Tää on paha tauti kun piti varta vasten hommata kärsineempi mopo että voi vapautuneesti sairastaa. Siitä sitten aasinsilta, mitäs materiaalia se öljynjäähdytin on? Huomenna mahdollisesti kotiutuvassa yksilössä kuulemma tihkuu vähän alareunasta.
Kuulemma suoran pellin kohdalta, joten kaivetaan tigistin kaapista. Mutta että lataudunko henkisesti ohkasen alumiinin kanssa nysväämiseen vai onko rautaa?
Alumiinia se 95% varmuudella on.
Ostitko sattumoisin sellaisen fighteroidun 01 rsv?Siis tämän:
http://www.nettimoto.com/aprilia/rsv/1851619
Tiedän tyypin ja olen ko pyörällä ajanutkin.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
En ole vielä ostanut, lähden parin tunnin päästä katsomaan, mutta sama pyörä. Kovasti kiinnostaa taustatieto vehkeestä. Laita yv:nä jos ei ilkeä julkisesti.
Siitä on vuos aikaa kun viimeksi juttelin omistajan kanssa/käytiin ajelulla.
Pyörä on muistaakseni italiasta tuotu.Ei mitään tietoa historiasta siellä,mutta luultavasti lipattu ja sitten modattu tuonoksi.On ainakin nykyisen omistajan käytössä lipattu parikin kertaa,muutama niistä radalla.Ikinä ei tosin mitään suurempaa särkynyt.
Teknisesti ihan toimiva vehje jonka kanssa ei mun tietojen mukaan ollut ikinä mitään ongelmia,käytiin aika useesti ajamassa.Katteet on jollain paukkumaaleilla vedetty,takavanteessa oli muistaakseni joku lommo.Vähän huokuu semmoinen rottapyörä/amisrävellys pyörästä.Se koson mittari näytti ihan mitä mieleen sattui.
Vanha factory pyörä joten oz vanteet yms löytyy,hiilikuituosat on kyllä poistuneet nuppien myötä.
https://www.youtube.com/watch?v=J-7XB9sDf28
Tossa on gopro pätkää pyörästä.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Kiitoksia tuohan kuulostaa lupaavalta. Nuhju on lähinnä plussaa, tuo nykynen on nätti kuin karkki ja kaikki pikku naarmut harmittaa.
Sähkövioista minä jostain syystä pidän. osat on oleensä kevyitä ja suhtkoht puhtaita. Eiköhän ne saa huomisiltana kuntoon.
Pitää koittaa josko huomena ehtisi kolvaamaan sen kennon.
Njuu. Jäi kaupat tekemättä. Sen verran muodostui mielipidettä noin yleisellä tasolla, että jos joku kokee tarvetta Milleistää Tuononsa, olen kiinnostunut vaihtamaan palikoita päittäin. Punainen 01 Mille kyseessä, minulle ei ole värillä väliä.
Osat voin vaihtaa itse, tilat löytyy ja hommakin on hanskassa. Jos halukas löytyy, saa toki osallistua/olla paikalla vaihtohommissa.
Edit: Tuonopalikat hallussa.
Viimeksi muokannut: skuikka; 06.06.2015 klo 19:46.
Helou!
Tuleeko mieleen arvauksia mistä voisi johtua seuraava vika 2007 mallisessa rsvssä.
Eli lähin rampista kääntämää tuppia nurin kunnes mittarissa vilahti EFI valo ja pyörä kykkäs siihen. Virrat tulee normisti kyllä ja pyörittää starttia mutta käyntii asti ei jaksa lähteä. Onko muille sattunu samaa?
Kytke pumppu irti ja koita vieläkö polttaa. Joku kolmaskin vimpain sen sulakkeen takana oli, mutta en muista mikä.
Jos pumppu on menny, niin ei tarvii ostaa alkuperäistä 700e arvoista asetelmaa. Fuelperformance.co.uk myy tarvikepumppua joka ainakin itselläni toimi mainiosti. Tais maksaa rahteineen satasen luokkaa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Minulta löytyy reilusti alle 10k ajettu bensapumppuasetelma, jossa täysin uusi suodatin + letkut -04 GenII mallista. kts. myynti-ilmoitukset tältä foorumilta-Jari Aaltonen
YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
Moi,
Hommasin tänä keväänä -05 RSV:n ja muuten olen ollut erittäin tyytyväinen ensimmäiseen V2:eeni mutta pari asiaa olen huomannut pyörässä mitkä pitää ottaa työn alle.
Kriittisin niistä on tällä hetkellä jarrut, etujarrut hyytyy aika tehokkaasti muutaman ratakierroksen jälkeen. Pyörässä on siis vakiona radiaali-Brembot ja teräspunosletkut joten tuo hyytyminen tuntui aika omituiselta. Vaihdoin Motulin RBF 600:t nesteet mutta niiden vaihdon jälkeen en ole vielä radalle päässyt joten en osaa vielä sanoa auttoiko tuo jarrujen hiipumiseen. Toivotaan niin.
Nyt kuitenkin ilmaantui paljon kriittisempi ongelma. Hommasin muutama päivä sitten vähän käytetyt Brakingin piparilevyt eteen ja niiden vaihdon jälkeen pyörä rupesi tärisemään jarruttaessa, tai oikeastaan kuvaavin termi on "hyrisemään". Tärinä/hyrinä on nopeataajuista mutta ei kovin voimakasta.
Tähän mennessä olen tsekannut:
- levyt on bräkleenillä puhdistettu ja päällisin puolin ja sormilla tunnustellessa ei tunnu epätasaisuuksia.
- niitit pääsee vapaasti pyörimään helposti sormilla pyörittäen.
- kaikki pultit on tiukasti kiinni.
- ohjausakselin laakerissa ei ole väljää eikä se jyrrännyt vanhoilla levyilläkään.
Omasta mielestä mahdollisia syitä:
- vanhat jarrupalat, eivät olleet ihan loppu mutta eivät uudetkaan.
- jarrulevy on todella kelluva, sivusuunnan lisäksi se liikkuu noin. 1-2mm pyörimissuuntaan. Onko normaalia että levy pääsee liikkumaan noin paljon myös jarrutussuuntaan?
- levyjen suoruuttaa en ole vielä heittokellolla mitannut.
...
Tuosta hyytymisestä:
1. Vanhat ja kuluneet palat.
2. Ilmaa systeemissä. Tuo brembon kahva pitää saada tosi napakaksi. Sitten siellä ei ole ilmaa. Jos se pyörä vaikka seisoo päivän, niin käy pullauttamassa pääsylkästä kupla tai pari pihalle.
3. (voihan satuloita ja mäntiä hieman yrittää puhdistella, vaikkei ihan osiksi ilkiä keskellä ajokautta laittaa.)
Jos hyrinä poistuu vanhoilla levyillä, niin sitten se oli nuo levyt.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Palat pitää vaihtaa joka tapauksessa, ajattelin laittaa EBC:n Extreme Pro:t. Pitää kokeilla samalla auttaako ne hyrinään ja tarkastaa/puhdistaa levyt vielä kerran.
...
Oliko vanhat brembon levyt loppu vai miksi vaihdoit? Mä kokeilin neljää eri halpislevyä ja kaikki oli sen verran kieroja että täristi. Putsasin niitit bremboista ja laitatin ne takas lopulta.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei ne ihan loppu olleet, n. 4.9mm molemmissa paksuus mutta tuli vastaan Brakingin melko uudet piparilevyt niin ajattelin vaihtaa.
Eilen uusia levyjä asentaessa huomasin että ne liikkuvat todella helposti pyörimissuunnassa n. 1-2mm. Vanhat Brembot liikkuu max. 1mm ja saa käyttää hieman voimaa että levy liikahtaa. Piparilevyt liikkuu todella kevyesti. Tuntuu jotenkin järjenvastaiselta että levy saa liikkua pyörimissuunnassa...![]()
...
Tuolta https://www.youtube.com/watch?v=jJPCy2AsULo näkyy puolikelluvan ja kelluvan jarrulevyn ero.
Tuolla http://stores.ebay.com/Felco-Product...=p4634.c0.m322 on erittäin edullisesti pumppuja myynnissä. Tosin myyjä ei ole infonnut myyvätkö myös ulkomaille.
EDIT: "We also ship to Worldwide"
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 19.06.2015 klo 09:20.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Avaimen koodaus immobilisaattoriin vaatii Aprilia RSV1000R -pyörän (Gen2) kohdalla ns master key 'n.
Kyselin koodausmahdollisuutta useista merkkihuolloista aina maahantuojan huoltoa myöten mutta kukaan luurin päässä olleista ei ollut edes kuullut tällaisesta avaimesta.
Niinpä hankin itse tuon master avaimen, ja voin pientä korvausta vastaan lainata sitä niille, joilla on tarve koodata vara-avain pyöräänsä. Immobilisaattoriin voi koodata max 4 avainta.
Avain toimii vain ja ainoastaan 2004-2009 RSV1000R -pyöriin. Avaimen mukana tulee toki myös koodausohjeet.
Yhteydenotot: noll-neljä-noll-535-kuus-184
Mulla on kanssa toi jarrujen hyytymisongelmakestää sen 3-4 kierrosta omaa kovaa ja sitten alkaa painumaan pohjaan. Välillä jopa niin, että joutuu pumppaamaan kunnolla ennenkuin edes tapahtuu mitään
kokeilin jo eri pääsylkällä josko vuotaisi ilmaa sisään mut sama homma. Nyt uudet palat kiinni niin katsotaan ensi kerralla kuin käy. Mukava tunne vaikka alastaron pääsuoran jarrussa kun ei olekkaan jarruja vaikka siitä pitkäksi helposti voi oikaistakkin
![]()
Ei liity aiheeseen yhtään mutta motoparkissa ajelin sunnuntaina sun perässä, niin koita siirtää perse ja jalat kurvi asentoon jo valmiiksi niin ei hartialukko yllätä niin helposti. Sä kun tuppaat ajeleen aika kammojarruilla koko ajan. Muista että kannattaa aloittaa kääntyyn kurviin ja nostaa sit vasta pystyyn jos ei ihan oikeasti baana riitä. Useimmiten se taipuu. Hartialukko vaan estää taittamisen.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Huomenna näkee Alastarolla korjaantuiko mun jarrujen hyytymisongelmat sillä että vaihdoin uudet EBC Extreme palat eteen, kierrätin Motulin RBF600:sta järjestelmän läpi ja ilmasin jarrut noin 1 436 300 kertaa. Viime keskiviikkona ei Ahvenistolla tarvinnut niin kovaa jarrutella että osaisi sanoa hyytymisestä mitään.
Takajarru on vielä aivan onneton. Irroitin jarrusatulan ja vedin sen nippusiteellä änkkäriin kiinni mutta silti en saanut kaikkea ilmaa pois.
...