Hyvän ratavehkeen ostit. Oli itellä tekemistä että r6lla pääsin kovempaa. Jarrut millessä on todella hyvät, runko mainio ja moottorin vääntö eduksi isolla vaihteella ajettavien nopeiden kurvien ulostulossa. Suoravauhdissa jääkin sitten jopa20-30 kmh nyky kusiaisille.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Morjesta kaikille!
Onko täälä paljonkin kohtalotovereita, joitten millestä on startin vapaakytkin hajonnu? Oma on vuosimallia 2001.
Mikä sieltä yleensä hajoaa, eli siis mitkä kaikki osat menee uusiksi? Varmistuu tietenkin kun aukasee, mutta vois vähän jotain suuntaa saaha hinnasta.. Samoin jännitteensäätäjä, onko niitä paukahellu kellään?
Lähinnä tässä siis haen, että kannattaako maahantuojalta kysellä osia vai tilata ulkomailta. Näillänäkymin meinasin ainaski kokeilla vaihtaa itse, onko jotain mitä pitää huomoida?
Tänään pamahti leima paperiin, ja "iso-A" on taskussa.. saahan nähä kauanko menee että pääsee baanalle![]()
Uusiksi menee:
Vapaakykä: AP0659110 (kuulemma Kotarin osa 58440026000 menee sinne nurinniskoin, halvempi. Ducatin osa 70140011A kanssa halvempi, ja bemarilta 12112343296 (650F:ssä on rotaxin kone))
+
Ja mahdollisesti sen vapaakytkimen pesä. AP0659123
+
tiiviste. Ebaysta löytyy brittiläisiä tiivisteen tekijöitä, esmes: tiiviste
Taittuuko lontoo?
http://www.apriliaforum.com/forums/s...r-sprag-clutch
Vinkki: Mikäli tilaat osia Suomesta varaudu siihen, että osia maksaa ja myös odottaa perikuntasi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hei, kiitos linkistä! Taittuu lontoo, pitää tutkia vielä että millanen tuo vauhtipyörän työkalu on.. Ja soitin tosiaan maahantuojalle ja meinasin perseelleni lentää ko kuulin hinnan.. Ja sisäkehä + tiiviste olis vain hyllyssä, ulkokehä plus se jännitteensäätäjä toimitusaika kaks viikkoa..
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Muistaako joku tankin sisäisten bensaletkujen sisähalkaisijaa ja mistä löytyy bensassa lillumista kestävää letkua (ostin Motonetista tai Biltemasta ed. pyörään tankin ulkoletkua ja se turposi voimakkaasti bensahanan tienoilta)?
Stormilta löytyy hyvälaatusen tuntuista ei-vahvistettua mstaa letkua. Luulis olevan hyvää kun maksaa melkein parikymppiä se metrin pätkä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tankin sisällä polttoaine letkujen pitää kestää bensaa ulkokuores, ku normi polttoaineletkussa bensa kulkee vain sisäpuolella.
Ehdottomasti oltava tankin sisälle tarkoitettua letkua, sitä saa hyvinvarustetuist hydraaliliikkeist esim. Dunlop Hiflex.
Muistaakseni ne on 8mm.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Muistelin joukostamme poistuneen D-livilin (hänen sielunsa takuulla tuntee tällä hetkellä syvää rauhaa) vaihtaneen nuo sisäletkut ja hetken kaivelun jälkeen postaus löytyikin tästä samasta ketjusta. Käypänen letku on tuo: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45813...ku-o8mm-305-cm
Onko kukaan hommannut Gen 2:een matkustajalle kauhukahvoja? Netistä löysin vain Gen 1:een soveltuvia malleja. Lähinnä takaistuimen sivuille/taakse tuleva malli kiinnostaa. Onko kellään kokemuksia noista tankkiin kiinnitettävistä kahvoista, ovatko käytännössä toimivat? Tuntuisi että matkustaja joutuu rönöttämään aika paljon eteenpäin että ylettää pitää kiinni?![]()
...
Siihen on saatavilla "Comfort passenger seat with handles". Ks kuva oheisessa linkissä: http://www.apriliaforum.com/forums/s...r-seat-comfort
Rassasin pyörää ja vaihdoin tankin sisäisen suotimen. Pistin sitten pyörän kasaan ja tulille ja kasasin työkaluja paikoilleen. Siinä tyhjäkäynnin aikana pyörä teki bensalammikon alleen - valui oikealle puolelle siihen pakokäyrän lähelle. No äkkiä kone seis ja pyörä pois tallista ennen kuin syttyy...
Kone ollessa seis, ei näytä vuotavan. "Harmituksen" vuoksi en nyt viitsinyt käydä etsimään vuotoa... Onko tuossa oikein muuta mahdollisuutta kuin se bensan tulolinjan banjoliitin? Vedin sen mielestäni suht kireälle ja prikat molemmin puolin kuten olivat purkaessakin. Jos se siitä vuotaa, niin ilmeisesti pitäisi näkyä jo kun laittaa virrat päälle, eikö?
Jarruletkujen kanssa pelatessani opin että banjojen tiivisteprikat on kertakäyttöisiä, paitsi vissiin kupariset jos ne hehkuttaa uudelleen pehmeiksi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Veikkaisin melkein että että paluuletkun pikaliitin on irronnut kun ansensit tankkia takaisin paikoilleen.Tehtiin sama kämmi kaverin trumpalle männä viikolla.Pikaliittimessä ei ole sulkuventtiiliä regulaattorin puolella,ksoak regulaattori on tiivis kun menopuolella ei ole painetta.Banjojen kupariprikat olisi tietty hyvä vaihtaa,mutta itsellä on ainakin pysynyt tiiviinä jokakerta kun olen purkanut ja uusiokäyttänyt prikat.Vaikka ne vuotaisivatkin niin eivät ne mitään lammikkoa laske.Olen kylläkin aina vetänyt ne oikeaan momenttiin.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Minun pyörässä ei muuten olekaan pikaliittimiä bensaletkuille. Paluuletku on kiinni perinteisellä letkuklemmarilla.
Mutta huomenna ollaan viisaampia... nyt ei saunan päälle enää hotsita.
Banjopultin tiivistepinnassa on painauma, joten uutta pulttia etsimään. Liitosta avatessa toki sisäpuolen tiivisteprikka totteli gravitaatiovoimaa ja etsiytyi koneen uumeniin - no samalla postillahan nuo tulee.
EDIT: Eipä tuota osaa erikseen olekaan saatavissa vaan pitäisi ostaa "revision kit" +400€ hintaan. Täytyy siis säveltää...
Pultissa oleva tiiviste on kutistettu pulttiin kiinni. Tiiviste lähti kuumailmapuhaltimella lämmittäen. Taisi olla alumiinia kun pehmeni niin voimakkaasti?
Motonetistä hain 12 mm kuparitiivisteet, ja nyt on myrsky vesilasissa laantunut.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 03.05.2015 klo 13:45.
Jos jotakuta kiinnostaa, minkä filtterin laitoin, niin kyseessä on Motonetin osanro 19-3224. Ko. suodin on vain 5 mm pitempi ja paksumpi kuin orkkisosa, ja sen on Motonetin sanoin "ruiskusuodin" eli pärjännee pumpun painepuolelle asennettuna. Aika näyttää...
Sen maadotuspiuhan laitoin suotimen kylkeen isolla letkuklemmarilla - liekö tarpeellinen maadoitus ollenkaan kun suodin on metallivaippainen..
Mainittakoon vielä, että pumpulta filtterille tuleva haitariletku tarvitsee n. 11 mm kiristimen ja filtteriltä lähtevä letku n. 13 mm siteen. Laitoin samanlaiset Oetiker-korvakesiteet (Biltemasta) kuin mitä alunperinkin oli asennettu.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 03.05.2015 klo 14:07.
Kuulostaa kummalliselta että banjopultissa olisi painautuma,taitaa olla rosteria joten ei ihan pienestä tällistä tule.Sekä kupari että aluprikka soveltuu käyttötarkoitukseen,puhdas alumiini on hiukan pehmeämpi ja tiivistää helpommin pienemmät virheet pinnassa.Riippuu toki mitä seosta ollaan käytetty valmistuksessa.
Kupariprikan pienoisena etuna voidaan pitää että lämmittämällä prikka punahehkuiseksi ja jäähdyttämällä se sen jälkeen nopeasti prikka pehmenee uudestaan jolloin se voidaan uusiokäyttää ilman huolta.Olen kyllä uusiokäyttänyt molempia prikkoja ilman vuotoongelmia ilman sen kummempia kikkoja,enkä ole koskaan saanut vuotoa aikaiseksi.Prikat jämähtävät joskus pulttiin,johtuu siitä että prikka on puristunut kasaan jolloin se on laajentunut sisään ja ulos,johtuu normaalisti liallisesta kiristysmomentista.
Se motonetin filtteri duugaa mainiosti,samaa filtteriä käytetään ducateissa,triumpheissa,bmw yms ja käy hyvin korvikkeeksi.Ne feltemat liittimet eivät ole oetiker liittimiä,mutta kelpaavat kyllä hyvin tähän käyttötarkoitukseen.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Ilmaisin itseni epäselvästi - painauma oli siis pulttiin junttautuneessa prikassa. Pultti ja banjo olivat virheettömässä kunnossa.
Hei onks tietoo sopiiko uudempien rsv 04- takaiskari vanhempaan koppaan 99-03? Kattellu vähän noita öhlinssejä![]()
Eri swingi, eri linkusto. Ei mene. (noin niinkuin ihan päikseen. Kunnon seppä laittaa sinne vaikka Citroënin iskarin)
Koita löytää Gen1. Mä löysin, shimmattuna ja kunnostettuna + painuman etäsäätö: á 300 €.
second but same opinion
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No multa meni alta minuutti... löysin myös tämän iskarin.
Helmutin jousitus & täristys
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Öhläriä tilattu taakseKait sitä on vähän latvasta laho kun tämmöseen vanhaan mopediin sijoittaa
![]()
Eihän siinä välttämättä sitä surullisen kuuluisaa järkeä ole mutta harrastushan tää on, kerran se vaan kirpasee ja sitten pääsetkin nauttimaan parantuneesta jousituksesta pitkäksi aikaa! Ennemmin tai myöhemmin huomaat ettei sitä joskus mennyttä rahaa osaa kaivata mutta Öölari sen kun jatkaa matkojen piristämistä![]()
Pegaso IE
Jos käytetyn tilasit niin käytä samaan konkurssiin iskarihuollon kautta, niin saat koko rahalle vastinetta. Ö-kepit ön todella hyviä, mutta niin se öljy niissäkin hajoaa ja likaantuu. Plus että sisäkalut kestää pidempään kun saa tuoretta liukastetta.
Minulla saattaa huomenna vaihtua 01 Mille samanikäiseen Mille R:ään.
Olen kaipaillut tuohon pystympää ajoasentoa, mutta kun on niin nätissä kunnossa ettei ole iljennyt käydä pilkkomaan. Veljeni kävi sitten koittamassa tuota ja ihastui niin pahasti että halusi ostaa pois. Pari viikkoa kyseisen koeajon jälkeen Nettimotossa tepasteli vastaan lievästi Nakusteltu R Mille, niin tuumasin että josko siirtäisi kahta palikkaa kerralla ja saisi ajoasennon kohdalleen ilman hyvin säilyneen mopon leikkelyä.
Huomenna ollaan viisaampia, toivotaan että on puheita vastaavassa kunnossa.
^
Hyvä huomata, ettei yksin sairasta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.