Löytyykö kenelläkään nurkista gen 1 jarrukahvaa. Pikapikaa tarvitsisi ens vkl motoparkkiin. Tai sitten koko jarrpääsylkkä voii olla uudemmastakin![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko sinulla kahva jo tilauksessa, mutta ei ehdi viikonlopuksi? Jos joo, niin voin lainata omasta pyörästä. En ehdi viikonloppuna ajamaan kuitenkaan. Mieluusti otan oman ehjänä takaisin, mutta jos ensi viikon aikana saan uuden niin sekin käy.
Joo kahva tilattu, muttei välttämättä kerkeä vkl. Sain ongelman ratkaistua lainapääsylinterillä![]()
Kellään kokemusta saako noita katteiden vakiomallisia pikakiinnikkeitä jonkun liikkeen hyllystä vai meneekö suosiolla tilaushommiks? Oli näköjään yks lähtenyt jo tangentin suuntaan ja toinenkin auennut mutta paikallaan, ja tietysti just huomenna oon lähössä maakuntakierrokselle.
YZF600R -> RSV1000R
Kysellään alustavasti täältä ennenkuin tarjoan muualle. Onko kenelläkään tarvetta alkup katesarjalle 2002 milleen? Vaatii maalia, mutta ovat ehjiä lukuunottamatta paria pienta halkeamaa. Saa ehjättyä helposti. Muitakin katuosia löytyy. Oma kiinnostus ajaa kadulla on nolla ja nämä siis turhaan varstossa vie tilaa.![]()
Vaikka tuolta. Pyydä lähettämään kirjekuoressa, niin posti on halvempi.
Sitten on Motonetit ja Biltemat, joissa on pikakiinnikkeitä eri kokoja (tuossa)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pitäis käyttää toi millen kone talvella auki... ja alusta laittaa ja ja ja ja... Olisko vinkkejä hyvästä paikasta tai tekijästä? Tattis![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Enpä osaa tuohon vastata. Toisaalta, ei se koneen avaaminenkaan ole ihan ilmaista, vaikka itse tekee. Menee tiivistettä ja kikkaretta. Käytetty kone Ebaystä on sen 500 ja ylöspäin. Avaat sit ku se on rikki
Sellainen tuli mieleen, kun rataa kovin työnnät, että kannattaa varmaa se alipaineluistokytkin virittää siten, että alipaine tulee edestä ja takaa ruiskurungoista.
Tuosta lähdet selailemaan eteenpäin:
http://www.apriliaforum.com/forums/s...s-to-57s/page5
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eipä noita Aprilioita kannata ainakaan koko Etelä-Suomessa muualle viedäkkään, kun MJL-Huolto malmi/tattarisuolla.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Kyllä ne viat siinä millessä oli jo syntyjään eikä uusien ilmaantuminen ollut kytköksissä edellisiin. Tuolla se aina ajoon saatiin ja sieltä löytyy paljon tietoa juuri noista mopoista ja niiden taudeista.
Kyllä se jotain kertoo ammattitaidosta ja yleisestä meiningistä kyseisen pajan osalta että kaikkien Mille-murheiden jälkeen yhä sitä suosittelen ja nykyistäkään pyörää en ole muualla käyttänyt.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
MJL on siinäkin mielessä hyvä, että kavereilla on paljon kokemusta Apriliasta, ajavat/ajoivat niillä (Rotax) itsekin... mm. factory-tuono...wow-yksilön oon nähnyt siellä!
Mut uskallan suositella myös HPM:a - sillä huoltokaverilla ON kokemusta, näkemystä ja ymmärrystä. Nämä kommentit vain kilpailutusta silmällä pitäen... -En minäkään korjais toimivaa, huomautuksella et toisilla on pakka kondiksessa - toisilla ei - ja siten "varaa" ennakoivaan ylläpitoon kun/jos kilometrit on tulossa suunnitellun/laskennallisen elinkaaren päähän...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Minä suolistan öljynsuodattimen joka huollossa ja jos hilettä ei ole, jätän jännittämättä. Sitä minihilua mitä magneetistakin yleensä löytyy, en jännitä.
Ohivuodot saa mitattua konetta aukomatta, vaikka eihän ne toki osaa esim alkavista murtumista juoruta, mutta saa männän, renkaiden ja venojen kunnosta selkoa.
Kannen kunnon näkee kopan alle katsomalla ja siitä että onko venttiilivälykset kiristymässä.
Sitten jos intoa on, niin monessa padassa näkee runkolaakerit kun avaa koneen kyljet ja purkaa jakopäät vauhtipyörät ja kumppanit pois. Kuulien ja koolien kuntoa saa sieltä tihrustettua.
Nämä noin niinkuin mieleenjuolahduksina, joilla voi kohtuullisella purkamisella patin kuntoa haarukoida. Tuommoinen sivuttain halkeava haaramoottori kun on kovin vaivalloinen pilkottava.
RSV1000R Gen2 alkoi oireilemaan ulkolämpötilan tippuessa 20->15 C. Pyörä alkoi tasaista nopeutta tasakaasulla ajettaessa nykimään ja nyökkimään kierrosalueella 2500-7000 rpm (isompia kierroksia en kokeillutkaan). Tuntuma oli identtinen vanhan kaasaripyörän kulkiessa laihalla seoksella. Jos kaasua avasi hiemankin, nykiminen loppui.
Nyt sitten lämpötilan ollessa 7-8 C pyörä toimii moitteettomasti. Yritin härnätä ongelmaa esille jättämällä kesken ajolenkin pyörän tyhjäkäynnille siihen asti, että flektit lähtevät pyörimään. Tarkoituksena oli siis lämmittää koneen lähellä olevat anturit ja toimielimet kuumiksi siltä varalta, että kylmällä kelillä ajoviiman jäähdyttävä vaikutus olisi vienyt käyntihäiriön pois. Mutta tuonkin jälkeen pyörä pelitti moitteettomasti.
Osaako joku vinkata mikä anturi tai toimielin saattaisi olla syypää. Pyörässä on Arrow'n kannut ja aikoinaan säädetty PC3, ja oletettavasti myös Map2 valittuna sekä Lambda poiskytkettynä.
Akuista kun on välillä ollut keskustelua, niin kannanpa korteni tähän kun alkaa kausi olla paketissa.
Laitoin keväällä Motobattin akun omaan peliin, samalla juotin säätimen piuhat. Startin rele on myös vaihdettu järeämpään.
Ajoa n.12tkm, aika paljon lyhyttä työmatkaa, kuitenkin ainakin kerran viikossa pitempi lenkki. En ole ulkoista laturia käyttänyt ja poikkeuksetta tulille kuin palmun alta. Ainakin tuo yksilö vaikuttaa hyvältä.
Siitä Milleen RSV4 lookkia![]()
http://jester68evokit.com/
Vähän I-koppainen Mille himottaisi. Miksei II:kin jos rahat riittää... Oliko sitä mittarin nollautumisvikaa myös I-koppaisissa? Jostain luin että olisi ainoastaan vuosimallin 04 ongelma?
Oon lukenut tän ketjun lähes alusta asti, olihan siellä melkoisia kauhutarinoitakin joukossa. Hyvännäköinen fillari ja pornot äänet mutta hiukan mietityttää vikaherkkyys. Lähinnä koneen+laatikon -osalta. Sähköviatkin on v-mäisiä mutta harvemmin tulee niin kalliiksi kuin koneen+ltkon viat.Toisaalta mulla oli aikanaan 70 tkm ajettu ST2 Ducati jossa ei ollut ikinä mitään vikaa. Sprag clutch -homma on tiedossa.
Kronoby Racing Team
Rotaxin kone ja aski ovat lujaa tekoa. Todennäköisesti kaikki muu hapettuu siitä ympäriltä ensin.
Nää on toistakymmentä vuotta vanhoja pelejä järjestään (Gen1), joten kulutusosat alkavat olla lopussa (mm. rungon laakerit), ja alustaosat sekä jarrut kaipaavat takuulla huoltoa, jotta voivat loistaa, kuten kuuluisi.
Sähköt ovat yksinkertaisemmat Gen1 pyörässä, ja siinä ei nollautumisia ole ollut. Parempi Gen1 pyörä on 01-03.
AF1 Racing pitää apriliafoorumia. Se on lähes loputon tiedonlähde näiden vehkeiden osalta.
Hyvä pyörähän tuo on, mutta jos päätät Italianleikkiin ryhtyä, koitahan ostaa hyvässä kunnossa oleva yksilö, jonka historia on edes jotenkin tiedossa.
Koneen heikko lenkki on startin vapaakytkin, mikä nyt taitaa koskea kaikkia twinejä. Ai niin, takajarru on kaikissa paska.
Nettimotossa ei nyt montaa houkuttelevaa yksilöä ole, koska myyjät luulevat myyvänsä kultaa. Siel on se yks hyvin läpikäyty keskeneräinen naku á 3 300 euroa, mut siinä on kaikki mukana kunnian palautukseen, ja lisäksi on toi hieman naarmuinen keltainen Factory, jonka hintapyynti on näköjään tippunut justikään tonnilla. Siin näyttäis olevan tinkivaroja
Jos haluais just RSV:n, eikä rahalla niin väliä, niin onhan siellä se Gen2 Big Bore Factory. Varmaan aika herkku, mut sillä rahalla alkaa saada jo yhtä jos toista.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mähän kävin omalla -99 RSV:llä parikin kertaa Italiassa...
Toisella kertaa porukalla ja silloin mun Aprilli oli pari päivää, vehkeist ainoa joka oli ajokunnossa vaikka oli iäkkäin kikotin...
Tosin sitten valutti bensat ulos tankista Kemoralla, vain pari päivää reissun jälkeen ku huohotin/vedenpoistoletku tankin sisällä antautui...
Edellisenä kesänä kytkin levähti (paininlaakeri) Mannerheimintiellä, vain pari tuntia sen jälkeen, ku olin kotiutunu euroopanturneelt
Sähkövikoja siin ei ollu ikinä, jopa takajarrukin toimi aina hyvin... oisko ollu joku "maanantai kappale"?![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Minulla on ollut samaa vikaa, liekkö asentaneet takajarrun väärin, toimii kuin oikea takajarru.
Olikohan niin että se pääsylkän banjo osoittaa ylöspäin alunperin? Jos näin, niin taisin kääntää sen alas että vähän pidemmältä matkalta pääsee kuplat nousemaan sylinteriin ja sieltä säiliöön. Ei se muuta sitä että letkuun jää pussinperä kuplille, vaan on saattanut auttaa.
Minulla on tainnut mittari pari kertaa nollautua, en nyt kuolemaksenikaan muista esiintyikö sitä enää starttireleen vaihdon jälkeen.
Tuota kun olin hankkimassa ja tyyppivikalistoja luin, kaavailin josko virittäisi katkaisevan releen lyömään valot pimeiksi kun starttinappia painaa, saisi vähän jännitereserviä käynnistyksen ajaksi ja näin pienennettyä mittarin nollausriskiä, vaan eipä ole tullut tehtyä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.