Etujarrun kanssa mulla oli myös ongelmia. Toissa talvena vaihtui satuloista tiivisteet ja pääsylkän sisukset (ei OEM pääsylkkä), mutta oireet vain pahenivat viime kesänä. Viime talvena sitten vaihtui kaikki banjotiivisteet, ilmausnipat ja paineanturi. Noista ainoastaan OEM ilmausnipat maksoi oikeasti jotain rahaa. Jälkeenpäin ajateltuna taisi olla tuo paineanturi, kun ilmaa laski systeemiin. Stormilta löytyy.
Takajarru on pysynyt suht hyvänä ilmauksen ja palojen vaihdon jälkeen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Se, joka antaa signaalin jarruvaloille. Eikös toi nyt paineeseen reagoi?
Tällainen
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niks ja naksNiin olikos teillä jotain vinkkejä noihin jarruongelmiin?
se jarruttaessa näpytys ois nyt melkeinpä tärkeempi juttu saada selville! Että johtuuko se kieroista jarrulevyistä vai voiko satuloissa olla jotain vialla? Ihan sama sitä jarrua on ilmata vaikka kerran viikossa kun aikaa siihen menee vain viitisen minuuttia...
Mulla on btw tossa pyörässä akrapovicin tupla putket ja kova on pauke, "for racing use only"Kiinnostuuko poliisit noista heleposti? Tai onko teidän pyöriä syynätty tarkemmin? Ketuttaa jos kilvet lähtee kun vakioputkia ei ole..
Aaaivan. Väärinkäsitys oiottu. Mulla tuo kytkin johtuu erilaisesta pääsylkästä.
Siihen etujarruun. Yli kymmenen vuotta vanhalla pyörällä epäilylistalla:
Satuloiden tiivisteet
Pääsylkän sisuskalut (se mäntä tuppaa kulumaan)
Banjojen liittimet
Ilmausnipat (riippuen kuinka usein avattu)
Letkut ovat mallia teräspunos, niin ovat luultavasti hyvät.
Eipä juuri muuta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Takajarrun ilmaaminen on sitten V-mäinen operaatio
http://apriliarsv.com/guides/14622-b...ear-brake.html
Itse laitoin gen1 seen sen lämpösuojan työsylinterin "ympärille" ja Motulin RBF660 nesteet niin on aika hyvin toimineet.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Takajarrun ilmasin omastani naapurin avustuksella varsin onnistuneesti.
Jarrusatula irti, ripustetaan rautalangalla pakoputkeen siten, että ilmausnippa on ylimpänä.
(ilmausnippaa kannataa kokeilla avata jo satulan ollessa vielä paikoillaan, ettei tarvitse irrallaan vääntää hampaat irvessä.)
Iso apteekin ruisku (100ml) ja parinkymmenen sentin kumiletku (noin 5mm rei'ällä, letkun pitää olla tiukka).
Takajarrusäiliön korkki auki ja jarrunestepullo valmiiksi.
Kumiletkun toinen pää ruiskuun ja toinen ilmausnippaan.
Imetään ruiskulla tasaisesti ja raotetaan vain vähän ilmausnippaa. Jos avaat nippaa liikaa, kierteiden välistä menee ilmaa ruiskuun.
Kun jarruneste alkaa virrata ruiskuun, avustaja kaataa samalla uutta nestettä säiliöön.
Sulje ilmausnippa ennenkuin lopetat imun ruiskuun.
Kun ruiskuun tuleva neste on kirkasta, lopeta ilmaus.
Asenna satula takaisin paikoilleen ja pumppaile poljinta reippaasti puolisen minuuttia.
Toista ilmausproseduuri kunnes poljin on "kova".
Itselläni napakka tuntuma tuli jo toisella ilmauskerralla.
Aikaa meni kaikkineen varttitunti ja pari tölkkiä olutta.
Etujarruille ja kytkimelle suoritettiin sama operaatio, vaikka niissä ei ilmaa ollutkaan.
Jarrunesteenä käytettiin Motul RBF600 valmistajan suosituksesta.
A.D
Palataanpa takas tähän. Anturi tuli, pyörä käynnistyy taas ilman vikakoodeja, mutta pätkii vieläkin.
Matti MJL:stä soitti eilen illalla ja ainakin tämmöiset havainnot ja kokeilut oli tehny:
PCV pois.
CO-arvojen tarkistus / läppärunkojen synkka.
Ilmanpaineanturin vaihto.
Kaikkien sähköliitinten läpikäynti ja putsaus.
Tulppien vaihto.
Tulppien kanssa oli huomannu että molemmat mustuvat, eli sais jossain kohti liikaa gasoa? Meinasi tänään vielä kokeilla toisella bensan paineen säätimellä.
Kierroksia kun antaa niin toimii. Matalilla kierroksilla siis käynti niiailee ja tyhjäkäynnillä sammuu.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Löyty syy käyntiongelmiin! Polttoaineen paineen tasausventtiili jumissa ja mopo sai ihan liikaa soppaa matalilla kierroksilla. Rupes toimimaan kun lainasi ehjästä pyörästä pulikan…
Nyt pitäs vaan jostain löytää edullisesti uus venttiili. Maksaa nakkilassa uutena kolme sataa.. Periaatteesta en tommosia summia käy noin simppelistä osasta maksamaan![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Saa 80€ ebaystä säädettävää mallia oleva.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
Ei mun hakutaidoilla löytyny kuin yksi uusi orggis, hintaa 170 puntaa.
Kokonaisia läppärunkopaketteja sais noin sadalla punnalla rahteineen jossa tuo kaivattu paineensäädin olis kiinni.
Edit: yleismallinen vaatis jotain MacGywer-tussarointia koska orggis pulttaantuu suoraan läppärungon kylkeen kiinni ja toimii alipaineella.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
http://m.ebay.co.uk/itm/281242783009?nav=SEARCH
Joku tommonen on noilla Pro tyypeillä. Meinasin omaanikin tuon aikanaan hankkia. Apriliaforumilta löytyy paljon keskustelua.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
No HUH!
On taas hyvä hinta hieholla. Joutus kyllä itsekin miettimään hetken ennenkuin raaskis ostaa alkuperäisen![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Puhumattakaan siitä että toimitusaika orggisosalla on 2-3 viikkoa Suomessa. Ei siis ihme että ebay on aika kovaa valuuttaa tän pyörän kanssa. Mutta on kyllä hävytön hinta muuallakin tuolle pikkunippelille uutena.
Katotaan, pistin muutamalle myyjälle ebayssa viestiä jotta mitä maksaa läppärunkojen postitus Suomeen ja kuka saa nopeiten paketin matkaan. Onpahan sit varaosiksi koko läppärunko TPS:ineen yms.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kannattaa kuitenkin hieman miettiä noiden kiinareleiden toimivuutta.
Kaverilta petti triplessä vakio alimittainen rele 12 vuoden palveluksen jälkeen.Tilalle ylimittainen kiinarele ala ebay,3 viikkoa kesti kun se hitsas kiinni.Kone pyöri muutaman minuutin kunnes akusta loppui virta.Akku entiseksi ja tuskinpa teki startillekkaan hyvää.Uusi orggis alimittainen trumpparele eikä ongelmia ole ollut.
Tuo kun tapahtuu rotaxin kanssa niin voit heittää hyvästit vapaakytkimelle.Yamahan ylimittainen rele mikä passaa rotaxeihin maksaa uutena n 30-40e.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Entä Eestissä? Jos vaikka tekisit pienen risteilyn tai kaverin mukana tuoda, kyllähän siellä aika hyvin suomeksi osataan sähköpostiin vastata, kysypä?
-06 Ducati 999s
Jumaleissön!
https://www.dropbox.com/s/ctuheeybyj...2013.29.57.mp4
...eli se käy taas!
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Hieno juttu, toivottavasti pysyy nyt jatkossakin toiminnassa!
Omaan RSV-R:ään tuli tänään vaihdettua keulan stefat, pölysuojat ja öljyt (Öhlins keula). Oli harvinaisen helppo homma verrattuna entisen CBR954RR:n keulaan. Hieman oli vain epäselvyyttä tuon öljypinnan kanssa, laitettiin nyt 85mm pinta (vaimennintanko nostettuna, jousi sisällä), jota ohjekirja suositteli. Laitoin haarukan kaikki säädöt samoihin, kuin ennen huoltoa ja nyt pikaisen koelenkin jälkeen tuntui, että tuli hieman pintakovaksi, mutta kovassa jarrutuksessa ei jää kuin 8mm joustovaraa jäljelle (nippusiteellä testattuna). Onko tämä riittävästi vai pitääkö putkiin lisätä vielä hieman öljyä? Ensimmäinen toimenpide olisi kuitenkin säätää tuo 'sag' kohdalleen, kunhan saa muutaman kaverin jelppimään.
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Itse olen kylmän pessimistinen ja tilasin jo yhden staattorin varastoon odottelemaan sen laukeamista
Vielä tuohon mun kapineeseen pitää läppärunkojen synkat säätää uudestaan ja laittaa seokset takas kartalle. On kyllä uskomaton työmoraali tuolla MJL:ssä, Matti meinasi huomenna tahi sunnuntaina mennä niputtamaan tuon mun kikottimen. Kai niitäkin alkaa siellä jo rasittaa nähdä tuota mun pyörää jatkuvasti
Mutta sen verran tosiaan tänään testattiin samoin tein kun kiikutin ehjän paineensäätimen sinne että pyörä viimein käy ja jopa pysyykin käynnissä
Sit pääsis pikkuhiljaa sitä penkkiaikaa varaamaan... ellei tuo huollon loppulasku ole ihan tähtitieteellinen![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Meinaatko viedä MJL:n penkkiin? Oma pyörä on lappujen perusteella käynyt siellä penkitettävänä, puski renkaalle 136hv/107Nm. Mielestäni melko kohtuulliset lukemat, penkkien välillä tietysti eroja, mutta viime kesänä kävin koeajamassa vm. 2006 Milleä, jonka lapuissa luki takapyörätehona jotain 120hv luokkaa. Minulla siis 2007/8 Arrowin slipareilla, jollain "paremmalla" ilmansuodattimella ja Commanderilla.