Sivu: 45 / 47:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 354344454647 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 1404:sta
  1. #1321
    Joo o… Vittujen kevät en enää paremmin tässä vaiheessa sano.
    Tuo ruskeanliittimen irroitus homma tuli hylättyä heti alkuunsa, menee niin ahtaasta välistä että ajattelin ottaa sitten staattorin irti kopasta.
    No, en tiiä itkeä vai nauraa mutta kun kopan aukasin meinas leuka tippua lattiaan. Staattorin ylimmät käämit aivan mustana palaneesta öljystä (?) ja myöskin ne kohdat jotka hipovat vauhtipyörän magneettia. Taitaa olla siis myös staattori paskana tästä helevetin vehkeestä.

    Vauhtipyörä ja pultti lähti hienosti auki kun lämmitin kunnolla.

    Spragi tuntuu pitävän kyllä toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan pyörii.
    Seuraava ongelma on se että miten saan purettua tuon vauhtipyörä paketin osiin? 6 kpl pultteja irroitettu vauhtipyörän syvennyksestä mutta en keksi miten sen saa pienempiin osiin kun saumoja ei näy missään?

    Käyrä kyllä tällä hetkellä sen verran korkealla ettei ole tosikaan…
    Viimeksi muokannut: TimoTei; 16.05.2024 klo 19:40.
    Aprilia Rsv 1000 R
  2. #1322
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    https://youtu.be/tis4msHxzk4?si=2tcR8R4iNSkQ5HS_

    Spragin pitoihin… et kädellä saa testattua kuin, että menee oikein päin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #1323
    Nyt on myynnissä kohtuu edullinen Mille, melkein tekisi mieli hakea oman Millen kaveriksi talliin
    https://www.nettimoto.com/aprilia/rsv/3084321
    Kawasaki Z1000 2010
    Honda CBR1100XX Blackbird 2000
  4. #1324
    Ihan erinäkönen gen2 vauhtipyörä. 6 pulttia irti mutta ei vaan lähe purkautumaan noi takana olevat ”pesät”.Tuossa videossa oikein levähtää käsiin tuo vauhtis.
    Kehno kun en kuvaa tänne osaa laittaa..

    Ps. Kesän lopulla kun elämänilo menny tämän myötä saat tuohon rahaan jo gen2.
    Aprilia Rsv 1000 R
  5. #1325
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kuvien perusteella se tähden muotoinen osa on juuri niillä kuudella pultilla nipussa. Spragi on kaikissa V990 Rotaxeissa sama.

    IMG_1695.jpg
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #1326
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kuvien perusteella se tähden muotoinen osa on juuri niillä kuudella pultilla nipussa. Spragi on kaikissa V990 Rotaxeissa sama.
    Justii mietin että kun niissä pulteissa oli lukitetta ja oli tautisen tiukassa kun käsin punoin auki, että lähtisköhäm jos laittas pari pulttia lähes pohjaan saakka ja siihen kiinni pitkä hylsy ja naputtelis vasaralla? Sitä lukitettahak mahtaa olla tuollakin välissä.
    Aprilia Rsv 1000 R
  7. #1327
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti
    Justii mietin että kun niissä pulteissa oli lukitetta ja oli tautisen tiukassa kun käsin punoin auki, että lähtisköhäm jos laittas pari pulttia lähes pohjaan saakka ja siihen kiinni pitkä hylsy ja naputtelis vasaralla? Sitä lukitettahak mahtaa olla tuollakin välissä.
    Juu. Varovasti edeten.

    Vähän haiskaltaa huonolta staattorin suhteen. Latasiko se akusta mitattuna?

    Tarkkana kampuran kiilan kanssa, ku laitat takas.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #1328
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Juu. Varovasti edeten.

    Vähän haiskaltaa huonolta staattorin suhteen. Latasiko se akusta mitattuna?

    Tarkkana kampuran kiilan kanssa, ku laitat takas.
    En oikein osaa tuohon lataukseen sanoa juuta enkä jaata, kun huimat 10km oon kerenny pyörällä ite ajaa. Tyhjäkäynnillä mittari näytti jotain 13.4v luokkaa muistaakseni kun tutkin sitä sen ainoan kerran kun sain pyörän käyntiin. Mutta joo, satavarmaa on kyllä se etten tuolla staattorilla tuu kasaamaan tuota tai ampuu siinä itseään jalkaan. Sitä mustaa palanutta shittiä oli siis varmasti ainakin reilu milli ympäriinsä ylimpiä käämejä.

    Onko ehdotuksia staattorista mikä laittaa tilalle? Jotkut sanoo että turha investoida kalliisiin kun porsii kuitenkin ja jotkut on erimieltä. Kävi kyllä mielessä että jos rakentelis öljysuuttimen samalla… Kun tehdään niin sit tehdään kerralla kunnolla.

    Kerrotko vielä mitä tulee ottaa huomioon kiilan kanssa? Kunnolla varmaan ainakin puhdistus kampuran kaulalle? Voiko käyttää porakonetta ja teräs/messinkiharjaa vai onko liian raaka metodi?

    Kaikki vinkit otetaan vastaan!
    Aprilia Rsv 1000 R
  9. #1329
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ei siinä mitään kovia keinoja tartte. Kunhan lukitteen raadon saa pois.

    Ja kattoo vain, että kiila on urassaan paikalle laitettaessa ja vauhtipyörän ura kohdallaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #1330
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #1331
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vois olla pätevä homma, mutta mikeyxi on joskus vaihtanut tähän jo staattoril ja epäilen ettei oo orkkis.
    Unohdin kysyä että eikös lukitetta laitettukin siihen kaulalle mihin vauhtis menee sitten kiinni? Ja sitte tietenkin pultin kierteisiin muutama tippa.
    Aprilia Rsv 1000 R
  12. #1332
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Juu. Kaulalle kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #1333
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Juu. Kaulalle kanssa.
    Kiitos taas neuvoista! Saattaa kyllä hetki mennä taas kun pitää tilailla osia. Toisaalta nythän tässä samalla tekee jarruhuollon ja vaihtelee ketjut/rattaat ja ilmailee kytkintä/takajarrua. Tätäkö tämä italialaisen omistaminen on
    Aprilia Rsv 1000 R
  14. #1334
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti
    Kiitos taas neuvoista! Saattaa kyllä hetki mennä taas kun pitää tilailla osia. Toisaalta nythän tässä samalla tekee jarruhuollon ja vaihtelee ketjut/rattaat ja ilmailee kytkintä/takajarrua. Tätäkö tämä italialaisen omistaminen on
    Kun ilmaat takajarrua, niin ota kaveri, sillä muuten menee akrobatiaksi. Satulan nippa pitää saada ylös sinne perän korkeudelle. Sitten rokkaa. Eli takanen irti jne.

    Siellä kun sitä pitelet, niin yksin ylettää nippa nappa jalalla polkimelta pumppaamaan.

    Edit: onnistuneen ilmauksen jälkeen kato, että polkimen työntötanko ei ole säädetty liian lähelle. Klappia pitää olla. Muuten takajarru leikkaa kiinni.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #1335
    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti
    Kiitos taas neuvoista! Saattaa kyllä hetki mennä taas kun pitää tilailla osia. Toisaalta nythän tässä samalla tekee jarruhuollon ja vaihtelee ketjut/rattaat ja ilmailee kytkintä/takajarrua. Tätäkö tämä italialaisen omistaminen on
    Olisko syytä investoida se satku plus postit derated 370W vauhtipyörään joka ei polta staattoria enää ikinä. Pari sivua aiemmin tarjosin linkkejä joissa tähän palveluun viitattiin, ennen saagan alkua.

    Eli tässä viestissä linkkeineen
    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6760309
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  16. #1336
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Olisko syytä investoida se satku plus postit derated 370W vauhtipyörään joka ei polta staattoria enää ikinä. Pari sivua aiemmin tarjosin linkkejä joissa tähän palveluun viitattiin, ennen saagan alkua.

    Eli tässä viestissä linkkeineen
    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6760309
    Onko tämä sama tyyppi?
    https://www.apriliaforum.com/forums/...the-500w-Rotor
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #1337
    150€ vissiin maksaa nykyään + postit. Pitää laittaa viestiä tuolle että millä aikataululla sais tehtyä. Tuoko sitten ois korjaus näihin staattori ongelmiin? Toisaalta jos tuolla saa estettyä uuden palamisen niin sitten ei varmaan tarviis öljysuihkutusta rakennella enää lisäksi. Mitä staattoreita ootte käyttäneet?

    Pitää tänään vielä yrittää purkaa tuo vauhtipyörä niin selviis oliko koko startti ongelma siitä johtuva vai vieläkö tässä piilee joku muu vika.
    Aprilia Rsv 1000 R
  18. #1338
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Just tää tyyppi.

    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti
    150€ vissiin maksaa nykyään + postit. Pitää laittaa viestiä tuolle että millä aikataululla sais tehtyä. Tuoko sitten ois korjaus näihin staattori ongelmiin? Toisaalta jos tuolla saa estettyä uuden palamisen niin sitten ei varmaan tarviis öljysuihkutusta rakennella enää lisäksi.
    Tämän muutoksen jälkeen ei pitäisi öljysuihkuja tms tarvita, kun latausjärjestelmän teho vastaa 2008-mallia jossa ongelmaa ei ole. Korvausstaattorista en osaa sanoa mikä olisi hyvä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  19. #1339
    Kiitoksia tästä tiedosta teille! Laitoinkin viestiä tuolle että mitä kustantaa ja minkälaisella aikataululla onnistuisi. Meikän tuurilla posti hävittää vauhtipyörän tuolle Itävallan välille ja sitten ollaan h moilasena.
    Aprilia Rsv 1000 R
  20. #1340
    Sain vauhtipyörän purettua tänään osiin, aukes helposti kun laittoi pari pulttia kierteille ja siihen hylsyn kiinni ja pieni napautus.
    Onneksi kaikki laakeripinnat oli erittäin siistissä kunnossa. Tuo spragi homma ihmetyttää edelleen. Näyttää hyvältä kaikinpuolin vaikka en tuommosta oo ennen nähnykkään. Kaikki hampaat on linjassaan ja jousi ehjä. Yhdessä kohdassa jousta noin 2mm matkalla jousi hieman ”auki”, mutta voiko siinä olla jousen päiden liitoskohta?

    Olisi mielenrauhan kannalta ollut mukavampi kun selvä vika olisi ollut. Nyt tulee mieleen ajatus että lieneekö käynnisysongelma korjaantuu näillä toimenpiteillä.

    Kiitos muuten tuosta vauhtipyörä hommasta vinkkaamisesta! Sain Dominikin kiinni ja laitan vauhtipyörän menemään Itävaltaan huomenna. Hänellä ”hyllyssä” pari valmiiksi downgreidattua vauhtista niin laittaa samantien tulemaan mulle uuden kun nykynen saapuu hänelle. Otin myös häneltä staattorin, hintaa sillä 130€. Eli karkeesti ~300€ palaa taas tämän staattori homman takia perseeseen mutta minkäs teet.
    Aprilia Rsv 1000 R
  21. #1341
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Jos kaapelit kattelet, ja solenoidinkin vielä, niin mikäs sitä estäis.

    Hyvä ratkaisu.

    Itelläkin on staattorin liitin vielä vakio, mutta säätimen liittimen oon ohittanut vaihtovirtapuolelta. Gen1 tartti vähän piuhaa ja liimallista kutistesukkaa. Reilu kuorinta ja punoo vain liitoksen, ja sukka päälle. On notkee, eikä katkee .
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #1342
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jos kaapelit kattelet, ja solenoidinkin vielä, niin mikäs sitä estäis.

    Hyvä ratkaisu.

    Itelläkin on staattorin liitin vielä vakio, mutta säätimen liittimen oon ohittanut vaihtovirtapuolelta. Gen1 tartti vähän piuhaa ja liimallista kutistesukkaa. Reilu kuorinta ja punoo vain liitoksen, ja sukka päälle. On notkee, eikä katkee .
    Joo ajattelin laittaa varmaan samaan konkurssiin 16mm2 kaapelit ja sen 150a solenoidin.Jos ei niillä ala käynnistymään niin sitten hakkaan jo päätä seinään.

    Ps. Mistä tietää että huoleton japsien aika on ohi? Enää ei tarvii varata talvisäilö paikkaa vaan sain tallipaikan syksystä alkaen niin pääsee purkamaan ja ihmettelemään sitten ajokauden ulkopuolella.
    Aprilia Rsv 1000 R
  23. #1343
    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti

    Ps. Mistä tietää että huoleton japsien aika on ohi? Enää ei tarvii varata talvisäilö paikkaa vaan sain tallipaikan syksystä alkaen niin pääsee purkamaan ja ihmettelemään sitten ajokauden ulkopuolella.
    Tuo on järkevää jos kerran työkalut pysyy käsissä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  24. #1344
    Härveliin on 14.4.2017 vaihdettu 120A starttirele.
  25. #1345
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Härveliin on 14.4.2017 vaihdettu 120A starttirele.
    No se huoli lienee siinä. Kaapelit voi mennä ajan saatossa huonoks. Tietty sulla ajo ollut hyvillä keleillä ja talvisäilö asianmukainen.

    Eikä tarkoitus ole vetää sua tässä hirteen. Nää on vanhoja pelejä, ja kyseessä vielä typpiviat.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #1346
    JMH tai joku muu tietäjä. Tuli tuossa mieleen tuosta spragista vielä. Yritin netistä löytää miten se ktm spragi menee paikalleen. Pyörimissuunta eri, mutta vaatiiko sen asentaminen spragin purkamisen ja kasaamisen päinvastoin lukkorenkaan alta? Vai oliko niin että ktm spragi istuu kummin päin tahansa apriliaan koska siinä ei ole vastaavaa ”kaulusta” kuin aprilian omassa?

    Puntaroinut vielä että onko uhka vai mahdollisuus laittaa ebayn spragi paikalleen. Että jos sen saa sinne helposti ilman riskiä että tunaroin sen rikki ennen asennusta niin mielumin tilaan ainakin oletusarvoisesti laadukkaamman vielä ennenkun lyön kasaan. Jääpi sitte pahan päivän varalle ebayn malli.
    Aprilia Rsv 1000 R
  27. #1347
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mulla sen kotarin spragin ois saanut kummin päin vain asennettua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #1348
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mulla sen kotarin spragin ois saanut kummin päin vain asennettua.
    Niin oon lukenut että ainut erotus siinä on, ettei siinä ole kaulusta toisella puolella mikä apriliassa estää väärinpäin asennuksen. Mutta ei siis ilmeisesti vaadi itse spragin purkamista osiin? Netistä en löytänyt muuta tietoa kun juuri tuon että huomio pyörimissuunta.

    Taidan tilata sen spragin vielä kotarilta niin saa laittaa hetkeksi tuon magneetonkopan kiinni ja mielenrauhan.
    Vauhtis on nyt menossa maailmalle, virtakaapelit pitäs tilata ja sitte ootellaan että kusti polkee.

    Kiitos taas !
    Aprilia Rsv 1000 R
  29. #1349
    Mä luulen että näitä on eri designejä. Omaan 03 Milleen laitoin BMW yksipyttyisen spragin ja siinä piti irroittaa jousi ja kääntää nokat, kun spragin huuli esti asentamisen "oikein" päin. Joko se istuu fiksusti tai sitten ei.

    Sellainen vinkki tuli mieleen että ole tarkkana kasatessa että kaikki rattaat tulevat oikein päin, ekaa kertaa tehdessä piti vetää vauhtis uudelleen irti kun olin sössinyt eikä koppa mennyt paikalleen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  30.  
  31. #1350
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Mä luulen että näitä on eri designejä. Omaan 03 Milleen laitoin BMW yksipyttyisen spragin ja siinä piti irroittaa jousi ja kääntää nokat, kun spragin huuli esti asentamisen "oikein" päin. Joko se istuu fiksusti tai sitten ei.

    Sellainen vinkki tuli mieleen että ole tarkkana kasatessa että kaikki rattaat tulevat oikein päin, ekaa kertaa tehdessä piti vetää vauhtis uudelleen irti kun olin sössinyt eikä koppa mennyt paikalleen.
    Kiitos vinkistä. Joo ilmeisesti vähän riippuu minkä merkin spragia käyttää.
    Kuvia tuli otettua onneksi reippaasti ennen purkua ja videoita mihin suuntaan pyörii vapaasti jne.
    Äsken laitoin Apworkshopilta kaapelit + solenoidin tilaukseen niin saa nekin samaan rytäkkään laittaa kuntoon.
    Aprilia Rsv 1000 R
Sivu: 45 / 47:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 354344454647 ViimeinenViimeinen