Sivu: 18 / 47:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 1404:sta
  1. #511
    Lainaa AppleDrill kirjoitti Katso viesti
    Voisiko tuo lastu olla peräisin aiemmista porsimisista ? Ilmeisesti ainankaan öljynlauduttimen kierto ei tyhjene öljynvaihdon yhteydessä. Koska viimeeksi vaihdoit öljyt ? Uudet suotimet ja öljyt sisään ja katsoo tilanteen viikon päästä, tuleeko lastua lisää suotimeen tai öljyproppuun. Mites öljytankki, voisiko sinne pohjalle jäädä muhjua aiemmista damageista ?

    A.D
    Näillä öljyillä oli ajettu 3 viikkoa / 6000km. Oli neljäs öljynvaihto tälle kaudelle ja aiemmin ei oo ollu töhnää seassa.

    Mutta teoriassa ihan mahdollista että viime syksyn kiinnileikkaamisen jäljiltä on jäänyt paskaa systeemiin joka nyt löysi tiensä pois.

    Mulla tuli pari vaihtovirhettä vitoselta kutoselle edellisen öljynvaihtovälin aikana, silloin metallisälää ei tullut ulos.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  2. #512
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Lastut on vaaleita, kiiltäviä ja teräväreunaisia.
    Itse laittaisin rahani likoon laakerin puolesta. Täyttä mutuiluu tässä vaiheessa, mut oon ollu siinä käsityksessä et laakerit lastuttaa ja vaihteistosta irtoo jotain ihan muuta.

    Olettaisin et finaalis oleva laakeri alkaa pitää aika moista mekkalaa jossain vaiheessa
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  3. #513
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Itse laittaisin rahani likoon laakerin puolesta. Täyttä mutuiluu tässä vaiheessa, mut oon ollu siinä käsityksessä et laakerit lastuttaa ja vaihteistosta irtoo jotain ihan muuta.

    Olettaisin et finaalis oleva laakeri alkaa pitää aika moista mekkalaa jossain vaiheessa
    Laakereissa on tässä koneessä googlen mukaan vaalea pinnoite, joka ei pitäisi irrota lastuna. Tuon vaalean pinnoitteen alla on sitten kuparia ja sitä jos löytyy öljyistä, niin ollaan tuhon porteilla. En onneksi löytänyt mitään kupariin viittaavaa öljyistä kun kävin äsken tarkastelemassa niitä pois laskettuja.

    Katotaan, pistin mopon kasaan. Otan nämä öljyt ulos vaikka tuhannen kilometrin jälkeen ja katon miltä näyttää...
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  4. #514
    Niin ja tuli tuossa nyt sitten tehtyä tuo staattorin öljymodi, tässäpä kuvia:
    http://imgur.com/a/5sNIF/all
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  5. #515
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Laakereissa on tässä koneessä googlen mukaan vaalea pinnoite, joka ei pitäisi irrota lastuna. Tuon vaalean pinnoitteen alla on sitten kuparia ja sitä jos löytyy öljyistä, niin ollaan tuhon porteilla. En onneksi löytänyt mitään kupariin viittaavaa öljyistä kun kävin äsken tarkastelemassa niitä pois laskettuja.

    Katotaan, pistin mopon kasaan. Otan nämä öljyt ulos vaikka tuhannen kilometrin jälkeen ja katon miltä näyttää...
    Petilaakereissa? Pinnote taitaa kaikissa olla valkometallia, joka ei magneettiin jää. Laatikonpuolen kuula/rulla/neulalaakerit asia erikseen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #516
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Niin ja tuli tuossa nyt sitten tehtyä tuo staattorin öljymodi, tässäpä kuvia:
    http://imgur.com/a/5sNIF/all
    Mistä tuo talitintti löyty ? Multa löyty aikoinaan air ductista vastaava raato. Tiedä kauan majaillu siellä
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  7. #517
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Mistä tuo talitintti löyty ? Multa löyty aikoinaan air ductista vastaava raato. Tiedä kauan majaillu siellä
    Oli syylärissä kiinni. Ihmettelinkin tässä että miksi aina liikennevaloissa tulee kauhee grillin tuoksu ja iskee hirvee nälkä :-D Se tintti näkyy tuossa yhdessä kuvassa kiilautuneena syyläriin.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  8. #518
    Mites tuo staattorin öljymodi, tilasitko valmiin setin jostain vai keräilitkö tarvittavat hilppeet erikseen (kiinnostaisi tehdä sama ennen kuin omasta posahtaa )?

    Tänään vaihdoin omaan ketjut ja rattaat (16/44, ennen oli 15/42), koska entisen setin ketju alkoi vetämään viimeisiään. Yksi lenkki oli täysin kiinnileikannut, kääntyi ehkä pari astetta eikä muissakaan enää pahemmin notkeutta ollut. Alakierroksilla pienessä nopeudessa nykiminen poistui nyt täysin ainakin tuon 10km koeajon perusteella. Ketju oli varmasti alkuperäinen, sillä en löytänyt niittauskohtaa ollenkaan enkä saanut pyörän mukana toista ketjua, vaikka alkuperäiset rattaat sainkin. Kuusi vuotta ja 19,5tkm näköjään "liikaa" tuolle ketjulle.

    Reilut 3000km on tullut nyt pärräiltyä huhtikuun jälkeen ja Mille vetää kyllä joka kerta suun hymyyn ja kasvattaa sarvet päähän. Kilometrimäärä olisi tavoite nyt vähintään tuplata tälle kaudelle, varsinkin D-livilin ajomäärään verratessa alkaa kateus iskemään..

    Tulee vähän pitkät jorinat, mutta yksi kysymys vielä: millaiset äänet ovat normaaleja Millen moottorista? Omani pitää mielestäni hieman jonkinlaista säksätystä lämpimänä/kuumana 2000-4000rpm alueella, sen jälkeen joko hukkuu pakoääneen tai katoaa muuten. Viikonloppuna reissussa oli killerit kiinni ja silloin kuului hieman selkeämmin, mutta oikeastaan vain lähestulkoon ryömintäajossa (20-70km/h). Ääntä tuntuu olevan vaikea paikallistaa, mutta tuntuisi tulevan tankin etupuolelta. Voin kuvata pienen videopätkän jossain vaiheessa. Pyörä kuitenkin käynnistyy ja kukkuu aivan täydellisesti ja vedot ovat normaalit..
  9. #519
    Säksätys / sirinä on normaalia, tulee suuttimista.

    Öljymodi ei ollut valmis kitti, facebook-tuttu sorvasi työpaikallaan tuon koppaan tulevan tulpan ja muut osat oli Special Tuning Hariselta postikuluineen 45e

    Ajomääristä.. Just tuli 16000km täyteen tälle kaudelle. Kolmas setti renkaita menossa. Kalliiksi tulee…

    Edittiä: laskin öljyt tänään pois, ei ollut enempää metallia filtterissä eikä öljytulpassa. Lienee hilut olleet joko syksyn konerikosta tai sit vaihtovirheen seurausta. Pistin samat öljyt takas sisään ja kovaa ajoa
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  10. #520
    Haulla ei paljoa löydy...onko kukaan tutustunut tähän: http://technoresearch.com/index.php?pid=37

    Olisi siedettävän hintainen sellaiselle, jolla on lähimmälle testerille +200 km matkaa...

    Ihme ja kumma, Kiinan pojilta ei tunnu löytyvän mitään Apriliaan sopivaa testeriä. Autoon hankin Kiinasta Delphi DS150E:n hintaan 50€.
  11. #521
    eBayssa oli ainakin tovi sitten Axone kaupan pariin sataan taalaan. Ehkä mieluummin semmoinen, voi itse vaihdella mapit sun muut.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  12. #522
    Yksi Axone on 200 €, mutta se on epäkuntoinen. Muut ovat sitten tonnitolkulla maksavia.
  13. #523
    Olis pitäny ostaa sit se yks mikä oli joku 280 dollaria kesän alussa kaupan :-(
    Ainakin siitä myyjä väitti että on kunnossa.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  14. #524
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Haulla ei paljoa löydy... ei tunnu löytyvän mitään Apriliaan sopivaa testeriä. Autoon hankin Kiinasta Delphi DS150E:n hintaan 50€.
    Googlaa Guzzidiag, yhteensopiva muistaakseni myös Aprilian ja Ducatin ECUjen (Marelli) kanssa... Tää on siis tosi mutu heitto...
    Vaatii merkkikohtaisen kaapelisatsin (liittimet) ja pienen lahjoituksen softan kehittäjille/ylläpitäjille, toimii omalta kannettavaltasi
    MAD (mean absolute deviation)
  15. #525
    Meikäläisen pyörän ECU on Siemens VDO MSE 3.7.

    Olin yhteydessä Technoresearchiin ja kysyivät ECUn tyyppiä. Sen ilmoitettuani kirjeenvaihto hyytyi. Ilmeisesti heidän vempain ei tue Siemensiä.
  16. #526
    Tulihan sieltä vastaus, tukee seuraavia toimintoja (hinta: 249$):

    - active settings: DTC, service light, TPS settings
    - active tests: injectors, coils, system

    Oma oletukseni on, että noiden lisäksi lukee anturitiedot.
  17. #527
    Viimein sain aikaiseksi rueta purkamaan tuota syksyllä kilahtanutta mosaa. Hienon näköistä jälkeä





    Sylinteri näytti kuitenniin aika siistiltä, kyllä tuosta varmaan saa 1127 version porattua
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  18. #528
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Jo vain. Nyt tutustutaan Millen kytkimen sielunelämään. Kuvaus:

    Yhtäkkiä tänään Palmasin jarruissa lakkasi vaihtamasta alaspäin kytkin pohjassa ilman kaasua. Tämän jälkeen varikolla starttiyrityksiä, ja kun ykkönen pesään vehjes sammui. Nilkutin himaan polkemalla vapaalla huiman vauhdin ja siitä kaasua ja ykkönen silmään. Vaihdot tiellä suoritettiin kohtuu raakana ylös ja alaspäin. Jotain eloa kytkimessä on, kun esim. kutos- tai vitosvaihteella kytkin pohjassa ja maantienopeudessa tuntuu pientä vetoa aluksi, mutta sitten kiekat nousee ilman vedon tuntua. Toisaalta moottorijarru tuntuu samalta kytkimen kanssa tai ilman. Alasvaihdot eivät ilman pientä pintakaasua onnistu. Pihaan tullessa tökkäsin vielä etujarru ja kytkin pohjassa ykkösen pesään. Vaikeaksi meni käynti hetkeksi ennen kuin sammui. Kytkin ei tuntunut luistavan, kun vedättelin pienillä vaihteilla motarilla. Mistä liikkeelle?

    1. Nesteiden vaihto ja ilmaus.
    Muut kohdat, raati?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #529
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Kytkimen jousien vaihto.. Ei ole kallista saatika vaikeaa.

    Edit, mahtaakohan sittenkään auttaa tähän :P tuskin
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  20. #530
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Kytkimen jousien vaihto.. Ei ole kallista saatika vaikeaa.

    Edit, mahtaakohan sittenkään auttaa tähän :P tuskin
    Vai olisiko sen paininlaakeri (clutch release bearing). No, vissiin koppa otettava auki. Pupu taisi sen vaihtaa... minkähänlainen laakeri oli kyseessä Ei kuitenkaan mikään kallis osa, jos muistan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #531
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vai olisiko sen paininlaakeri (clutch release bearing). No, vissiin koppa otettava auki. Pupu taisi sen vaihtaa... minkähänlainen laakeri oli kyseessä Ei kuitenkaan mikään kallis osa, jos muistan.
    Kappas, ihme ja kumma, ei oo tosiaan kallis edes koto-Suomesta hankittuna:
    http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/ap...-2002/kytkin-i

    #8.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  22. #532
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Kappas, ihme ja kumma, ei oo tosiaan kallis edes koto-Suomesta hankittuna:
    http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/ap...-2002/kytkin-i

    #8.
    Toimitusaika tuolta on varmaan joitain kuukausia , ellei ole hyllyssä. Tuo on kuulalaakeri, joten laakerikaupasta voisi löytää samanlaisen, jos tietäis vain... No, kurkkaan Wendeliltä. Vois saada jopa perjantaiksi.

    Kiitoksia tähän saakka aktiivisuudesta. Lyhyt nettitutkielma viittaa tuohon laakerin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #533
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tuo on kuulalaakeri, joten laakerikaupasta voisi löytää samanlaisen, jos tietäis vain... No, kurkkaan Wendeliltä. Vois saada jopa perjantaiksi.
    Hmm. Voiskohan tuo osalistalla oleva 16004 olla suoraan laakerin tyyppi? Sillä löytyy kuulalaakeri 20mm sisäkehä, 40mm ulkokehä, 8mm leveä. Pikaisen nettihaun mukaan max kympin osa jos tuosta on kyse, joten kate näkyy olevan kohdallaan alkuperäisessä.
  24. #534
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hmm. Voiskohan tuo osalistalla oleva 16004 olla suoraan laakerin tyyppi? Sillä löytyy kuulalaakeri 20mm sisäkehä, 40mm ulkokehä, 8mm leveä. Pikaisen nettihaun mukaan max kympin osa jos tuosta on kyse, joten kate näkyy olevan kohdallaan alkuperäisessä.
    Näin googlailin itsekin. Laakerikauppaan siis, kunhan asia tyhmälle varmistuu. Tuossa OEM osassa 11 kuulaa, joita kohta etsin
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #535
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Laakeriteam löytyy melkein naapurista. Vaihtoehtoja 16004 laakereille kaksi, hmmm.
    http://www.laakeriteam.fi/fi/index.p...cer=&positio=0
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #536
    Tuo C3 on laakerin sisäisen välyksen luokitus. Osannevat siellä laakerikaupassa kertoa kumpi tuohon paremmin soveltuu, koska ulkomitassa ja akselisovitteessa ei oo eroa.
  27. #537
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo C3 on laakerin sisäisen välyksen luokitus. Osannevat siellä laakerikaupassa kertoa kumpi tuohon paremmin soveltuu, koska ulkomitassa ja akselisovitteessa ei oo eroa.
    Kaikkea tässä oppii.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #538
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Niin... prosessori pyörii ja neuvoja satelee. Kytkinnesteet oli muuten kohtuu happamat, jotta josko se ja ratajon tuoma lämpö teki kepposen-> ilmaa systeemissä. Palataan tähän. En vielä mene ostamaan laakeria. Kahva meinaan tuntui normaalilta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #539
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mulla oireili samalla tavalla, ennen ku laakeri antautu täysin jolloin kytkinkahve meni pohjaan ilman minkäänlaista vastetta.
    Laakerin koodia en muista, mut oli joku suht yleinen normi kuulalaakeri ja fillari varaosaliikkeestäkin löytyy, ku munamankeleis joku hiton tärkee laakeri sama.

    Toi C3 tarkoitta et laakeris normisuuremmat välykset, kestää korkeampi kierroksia ja kuumutta paremmin (laitetaan yleensä sähkömoottoreihin).

    Mut muutenki sitä helvetin kytkintä sai ilmata ihan homona, jokaisen ratapäivän jälkeen jos halus et irrottaa kunnolla. Yläpäästä, käyttösylinterist, ku viel puuttu ilma nippa niin ilmasin löystämällä letkua kierreliittimestä. Sinne ylös kui ne ilman menee ekaks

    Ps, osta joku Jaappanilainen prätkä, niin ei tarvi koko ajan olla korjaamassa
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  30.  
  31. #540
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti

    Mut muutenki sitä helvetin kytkintä sai ilmata ihan homona, jokaisen ratapäivän jälkeen jos halus et irrottaa kunnolla. Yläpäästä, käyttösylinterist, ku viel puuttu ilma nippa niin ilmasin löystämällä letkua kierreliittimestä. Sinne ylös kui ne ilman menee ekaks
    Tuon takia mullakin on ducktailin sisällä pätkä kirkasta letkua ja 11mm lenkkiavain… voi tauoilla päästää pääsylinteristä ilmat ulos.

    On kyllä hyvin suunniteltu systeemi, ilmaa pääsee sisään ilman että nestettä pääsee ulos

    Lääke olisi kai hankkia toisenlainen pääsylinteri.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
Sivu: 18 / 47:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen