Niin siin just käy. Moni säätää sen helposti liian lähelle, koska toi takajarru on susi. Pääsylkkä horisontaalisesti koneen kyljessä, ja systeemin ainoa ilmanippa on alimmassa kohdassa satulassa.
Kaikki menestyksen avaimet. Mut siit voi saada kohtuullisen, jos saa ihan kaiken ilman systeemistä pihalle.
Edit: niin joo... paluureikä tukossa arvio tietty sisältää tilanteen, jossa se on tukittu, eikä vain vaikka patinoitunut umpeen.
Mun piti lähteä pätemään, ja tässä taas ollaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Briteistä ilmanottoon hiilikuituosaa. Gen1 viritys säästää painossa jo reilu 1,5 kiloa.
Jahka oma laite on keväällä dynotettu, niin jossain vaiheessa pitänee tehdä tiedettä tälläkin.
https://www.jollyscarbon.co.uk/Aprilia_Parts.html
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tankki toimii airboxina tuossa? Mielenkiinnolla seurataan kuinka paljon tarvitsee säätää penkissä uusiksi ja onko jopa tehoa lisäävä vaikutustakuullu vaan juttua et voi olla hankalaa saada paremmaksi kun alkup airbox
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vastaavan näköisiä rakenteita on ollut ennenkin mutta kuviin verrattuna sellaisella erolla, että tuon levyn reunassa on ollut kumitiiviste joka tiivistää sen tankin sisäreunoja vasten ja tekee näin tilasta ikään kuin isomman ilnasuodatinboxin.
Katselin näitä joskus takavuosina kun itselläni oli ensin pyöreäkoppainen -02 rsv ja sitten uudempikoppiaset -04 ja -07 mallit. Kämnalla oli ainakin siihen aikaan hyvin kilkkeitä näihin malleihin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^Eikö ylivoimaisesti parhaan efektin saisi, jos riisuisi pyörästä sen haistapaskatakajarrun kaikkine kilkkeineen pois?![]()
Tulipa tuossa keväämmällä ostettua -06 vuoden mille factory
Ensimmäiset ongelmathan tietty ilmeni jo siinä vaiheessa, kun ajoin pyörän myöhemmin asuinseudulle (noin 400km). Ensimmäiset noin 150km matkasta taittui varsin nätisti, minkä jälkeen pyörä alkoi nykimään ja hetken päästä päätti sammua liikkeestä. Pienen pohdinnan jälkeen päätin koittaa startata uudelleen ja nätisti napista käyntiin. Tästä taas noin 20 km päästä nykiminen alkoi uudelleen. Tankkaus ja pidempi jäähdyttely auttoi jonkin verran, mutta sama toistui taas noin 60km jälkeen (tällä kertaa moottoritiellä, parhautta).
Foorumeita lueskeltuani tuli polttoaineensuodatin ja letkut vaihdettua, saman pumpun jätin toistaiseksi paikoilleen. Jo ostaessa tuli tarkistettua, että latausjännitteet ovat kohdillaan. Mittarin mukaan näyttää edelleen tulevan 13,6 V (käsittääkseni näyttää yleensä noin 0,5 V todellista vähemmän). Ajattelin toki nuo ruskeat liittimet tässä vielä ainakin poistaa (staattorilta lähtevää en äkkiseltään tankkia irrotellessa nähnyt, virranjakajan puolella oleva hieman kärsinyt).
Jotenkin tehottomalta tuo vaan tuppaa edelleen tuntuvan. Edellisen omistajan mukaan acran sliparit ja pc (en tiedä mikä niistä) tuossa pitäisi olla. Vanhat aprilia racing putket ovat kyllä mukana, mutta acran merkkejä en ole
kiinni olevista putkista löytänyt (kuulemma putket käännetty, että ei näkyisi virkavallalle, mutta tiedäppä sitten siitä?) Ilmeisesti pyörän pitäisi jossain määrin etupyörääkin nostaa, mutta ei omani vaan, vaikka kahvan asento olisi mikä. Voin toki olla väärässä ja tehot ovat kunnossa, mutta kun ei tiedä kun ei ole toista vastaavaa pyörää ajanut.
Mitähän tuosta kannattaisi vielä tarkistaa vai onko suoralta kädeltä sanottua, että pumppu menee vaihtoon? Tai mihin tuo kannattaisi PK-seudulla viedä, että löytyisi osaava kaveri, joka näiden vioista on tietoinen? Sinällään pyörästä kyllä pidän, tulihan siitä useampi vuosi jo haaveiltuakin
Tulipahan melkoinen essee![]()
Pumppuvika oireilee juuri tuolla tavoin, ja se on helppo varmistaa kaatamalla viileää bensaa vian ollessa "päällä".
Hajoava pumppu siis alkaa pykimään tankissa olevan bensan lämpötilan noustessa. Ja tankin lämpötila nousee, koska moottorilta tankkiin palaava bensa lämpenee tuon ketunlenkin aikana + kuuma kone lämmittää suoraan tankkia.
Tuon pystyisi varmaan itsekkin vaihtamaan. Mahtaakohan ebayn tarvikepumpuista olla mihinkään? Luokkaa tälläiset: https://www.ebay.com/itm/FOR-APRILIA.../171882475137?
En ole siis päässyt testaamaan, että vieläkö vika ilmenee, kun ei lyhyessä ajossa nyi. Toki tuo tehottomuus voisi myös johtua alhaisesta paineesta (eli kävisi laihalla?). Putki myös paukkuu moottorijarrutuksella, onko tuo kuinka normaalia? Tuostakin aiheesta tullut lueskeltua mutta mielipiteitä ollut melko monenlaisia.
Tuli myös huomattua, että korkin vedenpoisto ei toimi. En saanut tukosta avattua kun ei ole paineilmaa saatavilla.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
CRC:tä tuonne rööriin tulikin tuupattua, mutta eipä vain tahdonnut liueta. Eipä ole tosiaan tässä lyhyehkössä työmatka-ajossa nykimistä esiintynyt sateidenkaan jälkeen, joten epäilen tuota vettä tankissa. Vaikuttaisi tuo korkin tiiviste toimivan sen verran hyvin, että vedet pysyvät tuossa tankin ja korkin välissä, mistä sitten olen tankatessa kuivannut talouspaperin kanssa pois. Olisi tietty hyvä saada tuo auki, täytynee koittaa liuotella lisää.
Aprilia RSV Factory -06
Yamaha YZF 600R Thundercat -97
Paukkuminen m-jarrulla on monesti ensimmäinen oire hajoavasta staattorista.
Akulta mitatun napajännitteen pitäisi 4000 rpm kierroksilla olla 13,5 V tai enemmän.
Edellisen sukupolven Millellä oli mahdoton ajatus avata kaasua kokonaan ykkösellä, kakkosella pystyi vetämään juuri ja juuri täyskaasukiihdytyksen jos ei osunut mitään etusen eteen. Jos tuo ei ykköselläkään pompi niin onhan sieltä nyt aikamoinen hevostokka kateissa.
^Miten lie kokonaisvälitys Gen1 vs. Gen2 ?
Gen2 on aivan ylipitkäksi välitetty, eikä ole ykkösellä vakiona kovinkaan herkkä keulimaan.
Se voisi selittää. Muistelen että minulla loppui kakkonen johonkin 130-140 väliin, kärsi motarille kiihdyttäessä tempaista sen loppuun ilman kortinlähtöpelkoa.
^Mulla on Gen2:n välitystä tihennetty -1/+2 piikkiä, ja veikkaan kakkosella yhä löytyvän n.150 tauluun.
No eikö näitä lootia ollut Gen1:ssäkin close ratio box vuonna 03 (ja 05 asti jälkeisissä Taunoissa?), sitten Gen2 välitykset edelleen erilaiset?
Ts. alkupään Gen1:ssä ykkönen oli kovasti lyhyempi.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tässä tällä hetkellä katteet molemmin puolin irti ja yritän spottailla tuota koneen välissä olevaa toista ruskeaa liitintä, mutta ei näy. Sen verran näkyy johtojen reititystä, että kulkee keulan puoleisen sylinterin edestä starttimoottorin päällä eikä V:n välissä. Mahtaako sitten olla poistettu jo. Vaiheiden välinen jännite ennen virranjakajaa myös kohdillaan lämpimälläkin koneella ja latausjännite 14,3. Toki pitäisi ajon jälkeen katsoa uudelleen.
Kallistun entistä enemmän bensapumppuun, etenkin jos joskus päässyt vettä tankkiin. Pitänee tässä vielä yrittää availla korkin vedenpoistorööriä.
Lisähuomiona sen verran, että sekä jäähdytysnesteet että öljyt edellinen omistaja ylitäyttänyt 👌
Aprilia RSV Factory -06
Yamaha YZF 600R Thundercat -97
Olen omistanut sekä 03 RSV:n että Taunon ja ykkönen kyllä tuntuu kovin pitkältä molemmissa, sekä internetin ihmeellinen maailma osaa sanoa, että jos on 03-mallinen takakate, niin vaihteistokin on close ratio (pidemmät 1-2-3 ja lyhemmät 5-6).
https://www.visordown.com/reviews/fi...ia-rsv-r-mille
https://en.wikipedia.org/wiki/Aprili...#Model_History
https://www.apriliaforum.com/forums/...ille-(-RP-012)
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Tulipa taas todistettua, että takajarrua on turha ilmata edes ilmausvehkeellä irroittamatta takarengasta, vaikka on nippa pääsylkässäkin.
Satula pitää vaan nostaa ylös. Nyt on poljintuntuma välyksen jälkeen todella jämäkkä.
Pitipä silti yrittää helpolla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Saisikohan sieltä ilmat pois, jos käyttäisi pakastimessa pidettyä jarrunestettä?
Ajattelin että kylmä neste saattaisi olla niin viskoottista, että se jaksaisi työntää kuplat edellään ulos systeemistä...