Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Eli keväällä olisi pyörä menossa vaihtoon ja haaveissa siintää Kawan 6R. Nyt vaan haluais tietää kawan tyyppivioista ja muuten vaan yleisesti ominaisuuksista pyörän omistajilta. Mutu tietäjät älkööt vaivautuko.

Ja tietty jos joku haluaa ostaa juuri venttiilirempatun GPZ600R:n niin viestiä vaan. Pitää saada uuden alta pois.
    Superbike #7
    mulla oli 636 vm-03. 24tkm täysin ilman ongelmia!! ajokaudet kesti maaliskuusta----> joulukuun loppuun..ei voi muuta sanoa ku että upea pyörä.. ongelma vaan on sen haluttavuus..omakin varastettiin yhden kerran ja toisen kerran yritettiin viedä...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Onkos muuten noissa venat palasäätöset vaiko ruuveilla?

Itseä eniten kiehtoo juuri tuo 636:n vanhin malli(oliko se nyt -02 vai -03) mut aika harvassa näkyny myynnissä. Just kävin perjantaina liikeitä kiertelemässä ja lähinnä -00 ja -01 mallisia oli, seassa tosin muutama 636 mut hintakin oli aika tiukka!
    Superbike #7
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 23 2006,00:19) kirjoitti
    Mulla oli -00 mallinen ja pahaa sanottavaa siitä ei tule mieleen. Ajelin sillä reippaat 30tkm ilman minkäänlaisia ongelmia. Minulla ei tule mieleen että pyörässä olisi mitään erityistä vikaa, tai sitten itselläni oli se kuuluisa "hyvä yksilö". Tuossa mallissa joka mulla oli, tapahtui säätö paloilla.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Vielä unohtui se ollennainen, kun lisää tehoa ollaan kuitenkin hakemassa: Eli kuinka paljon voimaa löytyy tuosta koneesta ja kuinka suuret erot on eri vuosimallien välillä?
    Superbike #7
    Mullakin -03 636. Kaksi eri yksilöä ollut, niillä ajettu yhteensä noin 50 tkm, ei mitään ongelmia. Pahaa sanottavaa ei pyörästä juuri ole, mutta jos jotain kuitenkin.

Ehkä suurin miinus on, että laite melkeinpä vaatii ohjausiskarin, mutta kun se on tullut hommattua, on peli kuin unelma. Jotkut ajelee ilman iskariakin, mä en oo uskaltanut ekan pahan tankslapperin (170 kmh vauhdista) jälkeen.

Takaiskarin vakiojousi on tosi jäykkä, se voi aiheuttaa ongelmia (lähinnä ratakäytössä) varsinkin kevyelle kuskille, mutta jousen vaihtamalla ongelmasta pääsee. Mulle tosin perä saatiin säätämälläkin ihan kohtuulliseksi. Kadulla kova perä ei mielestäni varsinainen ongelma ole, lähinnä epämukavuustekijä.

Voimaa nyt tietysti sais olla enemmänkin niinkuin aina, mutta ihan hyvin tuo kyllä liikkuu kun vaan vaihteita käyttää. -03 on sitten täysin eri laite kuin -02, älä siinä kohtaa säästä.

Jos vielä plussiakin luettelee, niin suurimmat plussat ovat loistavat jarrut, erinomainen ajettavuus ja mahtava moottori.

Kyllä tuota pyörää voi suositella.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 23 2006,00:19) kirjoitti

Itseä eniten kiehtoo juuri tuo 636:n vanhin malli(oliko se nyt -02 vai -03) mut aika harvassa näkyny myynnissä. Just kävin perjantaina liikeitä kiertelemässä ja lähinnä -00 ja -01 mallisia oli, seassa tosin muutama 636 mut hintakin oli aika tiukka!
    Ensimmäinen 636 tuli Euroopassa myyntiin 2002 ja kyseessähän oli tämä vanhanmallisella rungolla varustettu (j-malli?) missä oli vain tämä 636 moottori. Tyyppimerkintä taitaa olla 636A. Muualla maailmalla myyntiin sitä vanhaa j-mallia. 2003 tuli tämä kokonaan "uusi" malli (636B?) myyntiin, joten kannattaa melkein unohtaa se ihan ensimmäisen 636 hakeminen ja panostaa suoraan tuohon b-malliin.

Tässä vielä kuvat kyseisistä pyöristä:
    Vm.2002
    Vm. 2003
    Red Meat
    -03 on tosiaanki aivan eri laite mutta se että kumman haluaa
    onkin sitten käyttötarkoituksesta kiinni.
    Jos haluat leppoisamman ajoasennon sekä käydä silloin tällöin radalla niin -00-02 on aivan loisto peli. -03 --> onkin sitten aika paljon rata keskeisempi mutta kyllä silläkin voi pikku reissun heittää. Emännän kyydittämiseen vanhempi on taas parempi. -02 malliin tuli jo 636 kone joka lähes sama kuin -03
    -00 ja 01 kone on 599 mutta kone on sama porausta ja nokkia lukuunottamatta. Eli monet osat käy päikseen. -03 maliin tuli uutena myös ruisku.

Mulla itelläni -00 ja oon ajanu sillä lähes uudesta asti nyt 25 tkm
    Ei ongelmia. Tehoa tosin sais olla lisää ja paljon.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jone @ Tammi. 23 2006,12:05) kirjoitti
    -03 on tosiaanki aivan eri laite mutta se että kumman haluaa
    onkin sitten käyttötarkoituksesta kiinni.
    Siinä tuli se pointti miksi -02 636 kiinnostaa eniten. Tosin en ole ajanut uudempaa 636:ta, niin vaikea tehdä päätöstä vielä tässä vaiheessa. Kevään koeajoilla se sitten selviää.
    Superbike #7
    Itse olen tykännyt -02 mallista. Ei mikään rata-ohjus, mutta kyllä se mutkiin taipuu. Ero on varmasti huomattava tuon GPZ:n jälkeen. Itse nostin juuri hieman taka-rungon korkeutta, vikkelyyttä lisätäkseni. Keväällä näkee vaikuttaako lainkaan.

Bike lehden numeron 7/02 mukaan (tietoa luotettavasta lähteestä *) -02 malliin kasvatettiin porausta 2 millimetriä, mikä tarkoittaa 636 moottoria. Samalla vaihdettiin uusiin noin neljäkymmentä muuta osaa koneesta. Esim. sylinterit täysin alumiinisiksi, isommat venttiilit ja niiden kulma jyrkempi. Myös jousitusta on parannettu -01 mallista.

Haynesi lupaa tälle mallille koneesta 111hp/12500hp, vääntöä 71nm/9800rpm ja huippuja peräti 279km/h *. Olen kyllä tuon lukeman saanut mittariin, mutta veikkaan todellisen pyörivän 260km/h nurkilla. Pyörä tuntuu kyllä ihan ripeältä vanhan 9r:n jälkeen.

Powerwheelie lähtee ykkösellä ja aina paremmin mitä tyhjempi tankki *

Venttiilikoneistosta kuuluu tikitys koneen lämmettyä, mikä taitaa kuulua asiaan. Välykset on arvoissaan ja pyörällä ajettu 15tkm. Pala säätöinen on ja nokat joutuu irroittamaan säädettäessä.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Tässä vielä tehoja Haynesin mukaan:

zx600F (vm. 95-97) 98Hp/62,7Nm
    zx600G (vm.98-99) 100Hp/61,8Nm
    zx600J *(vm. 00-01)109,5Hp/65Nm
    zx600A (vm.02) 111Hp/71Nm
    Itselläni on ollut tuo 02-vuosimallia oleva pyörä muutaman vuoden ja ollut todella tyytyväinen. Ongelmia ei ole ollut ja toiminut kuin kissa. Olen omaani myymässä nyt keväällä joten jos kiinnostaa niin lähinnä sunnuntai ajelulla käytetty olisi tarjolla...
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kawa02 @ Tammi. 23 2006,13:43) kirjoitti
    Itselläni on ollut tuo 02-vuosimallia oleva pyörä muutaman vuoden ja ollut todella tyytyväinen. Ongelmia ei ole ollut ja toiminut kuin kissa. Olen omaani myymässä nyt keväällä joten jos kiinnostaa niin lähinnä sunnuntai ajelulla käytetty olisi tarjolla...
    Paljonkos ois pyyntö/kilometrit?
    Superbike #7
    kilometrejä on kertynyt n.11 600 ja pyyntö siinä yhdeksän tonnin hujakoilla.Voin lähettää kuvia sulle jos kiinnostaa.
    Minulla myös -02 malli. Ostin tuon sitä varten että sillä voi kuljettamaan emäntää edes jotenkuten.. -03 malliin ei oikein normaalipyllyistä naista viiti ottaa kyytiin.. Tai ei siitä ainakaa kukaan nauti.. Olematon penkki, korkeammalla kuin kuski eikä kahvoja.. Ja tehoja omassani on dynolapun mukaan 118,8hp ja 82,4nm koneesta ja 109hp 75,6nm renkaasta.. Vaihettu on putkisto, suuttimet ja K&N. Pakko myöntää että 03 eteenpäin on paremman näköisiä ja ruiskutus varmaan vähentää kulutusta ja parantaa käytännön ajotuntuntumaa mutta jostain on pakko tinkiä yhteiselämän sujuvuudeen takia...
    Kuinkas on istuma-asento kuusikkaassa? Ainakin kuvien mukaan noissa vanhemmissa näkyisi olevan leppoisampi. Joku -00 voisi osua budjettiin.
    Ei välttämättä oikeain otsikon alla, mutta kokeillaan. Mitkä on kyseisen pyörän kriittiset kilometrit ja tärkeimmät huollot, jotka on otettava huomioon käytettyä ostaessa? Tuntuuko 30tkm-40000km vielä missään?

Lainaa (Make80 @ Tammi. 23 2006,01:57) kirjoitti
    -03 on sitten täysin eri laite kuin -02, älä siinä kohtaa säästä.
    Myös mallivuodoksi 05 tapahtu paljon muutoksia.
    CBR 600 F ->
    ZX-6R
    Lainaa (Wissy @ Maalis. 21 2006,19:04) kirjoitti
    Ei välttämättä oikeain otsikon alla, mutta kokeillaan. Mitkä on kyseisen pyörän kriittiset kilometrit ja tärkeimmät huollot, jotka on otettava huomioon käytettyä ostaessa? Tuntuuko 30tkm-40000km vielä missään?
    Tähän nyt voi vastata taas sen perinteisen. Jos pyörää on huollettu hyvin ja käytetty asian mukaisesti, niin ei tunnu vielä. Jos taas venttiilinsäätöjä, öljynvaihtoja tai muuta on laiminlyöty niin varmasti tuntuu. Vaihteisto on yksi sellainen missä ilmenee oireilua, jos vaihdot menneet vähän sinne päin. Iskunvaimennus alkaa olla noilla kilometreillä monesti väsähtänyt, jos ei huollettu. Iskareiden kunto vaikuttaa pyörän käytökseen todella paljon ja tähän asiaan kiinnitetään käytettyä ostettaessa monesti liian vähän huomiota.
  20.  
    Nostetaanpa vanha aihe ylös kun uutta ei viitsi tehdä.

Tässä on alkanut tuo 6R kiinnostamaan. Kiikarissa on hiukan vanhemmat kawat. Mitä eroa on 99 ja 00-malleilla? Tehoeroa ainakin tuon Haynesin mukaan on. Onko alustassa suuria eroja? Ulkonäkö ilmeisesti muuttui suht paljon. Mitä muuta?
    Jälleen suzukisti