehje joten diggaan välittömästi ilman koeajoakin.
t. Italo-Tötterö-pommittaja
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Aprilia Tuono "ukkonen" valmistettu tässä muodossa ja kuosissa vain 200 kpl..onkohan yhtään tuotu Suomeen jos on HALUAN NÄHDÄ ja KUULLA.
Aprilian tekniikkaa
"Be careful out there"
Tuonon karvalakki-malli kiersi viime viikolla kehäkolmosen molemmin puolin, kävin kuolaamassa, koeistumassa ja kauppaa hieromassa. Heh... vähän Monsterin kaltainen istuma asento ainakin minun kokoisellani *![]()
Aika namupala!
Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
tuono:
997.62cc
teho 130 hv/9500rpm
vääntö 101 Nm/7250rpm
painoa en löytänyt
Tämä on namu....tuotantomalli on tehty halvemmista komponenteista kuin erikoismalli mutta silti aivan mahtavan upea pyörä...![]()
"Be careful out there"
Hienon näköinen pyörä...
Messuilla kuolataan tämäkin pyörä märäksi,
varokaattte jos kerkeän ennen![]()
<br />
Nyt Aprilialta tullu myös Tuono Racing erikoismalli. 03 Mille R:n tekniikka eli radiaalijarrut jne..
Ois nimittäin aika namu pyörä
Linkki Aprilian sivuille
Mä haluun tällasen !!!!!
MvAgusta Brutale ORO...
Where ever you go, there you are .
Tuono ois minun valinta, jos ei ois rahasta kii ja Fighter-mallikii riittäs, tosin tuo R....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Jos kortti ja rahat riittäisi niin mun valinta olis tuono, rsv mille r, tai futura 1000 , nähtävästi rsv mille r...![]()
C B R
viimepäivinä on pääkopassa kiertänyt ajatus RSTuonosta =
Futura - etukatteet + Tuonon kate Hmm.... Ehkä ens talvena.
Joo, jos ois egejä tarpeeksi niin tuollaisella Tuonolla sitä vois kurvailla kun ei reissaa Caponordilla. Uudessa Cycle Worldissa Tuono valittiin parhaaksi 'naked bike'ksi. Mukana oli mm. Monster 1000S, Honda Hornet 919, Kawa Z1000, Speed Triple, Fazu 1000... Toimittajat olivat lääpällään![]()
Miks Mille R? onkos tavallisessa ja R:ssä muuta eroa kuin säädettävämpi jousitus tms.?(Meisseli @ Huhti. 27 2003,15:27) kirjoitti
Mää tykkään kans tosta Millestä kuin hullu puurosta, nätti(!), menevä ja V2! Siis ettei mene Offtopic niin on toi Tuonoki Hiano!
KTM 690SM
Öhlinsit molemmissa päissä , hiilariosia ja takoaluvanteet.. niin ja 03 radiaalijarrut keulilla.(Calypso @ Touko. 25 2003,00:32) kirjoitti
Mutta sitten on tälle vuodelle myös Mille R Edwards,jossa on jo pikkusen lisää ugaa koneessakin (tuplatitaaniputkiso, isommat läppärungot jne.)
tuttuni oli italialaispyörien kokoontumisessa lappeenrannassa ko Tuonolla liikenteessä. oli kyllä namun näköinen peli ja kuulemma erittäin kiva ajaa...taitaa hänellä monsteri mennä vaihtoon...![]()
CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
Ei kerpele... tänään oli puolipäivää koeajossa, kun oma oli huollossa.. Kokemuksia:
-TÖÖT! Oho? töötin nappi oli tuossa, missä vilkkunappi yleensä??
-ei hitto täähän on kevyt
-jalat mahtuu vähän ahtaasti takin pokkauksiin, pakko pitää päkiöitä tapeilla ja silloin vaihtaminen ei oikein luonnistu.
-keulakin on kevyt
-äänet alkaa olemaan paremmin kohdallaan kuin futurassa.
En uskaltanut kysyä vaihtotarjousta, ettei tule kiusausta... tai jos sittenkin...... ;)
Kävin myös hurauttaan varttitunnin tyypit nakkilan kiertuepäivillä. Perverssin tuntoinen kun v2 koneinen oli niin tolkuttoman kapea, kun on aina ollut 4-syl painavia japanialaisia losoja alla. Alavääntö oli vaikuttava, äkkiselle melko hermostuneita hytityksiä tuli heiteltyä puolivahingossa, mutta erittäin mukava maku jäi. Mille oli rauhallisempi kokonaisuutena, mutta se on varmasti tarkoituskin.
Jonain päivänä omistan Tuonon. Täts ä fäkt!
Kaikenlaista PeTu-faktaa kaivataan kuvakauniista Apriliasta.Eli kaikki jotka omaavat kokemusta ko.pyörästä laittakaa tietoa millaisesta ajopelistä oikein on kysymys.Kaikenlainen tieto kiinnostaa.
Vakaassa harkinnassa luopua Ducatista ja siirtyä Aprillistien joukkoon.Tiedä sitten onko aatoksissa mitään järkeä?
Aprilia Rsv Tuono
ot: kävitkös EMC:llä aprillipilaa katselemassa? Itseä kiinnosti myös kys. laite ja pari kertaa piti käydä kattoon. Tekniikaltaan vaikuttaisi pätevältä laitteelta. Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä... *Tuo yksilö on myynnissä asiakkaan lukuun eli ei pyörää vaihdossa.
Huono tie, parempi mieli
aivan loistava pyörä. käytännössä se on kyykky (mille tai rsvr), josta on katteet riisuttu ja tanko vaihdettu. itsellä on ollut ko pyörä kolme kesää ja on todella vaikeaa keksiä huonoja puolia. ehdottomasti hyvä puoli on se, että maantiellä jaksaa ajalla suht hyvin rajoitusten mukaan. kovemmassa vauhdissa ajo-asento on raskaan puoleinen. toisaalta pyörä on erittäin hyvä ajaa. luotettavuus on myös hyvä, pari pientä sähkövikaa pyörässä oli uutena, mutta ne on korjattu takuuseen eikä uusia ole ilmaantunut. lähinnä kiusallisia, eivät ajoa haitanneet. käsittääkseni moottori on tosi luja, ainakin mita maailmalta lukee.
v 2006 on tullut uusi versio, jossa uudemman rsvr runko yms. itselle ei ulkonäkö uudemmassa ole ainakaan vielä toiminut, mutta ehkä se on luonnossa parempi. väritys tuo mielee bmw ruutulippuväritykset.
Ai Emc:ltä löytyy kyseinen laite,täytyypä käydä katsomassa.Ulkonäköhän tuossa pyörässä on kohdillaan,taattua Italian designia.
Mutta lisää kokemuksia/kommentteja kaivataan.
Aprilia Rsv Tuono
RSV Mille Tuono ->2005(kippari @ Marras. 01 2005,10:57) kirjoitti
Tosi hauska laite, miinuksena itselle hiukan liian korkea stonga, joka tulee hiukan liikaa syliin. Motarivauhdissa kysyy vatsalihaksia. Tangon vaihdolla suorempaan ja matalampaan asia korjaantuu.
Takapään puristusvaimennus on perusmallissa heikohko, lähtee soutamaan kovassa ajossa. Tämän huomaa helposti moottoriradalla.
Yhtä piikkiä pienemmällä eturattaalla piristyy kummasti. Airboxin modilla tehokuopasta pääsee eroon.
RSV 1000 Tuono 2006->
Ei vielä kokemusta, mutta samat ominaisuudet varmaan kuin katetussakin versiossa: yhtä piikkiä pienempi eteen ja kaksi suurempi taakse palauttaa välityssuhteen normaaliksi.
Airboxmodi tuo myös 4-5 hp lisää ja tasoittaa tehokäyrän.
Janne
www.urheilukuvat.net
On hakua vailla tuollainen Tuono Factory ja ensi kesää ajatellen kiinnostaisi tietää mitä tuossa modissa tehdään? Kumi torve pois vai jotain muuta?(Jopi @ Marras. 01 2005,12:32) kirjoitti
Ram-air kanavan kollektori vaihdetaan 1999 malliseen tai vanhempaan. Lisäksi ilmaboksin kansi tärvellään:(Tonde @ Marras. 01 2005,19:03) kirjoitti
http://www.viaber.com/images/galleri...ox_mod_iso.jpg
http://www.viaber.com/images/galleri...kuva_1_iso.jpg
http://www.viaber.com/images/galleri...kuva_2_iso.jpg
Vaihtoehtoisesti voi käyttää myös Evoluzionen valmistamaa versiota.
Minulta löytyy muuten tuollainen ylimääräinen, tärvelemätön kansi, jos joku tarvitsee.
Janne
www.urheilukuvat.net
Mitenkäs nuo eri tuono mallit...? On ainakin ihan perusmalli ja sitten factory-malli, mutta jossain oli mallimerkinnässä R esim. TÄSSÄ. Factoryn ja perusmallin erot tiedän, mutta mikä tuo r-malli on? Myyjän keksimä elvistely tms?
Huono tie, parempi mieli
Vuosimallista 2004 alkaen mallisto koki inflaation:(R@gdoll @ Marras. 01 2005,21:56) kirjoitti
R malli = perusmalli, jossa Showaa ja Boge/Sachsia
Factory = entinen R, jossa Öötä ja OZia
Janne
www.urheilukuvat.net