Vanhakoppasessa mulla Bagster tankin nahka ja siihen bagsterin laukku.
https://www.google.fi/search?q=bagst...w=1680&bih=902
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Dodih. Pumppu vaihdettu. Aina yhtä perseestä tuo tankin tyhjääminen, mutta itse pumpun vaihto on onneksi helppo nakkia.
Vanha pumppu oli tämän näköinen:
Eli vettähän siellä on ollut ja pumpulla tullut tunnit täyteen lopulta.
Uudessa pumpussa oli mukana alkuperäistä huomattavasti isompi tuo imusihti, joutui käyttämään vähän väkivaltaa että tuon sai mahtumaan sinne muovisen "sokkelin" sisään:
Viime syksynä vaihtamani letkut ja klemmarit vaikuttivat ihan täysin priimoilta edelleen, mutta vaihdoin ne kuitenkin uusiin, kiristimet kävin Biltemasta, tuntuivat kiristyvän ihan ok:
Tarvikepumpussa ei luonnollisesti ollut suoraan liitintä johon Aprilian alkuperäisen pumpun liitin olisi käynyt, mutta tarvikkeen mukana tulleet kulma-abikot toimivat tässä ihan hyvin:
![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tervehdys. Olen uusi täällä puolen joten pahoittelen jos joudutte vääntämään rautalangsta asioita minulle mutta omistan tuollaisen rsv 1000r factory -06 ja siihen tuli jokin ongelma huollossa. Eli pyörällä ajettu 20tkm ja käytin venttiilien tarkastuksessa. Noh tämän jälkeen pyörä ei meinaa pyöriä kunnolla tyhjäkäynillä ja kieroksia ei ota juurikaan yli 5t ja pyörä pätkii paljon ajossa. Myös tuo yleisvaroitusmerkkivalo alkoi palamaan. Hieman ihmettelen merkkiliikkeen toimintaa että antaavat pyörän pois tuossa tilassa liikkeestä mutta sinnehän se samantie vietiin takaisin tutkittavaksi ja saa nähdä mitä vikaa löytyy. Tuli liikkeeltä hieman sellaista sanomista kun eivät kokeileet miten se pyörii ennen huoltoa että oltas tuotu pyörä tuossa kunnossa sinne vaikka ei tuottuEli löytyykö tuollaista vikaa keneltäkään?
Axone (testeri) tietysti osaa kertoa mistä se kolmio siellä taulussa johtuu, voi liittyä tai olla liittymättä huonoon käyntiin. Pitikö niitä venttiilejä säätää vai olivatko arvoissaan? Meinaan että jos ovat kädettäneet välykset pois, niin heikostihan se käy
Mutta tommosia niinku "normipaikkoja" jotka voisi aiheuttaa huonoa käyntiä ja vikavalon voisi olla ilmanpaineen anturi (penkin alla, saanut vettä), kampiakselin asentotunnistin, tai sitten tyyliin joku alipaineletku vaan jäänyt irti huollon jälkeen. Nuo alipaineletkut ei tosin taida kaikissa yhteyksissä sytyttää kolmiota.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vahva veikkaus, että on jäänyt ilmanputsarin pohjasta oikealta puolelta yksi töpseli laittamatta takaisin paikoilleen.
Täysin vastaavat oireet kuin minulla pari vuotta sitten. Ei meinannut jaksaa käydä tyhjäkäyntiä eikä kiertänyt kuin juurikin tuon n.5000rpm.
Pääsee muistaakseni käsiksi kun ottaa satulan irti, nostaa tankin huoltoasentoon ja raottaa sitä oikeanpuoleista mustaa muovista katesuikaletta tai ottaa sen kokonaan irti, tai jos pistoke on jäänyt jonnekin kaniin niin joutuu irroittamaan uudestaan ilmanputsarikotelon siitä ruiskurunkojen päältä.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Eli sieltä oli unohtunut liitin jostakin anturista irti ja nyt muka huomasivat hiekkapölyä ilmanputsarikotelossa? Kumma ettei aiemmin sattunut silmään, se kotelo pitää kuitenkin purkaa siitä tieltä pois että pääsee välyksiä kattomaan. Ja ainut väärä paikka minne hiekkaa pääsee on läppärungot ja sitä kautta koneeseen sisälle, miten ne tuon totesi?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
No sitten
Toki on ihan mahdollista että kyseessä oli sattumaa ja vian aiheutti joku hapettunut liitin. Veijo Italiaano ei ole näihin pyöriin niitä kaikkein vedenpitävimpiä liittimiä laittanut ja osa on sijoitettukin niin että sade- ja pesuvesi pääsee aika tehokkaasti löytämään tiensä niihin. Kerran vuoteen jos aina talviseisokin aikaan riipaisee katteet veke ja käsittelee kontaktispraylla jokaisen liittimen, niin pysyy murheet hyvin poissa.
Mulla ainakin oli moni liitin heikossa hapessa jo kevään ajelun jälkeen (talvella olin putsaillut).
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei kellään foorumilaisella olis käytettyjä kytkimen teräslevyjä kytkinpakan vaihdon jälkeen?
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Löytyiskös täältä joku joka haluaisi lähteä mukaan kimppatilaukseen 1127cc kitin hankkimiseen?
Tältä pajalta oltaisiin tilaamassa:
http://spoonvalleyracing.se/engine-parts.html
Nyt mukana on kaksi ostajaa, jos mukaan löytyy vielä kolmas, niin hinta putoaa sen 20% tuosta 19000SEK:stä (noin 2000€ normaali listahinta siis ja jos löytyisi vielä yksi mukaan lähtijä, niin setille jäisi hintaa reilut 1600€).
Ajankohdallisesti olis tarkoitus pistää tilaus sisään alkusyksystä. 50% pitää maksaa Spoonvalleylle ennakkoon ja sinne pitää lähettää ensin omat sylinterit jotka tulevat sieltä sitten porattuna takaisin isompien mäntien jne. kera.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Hehe, pitkälle taas pääsin ennen kuin taas hajosi jotain sähköihin liittyvää Millestä :P
Tällä kertaa taitaa olla vuorossa jännitteensäädin. Aamulla kun olin duuniin lähdössä, näytti pyörä normaalit latauslukemat taulussa (~13,5V mittaristossa), mutta siinä kun lämpimäksi käydä hölskytteli, niin lopetti lataamisen ja tyhjäkäynnillä näytti enää ~11V ja kierroksilla ~12,5V. Yleismittarilla akun navoista näyttäisi tyhjäkäynnillä juuri ja juuri lataavan (~12,6V) ja kierroksilla lataa jollain lailla (~13,8V). Välillä lataus katoaa ja sitten taas tulee takas.
Mittari näytti staattorin olevan ok, tulee se 70-80VAC jokaisen staattorin piuhan väliltä. Joten eipä tuo vissiin muita vaihtoehtoja jätä kuin jännitteensäätimen?
SH775 löytyy UK:sta suht edullisesti, mutta mistään lähialueelta ei löydy perkele käypäisiä irtoliittimiä tuohon. Ameriikasta löytyisi, mutta sieltä kestää rahdin tuleminen niin tautisen kauan että olisi kiva jos lähempää löytyisi.
Ideoita?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kiitos PATA
Staattorihan tuosta nyt kuitenkin (ainakin) on sipanntu taas. VAC arvot on ihan kohdallaan, mutta jokainen vaihe on oikosessa runkoa vasten. Perkeles. Takuuhan tuolla staattorilla tietenkin vielä on, mutta aikaa se ottaa lähetellä se Italiaan ja sitten odotella uutta takas.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Taas lataa mopo. Kiitos vielä PATA:lle jeesistä, mopo seisois vielä useamman viikon ilman kaverin apua![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
V*ttu p*kle t*ana. Joku mystinen kengurutauti mopolle kuitenkin jäi. Uudella staattorilla ja jännitteensäätimellä lataa nyt paremmin kuin koskaan, mutta tasakaasulla ajaminen on ihan painajainen. Mopo booailee ja niiailee vähän väliä. Tuntuu myös että osa hevosista on nyt karannut paremmille laitumille. Ei hyökkää kuten pitäisi kun tupin vetäisee nurin.
Tyhjäkäyntiä käy siististi kuten myös muillakin kierrosalueilla, mutta välillä vaan hyytyy / tehot häviää aaltoillen.
En keksi kyllä miten tuo voisi liittyä staattorin palamiseen. Liekkö vaan taas mun tuuria ja jotain muuta paskoontu samaan aikaisesti staattorin kanssa...
Ajattelin nyt ekaksi vaihtaa TPS:n kun semmonen löytyy tuosta varalta ja katella kaikki maadoitukset jotta josko oon onnistunut jotain riuhtomaan irti staattorin ja jännitteensäätimen kanssa kikkaillessani.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
^ pitäskö tolle hommata joku mitali?
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
29v
sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
yamaha r1
Kysymys, voisko tulpat kuolla jos on ajettu hetki alhaisen akkujännitteen varassa? Koitin siis toissapäivänä ajaa mopon töistä kotiin täyteen ladatulla akulla ilman staattoria, mutta piti jättää leikki kesken puolivälissä kun mopo rupesi ilmeisesti virran vähyyden (?) vuoksi pätkimään urakalla.
Mietin vaan jotta jos ei saanut silloin kunnolla kipinää, mutta kuitenkin gasoa ja tulppa tai kaks olis ottanut siitä kyttyrää.
En tiiä. TPS tuntui antavan ainakin Commanderin softalle saakka järkeviä lukemia kun tuossa muutaman minuutin pihassa käyttelin ja vääntelin tuppia, joten tuskin vika on siinä.
Täytyy koittaa vielä laskea tankki tyhjäksi bensasta, sillä olin meinaan juuri tankannut tankin täyteen kun lähdin suorittamaan koeajoa. Jotta josko ABC:n 98 olikin epäkuranttia kamaa (vettä seassa tms).
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ai että, otan osaa! Aina kun tää ketju on tossa etusivulla, avaan tän jännittäen että onko taas mennyt jotain paskaks. Eikä siis mitenkään vahingonilolla, vaan myötätunnolla! Sulla täytyy olla rautaset hermot. Tsemppiä!
Rohkeus on sitä, että halu elää on niin kova, ettei pelkää kuolemaa. Kukin ajakoon tyylillänsä, mutta tee se niin, että tunnet eläväsi.
Edistyy, edistyy. Vian paikallistaminen siis.
Mopo käyntiin hölskyttelemään ja yleismittari käteen. Akulle tulee jatkuvasti todella tasainen 14.10V jännite laturilta, pysyy stabiilisti tuossa lukemassa ilman heiluntaa.
Noh, mittaristossa kuitenkin volttinäyttö heittelee välillä 13,0 - 13,5V. Ajattelin ensin että menee tuon mittariston paskuuden piikkiin, mutta samanlaista heiluntaa saan yleismittariinkin kun mittaan mittaristolle tulevasta plussasta runkoa vasten.
Eli jossain homma kusee. On huono sähköliitos jossain tai jotain. En tiedä tosin aiheuttaako tuokaan sitä aaloitlua vetoon, mutta selvittäähän tuokin pitää.
Poistunkin tästä googlettamaan sähkökaaviota...
Riku #666
www.trackpunkracing.com
<br />
Ilmeisesti 90% kaikkien RSV:iden vioista on tuossa yhdessä ja samassa yksilössä, paha sulle, hyvä muille.
Tuo helvetillinen vianetsintä olisi jo saanut itseni hommaamaan kokonaan uuden johtosarjan ja vetämään pyörän sähköt uusiksi. Samalla tulisi käytyä kaikki paikat läpi ja liitokset putsattua ja suojattua. Jos sähköt ovat jostain syystä kärähtäneet johtonippujen sisältä, mitä tahansa voi odottaa. Myös vajaat tai puutteelliset maadoitukset tulisivat samalla tarkastettua ja huollettua. Kaapelit voivat olla myös hapettuneita, katkenneita tai hiertyneitä johtosarjojen sisällä liitosten läheisyydessä, haaroitus-ja taitekohdissa.
Varsinainen Musta Pekka ja vikamagneetti on kyseessä kuitenkin.
En usko, että kukaan tuntemani ihminen olisi katsellut tuota noin pitkään...
Tsemppiä kuitenkin
Merkin maine ottaa kyllä ihan turhaan koppia yhden yksilön vuoksi, mutta pahimmillaan tilanne voi olla näköjään olla tuollainen.
A.D