02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei se ruutta välttämätön oo. Nappaa työsylinteri irti ja pistä lukkopihdit estämään männän ulos plopsahtaminen. Sit siihen kahvaan saakin samalla lailla painetta ku jarruihin ja yläpään ilmaus on helppoa. Kikka jolla siitä työsylinteristä saa lopuksi ilmakuplan veke on että otat lopuksi ne lukkopihdit veke, kallistat sylinterin reilusti oikealle ja samalla kun löysäät työsylinterin nippaa niin painat männän sisään peukalolla![]()
Tuolla metodilla ilmaantuu omasta kytkin nesteiden totaalisen tyhjennyksen jälkeen vartissa![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niinjoo, unohdin että sulla on Gen1 ja siinä ei ole pääsylinterissä ilmausnippaa.
Sit ilmaat vaan kuten jarrutkin jahka olet ensin estänyt männän ulostulon, eli sieltä työsylinterin nipasta ja lopuksi tuo kallistus oikealle. Kallistus siis niin että ikään kuin sylinteri olis paikoillaan ja kanttaisit rajusti oikealle![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Semmoisia banjopulttejahan on olemassa joissa on ilmaruuvi itsessään.
Joskaan se ei suoraan auta jos letkun päässä ei ole banjoa - paitte jos letkun vaihtaa banjolliseen.
Tosin sitten kannattanee harkita jo sen pääsylinterin vaihtamista, taikka katsastaa saako Torsti Turbaanilta, eli Thorstein Durbahnilta mekaanista konversiota.
Semmoinen on hyvä ja kevyt käyttää, mutta Durbahn kalikoiden yleiseen tapaan ei halpa.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Taidan alkaa soittaa banjoa.
Kaksi pulttia #17 poikki, ja jousilevyt #16 & #5 saaneet hieman turpiinsa. Pulttien katkeamisen vuoksi tuo kytkimen ulompi kehä oli hieman lintallaan, ja kytkin ei irroittanut.
Nyt mietin, mistä hommaan tuollaisia jousilevyjä. Maksavat meinaan á 130 euroa kappale uutena. Koko jousihässäkän tarkoitus on ilmeisesti toimia tärinän vaimentimena.
Irroneet osat pelastettu koneen syövereistä.
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Koko helvetin kytkinhässäkkä lähti tilaukseen ebaysta, 91 euroa. Katsotaan, miten ehtii. Kai siinä ainakin nuo jousilevyt ovat ehjät.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yamahasta löytyy idealtaan ihan vastaava konstruktio. Räjäytyskuvan perusteella näyttää olevan vain kiinteä tuo, tai ainakaan osia ei saa ostettua erillään. Tuo rakennelma on kytkimen ulkokorin (vai mikä ulkorumpu nyt onkaan) takana.
Ks. osa #1 ja sen tausta. Siellä ne samat jouset ovat.
japanian kykä
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Seuraavassa RSV1000R:n venttiilivälysten tarkastuksen sisältämät vaiheet - näillä pitäisi hoitua vm 2006-2009 pyörät. Tankki kannattaa ajaa varsin tyhjäksi ennen hommiin käymistä.
1. Irrota satula (Hex5 mm -kantaiset pultit takanurkissa pehmusteen alla)
2. Irrota tankin etureunan 2 pulttia, Hex5 mm
3. Irrota tankin alareunan paneelit, 2 kpl Hex4 mm ruuvia/puoli
4. Irrota oik.puoleisen takasivukatteen 2 etummaista ruuvia (Hex4) - toinen on satulan ja toinen kyytiläisen satulan alla. Näin tankin takapultti mahtuu myöhemmin tulemaan ulos.
5. Löysää tankin takareunan pulttia (10 mm kanta mol. puolin)
6. Nosta tankki ylös ja tue puupalikalla yläasentoon
7. Irrota ilmanputsarin kannen PH2 -kantaiset ruuvit sekä etureunan 8mm pultti ja nosta kansi pois
8. Irrota putsarikotelosta suotimen kehys irti
9. Irrota kotelon pohjan Hex4 ruuvit
10. Irrota kotelon oikealta puolelta kaksi haitariletkua sekä anturin liitin (paina liittimen kärkeä alas ja vedä liitin auki)
11. Kotelon vasemmalta puolelta irrota ohuet ilmaletkut ja anturin liitin (raota lukitsinta pikkumeisselillä) sekä takanurkasta jousisiteellä kiinnitetty letku. Nosta kotelo pois
12. Irrota kaasuläppäyksiköstä suuttimien liittimet (paina jousisankaa sisäänpäin ja vedä samalla liitin auki)
13. Irrota läppäyksikön takavas. nurkasta anturin liitin (paina kieltä meisselillä ja vedä auki)
14. Molemmissa takanurkissa on irrotettava Click-R -tyyppisillä siteillä kiinnitetyt letkut - tähän on hyvä olla erikoispihti http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lick-R-191498/
15. Irrota kaasuvaijerit avaamalla 10mm muttereita ja pujottamalla vaijerikuoren päät pois kannakkeestaan. Voit teipata vaijerit tuulilasiin ja valuttaa vaijereita pitkin ohutta öljyä kuoren sisään.
16. Läppäyksikön oik. etureunassa on jousisiteellä kiinnitetty keulaan menevä letku, joka on irrotettava
17. Löysää kurkkujen siteet, PH2 -kantaiset ruuvit. Nyt voit keikutella kaasuläppäyksikön irti kurkkujen kumeista. Takaisin asennettaessa kannattaa kumeja liukastaa silikonirasvalla ja painaa toinen kurkku ensin sisään ja muovisella taltalla kammeta toisen kurkun kumia. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-muovia-19513/
18. Irrota bensapumpun liitin satulan alta (paina kynttä ja vedä auki)
19. Irrota tankin takapultti, jotta voit siirtää tankin ja läppäyksikön pois yhdessä irrottamatta bensaletkuja. (omassa pyörässäni edellinen seppä oli kytkenyt letkut läpi johdinsarjan silmukan, eikä läppäyksikköä saanut pyörästä pois avaamatta letkuja)
20. Pyyhi venttiilikoppien saumapinnat puhtaiksi
21. Irrota tulpat (16mm ohutseinäinen pitkä hylsy, kiristysmomentti 20 Nm). Takaisin asennettaessa hieman alumiinitahnaa kierteisiin ja ohuesti silikonirasvaa posliiniin, ettei tulpanhatut jämi kiinni
22. Irrota etusyl.kopan vasemmasta takanurkasta nokka-akselin tunnistin, Hex5
23. Venttiilikopat on kiinni Hex5 -kantaisilla pulteilla. Takakoppa on helppo irrottaa mutta etukopan 3 etummaista pulttia on hankalampia. Omat kuusiokoloavaimet olivat erilaisilla jatkovarsien kombinaatioilla joko liian lyhyitä tai liian pitkiä. Etuvasemmalla oleva pultti irtosi L-mallin avaimella ja käyttämällä ohutta putkea lyhyen sakaran vääntövartena. Etummaisimman pultin irrotin kärjellä, jossa jatkona 1/4" hylsy ja vääntimenä pieni räikkä. Takaisin asennettaessa laitoin alutahnaa, koska pultit aukesivat vasta isommalla voimalla. Kiristysmomentti on 9 Nm
24. Takarengasta pyörittämällä asetetaan mäntä yläkuolokohtaan siten, että imunokan ketjupyörän IN-merkki ja pakonokan pyörän EX-merkki ovat kohdakkain (ja siis samassa linjassa sylinterikannen reunan kanssa). Molemmissa rattaissa on sitten sekä IN- että EX-merkit, koska samaa ratasta käytetään molemmissa positioissa. Etusylinterissä molemmat merkit ovat näkyvillä mutta takasyltyssä näkyy vain imunokan merkki (pakonokan merkki on piilossa tasapainoakselin rattaan takana) - mutta sen kun asettaa kannen reunan kanssa samansuuntaiseksi, niin kohdillaan on. Tällöin imu- ja pakonokat katsovat poispäin toisistaan
25. Imunokkien välyksen pitää olla 0,11-0,18 mm ja pakopuolella 0,22-0,29. Omassani olivat 0,14-0,15 sekä 0,24-0,26, joten en vielä käynyt paloja vaihtamaan
Venttiilien säädöstä parhaat ohjeet lienevät tuolla:
http://home.comcast.net/~sl_mille/valves2.html
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 01.08.2016 klo 20:34.
Kandee laittaa hintsusti silikonitiivistettä kannentiivisteeseen koska omani alkoi vuotamaan aika rajusti kannentiovisteestä venttiilinvälysten tarkistuksen jälkeen.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
^ venttiilikopan tiivisteeseen…
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ite oon tohon omaan -04 kilpuriin tilannu orkkisosia täältä: https://www.oemmotorparts.com/oem4.a...2004&L=AP_RSV1 - aika kilpailukykyiset hinnat monissa tuotteissa
Mikeyx:n venttiilivälyspostaus oli todella kattava ja hyvä. Itse käytin vielä tätä palikkaa http://www.af1racing.com/store/Scrip...idproduct=3168 että sain lukituksen yläkuolokohtaan
YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
Siis klappia akselin säteen suuntaan, ei niinkun pitkittäin.Tuo pyörä on legenda!
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mahtaako vaikuttaa myös laatikossa rattaiden tyytyväisyyteen, jos akseli on sen millin vinossa?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Aprilian haamu seuraa mua vielä myynnin jälkeen. Vakuutusyhtöstä soittelivat etteivät suostu myymään kaskoa uuteen pyörään vahinkohistorian vuoksi. Vissiin oli sit liikaa hinata Apikkaa vakuutusyhtiön piikkiin kolme kertaa yhtenä kautena :o
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Eiks toi nyt olis jo menny selvittämällä vaan että tilanne on oleellisesti muuttunut aikaisemmasta…
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)