Onko joku ajellu 2-päällä? Miten onnistuu? Kestääkö p**se minkä matkaa ja muita kommentteja?
Kyytiläinen olis tommonen 160 senttiä lyhyt eli sen puoleen se vois joskus harvoin mennä kyydissä ja kerran kesässä ehkö jaksais muutaman päivän hätäsesti siellä istua. Muutenhan tuota tulee yksin ajeltua ja siihenhän tuo kyllä kävis.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kuinkas Tuonoilijat on alustaa säätäneet perus ® mallissa? Ite tuossa mittailin jousien esijännityksiä niin olivatten edessä aika hyvin kohdillaan nuo tehdas asetukset ja takana jopa liikaa!!! painoa itellä kumminkin niin et melkein ei tarvi neuvolan vaakalla käydä eli +90kg... En sitten säätänyt esijännityksiä mihinkään vaan aattelin kokeilla vaimennus säätöjä sitten vasta kun pääsee tien päälle ja toukokuussa radalla joutuu vaimennuksia perinteisesti lisäämään.
Olen itse pärjännyt perus säädöillä , omapaino vain 80kg. Luulisin että perä tarvii vähän kilometrejä että alkaa toimiin, varsinkin jarrut tarvii ajaa "sisään" n. 100 km. Todennäköisesti alusta on n.75kg:n säädöissä. Mutta ajamallahan se selviää onko ok.(tomppa06 @ Maalis. 23 2008,17:03) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
No nyt hymyilyttää kun sai vetästyä 60km lenkin, tuntu Tuono hyvälle. Alusta ok, 15 eturatas oli ok, GP tötteröitten ääni killereillä erittäin ok, jarrut vielä vaisut(ilmeisesti vaatii hioutumista), kuraa lensi kyllä edestä ja takaa melkoisesti... eteenhän on saatavana sellaista lokarin jatketta, kuinka toimii? Mites takana, kun tuli muotoiltua tuota kilpitelinettä sirommaksi niin tuppaa roiskimaan mut en mitään läppää kyllä laita se on varma, roiskikoon.
Nyt kun Tuono on penkitetty niin tääytyy sanoa että tehoja on enemmän kuin sinun "vanhuksessa". Tiedät kyllä minkä verran mutta odotellaan vielä käyriä näytille.(Pahkasika @ Tammi. 21 2008,09:20) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Kyllä.....ja tappio on karvas. Vanhus vaatii siis jonkinmoisia päivityksiä.....(vepe @ Huhti. 01 2008,07:05) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
EE-Speedillähän olisi päivitystä saatavana pelkillä euroilla.(Pahkasika @ Huhti. 01 2008,08:54) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Käyriä rupee oleen näkyvillä Tuonon tehot osiossa, ja lisään niitä kunhan onnistuu.(tomppa06 @ Tammi. 21 2008,20:02) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Elä yhtään yllytä.....(vepe @ Huhti. 02 2008,18:59) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
No niin,silleenhän siinä sitten kävi , että hain Tuonon pois myynnistä ja ajelen sillä itse . On se vaan uskomattoman hauska laite .
Järkevä päätös, ei niitä kukaan osta mutta tosi hauskoja käyttää.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Juurikin näin(vepe @ Huhti. 19 2008,19:19) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Sanokaas aprilliamiehet onko tällaselle pari kesää z750 ajaneelle suurta merkitystä noiden factory ja normin välillä? Pari tonttua hintaeroo näyttäis olevan mut varmaan tuo normikin riittäis. Räyhä näkönen peli. Kiitos mielipiteistä.
Ite siirryin juurikin Z750 sarvista normi Tuonon sarviin. Mulle on ainakin riittänyt tämä perusversiokin. Selkeesti enemmän mopoa kuin Kawassa, joskaan siinäkään ei mitään vikaa ollut. Eka pyöränä kun mitä mainioin...(kawapeette @ Huhti. 27 2009,12:23) kirjoitti
Tuono kun on Zetaan verrattuna raaempi, isompi, vääntävämpi, luonteikkaampi ja hauskempi. Siis ainakin omasta mielestä
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Tärkeimpinä eroina vissiin Öhlinsin alusta ja Oz-takovanteet factoryssä. En tiedä onko sitten muutakin mutta nuo ainakin.
Parin tonnin hintaerolla saa kelpo kalikat ettei sikäli paha, mutta eiköhän useimmille riitä tuo perusmallikin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ainahan hipopalikat on poikaa, mutta tässä tapauksessa pyörä on kyllä normi/kovempaakin ajoon aivan loistava jo perusmallina.
Supermoto
Ottaa sen johon rahat riittääJoku vois olla sitä mieltä että kannattaisi valita se missä on ne "pakolliset" modit tehtyinä, itse en tuosta tiedä. Kummassakin saa pyörää ja nautintoa koko rahan edestä, taatusti.
<br />
Vaimentimet, commander+säätö ja tiuhemmat välitykset.(Brocol @ Huhti. 28 2009,09:05) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Jep. Nämähän ovat "pakko modeja" kutakuinkin kaikkiin hieman urheilullisimpiin mopoihin. Itse käyttäisin sen pari tonnia minkä säästää perusmallilla noihin ja loput vaikka renkaisiin ja asennus oluisiin. Mielestäni tuo uuden mallin Tuonon alusta on tosi hyvä jo perus mallissa. Pesee muut tehdas fighterit 10-0. Tuskin tarvii tuosta parempaa alustaa jos ei kilpaa meinaa ajaa.(Pahkasika @ Huhti. 28 2009,11:29) kirjoitti
Supermoto
Joo, tuli lähinnä mieleen että onko tuohon jotain tarpeellisia eksoottisempia viilailuja, vähän samaan tyyliin kuin VTR SP-porukalla.
Tarpeellisia ei nuiden jo mainittujen lisäksi juurikaan ole mutta halutessaan voi ilmaboxia modata, bensapainetta nostaa, vaihtaa hiilikuitua, nostaa kuutiotilavuus 1060 ja Ruotsissa laittelevat remmiahtimia. Mutta perusjutuilla pärjää.(Brocol @ Huhti. 28 2009,15:22) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Eikös isompia läppärunkojakin jotkut laittanut...
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Luulis vakio 57mm riittävän(Eroz @ Huhti. 29 2009,10:16) kirjoitti
![]()
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Niin kai uusikoppasissa on sitten jo 57mm vakiona, vanhassa kun ei ollut Edwardsia lukuunottamatta. Onpa jotkut nähtävästi laittaneet ainakin (vai onko vakiona?) SP Milleen 60mm, mutta onhan se vähän eri motti myös.
Edit: Niin unohtui yllä että puhe oli uusikoppasista tuossa ylemmässä viestissä.
Edit 2: http://www.kaemna.de/cms_en....el=1074 kyllähän noita saa, mutta en usko että on ihan olennaisemmasta päästä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Tuli juuri testattua Factory Tuonoa joku 300km lenkki Pk-ajoilla. Täytyy sanoa että aivan saakelin makea peli ajaa. Erittäin vahva vaihtoehto seuraavaksi pyöräksi. Luulenpa että radallakin pärjää tuolla ja kadulle ehdottoman hauska ja suorituskykyinen paketti.
Tuono ei oo Huono - eikä varsinkaan Factory(Brocol @ Huhti. 29 2009,22:31) kirjoitti
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Mutta Tuonon tapauksessa todellakin pakollisia. Laite on vakiona kohtuu hirveä ajettava mm. päästörajoista johtuvasta huonosta ruiskunsäädöstä, jota vielä liian pitkät välitykset mukavasti korostaa. Oikeastaan kaikissa twineissä nämä muutokset on pakollisia, vaikutus huomattavasti rajumpi kuin rivikoneisissa.(jaulis @ Huhti. 28 2009,15:17) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Tuossa olisi jollekin huippu hieno *=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php]TUONO.Todella tutustumusen arvoinen.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Vaihtoehtoinen Tuono ilmestyy pian omalla stoorilla varustettuna omalla otsikolla.....jos suostuis nää sivut toimimaan!!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!