näillä fiksuilla latureilla kuten ctek ei haittaa vaikka akku on pyörässä kiinni. Prätkä ei sen enempää kierrätä virtaa kuin pelkän akun kanssa ja laturi ei keitä akkua kun menee ylläpito tilaan kun akku on täynnä.
Okei, hyvä tietää!
Pitänee tollasta kattella. Jospa vaikka saisi sitten vähän apua kylmäkäynnistyksiin, kun nuo viileämmät ilmatkin iskevät.
Onkos muuten jengillä mielipiteitä suhteellisen lyhyistä väleistä? Tällä hetkellä 16/44 ja 15 laittamista eteen mietiskelin. Matka-ajoon ei tietenkään mitään suurta riemua, mutta eihän näitä sellaiseen ole oikein rakennettukaan.
Itsellä 15/42 välit ja oon tosi tyytyväinen niihin ihan hyvin niillä matkaa taittaa sen vähän mitä ajan. Oot oikeassa ei ehkä paras pyörä ironbutt juttuihin,mut eihän tää mikään matkapyörä olekkaan
![]()
Kytkimen toimimattomuuteen tai vapautus ongelmiin ratkaisu tuolta:
http://www.mpl-tuningparts.de/english/aprilia.html
MPL työsylinteri on mulla kiinni moposs, kytkin pelittää eikä tarvi ilmailla.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Pitänee hommata tuo 15. Kyllä se noilla nykysilläkin pelittää, mutta lähteepähän pirteämmin mutkapätkillä kurveista ulos
Tästä kylmäkäynnistyksistä tuli vielä mieleen, että mitenkäs te (itse mukaan lukien) jotka joudutte pitämään mopoa ulkona olette saaneet kylmillä ilmoilla käymään? Eihän tuota tänne pohjoisen tudralle ole tehty, mutta onko turha lähteä nollakeleillä edes kokeilemaa vaikka olisi yön laturissa kiinni.
Ralleissa käväsin viikonloppuna ja kattelin kulutuksia, niin Espoo->Vääksy isoja teitä pitkin kulutus oli reilu viis ja siitä loppumatka mutkatietä pitkin heti litraa enemmän. Yllättävän iso ero, tosin mittatarkkuus aika huono kun tankkaus puolimatkassa tarkoittaa n. 140km siivuja. Muistelisin että bensavalo alkaa vilahdella yleensä siinä 180km paikkeilla ja silloin menee tankkiin noin 12 litraa.
Auttaako noi jalkatappisarjat takajarrun tuntuman kanssa vai onko lopputulos vaan herkempi on/off-poljin?
YZF600R -> RSV1000R
kylmäkäynnistys vipu kaakkoon (avaa vain kaasuläppää) ja voi vielä kaasukahvalla avittaa. Ainakin napapiirin tasalla on näillä konsteilla lähtenyt käymään. Tulpat voi kastella jos ei avaa kaasua eli kone haluaa lisää ilmaa kun ruisku hoitaa riittävästä bensan saannista.
ps. sitä kylmäkäynnistys vipua voi käyttää myös cruiserina kun kaasu kättä pitää vähän aikaa lepuuttaa![]()
Kyllä tuosta omasta kulkineesta on näköjään tänä kesänä tullu juoppo kun ei meinaa kunnolla 8 litraan päästä 100 kilometrillä.
Meni se kyllä vähemmällä viime kesänä ja mitään sen suurempia muutoksia ei tosiaan ole tehty kuin bensapumpun tankin sisäiset letkut uusittu, vaimentimet vaihdettu toisen merkkisiin ja nyt tämä kesä ajettu killerit kiinni.
Onko se nyt sitten rikkaalla kun se ei ehkä ihan niin nopeasti reagoi nopeaan kaasukahvan kääntämiseen eli ihan kuin olis vähän paksullaan mutta heti sen jälkeen kyllä keventää eturengasta ihan pelkästään kiihdytyksessä eli voimaa kyllä tuntuis olevan tarjolla.
Täytyy vielä ruuvata ne killerit irti ja käydä heittämässä lenkki että pääsee näkemään kuinka suuri ero mahdollisesti syntyy kulutuksessa.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
En muista oliko jossain palstalla ollut puhetta, mutta jos joku sattuu muistamaan miten tuon service-tekstin saa poies näytöltä, niin arvostaisin. Vanhempi malli kyseessä.
Eihän se varsinaisesti mitään haittaa, mutta mielellään poiskin ottaisi. Huoltoon sitten vasta talvella/keväällä![]()
No pyörällä ei oo tänä kesänä ajettu kuin vasta muutama sata kilometriä ja sitä ennen luonnollisesti on putsari puhdistettu (Foam suodatin merkiltään Pipercross) mutta toisaalta kun aloin tuota asiaa miettimään niin olen kyllä koittanut käyttää pois tuota melko paksua Motulin ilmansuodatinöljyä mikä on ehkä enemmän suunnattu crossi/endurokäyttöön.
Vaikka nyt kuinka olenkin koittanut laittaa sitä varovaisesti niin voisikohan tuo ilmansuodatin silti mennä liian tukkoiseksi?
Täytyypä hommata vähän köykäisempää suodatinöljyä mallia spray niin pääsee tuonkin testaamaan.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juurikin näin. Foam-suodattimet ilman öljyä ja kankaisiin (esim.K&N) öljyä snadisti.
Aprilia RSV 1000 R -06
ex: Triumph Speed Triple 955 -04
ex: Triumph Speed Triple 1050 -08
ex: Triumph Daytona 955 -04
ex: Triumph TT600 -01
Mitä tohon löpön kulutukseen tulee.. Itselläni on EVO ilmansuodatinboksi modi, suora putki ja arrowin lastu. Kulutus alle 6krpm ajossa semmonen 6l/100km ja sitten radalla menee 8-9l/100km. Vakiokuntoisena pitäisi päästä 5l/100km kulutukseen leppoisammalla ajotyylillä.
Eihän sulla sattumalta oo isompia imukauloja ja ruiskun kammiota? Kuulemma ne 57mm ja isommat halkaisijaltaan olevat aiheuttavat melkoista löpön litkimistä.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Oottekste nyt oikeesti ihan tosissaan tämän kanssa?
Huvikseenko noi valmistajat ovat tehneet sitten noi suodatinöljyt(sprayt) MYÖS vaahtomuovisille suodattimille?
Ymmärrän toki että crossi ja endurokäytössä nämä öljyt ovat elinehto koneen puolesta mutta olen myös sitä mieltä että ei se voi kyllä olla haitaksi katupyörässäkään.
Noista imukauloista ja ruiskukammiosta on huono mennä sanomaan että onko vai ei, koska itse en ainakaan ole sellaisia sinne vaihtanut eikä aiempi omistajakaan sellaisesta mitään maininnut.
Ja tosiaan käytin tuota samaa suodatinöljyä viime kesänäkin ja kulutus oli silloin alhaisempi.
Nappasin tuossa pari päivää sitten db-killerit irti vaimentimista ja VOI POJAT kuinka paljon terveemmältä pyörä taas kuullostaakaan... kiertää paljon selkeemmin ja puhtaammin ylös rajoittajalle asti (saattaa kyllä olla vaan mutua) ja välillä ampuu ketunhäntää mitä teki kyllä myös viime kesänä ja 3:s maailmansota alkaa aina moottorijarrussa
En kuitenkaan ole vielä kerennyt ajamaan niin paljoa että osaisin kertoa vaikuttiko kulutukseen.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Tunturikissassa koitin kerran öljyä -> tukkoon meni ja suodatin vaihtoo. Sen jälkeen ~30 tkm ilman öljyä, ja joka kerta kun ilmanputsarikotelon avasin, niin mahdollinen paska oli suodattimen etupuolella. Suodatin oli tehnyt työnsä.
Asiaa voi miettiä siltä kannalta, että ottaa sen foam suodattimen käteen ja vertailee johonkin vapaavirtaussuodattimeen, josta menee kaikki oravaa pienemmät läpi. Tuota jälkimmäistä voinee elvyttää öljyllä, mutta foamiin laitettaessa syntyy suurempi riski, että kone lakkaapi hengittämästä.
Ja tämä on mielipide, ei fakta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselläni on MWR EVO ilmansuodatin eli se on semmonen pirun iso vaahtomuovihässäkkä http://racingairfilters.eu/?ids=kop3/sub1
Siinä on kyllä ihan selkeästi öljyä, mutta hyvin kevyesti.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Oujee!
Löi tänään takajarrun lukkoon tossa kesken lenkin. Onneksi olin jo melkein kotona. Avattuani huomasin, että oli toinen sylinteri halkaissut itseensä pikku reijän. Eli osaako kukaan sanoa saakohan tuollaisia sylintereitä ostettua mistään erikseen johonkin inhimilliseen hintaa? NPM sivuilla koko jarrusatula kaikkine härpäkkeineen sen vajaa kolmehunttia
joku korjaussarjakin varmaan tarvittaisiin, että saa sitten samalla kaikki paskat tiivisteetkin vaihettua kun pitää koko jarru repiä auki.
Af1 näyttäisi tarjoavan tällaista: http://www.af1racing.com/store/Scrip...idproduct=6166
en tosin ymmärrä, että sisältääköhän tohon hintaan kaiken tarvittavan asennusta varten?
No sinä ilmeisesti sitten käytät takajarrua
Mutta siis missä on reikä? Itse jarrusatulan rungossa vai männässä?
Sikäli kun ymmärsin oikein niin tuo AF1:sen tarjoama takajarrusylinteri on asennusta vailla oleva täydellinen paketti ja ilmeisesti 2 milliä suuremmilla männillä.
Jarrupalojen mukanatuloa ei kyllä mainita.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Näköjään vähän kiireessä tuli seliteltyä, mutta reikä siis jarrusatulan männässä.Havaitsin kun otin jarrupalat pois, niin paljastui.
Af1:ta yritin kysellä, niin sanoivat sen olevan ihan asennusta vaille valmis paketti. Ei kai se auta kun tillaamaan vaan..
Mulla kans leikkas kuukausi sitten takajarru kiinni. Kiehutti nesteitä sen verran että mosahti jarruletku irti prässiliitoksesta. Lisäksi piti vaihtaa taka-akselin laakerit ja stefatKyl brembo on laatumerkki...
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Vaikka mulla on PP Tuningin jalkatappisarja mikä siirti sen takapääjarrusylinterin siihen nilkan viereen niin vaikka olen sitä ilmaillu niin ei siitä takajarrusta ole mitään iloa, joten sitä myötä myös tuo takajarrulla jarruttaminen on jäänyt kokonaan pois niin katu kuin ratakäytöstäkin.
Jalka ei mene enää missään vaiheessa jarrupolkimelle![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Itse ainakin tässä mietin vakavissani, että jättäisin koko homman tekemättä. Jarru toimi jotenkin tolla yhelläkin männällä ja tosiaan paskahan se on vaikka se muuttuisi vähän vähemmän paskaksi..
no niin. nyt on jo ensimmäisen kysymyksen aika ja vaikka pyörä on ollut alla vasta viikon ja 800km takana. mistä sais db killerit jos vaikka ensi kesänä tahtoo affenistolle... ja jos teillä on kommenttia mitä nyt talven aikana pitäis huoltaa .. ? kyseessä siis rsv -05..n ajeltu 33tkm...
juu niin nakkilan sivuilla db = 175e![]()
Honda 1000XL -09