Onko kellään tuntumaa että mitkä kaksi piuhaa pitää yhdistää jotta tuon ajoneston saa pois pelistä?
Oma murheenkryyni rupesi tuossa loppusyksystä temppuilemaan niin ettei mopo enää sammunut kun avaimen otti pois, nyt sain aikaiseksi korkata tuon ajonestopurkin auki ja tältähän se näytti:
https://www.dropbox.com/s/uh9loudkmv...2014.37.36.jpg
Kuparit on parista tinauskohdasta vaihtaneet maisemaa eikä tuota välttämättä enää kolvaamalla saa kuntoon.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tämän kanssa kaikki on mahdollista, mutta en usko. Se välillä kikkaili niinkin päin ettei ajonesto lähtenyt pois ja välillä näytti taas että boksiin ei olisi ohjelmoitu yhtään avainta.
Vissiin melko yleinen vaiva että tuo boksi saa kosteutta sisäänsä ja hapettuu, kuten minulla on käynyt. Jotkut on saaneet kolvaamalla tuosta vielä kalua, mutta minulla on yhdestä noista nastoista hapettunut kuparit piirilevyltä ja kontaktia ei oikein enää hyväksi saa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Hmm.. eihän tuo niin pahalta näytä ollenkaan, ainakaan piirilevyn näkyvältä osalta;
vihreän suojalakan alla aivan siistiä, tervettä kuparia.
Ainakin voisi kokeilla:
- liitostäplien puhdistus/harjaus kevyesti hienolla messinkiharjalla
- yleismittarilla soitella kunkin johdon päästä vastaavaan juotostäplään, onko kontaktia
- tutkia kunnon luupilla kolmas ylhäältä oleva täplä, kuuluuko olla yhteydessä isoon kupari-
folioon vai (luultavasti ei.. välin puhdistus)
- johdintäplien varovainen tinaus; kaksipuolinen printti. Kuitenkin niin että johdinkin lämpiää..
Pienikärkinen kolvi, mieluummin säädettävä ja 0.5..0.8mm hyvää tinaa
Viides täplä ylhäältä, tinaus ei ole aivan priimalaatua - voisi olla jopa kylmäjuotos
Samoin toinen täplä alhaalta arveluttaa kun näyttäisi olevan yhteydessä isoon alueeseen mutta
on pari reikää siinä missä pitäisi olla yhtenäinen pinta. Jos kuuluu olla yhdessä, niin päälle
ohuesta 1..1.5mm tinaimusukasta lyhyt silta päälle että ainakin yhdistää
Jos sattuu sitten pelittämään, niin päälle piirilevysuojalakkaa, sitten vulkaaniteippiä ja
lopuksi hyvää mustaa teippiä, esim Nittoa joka kestää.
Jep, jotakuinkin noin teinkin. Ainoa ongelmatapaus on tuo kolmas ylhäältä. Siit kun rapsutteli hapettumat pois, niin piirilevyn kuparit lähti samalla.
Pikakokeilulla boksi kuitenkin toimi, mutta hieman epäilyttää toimivuus sitte tositoimissa lämmön ja kosteuden raiskatessa ympärillä.
Suojalakkaa täytyy käydä jostain ostamassa ja sitten pistää purkki takaisin kasaan. Varmaan jollain silikoonilla liimattava (tai käykö esmes sika?) kuoret sitten kasaan?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tuskin mitään haittaa kun nuo kolme ylintä täppää eivät ole yhteydessä näkyvissä olevaan
printtiin. Pääasia on että on kunnolla/tukevasti kiinni ettei pääse heilumaan.
Sen sijaan piirilevyn toinen puoli - taitaa olla tuo musta valuhartsia tai vastaavaa.
Että onko päässyt kosteutta tai hapettumaa sillekin puolelle?
Samaan törmäsin kun uteliaisuuttani Saksan Aprilia -forumilla selailin; eivät laittaneet
forumille vaikka ilmeisesti tietoa olisi ollut.
Jos jollain on Gen2:sen vakiopleksia jääny nurkkiin, niin ostaisin semmoisen.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ohi kyssärin, mutta onko linkin kapistukset budjetissa?
Windshield-Shop
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eihän nuo kalliita ole, harmi ettei noista "original shape" -plekseistä ole kuvaa. En jostain syystä tykkää tuosta omasta Puigin tuplakuplasta, sais olla matalampi.
Edit: huomaa että on kevät kun kaikki tämmöinen "turha" mopokrääsä alkaa taas kiinnostamaan. Ketjurasvariakin tässä samalla katellu ja pohtinu katteiden mattamustaamista yms yms![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kelläkään tarvetta alkuperäiselle, erittäin hyväkuntoiselle äänenvaimentimelle? Aprilia RSV Mille 1000 R vm. 2002 kotoisin. Löytyi tallinperukoilta, pyörä myyty pois muutama vuosi sitten. Tällä ratapäiville desibelit kuntoon.
Kuvat ja myynti-ilmoitus
100 euroa pyyntihinta, saa tarjotakin.![]()
Valistakaapa RSV1000R ja Factory -mallien eroista vm. 2006-2008 ikäisissä pyörissä.....
Eli eroja on väreissä ja vanteissa ja osien painoissa. Factoryssa on Öhlinsin takaiskari ja lisäksi ohjausiskari, jota karvalakkimallissa ei ole?
Mutta onko niissä muuten eroja? Esim ajoasentoon liittyvien säätöjen osalta (Factoryssa ainakin lienee jalkatappien ja poljinten säätöjä - onko myös perusversiossa)?
Eli mitä Factoryssa on oikeasti yllämainittujen asioiden lisäksi eroa?
2006:sta en ole ihan varma, 2007 R:ssä oli jo Öhlinsin keula (itellä oli -07R).
Eroja R:n ja Factoryn välillä on:
Öhlinsin takaiskari (R:ssä Sachs)
Takovanteet (R:ssä valuvanteet)
Hiilikuitua lokasuojat ja katteen mustat välipanelit (R:ssä muovia)
Öhlinsin ohjausiskari (R:ssä ei ohjausiskaria muistaakseni)
Muuta ei nyt tule mieleen, jos eri väristä runkoa ei lasketa.
Kiitos noista...
Miten nuo säädöt kahvoissa, polkimissa ja jalkatapeissa ? Onko ne vain F:ssa vai myös perusmallissa?
Kahvoissa on ne säädöt, samoin epäkeskosäädöt vaihde- ja jarrupedalissa.
Jalkatapeissa ei muistaakseni säätöjä ole.
Offtopiccina, vaihdoin silloin omaani Gillesin tappisarjan jossa takajarrun sylinteri tulee pystyyn jalkatapin kinnikeeseen. Muuttaa takajarrun toimintaa ja tuntoa noin 1000%![]()
Kertokaas muut Gen 2:sen omistavat että onko teillä minkälaista vibraatiota / jyrinää kierrosalueilla 3500-4500 ja 5000-5500 rpm? En tiiä oonko tulossa vainoharhaiseksi viime kesän konerikon myötä, mutta tuntuu että tuo täristää noilla kiekoilla joka päivä enemmän ja enemmän.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ainakin Ducatin twineissä hakkaa ketjut noilla 3500-4500 kierroksilla. Ketjun kuluessa pahenee tietty. Kantsii ainakin tarkistaa.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ketjuilla on nyt ajettu ~4000km, kireyden oon säätäny valmistajan suosittamaan 25mm pystyliikkeeseen pariin otteeseen noiden kilsojen aikana.
Noh.. täytyy toivoa että siellä ei ole missään mitään välystä josta tuo tärinä johtuu. Ja onhan mulla tuossa vielä olemassa tuo ehjä alakerta jos niikseen tulee![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei luulis ketjuista johtuvan sitten. Oot varmaankin katsonut, että se 25 mm löysää on myös siinä ketjun kireimmässä kohdassa, kun kireys vaihtelee kierroksen aikana hiukan.
Toivottavasti motti pysyy kasassa.
Kylmällä säällä tärinä jostain syystä tuntuu aina vähä voimakkaammalta kuin lämpimällä -näin ainaki itestä tuntuu. Ehkä pienet vaihtelut vois johtus siitäkin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ja nyt keväällä on vielä aika kylmä sää varsinkin aamuisin. Ainakin Ducati tuntu käyvän lähes pehmeästi 25 asteen kesälämmössä ja nollakelillä tärisi ja kävi karkeasti. Ainakin tuntui siltä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Vaikka ketju onkin uudehko (ja oletetaan että rattaat vaihdettu samaan pakettiin),
siinä voi.... ja yllättävän usein niitä muuten näkeekin.... olla jäykkä lenkki.
Turhan usein niittauskohta menee liian tiukaksi ja siitä seuraa sitten yllättävän usein eri tavoin
"ketjumurhe".
Tiukaksi niitatun nivelen kun vetää kerrankin kunnolla kuumaksi... kovan ajon/vajaan rasvan jne.
yhdistelmillä, se kierre lähtee siitä ja saman tien. Oli O/X/Z tai mitä rengasta tahansa ketjussa,
niin adjöö siitä nivelestä...... ja siitä eteenpäin vettä, pölyä -> ruostetta = susi alta aikayksikön.
Ei tartte ketjun "takertaa" paljoakaan.... ja usein jollain tapaa viallinen takertaa "kylmänä" enemmän,
niin se kertaa heti persdynoon kaikki koneessa/muussa voimansiirrossa olevat jutut.
(ei välttämättä varsinaiset viat, voi olla vaan että käynti/veto ei jossain kohtaa ole ihan tikissä).
Jollain alueella iso V tosiaan kertaa tuon yhtälön verrattuna siististi sirittävään rivikoneeseen.
Ihan vaan sitä, että tuo ketju/ratas asia tulee helposti aliarvotettua monessa eri "häröjutussa"
ja focus siirtyy "väärään paikkaan"..... ja sen myötä pelko perseeseen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mitkä öljyt sulla on koneessa?
On toi Rotax tarkka siitä että on oikeat öljyt (viskositeetti)
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Alkukaudesta oli MJL-huollossa koneen vaihdon yhteydessä sisään laitetut puolisynteettiset 15w50 ölpät (ei hajua merkistä). Nyt vaihdoin Motulin 5100:set 15w50:set, ei vaikutusta tärinöihin.
Pitää käydä lenkki lenkiltä nuo ketjut vielä läpi varmuuden vuoksi. Mähän menin suihkimaan niihin vahingossa pienen kerroksen Castrolin ketjuvahaa alkukaudesta (luulin sitä rasvaksi, syynäsin vielä tarkkaan purkin läpi ennen ostoa ettei vaan vahingossakaan ole mitään vahapaskaa), ja tuo vaha on kyllä ihan saatanan hankala saada hinkattua pois niin ettei irroita ketjuja ja lutraa diisselissä tai jossain.
Kyllä se eniveis normaalia enempi tärisyttää, on nykyään aina ajolenkin päätteeksi kädet puutuneet siitä vapinasta, ennen ei ollut.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kaikki pulti ja mutterit kireällä? Esmes moottorin kiinnitys.
Listailen näitä heittoja sitä mukaa, kun tulee mieleen jotain järkevähköä :-).
Onko uudet tulpat? Jos vaikka joka viides kipinä jää lyömättä toisesta pytystä niin täristää kummasti.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)