Nyt on kykä ehjätty. Luultavasti edellisessä kasauksessa ebaysta ostetun kytkinpaketin sisäkori ei ollut ihan balanssissa -> vapaalla kytkinlevyt kiinni kovaa tärinää.
Nyt laitoin kaikki vanhat osat paitsi rikkoutuneet vanhasta setistä ja lisäksi vaihdoin yksinkertaiset tärinänvaimenninjouset "uudessa" kytkinpakassa tulleisiin. Omissa oli selvää klappia ja kuoleentumista. Tod. näk. syy pulttien katkeamiseen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Osaisiko joku selittää miten tyhjäkäynti saadaan aikaan ja säädettyä. Kaasaripyöristä tunnen mekanismit mutta ruiskupyörästä en ole jyvällä. Siis miten ja mitä reittiä tyhjäkäynnillä ilma johdetaan imusarjaan ja ilmamäärää säädetään?
Minkä vuotinen Mille kyseessä?
Ainakin Gen2:sessa on ilmanputsarin pohjassa tyhjäkäyntimoottori joka säätää tyhjäkäynnin ecu:n komentojen mukaan. Ei voi itse säätää sen kummemmin. Jos tyhjäkäyntimoottori jumittelee tai jossain on alipainevuoto tai läppärunkojen synkka on pahasti metsässä, niin silloin voi olla huono tyhjäkäynti.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tällä alkuun (Gen1 Mille).
Oikealla on tietty se tyhjäkäyntiruuvi, mutta pyttyjä erikseen voi säätää ruiskurungon vasemmalta puolelta kuvan ruuveista. Mikä lastu sinulla on, ja missä asennossa ECU:n trimmipotikat? (kaikilla lastuilla ne ei toimi tai toimivat vain tiettyyn kierrosrajaan saakka)
Alla ohjeita ja lisää löytyy AF1-foorumin hyvin toimivalla haulla.
1) clean the TB's butterflyes
2) check and/or replace plugs and airfilter
3) flully un-screw the idle knob
4) connect the DIAG wires (under the right underseat panel)
5) key-on: check the TPS Zero position. Adjust if necessary. Slap close the throttle a few times to settle the butterfly fully closed. Disconnect the DIAG wire when done
6) set the bypass brass screws (TB's left side): rear one to one turn out from closed, front screw 1.5 turns out fronm fully closed. (2 & 2.5 kierrosta vakio 51 mm ruiskurungoilla, vähemmät rundit 54 & 57 mm rungoille)
7) set the ECU trimpots both to 12 o'clock (the onenear the ECU connectors is for the rear cylinder)
8) start the bike and let it warmup.
9) once warm, the bike should have a nice and regular low idle with no idle knob... so you can start messing with buypass screws and trimpots.
when the coolant temperature rises above 93°C, the ECU enrich the mixture to cooldown... any adjustments ahave to be done below 90°C
11) when you like your low idle results, adjust the idle knobb to your favorite rpm and go for a test ride
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiitokset vastauksista. Ei minulla mitään ongelmaa ole päällä - haluan vain ymmärtää, miten pyörä toimii. Kaasarikone on monilta osin ruiskupyörää "palkitsevampi"...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
tollasen oli joku raahannut hallille eilen...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
^ Jösses, tossa on änkkärillä jo kokoa!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toi Bazooka taitaa olla ainut putki millä on asiaa Ahvenistolle. Painaa kuin pienen miehen synti, mutta äänet on sen verran sivistyneemmät kuin omassa Akrassa, joten tuo on itsellänikin kiinni. Sen verran törkeän kokoinen että se on jo magee...![]()
<br />
No ei ollu silläkään, joutu sitäkin vähän "tuunaa"...
aprilia racing.jpg
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Parantelin vm -07 RSV:n kabiinia säädettävillä jalkatapeilla http://www.ebay.com/itm/300741425098...%3AMEBIDX%3AIT (huom CBR1100 XX:n tapit käy) sekä peilien jatkopaloilla https://www.louis.eu/artikel/sw-motech-mirror/10029060 (louis.de oli 10 € postikuluineen halvin minkä löysin, jatkojen hinta on 49,95€, kun valitsee valikosta RSV:n).
Tapit toivat kaivattua helpotusta 191 cm kuskin polvikulmaan. Jarrupolkimen epäkeskosäädöllä jarrun sai tyydyttävään asentoon. Vaihdepolkimen säätö ei oikein riittänyt, joten siirsin poljinta kahden hampaan verran alaspäin.
Jos peilinäkymä oli kouluarvosanana 5-, niin nyt antaisin arvioksi 7 1/2 - eli ei siitä hyvää noinkaan saa. Alkuperäiset johdot riittävät, joten piuhoja ei tarvitse jatkaa.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 02.10.2014 klo 18:58.