Riku #666
www.trackpunkracing.com
Voisin melkein laittaa vehkeeni pantiiksi siitä että syy on polttoainepuolessa,joko tankin läpi menevät sähköjohdoissajohdoissa on kosketushäiriö tai kaikista todennäköisempänä tankin sisällä olevat polttoaineletkut ovat hapertuneet ajan saatossa.Itsellä oli meinaan tismalleen samat oireet,ja syynä oli juuri tuo haljennut polttoaineletku tankin sisällä.Oireiden vakavuus ja vaihtelevuus oli ihan päivästä kiinni.
En tiedä mikä on kun viimeaikoina on ollut,riittää kun vaihdan öljyt pyörään/rasvaan ketjut niin kaiken maailman rivipyöräilijät alkaa jauhamaan paskaa."Taasko tuo on paskana""Nuo niin epäluotettavia tuollaiset italialaiset pyörät,ostaisit japsin ne kestää""Vaihtaisit sinäkin tunnetun valmistajan moottoripyörään"
Samalla on monta ajokertaa jätetty ajamatta/keskeytetty ihan siitä syystä ettei se kaikkivaltias gixxeri lähde käyntiin/jätti tienposkeen.Mitenkään d-liviliin viittaamatta mutta olen todennut kauan sitten että samoille ihmisille tulee merkistä/mallista riippumatta jatkuvasti mitä erinäisempiä vikoja pyörään.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Viime syksynä uusin pa-letkut, suodattimen ja putsasin pumpun, en usko että muutamassa kuukaudessa on gatesin letkut hapertuneet. Silloin oireet olivat semmoinen ajoittainen hyytyminen. Nyt toi tänään siis ihan sillai skarpisti vaan yski, ihan kuin olis jättäny sytyttämättä aina välillä.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Niin ja vikakoodeja ei tietenkään tullut kun pajalla testerillä katottiin samalla kun toistettiin vikaa (eli pyörä tulille ja odottelua kunnes pätkii ja sammuu).
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ellei pyörä jo mennyt huoltoon niin ohitappa seisontajalan kytkin.
Toinen vaihtoehto fuel cutout switch,akun vieressä "rele" joka katkaisee sähköt pa pumpulle kaatumisen yhteydessä.
Ruiskunrungosta menee anturille pari todella ohutta kumiletkua,nämä voivat ajan myötä hapertua ja haljeta ja aiheuttavat käyntiongelmia.
Virtalukossa/tappokatkaisijassa voi olla kosketushäiriö.
Pyörä pysyy kyllä kohtuu helposti käynnissä yhdelläkin pytyllä kaasua antamalla,ravistaa todella voimakkaasti.Mikäli kone pimenee täysin niin voit sulkea pois puola/tulppa/johto viat.
Vääränlaisilla liittimillä(esmes aba) saa kyllä nuo tankin sisäiset polttoaineletkut vuotamaan.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Heitetäämpäs oma arvaus kehiin, kun tämä kyseinen pyörä omastakin tallista löytyy. Eli pätki kesken ajon viime kesänä ja tuntui vedot häviävän kesken ajon. Selitys oli niinkin yksinkertainen kuin maadoitusjohdot molemmilla puolilla eivät johtaneet enää runkoon. Molemmat piuhat irti kyljistä, kunnon putsaus kaikesta liasta sekä töhnästä ja kappas! Kyllä saa mörölle syöttää marjoja senkun kerkeää ja loppui vaivat kuin seinään.
Nuo ruiskurunkojen alipaineletkut vaihdoin kanssa syksyllä veto-ongelmien takia.
Isommilla kierroksilla toimii ihan normaalisti (yli 7000rpm ei täristä eikä pätki), pätkii siis vain matalilla kiekoilla, joten en usko mihinkään katkaisijaankaan. Ja tärinästä / ravistamisesta nää mun ongelmat tässä alkoikin joka muuttui sitten selkeäksi pätkimiseksi.
Yksi potentiaalinen vikakohde vois olla PCV, sitä en tajunnut lyödä piuhan päähän ja kokeilla kattoa mitä se sanoo ennen kuin vein sen tattarisuolle eilen...
Viimeksi muokannut: D-Iivil; 15.04.2014 klo 08:07.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Viestilläni ei ole mitään informaatioarvoa, mutta voe jumaliste et muuten sois sulle sen vehkeen jo toimivan pidempäänki ongelmitta. Aikamoista settiä nimittäin alkaa olemaan...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Commanderi kannattaa kyllä testata, ei ole ensimmäinen kerta kun olisi siitä aiheutuvia ongelmia.
Mikä kartta sulla on ecussa? Vakio vai ns. race/kakkoskartta millänimelläsenytolikaan?
Race-kartta (Map2) tietenkin. Täytyy pyytää Mattia MJL:stä kokeilemaan ilman PCV:tä että muuttuuko käytös, mitenhän minä tuon itse menin oikein unohtamaan...
Noh, niin tai näin, nyt se on myynnissä:
http://www.moottoripyora.org/keskust...ia-RSV1000R-04
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Pahoittelen, en tarkoittanut puolilla sytytyspuolia vaan puoli-sanaa
Eli tarkoitin akun miinukselta runkoon meneviä johtoja. Miinukselta lähtee yksi piuha toiseen kylkeen ja siitä jatkuu vielä toinen maadoitus koneen toiselle puolelle. Molemmat selvästi sivuilta nähtävissä, kun katteet ottaa pois. Näiden piuhojen kontaktipinnat pääsee joskus hapettumaan ja pyörästä häviää kokonaan maadoitus. Tulee sellaiset ongelmat kehiin, joita ei softat ilmoita.
Mainitsemisen arvoisena näen näihin vehkeisiin muuten tuon staattorin kärähtämisen kaikissa alle 2008 vuosimallin pyörissä. Orkkis staattori ei kestä 500W tuottamaa roottoria ja käämit käryää melkein aina. Tämä näkyy ensin niiden ruskeiden liittimien sulamisena ja tämän jälkeen rupeaa pikku hiljaa pyörästä häviämään virran tuotto. Korjautuu pelkästään uuden tyyppisellä jännitteensäätimellä, uudella staattorilla ja erillisellä öljyn johtamisella kylkiruuvista sisään. Mikäli nämä härpäkkeet kiinnostaa omaan laittaa, niin kannattaa kysyä lisää, melkein näen pakollisena laittaa että pelittää kunnolla.
Viimeksi muokannut: GuyBrush; 15.04.2014 klo 12:31.
Vian aiheuttaja taisi viimein löytyä!
MJL:stä juuri soittelivat (olivat jääneet ylitöihin mun Millen takia) että kierroslukusensorissa oli ollut melkoinen määrä metallipölyä ja sen putsauksen jälkeen pyörä käydä hörpötteli siististi kymmenisen minuuttia. Sitten se oli sammua tupsahtanut ja nyt se antaakin jo viimein vikakoodia että no engine rpm
Kyllähän se saattaapi syötön ja sytytyksen pistää solmuun jos kierroslukusensori tarjoaa jotain hulluja arvoja...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Suomessa anturi olis kustantanu kolmatta sataa. Onneksi Aprilia Performancelta briteistä löyti käytetty yksilö 20 punnan sopuhintaan. Jospa se taas siitä...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tämäkö se siis on?:
http://www.ebay.it/itm/Sensore-di-fa...-/390742791612
Toivottavasti tossa sensorissa lukee made in Japan tai Germany, ihan vaan kuittina noille jatkuville 'italialaiset ei toimi' -lässytyksille![]()
Viimeksi muokannut: peppoone; 16.04.2014 klo 22:11.
<br />
Riku #666
www.trackpunkracing.com
...viimeinen kerta, kun uskallan suositella mitään teknistä laitetta kenellekään
On sulla jokseenkin tarpeeksi ollut aktiviteettia ja seikkailua tuon kanssa.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Heheh, arvaa vaan onko vittuilu töissä jatkuvaa joka kerta kun pyörään pitää jotain pientäkin korjausta suorittaa. Etenkin kun tosiaan kollega yritti kaupata silloin ennen Apriliaa että olisin ostanut pari tonnia alle markkinahintojen häneltä S1000RR buimurin poies.
Mut tämmösiä nää tekniset vimpaimet on. Vissiin toi yksilö alkaa olla siinä iässä että etenkin noita sähköosia alkaa paukkumaan.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kannattanee vaihtaa duunipaikkaa kerran siellä on noin pässiä porukkaa
Mulla on nelkyttonnii mittarissa eikä mitään ongelmia. Ajovalopolttimot vaihdettu, ketjut kerran, renkaita ja sitten tietty omien söhläysten jäljet. Akkukin orggis -05 (alkaa olemaan saattohoitovaiheessa tosin). Vituttaa kun tätä täytyy jatkuvasti tietyille jauhaa. Perään vitusti hymiöitä, käsittämättömiä lauserakenteita yms kryptistä runoilua....
<br />
Mulle tulee tästä sun koettelemuksesta mieleen jotta taidat olla pikkuhiljaa aika velho tuon laitteen kanssa... Meinaan nyt ku elämä on kouluttanu ja opettanu, niin kannattaako oppeja heittää hukkaan ja investoida alle joku riisikuppi jonka sielunelämästä ei tiedä tuon taivaallista? Nojuu, kannattaa toki jos haluaa oppia lisää.
Lähinnä mun pointti oli vain tuo "oppiminen", ja nimenomaan rypistelyn kautta. Rypistely ku takaa sen, että tulee opeteltua myös asioita joita ei millään vihtis.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mulle tosta D-Ivilin koettelemuksista tulee mieleen, että kohta se kannattaa jättää Länsisataman viereen parkkiin pariksi viikoksi.![]()
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
No totta sekin, että tässä yksilössähän on jo monen monta osaa joista tietää että kestävät varmaan ainakin tovin. Mutta on tuolla vielä noita rahareikiä jäljellä, staattori nyt ekana tulee mieleen. Vähän on jatkuvasti semmonen kylmä rinki perseen alla kun tuolla ajaa että koska se rivahtaa taas.
Täytyy nyt katella, pistin aika suolaisen hinnan RSV:lle, mutta jos joku manaajan pätevyyden omaava sen tuolla hinnalla hakee, niin saa hakeaSitten vois katella jonkun reilusti tuoreamman kilokyykyn tilalle.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tere! Mulla on tollanen vuosimallin 2002 Mille. Jarruongelma olisi kyseessä. Takajarrusta ei ole tällähetkellä tietoakaan koska paineet ovat hävinneet. Sillä nyt ei niin suurta väliä oleMutta etujarrusta kysyisin sen verran että mistähän johtuu kun siitäkin häviää paineet noin viikon aikana? Ulospäin ei näy minkäänlaisia vuotoja eikä jarrunestettä häviä.
Toinen ongelma myös koskee etujarruja, jarruttaessa tuntuu vittumainen nypytys, koitin vähän brake cleanerilla jarrulevyn niittejä puhdistella mutta eipä tuosta ainakaan ollut apua. Kierot levyt vai?