Tuli päivitettyä tuo ilmoitus Nettimotossa nyt on halpaa(vepe @ Touko. 31 2009,14:34) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Hey! Tässä kovassa pyörän vaihto kuumeessa olen etsiskellyt pikku zetalle seuraajaa ja jotenki nyt olen kiinnostunut noista V2 koneellisista.
Kaipailisin nyt vähän kokemuksia Tuonosta, kyseisen pyörän omistajilta/omistaneilta. Etenki toi -05 malli kiinnostais paremman tuulisuojan takia... Kaikki tieto kiinnostaaVarmaan enempi luonnetta ja tehoa kuin zetassa?!
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Mulla myynnissä factori malli , akran lastulla ja miv;n änkkärillä ! Hp.10300€ . (muut vastaavat myynnissä olevat11990€ , katso motopalsta ) Jos kiinnostaa soita 0400-642830 .
Enemmän luonnetta ja tehoa kuin Zetassa pitänee jo ihan numeroidenkin valossa paikkansa
Samaan nippuun voinee pistää myös ajo-ominaisuudet.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Varsinkin ajo-ominaisuudet. Todella hyvä alusta ja jarrut reippaaseen vauhdinpitoon mutkapätkillä. Alkaa vasta toimimaan kunnolla siinä vaiheessa kun zeta pohjaa ja pomppii... Ei niin miellyttävä rauhallisessa korttelin kierrossa. *(Eroz @ Tammi. 31 2010,10:53) kirjoitti
![]()
Supermoto
Ite olen tykännyt ekan sukupolven Tuonosta kovin. Löytyi elämän mopo jo toisella yrittämällä(jaulis @ Tammi. 31 2010,11:30) kirjoitti
Olin tyytyväinen myös eka mopoon eli Zetaan mutta kuten on tullut todettua, luonteikkaampaa, tukevampaa, kulmikkaampaa, rouheempaa, monipuolisempaa...kyytiä tarjoaa Tuono
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Viime keväänä ostin -07 Tuonon jolla tuli sitten päristeltyä reilut 20 tkm. Aika traktorihan tuo on ergonomialtaan, mutta tekniikassa voittaa japsipyörät. Suosittelen!
<p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
Kyllä tämä "old" malli on hyvä edelleen ja ainavaan! Varttikuuppa vakiopleksillä suojaa ainakin meikäläisen kokoista (183)oikein hyvin ilman mitään infernaalista huminaa/pään pyöritystä. Voi ajaa rauhallisesti "matkaa", mutta sitten kun avaa, tapahtuu sitä vauhtia että näkö sumenee, eikä rundeja tuolloin tarvitse olla yli 11 K ;) Halutessa kone kuitenkin kiertää tarpeeksi korkealta, ettei rivi 4:siin tottuneen tarvitse ihmetellä että meno loppuu ennenkuin se on alkanutkaan. Ulkonäköön oli totuttelemista, nyt olen tohon Galactika-lookkiin tykästynyt tosissani. Alusta öhlareineen niin hyvä etten edes ymmärrä sen päälle...
<br />
Oldis on goldis ehdottomasti. Klassikkoainesta enemmän kuin 2. sukupolvi. Tekniikka toimii varsin hyvin, mitä nyt starttirele saattaa kärvähtää ja kylmäkäynnistys vaatii välistä omat kommervenkkinsä. Peruspelikin toimii mutta Factorystä tietty irtoaa enemmän jos osaa alustaa säätää. Rahalla saa erittäin hyvin katetta niin Tuonon kuin muidenkin Aprillien tapauksessa *(peppoone @ Helmi. 02 2010,19:42) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Solenoidi on aika helppo ja halpa vaihtaa ns. tuorempaan versioon kestää enempi tehoja.
Milleen laitoin viimekesänä.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Millaisella solenoidilla tuon korvasit Jussi? Oliko oirehtinut vanhalla vai vaihdoitko varmuuden vuoksi?
-EDIT: tästä löytyikin vanha keskustelu.
<br />
<a href="http://cgi.ebay.co.uk/Brand-new-12V-150AMP-Starter-solenoid-for-APRILIA_W0QQitemZ150407980969QQcmdZViewItemQQptZ
UK_Motorcycle_Parts?hash=item230503a7a9" target="_blank">Tuollaisella</a>
Eli uudempi orginaali - no japaniassa se on tuokin tehty olisko siinä lukenut, että Hitatchi. vaihdoin ihan vain hifistely mielessä, mutta mielestäni se kannatti.
eBayn hinta on paljon inhimillisempi kuin suomen hinnat. *Joku Yamaha solenoidi jonka tyyppiä en nyt muista on myös ns. plug and play.
Tämä uudenpi malli päästää 150A läpi ja on siksi terhakkaampi.
Vaihdoin myös akun keväällä YTX14BSsään kun R-millessä on alunperin pienempi, mutta mahtuhan toi isompi sinne penkin alle.
rsvzone:ssa on keskustelua näistä asioista vaikka kuinka paljon.
T
Jussi
---
lainaan tässä vähän topikkia ettei tarvi uutta alkaa postaileen...
elikkäs onko tuonosta mihinkään matka-ajossa? saako mitään pyörään mitään esim. sw-motechin huomaamattomia telineitä ja miten laukut yms. muut vastaavat vaikuttaa ajoon? olis ihan mukava pyörä mitä tuossa viime kesänä kokeilin pikaisesti...
suzuki pv -89 ex,yamaha dt 125 -88 ex,suzuki gsf 600 -99 ex
suzuki gsx750f(taistelija) -96 ex,aprillipila sl 1000 falco -00 ex,h-d spåra 1200s -99
Tankkilaukun saa Tuonoon parhaiten Bagsterin "kortongilla" ja bagsterin laukku menee siihen näppärästi.
b_tommilla tais olla myynnissä - sama hässäkkä sopii milleenkin ja toimii.
T
Jussi
---
Bagsteri mullakin ja pehmeät sivulaukutkin on ollut kiinni. Oxfordit taisi olla. Yleensä tosin rulla vaan takaritsillä..(h_hankala @ Helmi. 11 2010,14:31) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Joo... täällä olis bagsterin tankkinahka myynnissä edelleen vanhakoppiseen tuonoon!(Jussi M @ Helmi. 11 2010,15:00) kirjoitti
Ja jos on tarvetta niin uusi alkuperäinen takalokarikin löytyy tehtaan pussissa... siis undertail.
YV:tä vaan tulemaan jos kiinnostaa, sais nurkista pois pyörimästä *
edit: ja multakin ehdottomasti ääni vanhempikoppiselle tuonolle! Sopii yhtähyvin matkalle, kaupunkiin ja radalle
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
mitenkäs ajoasennon/penkin kannalta tuo pitempien pätkien ajaminen tuonolla? Pukkaako selkä tai kädet puutumaan? P*rsehän puutuu aina pyörästä riippumatta...![]()
suzuki pv -89 ex,yamaha dt 125 -88 ex,suzuki gsf 600 -99 ex
suzuki gsx750f(taistelija) -96 ex,aprillipila sl 1000 falco -00 ex,h-d spåra 1200s -99
Tuonossa on sama sitzi kun millessä kyllä perse sen kestää jos ei ole pumpulia....
T
Jussi
---
Yksi parhaista penkeistä minusta. Ei puudu perssi pidemmälläkään taipaleella.
Retired
Kysymykseni ei nyt ihan suoranaisesti liity otsikkoon, mutta joka tapauksessa tässä ihan ajankulukseni mietiskelin seuraavaa:
Lieneeköhän mahdollista viritellä normi milleen tuono suorempi stonga pelkästään yläkolmion vaihdolla (ilman, että joutuis esmes etukatetta pienentelemään)?
Olishan se kaikin puolin mukavampaa, kun vois fiiliksen mukaan vaihtaa vaikka cliparit rata-ajeluille ja suora tanko sunnuntaingruisingeille.![]()
No niin. Tuli eilen yritettyä diagnosoitua, että mikähän mahtaa Tuonossa olla ongelmana?? Oireet kun ovat sellaiset, että säksätystä kuuluu varsinkin moottorin ollessa kuuma. Kuullostaa aivan venttiilien säksätykseltä, mutta hankala tuotakaan on uskoa, kun ne 3 tkm sitten on tarkastettu eikä säätötarvetta tuntunut huoltomiehen mukaan ilmenevän. Moottorijarrutuksen teho on mielestäni heikompi kuin ennen ja parhaiten äänen saa kuuluviin tosijaan noin 90 celsius asteen tienoilla 2500 kierroksilla. Mitäpä arvelette, missä vika voisi olla?
Tiedä sitten mistä tuo ääni johtuu, mutta en ole antanut sen enää haitata. Hyvin pelasi via balticalla 4 tkm eikä ole aikomusta tehdä mitään muuta kuin jatkaa ajoa..![]()
Onko joku vaihtanu vaihtanut tuonoon jotain toista tankoa?
Mun mielestä toi orggis tanko on aika hyvä, mut jos joku on vaihtanut jonkun toisen tangon jolla saavuttanut jotain parempaa niin laita tangon mallia ja merkkiä mielellään otan vaihtoehtoja vastaan![]()
Exät: Triumph Speedfour-05
Suzuki TL 1000S-97
Aprilia RSV 1000 TUONO -04
Husaberg FS650e
Nykyinen SUZUKI GSX1400
Nyt kun olen tässä pyöritellyt, niin ihan hyvinhän tuo hyrrää. Varmaan öljyn laadulla/viskositeetilla on oma vaikutuksensa koneen käyntiääniin lämpimänä? Itse olen käyttänyt 10W-40 BelRaytä ja huollossa ovat laittaneet 15W-50 Motulia. Kuukauden päästä olisi pyrkimys päästä baanalle![]()
Mun Millessä rupes aikoinaan kytkin luistamaan "väärän" viskositeetin takia, et se saattaa kans osaltaan selvittää heikompaa moottorijarrutusta....(köhmä @ Maalis. 30 2011,14:01) kirjoitti
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Samanlaisia stooreja olen kans kuullut. Toimii parhaiten 15W-50:llä eli sillä mitä manuaaleissakin suositellaan..(b_tommi @ Maalis. 30 2011,17:16) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Motorexin 15-50 semi synteettistä olen käyttänyt ja sillä on pelittänyt.
Motulia en ole koklannut, mutta se vois olla vaihtoehto kun toi motonet on lähempänä kun Stormi
T
Jussi
---
Mulla on Motulin 5100 15W50 käytössä, katoin aikoinaan vanhoista huoltokuiteista että sitä on merkkiliikkeessä laitettu niin ajattelin pysyä samassa, kun helposti Motonetista löytyy ja mitäpä sitä toimivaa vaihtamaan.(Jussi M @ Maalis. 30 2011,23:03) kirjoitti
YZF600R -> RSV1000R