02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kaupan oleva pyörä ei siis ole mallia, jossa kilometrit jostian syystä nollautuvat, vaan ne mahdollisesti pitävät paikkansa?
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiitos joutuisista vastauksista. Jatkan apriliahankintaidean sulattelua. V2-pyörää tekee mieli, ja tämä on toivoakseni ihan hyvä vaihtoehto.
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Mulla saattaisi olla oma RSVR 2002 myynnissä. Laita koodia jos olet kiinnostunut.
25092010328 (4).jpg
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Kyllä on jotain pielessä jos pitää jatkuvasti ilmata kytkintä.Lisäksi ainoastaan työsylinteri tarvii tuosta ilmata,muuten ilma nousee letkusta ylös pääsylinterille.Pumppaamalla kahvaa neste liikkuu edestakaisin ja ilma palautuu nesteen mukana pääsylkän säiliöön.
Kytkimen huono irroittaminen johtuu lähinnä paksusta öljystä,öljyn ylijäähdyttämisestä ja liallisesta öljynruiskuttamisesta kytkimelle.Paksu öljy aiheuttaa aika paljon kitkaa minkä takia kytkin ei irroita kunnolla.
Öljysuutin kannattaa vaihtaa siihen pienempään,oisko koko ollut 40.Eri öljyt vaikuttavat aika paljon kytkimen toimintaan,olen itse tällä hetkellä varsin tyytyväinen teboil superbike 15-50 öljyyn.
Suurin ongelma on kuitenkin öljyn ylijäähdyttäminen,ei ole luigi paljoa pohjoisen olosuhteita miettinyt kun asiaa suunnitteli.Täällä härmässä on suurin osa vuodesta perkelen kylmää,ja vmäisen hallinnon takia liikenne aivan perseestä ja moottori ei ikinä näe kunnolla kuormaa.Kaikki öljy kulkee jäähdyttimen kautta jolloin normiajossa öljy jää selvästi liian viileäksi.Liian kylmä öljy on viskositeetiltaan liian paksua,eikä pysty puhdistumaan keittämällä kosteutta ja polttoainetta pois öljystä.Käymällä vaikka lämpimänä kesäpäivänä radalla voi huomata että kytkimen toiminta on aivan loistavaa ajon jälkeen,johtuu ihan siitä että öljy on oikeasti lämmennyt kunnolla.
Asian korjaamiseksi voi joko asentaa öljytermostaatin tai vaihtoehtoisesti peittää osan/kokonaan öljynjäähdyttimen.Peittämisessä se huono puoli että se pitäisi mukauttaa kelin ja ajon mukaan.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Hmmm, mulla ku oli Mille, niin sen Kytkimen joutu ilmaamaan vain ja aina ratapäivien jälkeen, normi katu-/matka-ajossa ei tarvetta ollu.
Oma teoria on, et RSV:n alipaineella avautuvalla luistokytkimellä, olis yhteyttä ilman muodostumiseen kytkimen nestejärjestelmään. Juuri muualla kuin radalla, ei ajotyylini saannu luoistokytkintä toimimaan![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Ei se alipaineen johtaminen imusarjasta kytkinpakan toiselle puolelle voi johtaa millään ilmaan kytkimen hydraulijärjestelmässä. En keksi sitten millään, että miten.
Raaka veikkaus MCL:n kytkimen ilmaustarpeista on paskaksi mennyt pääsylkkä/ työsylkkä. No, se on noheva jätkä, joten kyllä varmaan vian paikantaa.
Noi öljynruutimisjutut ja kytkimen irroittaminen oli vähän niin kuin sokerina tuossa avautumisessa. Öljysäiliöön lämpövastus![]()
![]()
02 Mille R
Eipä ole omalla kohdallani kytkimen ilman kanssa joutunut vatuloimaan.
Vaihdoin aikanaan MPL tuning partsin kytkimen slave sylinterin. Vaihdoin nesteet ja ilmasin järjestelmän.
Sen jälkeen on pelittänyt.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Milläs arvon (venttiilin)säätäjät on saanu nokat sopivaan asentoon välysten tarkistusta varten? RSVZonesta bongasin vinkiksi että tulpat pois ja vaihde päällä pyörittää takarengasta, mutta ei tuo pyörittely ainakaan iteltä onnistu.
Ja toinen kyssäri että onko etupytyn koppa mahdollista ottaa pois ilman ruiskurunkojen tai vaijerien irroitusta? Aika nihkeeltä väliltä vaikuttaa mutta aika nihkeetä oli muistaakseni imukauloja vaihtaessa kasaaminenkin.
edit. onpa muuten naurettavan hintaisia nuo säätöpalat, ajattelin että ois pedanttina säädättäny alarajoilta pois mutta eipä taida raaskia
Viimeksi muokannut: mikkom; 23.03.2016 klo 22:19.
YZF600R -> RSV1000R
Eikös moottoriä pyöritetä venttiilinsäädössä kampiakselin päästä? Noin ainakin itse olen tehnyt kaikkien koneiden kohdalla. Monessa mopossa on ihan erikseen vieläpä semmoinen kierretulppa moottorinposkessa kampuran pään kohdalla, ettei tartte irrottaa koko koppaa, että pääsee konetta pyörittelemään.
Superbike #7
Takarenkaasta olen tavannut pyöritellä. Onnistuu Millessäkin. Kutonen pesään niin on helppo pyörittää. Kyllähän vauhtipyörän päästä vaivattomammin kiertää, vaan itselle pienempi vaiva noin.
Muistaako joku, tai onko jollain jousi irrallaan että saisi mittoja, -02 Millen (Showa) takajousen pituutta ja sisähalkaisijaa?
Se on Sachsin iskari
Vaihdatin aikanaan Tuonon (03) Sachsiin 105 N/mm jousen, ja siinä oli koodi: 01091 36/105
Öölinssin kielellä tuo meinaa:
01091 = 160 mm (nolla voi olla tai olla olematta koodin edessä)
36 = 105 N/mm
105 = 105
Järestään noi on 57 mm sisähalkaisijaltaan. Myös tuo mun kaapissa oleva (ei homolla tavalla) Sachsin iskari öölarin jousineen.
02 Mille R
Juu testasin vaan ootteko hereillä, Sachsi tosiaan.
Lojuu yksi 100 tai 110 N/mm Ö-jousi nurkissa, niin ajattelin mittailla menisikö Milleen. On tuo orkkis vähän hentoinen 100kg kuskille.
Siltä varalta ettei sovi, luenko JMH:n rivien välistä oikein, että saattaisi olla ylimääräinen tuo kaappijousi?
Kyllä, mutta se on kaappi-iskari. En oo hennonnut irroittaa sitä jousta siitä.
Iskari on jopa MP-Huollon huoltama. Lappu löytynee tallesta. Vaihdettiin osia kohtuudella, ei siis kaikkea, ku ois maksanut mansikoita. Kilsat huollon jälkeen löytyy arkistojen kätköistä, jos kiinnostaa.
02 Mille R
Sinällään ei iskarille itselleen ole tarvista, oli niin nätissä kunnossa tuon oman sisäkalut, että ei tarvinnut kuin tiiviste uusia. Muistelen että MP-racingillä taisi maksaa yhden öhlärin 130 jousi 100€, joten ei taida sen enempää kannattaa tarjota. Ellei ole hinnat nousseet.
02 Mille R
Minäpä huomenna mittailen sen ylimääräisen jousen, jos ei sovi paikalleen, laitan sinulle viestiä.
Olikos siinä vakioshimmitys vai onko pakkoja muutettu?
02 Mille R
Ei kellään olis tarvetta nipulle tuono osille.Löytyisi läjä katteita,tankki yms kaadon jäljiltä.Ehjiä mutta naarmuilla.Tulee muutto pienempään talliin ja osasta tavarasta pakko luopua.Ihan vaivanpalkkaa vastaan saa hakea poies,menee muuten romuiksi.
Jotta ei menisi ihan myymiseksi niin tuo teboil superbike 15w-50 on paras öljy mitä olen tähän mennessä käyttänyt pyörässä.Tämä todettu nytt kahdella eri pyörällä,kytkin ja aski toimii moittettomasti.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Hephephephep. Puolia peittävät sivukatteet jos saan, niin olen ikionnellinen.
JMH:n kanssa on iskarikaupat työn alla. Saattaa keppi käsittäkseni kulkeutua autokyydillä tänneppäin.
Jos näin, niin saisikohan niitä samaan kyytiin?
Ja jos saa ja mahtuu, voin kyllä ottaa koko läjän. Anoppilan ullakolla näkyi olevan vielä tyhjä nurkkaus.
Viimeksi muokannut: skuikka; 12.04.2016 klo 11:39.
Kyllä ne pitäis löytyä,vasen puoli naarmuilla.Tarkistan asian jahka käyn tallilla.
02 Mille R
Loistavaa. Olen viime kesästä asti kipuillut noiden kanssa kun pyörä näyttää keskeneräiseltä, muttei viitsisi maksaa 200€ hiilikuitukikkanoista jotka eivät vaikuta millään lailla suorituskykyyn.