Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Tämmönen ois tahtoo-listalla:

    http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=2992

    Saa kertoa kaikki hyvät ja huonot puolet, mitä ikinä vain mieleen tulee. Aloittelija, kun ei ole niin perillä näistä merkkikohtaisista hässäköistä, joten itsestäänselvyydetkin kannattaa mainita * .
  2. #2
    takajarruja ei juurikaan ole, ei ainakaan betongilla tapahdu muuta ku jarruvalo syttyy
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  3. #3
    Takajarrut puuttuu... eikö teistä enempää saanut irti * *?
  4. #4
    Nuo takajarrujen ja kytkimen hydrauliikkaongelmat koskivat 04 malleja. Tehtaalta on tullut asiasta service bulletin ja osat vaihdetaan takuuseen. Betonki sen pyörän kanssa vaan Nakkilan Pyörään osia tivaamaan;-)
    Olen ajanut alkusarjan pyörällä (eka Suomessa myyty Factory) 15.000 kilometriä ja ainut todellinen ongelma on ollut rikki mennyt jäähdytysnesteen lämpötilan anturi. Vaihdettiin takuuseen.
    Pyörän määräaikaishuoltokustannukset on japsipyörien luokkaa.

    Vakioputkilla (katalysaattorit) ja STD ECUn mäpillä pyörä on tukkoinen keskialueella. Omaani vaihdoin Arrowin sliparit DB-killerillä sisäänajon jälkeen. Slipareiden vaihdon yhteydessä ECUsta otetaan käyttöön ns Race-Mappi, jolloin tukkoisuus jää historiaan. Standardiputkilla pyörä kuulostaa ruohonleikkurilta, joten jo senkin takia ison twinin pitää saada avarat putket.

    Joku voipi sanoa, että pyörässä on liian vähän tehoa, mutta jos tuo on tärkein kriteeri, niin sitten katsoo kyllä väärää pyörää.

    Jousitus (Öhlins) on normaaliajoon melkoisen jäykkä, mutta kaikkeen tottuu.

    Itse ajan pyörällä työmatkat Helsingin keskustaan ja pitkän 1. vaihteen takia vaihdoin eturattaan yhtä piikkiä pienempää; nyt ei tarvitse luistattaa kytkin ihan niin paljon.

    Eilen tuli taas ajettu eteläisen Hämeen mutkateitä Hausjärvi-Lammi suunnalla ja taas siinä kypärän sisällä mietin, että on tää hitto vie edelleen mukava pyörä;-) Jousitus nielee lujaa ajettaessa tien heitot tunteettomasti ja pyörä kääntyy mutkaan ja pysyy linjassa juuri niinkuin haluan.

    Tämä on ensimmäinen Apriliani ja olen ollut tyytyväinen hankintaan.



    Kyllä se vielä eilen toimi...
  5. #5
    Lainaa (FinFactory @ Syys. 26 2005,08:14) kirjoitti
    Nuo takajarrujen ja kytkimen hydrauliikkaongelmat koskivat 04 malleja. Tehtaalta on tullut asiasta service bulletin ja osat vaihdetaan takuuseen.
    On siis kyllä vanhemmissakin Milleissä. Itselläni on -00 malli, -01 otettu käyttöön ja kolme kertaa olen tänä kesänä ilmannut takajarrut ja aina ilmauksen yhteydessä kyllä kaikki ilmat on olleet pois.
    <br />
  6. #6
    Lainaa (FinFactory @ Syys. 26 2005,08:14) kirjoitti
    Betonki sen pyörän kanssa vaan Nakkilan Pyörään osia tivaamaan;-)


    Tämä on ensimmäinen Apriliani ja olen ollut tyytyväinen hankintaan.
    no,pari vuotta mennyt ilman takajarruja.....kai se yksi vielä menee... ps.tartteepi soitella nakkilaan....
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  7. #7
    totta, jarrut on vauhdin surma;-)

    Ihmeellinen juttu koko takajarru/kytkin ongelmavyyhti; siis puhun 04 mallisista RSVRistä: luulisi, että kaikissa peleissä on ollut samasta sarjasta kaikki heebelit ja silti osassa pyöriä on ongelmia ja osassa ei. Tasalaatuista Brembo laatua;-)

    No se sentään on hyvä puoli, että tehdas on ottanut asian huolehtiakseen. Ainakin joissakin Ducateissa on ollut samaa ongelmaa, mutta tehdas ei ole myöntänyt mitään ongelmaa.
    Kyllä se vielä eilen toimi...
  8. #8
    Mitä sillä takajarrulla olis tarkotus tehdä jos sellanen olis?
    RSV4
  9. #9
    Lainaa (Toni K @ Syys. 27 2005,10:29) kirjoitti
    Mitä sillä takajarrulla olis tarkotus tehdä jos sellanen olis? *
    Suurimmassa osassa pyöriä takajarru on tarkoitettu nimensä mukaisesti jarruttamiseen

    Joo siis en itsekään tuota oman Millen takajarrua ole aina jaksanut ilmata kun on paras tuntuma hävinnyt ja nyt ei oikeastaan ole enää mitään tuntumaa.

    Kuitenkin totuus on että jos kunnolla ruvetaan ajamaan niin kyllä se takajarrun käyttökin vaikuttaa pysähtymiseen ja pudottaa pysähdusmatkoja. Väittävätpä viisaammat myös että vakauttaa pyörää mutkiin jarrutuksessa.
    <br />
  10. #10
    On se vaan keväällä aikaisin mukava että on takajarrutkin olemassa. Ei kauheesti kiinnosta etusella vetää liinoja kiinni hiekkasessa risteyksessä nääs tms.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Mökkitielläni on 4km kuulalaakerisoraa ja se on liikennevalojen lisäksi ainut paikka, missä takajarrulle on käyttöä.

    En ole mitään EAK kurssia käynyt ja kortin ajamisestakin on 26 vuotta, mutta taitaa tosiaan olla niin, että lyhin pysähtymismatka jarrutuksessa saadaan molempien jarrujen käyttämisellä.
    Eri juttu on, että kuinka yleensä sekunnin murto-osassa muistaa painaa jalalla jarrua, jota ei koskaan normaalisti käytä.
    Juu, juu takarivissä sanotaan, että pitää reenata....
    Kyllä se vielä eilen toimi...
  12. #12
    Lainaa (FinFactory @ Syys. 27 2005,07:31) kirjoitti
    totta, jarrut on vauhdin surma;-)

    Ihmeellinen juttu koko takajarru/kytkin ongelmavyyhti; siis puhun 04 mallisista RSVRistä: luulisi, että kaikissa peleissä on ollut samasta sarjasta kaikki heebelit ja silti osassa pyöriä on ongelmia ja osassa ei. Tasalaatuista Brembo laatua;-)

    No se sentään on hyvä puoli, että tehdas on ottanut asian huolehtiakseen. Ainakin joissakin Ducateissa on ollut samaa ongelmaa, mutta tehdas ei ole myöntänyt mitään ongelmaa.
    Mikäs tuossa Brembon takajarrussa oikein tarkalleen ottaen on se vika? Tietysti seuraus on itselläkin selvä eli että jarrut häviää takaa (ilmaa pääsee takajarrusatulaan/sylinteriin?) mutta mikä siinä on vialla? Nyt olisi talvella aikaa sitä rassata ja vaihtaa osat.



    <br />
  13. #13
    Lainaa (Samiv @ Loka. 18 2005,01:30) kirjoitti
    Lainaa (FinFactory @ Syys. 27 2005,07:31) kirjoitti
    totta, jarrut on vauhdin surma;-)

    Ihmeellinen juttu koko takajarru/kytkin ongelmavyyhti; siis puhun 04 mallisista RSVRistä: luulisi, että kaikissa peleissä on ollut samasta sarjasta kaikki heebelit ja silti osassa pyöriä on ongelmia ja osassa ei. Tasalaatuista Brembo laatua;-)

    No se sentään on hyvä puoli, että tehdas on ottanut asian huolehtiakseen. Ainakin joissakin Ducateissa on ollut samaa ongelmaa, mutta tehdas ei ole myöntänyt mitään ongelmaa.
    Mikäs tuossa Brembon takajarrussa oikein tarkalleen ottaen on se vika? Tietysti seuraus on itselläkin selvä eli että jarrut häviää takaa (ilmaa pääsee takajarrusatulaan/sylinteriin?) mutta mikä siinä on vialla? Nyt olisi talvella aikaa sitä rassata ja vaihtaa osat.
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...ad.php?t=67367

    Tuossa on jotain lääkettä (?) kytkimen ilmaus ongelmaan ja takajarrun puuttumiseen. Ajattelin itsekin perehtyä hieman ko. ongelmiin pitkän talven aikana.
    RSV4
  14. #14
    [QUOTE= (Toni K @ Loka. 18 2005,09:38)]
    Lainaa FinFactory,Syys. 27 2005,07:31 kirjoitti
    Tuossa on jotain lääkettä (?) kytkimen ilmaus ongelmaan ja takajarrun puuttumiseen. Ajattelin itsekin perehtyä hieman ko. ongelmiin pitkän talven aikana.
    Tattis. Eli aika simppeliltähän tuo vaikuttaa. porataan 4,5 mm:seksi tuo L:n muotoinen 90 asteen muoviliitin jarrusylinteristä ja jarrunestesäiliön putki ja korvataan tuo jarrusatulan banjo venttiili.

    Täytyypä käydä jossain välissä Hytarilta kyselemässä tuollaista venttiiliä.
    <br />
  15. #15
    Kas kun ei juuri kukaan ole kirjoitellut tuon ajo-ominaisuuksista. Kokeilujeni mukaan Mille R on oikein mukava pyörä ajaa. Polvikulma on hiukan tiukka, mutta se taas riippuu kuskin mitoista. Itse olen n.182cm ja 90kg, jotta ihan mukavasti mahduin satulaan. Tiukahko se on tuossa omassa 999:ssäkin. Eipä haitanne, jos ei kuskilla kauheen pitkät jalat ole.

    Ko. käytettyyn pyörään oli vaihdettu putki ja näinollen sekä ääni, että meno oli oikein juohevaa ja reipasta. Kurveissa tuo mopo on oikein kotonaan ja mielestäni muutenkin näppärä ajaa.

    Tunnelma oli aikalailla Ducatimainen jos niin voi asiaa kuvailla. Mitään negatiivista sanottavaa en tuosta moposta keksi, vaikka jarruille pieni peruskorjaus rakennevirheeseen vanhemmille peleille tarvitaankin. Tehoa on yllin kyllin twiniksi ja se siirtyy tiehen helposti.

    Tuo ilman pääsy väärään paikkaan johtuu juurikin siitä, että lievä alipaine ehtii muodostua jarrusylinteriin, jos polkimen vapauttaa nopeasti, eli sillä jarrunestesäiliön putken avarruksella siitä päästään eroon melkolailla kokonaan. Kyseessä on siis hyvin pieni lapsus, joka on helppo ja halpa korjata.

    Kokeile ihmeessä, jos peli kiinnostaa. Suosittelen lämpimästi!
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  16. #16
    Juu toi 04 mille ainakin vaatii sen ohjelma päivityksen, tosin siitäkin veloitetaan 60€ ja ehdottomasti kannataa vaihtaa pyörään väljemmät putket, ajomukavuus paranee hirveesti putkilla ja äänet paranee paljon! itselläni Devilit millessä. Pyörä on todella hyvä ajaa kunhan tottuu twinin tärinään. Miinus pisteitä antaisin takuu asioiden käsittelystä, ainakin täällä itä-suomessa huolto toiminta on p....stä!! Muuten hintansa veronen laite!!
  17. #17
    Lainaa (RSV MILLE R @ Tammi. 08 2006,15:55) kirjoitti
    Juu toi 04 mille ainakin vaatii sen ohjelma päivityksen, tosin siitäkin veloitetaan 60€
    ...
    Pyörä on todella hyvä ajaa kunhan tottuu twinin tärinään.
    Ohjelmapäivitys?
    <br />
  18.  
  19. #18
    Juu en tiedä mitä tarkalleen tekivät, mutta kaksi tuntia se kesti. Ohjelmapäivityksestä puhuivat.