Näillä öljyillä oli ajettu 3 viikkoa / 6000km. Oli neljäs öljynvaihto tälle kaudelle ja aiemmin ei oo ollu töhnää seassa.
Mutta teoriassa ihan mahdollista että viime syksyn kiinnileikkaamisen jäljiltä on jäänyt paskaa systeemiin joka nyt löysi tiensä pois.
Mulla tuli pari vaihtovirhettä vitoselta kutoselle edellisen öljynvaihtovälin aikana, silloin metallisälää ei tullut ulos.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Laakereissa on tässä koneessä googlen mukaan vaalea pinnoite, joka ei pitäisi irrota lastuna. Tuon vaalean pinnoitteen alla on sitten kuparia ja sitä jos löytyy öljyistä, niin ollaan tuhon porteilla. En onneksi löytänyt mitään kupariin viittaavaa öljyistä kun kävin äsken tarkastelemassa niitä pois laskettuja.
Katotaan, pistin mopon kasaan. Otan nämä öljyt ulos vaikka tuhannen kilometrin jälkeen ja katon miltä näyttää...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Niin ja tuli tuossa nyt sitten tehtyä tuo staattorin öljymodi, tässäpä kuvia:
http://imgur.com/a/5sNIF/all
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Mites tuo staattorin öljymodi, tilasitko valmiin setin jostain vai keräilitkö tarvittavat hilppeet erikseen (kiinnostaisi tehdä sama ennen kuin omasta posahtaa)?
Tänään vaihdoin omaan ketjut ja rattaat (16/44, ennen oli 15/42), koska entisen setin ketju alkoi vetämään viimeisiään. Yksi lenkki oli täysin kiinnileikannut, kääntyi ehkä pari astetta eikä muissakaan enää pahemmin notkeutta ollut. Alakierroksilla pienessä nopeudessa nykiminen poistui nyt täysin ainakin tuon 10km koeajon perusteella. Ketju oli varmasti alkuperäinen, sillä en löytänyt niittauskohtaa ollenkaan enkä saanut pyörän mukana toista ketjua, vaikka alkuperäiset rattaat sainkin. Kuusi vuotta ja 19,5tkm näköjään "liikaa" tuolle ketjulle.
Reilut 3000km on tullut nyt pärräiltyä huhtikuun jälkeen ja Mille vetää kyllä joka kerta suun hymyyn ja kasvattaa sarvet päähän.Kilometrimäärä olisi tavoite nyt vähintään tuplata tälle kaudelle, varsinkin D-livilin ajomäärään verratessa alkaa kateus iskemään..
Tulee vähän pitkät jorinat, mutta yksi kysymys vielä: millaiset äänet ovat normaaleja Millen moottorista? Omani pitää mielestäni hieman jonkinlaista säksätystä lämpimänä/kuumana 2000-4000rpm alueella, sen jälkeen joko hukkuu pakoääneen tai katoaa muuten. Viikonloppuna reissussa oli killerit kiinni ja silloin kuului hieman selkeämmin, mutta oikeastaan vain lähestulkoon ryömintäajossa (20-70km/h). Ääntä tuntuu olevan vaikea paikallistaa, mutta tuntuisi tulevan tankin etupuolelta. Voin kuvata pienen videopätkän jossain vaiheessa. Pyörä kuitenkin käynnistyy ja kukkuu aivan täydellisesti ja vedot ovat normaalit..![]()
Säksätys / sirinä on normaalia, tulee suuttimista.
Öljymodi ei ollut valmis kitti, facebook-tuttu sorvasi työpaikallaan tuon koppaan tulevan tulpan ja muut osat oli Special Tuning Hariselta postikuluineen 45e![]()
Ajomääristä.. Just tuli 16000km täyteen tälle kaudelle. Kolmas setti renkaita menossa. Kalliiksi tulee…
Edittiä: laskin öljyt tänään pois, ei ollut enempää metallia filtterissä eikä öljytulpassa. Lienee hilut olleet joko syksyn konerikosta tai sit vaihtovirheen seurausta. Pistin samat öljyt takas sisään ja kovaa ajoa![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Haulla ei paljoa löydy...onko kukaan tutustunut tähän: http://technoresearch.com/index.php?pid=37
Olisi siedettävän hintainen sellaiselle, jolla on lähimmälle testerille +200 km matkaa...
Ihme ja kumma, Kiinan pojilta ei tunnu löytyvän mitään Apriliaan sopivaa testeriä. Autoon hankin Kiinasta Delphi DS150E:n hintaan 50€.
eBayssa oli ainakin tovi sitten Axone kaupan pariin sataan taalaan. Ehkä mieluummin semmoinen, voi itse vaihdella mapit sun muut.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Yksi Axone on 200 €, mutta se on epäkuntoinen. Muut ovat sitten tonnitolkulla maksavia.
Olis pitäny ostaa sit se yks mikä oli joku 280 dollaria kesän alussa kaupan :-(
Ainakin siitä myyjä väitti että on kunnossa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
MAD (mean absolute deviation)
Meikäläisen pyörän ECU on Siemens VDO MSE 3.7.
Olin yhteydessä Technoresearchiin ja kysyivät ECUn tyyppiä. Sen ilmoitettuani kirjeenvaihto hyytyi. Ilmeisesti heidän vempain ei tue Siemensiä.
Tulihan sieltä vastaus, tukee seuraavia toimintoja (hinta: 249$):
- active settings: DTC, service light, TPS settings
- active tests: injectors, coils, system
Oma oletukseni on, että noiden lisäksi lukee anturitiedot.
Viimein sain aikaiseksi rueta purkamaan tuota syksyllä kilahtanutta mosaa. Hienon näköistä jälkeä
Sylinteri näytti kuitenniin aika siistiltä, kyllä tuosta varmaan saa 1127 version porattua![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Jo vain. Nyt tutustutaan Millen kytkimen sielunelämään. Kuvaus:
Yhtäkkiä tänään Palmasin jarruissa lakkasi vaihtamasta alaspäin kytkin pohjassa ilman kaasua. Tämän jälkeen varikolla starttiyrityksiä, ja kun ykkönen pesään vehjes sammui. Nilkutin himaan polkemalla vapaalla huiman vauhdin ja siitä kaasua ja ykkönen silmään. Vaihdot tiellä suoritettiin kohtuu raakana ylös ja alaspäin. Jotain eloa kytkimessä on, kun esim. kutos- tai vitosvaihteella kytkin pohjassa ja maantienopeudessa tuntuu pientä vetoa aluksi, mutta sitten kiekat nousee ilman vedon tuntua. Toisaalta moottorijarru tuntuu samalta kytkimen kanssa tai ilman. Alasvaihdot eivät ilman pientä pintakaasua onnistu. Pihaan tullessa tökkäsin vielä etujarru ja kytkin pohjassa ykkösen pesään. Vaikeaksi meni käynti hetkeksi ennen kuin sammui. Kytkin ei tuntunut luistavan, kun vedättelin pienillä vaihteilla motarilla. Mistä liikkeelle?
1. Nesteiden vaihto ja ilmaus.
Muut kohdat, raati?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kytkimen jousien vaihto.. Ei ole kallista saatika vaikeaa.
Edit, mahtaakohan sittenkään auttaa tähän :P tuskin
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kappas, ihme ja kumma, ei oo tosiaan kallis edes koto-Suomesta hankittuna:
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/ap...-2002/kytkin-i
#8.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Toimitusaika tuolta on varmaan joitain kuukausia, ellei ole hyllyssä. Tuo on kuulalaakeri, joten laakerikaupasta voisi löytää samanlaisen, jos tietäis vain... No, kurkkaan Wendeliltä. Vois saada jopa perjantaiksi.
Kiitoksia tähän saakka aktiivisuudesta.Lyhyt nettitutkielma viittaa tuohon laakerin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Laakeriteam löytyy melkein naapurista. Vaihtoehtoja 16004 laakereille kaksi, hmmm.
http://www.laakeriteam.fi/fi/index.p...cer=&positio=0
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo C3 on laakerin sisäisen välyksen luokitus. Osannevat siellä laakerikaupassa kertoa kumpi tuohon paremmin soveltuu, koska ulkomitassa ja akselisovitteessa ei oo eroa.
Niin... prosessori pyörii ja neuvoja satelee. Kytkinnesteet oli muuten kohtuu happamat, jotta josko se ja ratajon tuoma lämpö teki kepposen-> ilmaa systeemissä. Palataan tähän. En vielä mene ostamaan laakeria. Kahva meinaan tuntui normaalilta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla oireili samalla tavalla, ennen ku laakeri antautu täysin jolloin kytkinkahve meni pohjaan ilman minkäänlaista vastetta.
Laakerin koodia en muista, mut oli joku suht yleinen normi kuulalaakeri ja fillari varaosaliikkeestäkin löytyy, ku munamankeleis joku hiton tärkee laakeri sama.
Toi C3 tarkoitta et laakeris normisuuremmat välykset, kestää korkeampi kierroksia ja kuumutta paremmin (laitetaan yleensä sähkömoottoreihin).
Mut muutenki sitä helvetin kytkintä sai ilmata ihan homona, jokaisen ratapäivän jälkeen jos halus et irrottaa kunnolla. Yläpäästä, käyttösylinterist, ku viel puuttu ilma nippa niin ilmasin löystämällä letkua kierreliittimestä. Sinne ylös kui ne ilman menee ekaks
Ps, osta joku Jaappanilainen prätkä, niin ei tarvi koko ajan olla korjaamassa![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Riku #666
www.trackpunkracing.com