Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Minkä värinen linssi parhaat prätkällä ajaessa?

    Täytyisi nähdä hämärässä, eikä teiden halkeamien
    näkeminenkään olisi pahasta.

    Jos sinulla on kokemusta, kerro meille ettei tarvitse
    sijoittaa rahoja vääriin laseihin.
    v-strom
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen ajellut sellaisilla ruskehtavan oransseilla linseillä ja toimii aika hyvin vielä iltahämärässäkin, tosin kun pimenee tarpeeks niin lasit suosiolla pois. Parantaa kontrastia toi sävy aika kivasti ja polaroidut lasit kun on niin ei heijastukset häikäse.
    Superbike #7
  3. #3
    Itse olen öisin ajanut joko oransseilla tai keltaisilla linsseillä ja hyvin toimii
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  4. #4
    Olen kokeillut keltalinssisiä laseja pilvisellä säällä/hämärässä, toimivat yllättävän hyvin... . Normaalitilanteissa hieman sinertävillä ja oikeastaan käytänkin aurinkolaseja lähes aina kesällä niin ajaessa kuin muutenkin; taitaa olla herkät silmät
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  5. #5
    Schuberthillahan on nuo "aurinkolasit" jo integrotuna kypärän rakenteeseen, omana visiirinään jonka saa lennossa päälle/pois aina tilanteen mukaan. Siksi olettaisin että ovat tuolla tehtaalla myös tutkineet millainen väritys toimisi mp-käytössä parhaiten ja päätyneet sitten nykyiseen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    Schuberthillahan on nuo "aurinkolasit" jo integrotuna kypärän rakenteeseen, omana visiirinään jonka saa lennossa päälle/pois aina tilanteen mukaan. Siksi olettaisin että ovat tuolla tehtaalla myös tutkineet millainen väritys toimisi mp-käytössä parhaiten ja päätyneet sitten nykyiseen
    Schuberth toimii oikein hyvin - varsinkin, kun keski-Euroopassa on välillä tunnelia ja sitten taas auringonpaistetta. Pieni kädenheilautus vain ja onpi mukavampi ajella tunnelissa... Syksyllä kotimaassa, kun aurinko on jo kohtalaisen alhaalla ja ajelee vasta-arskaan, ei visiiri ole kaikkein paras, vaan kaipaisi enemmän sellaista oranssista linssiä.
    Helppoo kuin heinänteko! Tosin...eihän kaikki osaa sitäkään...
  7. #7
    Keltaset linssit, toimii sumussa ja hämärässä... sit kirkkaassa liukuvärjätyt, eli alareuna kirkas ja yläreuna tumma. estää häikäsyn mutta näkee hyvin. Näissä värinä perinteiset mustat/harmaat...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  8. #8
    Itse suosittelisin Serengetin Drivers tai muun valmistajan valon mukaan tummuvia linssejä - maksavat toki kiitettävästi.

    Schubertin C2:lla ajelin viime kesänä, mutta useimmiten valitsin aurinkolasit integroidun aurinkovisiirin sijaan
  9. #9
    Täältä yksi ääni Serengetille. Maksavat useamman oravannahan verran, mutta sillä rahalla saa paljon laatua vastineeksi. Lasit toimii niin hyvin, että ne voi laittaa aamulla ensimmäisenä päähänsä * , pitää koko päivän päässänsä huomaamatta pitävänsä aurinkolaseja, satoi tai paistoi, pyrytti tai sumutti, pilvistä tai aurinkoista, sisällä tai ulkona * ja varsinkin kun olosuhteet vaihtuu tiuhaan niin silloin lasit toimivat edukseen. * Ja kyllä, niillä näkee paljasta silmää paremmin mm vesisateessa!! Ja vielä yksi henk.koht. mielipide: Näitä kun käyttää koko päivän auringonpaisteessa niin silmät väsyvät vähemmän kuin muilla laseilla. *
    "Life sounds like a V-Twin"
  10. #10
    oranssi,keltainen paras kontrasti ja piirtää terävästi rajat!!
  11. #11
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Täältä myös yksi ääni Serengeti Driverseille , parantavat kontrastia paljon ja toimivat erittäin hyvin vesisateessa. Väriltäänhän ne ovat vaalean punaruskeat.
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  12. #12
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Tammi. 23 2006,09:39) kirjoitti
    Itse suosittelisin Serengetin Drivers tai muun valmistajan valon mukaan tummuvia linssejä - maksavat toki kiitettävästi.
    Minä en suosittele umpikypärän omistajille valon mukaan tummuvia linssejä, sillä kypärän visiiri "plokkaa" eli suodattaa uv-säteitä, jotka taasen aiheuttavat linssin tummumisen. Eli valon mukaan tummuva linssi ei tummu kypärän sisällä, ainakaan täyteen tummuuteen.

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  13. #13
    Lainaa (jörkka @ Tammi. 23 2006,13:57) kirjoitti
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Tammi. 23 2006,09:39) kirjoitti
    Itse suosittelisin Serengetin Drivers tai muun valmistajan valon mukaan tummuvia linssejä - maksavat toki kiitettävästi.
    Minä en suosittele umpikypärän omistajille valon mukaan tummuvia linssejä, sillä kypärän visiiri "plokkaa" eli suodattaa uv-säteitä, jotka taasen aiheuttavat linssin tummumisen. Eli valon mukaan tummuva linssi ei tummu kypärän sisällä, ainakaan täyteen tummuuteen.

    JK
    Eikös jo pelkkä auton tuulilasikin aika hyvin UV-säteitä blokkaa ja silti ajaessa käytetään noita laseja, mistä siis nimitys Drivers?



    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
  14. #14
    Väritys on (kai) aika pitkälle makuasia. Polaroideja en kuitenkaan pyöräkäyttöön itse ota. On jo parin pyörän (&kypärän) plexien ja nestekidenäyttöjen kanssa ollut ongelmia Polaroideilla.
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Editoitu: vastailin liirumlaarumia.

    JK



    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  16. #16
    Ääni kellertäville linsseille, puolipilvisellä ja sateisella säällä parantaa kontrastia, tosin oikein aurinkoisella säällä voi sit joutua ajelemaan toisilla tummemmilla laseilla.. Onks ne sitten aurinkolasit??? *
    <br />
  17. #17
    Flash77 suositteli Serengetin Driversiä, mutta Hanski ja terwo puhuivat vain Serengetin tummuvista laseista. Mitä malleja mahdoitte tarkoittaa, ja saako niitä myös vahvuuksin?
    Saisikohan säästettyä yksien lasien mukana kuljettaminen kun yhdistää aurinko- (eli: ajo-) ja silmälasit.

    edit: äh, pari virhettä tekstissä. Mutta kyllä asia siitä silti selviää



  18. #18
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Hämmennetään soppaa vielä kerran . Minulla on paritkin Serengetin aurinkolasit ja vanhempien mallinimi on Drivers (tai jotain sinne päin), uudemmista en muista. Molemmissa linssit ovat fotokromaattiset eli tummuvat auringonpaisteessa. Tummuvat autossakin, en ole tarkemmin tutkinut onko eroa suoraan auringonpaisteeseen. Serengetejä saa myös vahvuuksilla, mutta maksavat varmaan mansikoita. Onneksi itse tarvitsee vain pelkät aurinkolasit .
    Polarisoivista aurinkolaseista on haittaa, jos LCD-näytön valmistaja on pistänyt näytön polarisaation väärin päin .
    Mopoillessa olen tähän mennessä suosinut Schubert S1:n aurinkovisiiriä, saa nopeasti päälle ja pois.
    Linkki ja toinen Serengetin aurinkolasihin.
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  19. #19
    Lainaa (terwo @ Tammi. 23 2006,17:52) kirjoitti
    Hämmennetään soppaa vielä kerran . Minulla on paritkin Serengetin aurinkolasit ja vanhempien mallinimi on Drivers (tai jotain sinne päin), uudemmista en muista. Molemmissa linssit ovat fotokromaattiset eli tummuvat auringonpaisteessa. Tummuvat autossakin, en ole tarkemmin tutkinut onko eroa suoraan auringonpaisteeseen. Serengetejä saa myös vahvuuksilla, mutta maksavat varmaan mansikoita. Onneksi itse tarvitsee vain pelkät aurinkolasit .
    Polarisoivista aurinkolaseista on haittaa, jos LCD-näytön valmistaja on pistänyt näytön polarisaation väärin päin .
    Mopoillessa olen tähän mennessä suosinut Schubert S1:n aurinkovisiiriä, saa nopeasti päälle ja pois.
    Linkki ja toinen Serengetin aurinkolasihin.
    Ookoo, täytynee vetää sanoja takaisin. Kuinkahan paljon niitä vetäisi...? Vedetään Serengetin osalta sanoja takaisin, puhuin ennen kuin tarkastin kaikki osa-alueet...

    Takaisin tummuviin.
    Onkos sulla avoauto? Sellasessa tummuvat(fotokromaattiset) toimii normaalisti. Fotokromaattisten linssien tummuminen tapahtuu auringosta tulevien UV- säteiden vaikutuksesta (en tiedä onko UV-A, UV-B vai UV-C:n vai kaikkien). Auton tuulilasi ja sivuikkunat plokkaavat suurimman osan(käsitykseni mukaan 90-100%)UV-säteistä sekä katto ja ovet ym. pysäyttävät UV-säteet kokonaan, joten fotokromaattisen linssin ei pitäisi toimia autossa. Ikkunoista siis saattaa päästä vähän(huom. vähän) UV-säteitä läpi, jolloin fotokromaattiset linssit saattavat tummentua vähän, mutta eivät kovinkaan montaa prosenttia.

    Kuinkahan sekaisin tämä soppa nyt menee.... ;)

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  20. #20
    Zeiss tekee ensisijaisesti lentäjille ja moottoripyöräilijöille tarkoitettua linssiä, joka reagoi hyvin nopeasti kontrastien muutoksiin. Toimii mainiosti avopotankin kanssa. Itse käytän keskiruskeata sävyä optikon suosituksesta.

    Ovat kyllä hintavat, mutta elämä on.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  21. #21
    Mulla on myös keltalinssiset lasit, tosin en ole juurikaan niitä käyttänyt. Hyllyssä on myös yksi oranssisävyinen visiiri, mutta se ei toimi pimeällä, joten jäi sinne. Tummaa visiiriä käytän mieluiten, ei tarvitse kikkailla lasien kanssa.
  22. #22
    Lainaa (mpuputti @ Tammi. 23 2006,16:02) kirjoitti
    Flash77 suositteli Serengetin Driversiä, mutta Hanski ja terwo puhuivat vain Serengetin tummuvista laseista. Mitä malleja mahdoitte tarkoittaa, ja saako niitä myös vahvuuksin?
    Niin, tarkoitin Serengetin valon mukaan tummuvia linssejä, enkä kyllä ole täysin varma ovatko ne tyyppinimeltään Driversit.

    Nuo ovat ehdottomasti parhaat lasit mitä olen tähän mennessä käyttänyt, kun toimivat kirkkaassa ja hieman hämärässäkin. Vahinko vain että putosivat viime kesän lopulla motarille..
  23. #23
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Tammi. 23 2006,21:53) kirjoitti
    Vahinko vain että putosivat viime kesän lopulla motarille..
    2003 keväällä palasin Pisasta (Italia), ja kaikki oli mennyt hyvin. Kotipihalla sitten tyytyväisenä viellä muistan laittaa pyörän jalan alas, ettei pyörä pääse kaatumaan, ja kun avaan visiirin niin RayBan Pilotit tippuu suoraan asfaltille
    Mutta samoja laseja olen käyttänyt senkin jälkeen, kun en ole parempia löytänyt. Nyt ovat jo 14 vuotta vanhat.

    Onkos nuo Serengetit lasia vai muovia?
    Saako muovista naarmuuntumatonta?
    Entä onko niissä aina samat kehykset, vai pitääkö samanlainen keskustelukierros viellä käydä kehystenkin hyvyyksistä?
  24. #24
    Lainaa (mpuputti @ Tammi. 23 2006,23:47) kirjoitti
    Onkos nuo Serengetit lasia vai muovia?
    Saako muovista naarmuuntumatonta?
    Entä onko niissä aina samat kehykset, vai pitääkö samanlainen keskustelukierros viellä käydä kehystenkin hyvyyksistä?
    Serengeteistä en sano enää mitään

    Muovista ei saa naarmuuntumatonta. Muovilinssiin saa kovapinnoitteen, joka parantaa muovin naarmuuntumisen kestoa, mutta se ei siltikään ole lähelläkään lasilinssin naarmuuntumisenkestoa.

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  25. #25
    Lainaa (mpuputti @ Tammi. 23 2006,23:47) kirjoitti
    Onkos nuo Serengetit lasia vai muovia?
    Saako muovista naarmuuntumatonta?
    Entä onko niissä aina samat kehykset, vai pitääkö samanlainen keskustelukierros viellä käydä kehystenkin hyvyyksistä?
    Hiukan mutua, mutta veikkaisin niiden olevan lasia kestävyytensä vuoksi. Itselläni noi "ASA-TV / police spekial" tyyliset pronssinruskeilla fotokromaattisilla linsseillä Serengeti Driversit on kulkeneet mukana a*to ja toisinaan mopokäytössäkin n. 15v. Olleet paljon sellaisenaan povitaskussa jne. En silti ole onnistunut saamaan linssejä naarmuiseksi vaan ovat aina puhdistuksen jälkeen kuin uudet. Sangat kestävät kypäräkäyttöä huonosti, jos kypärä on niin tiivis, että laseja saa asetella huolella pehmusteiden välistä. Omissani väsyi sanka poikki HJC ZF-7:n kanssa parissa viikossa joten kypäräkäytössä on ollut sen jälkeen rimpulamuovisankaiset halpikset/ei mitään . Optisilta- ja UVA/UVB- suodatusominaisuuksiltaanhan noi lasit ovat testatustikin aivan huippuluokkaa ja käytössä mm. värien vääristyminen melkoisen vähäistä. Niin, ja hieman tyyriitähän noi on...



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  26. #26
    Juu eli niissä mun laseissa on sellainen uudempi, punertavalinssi, jossa ulkopinta on sellainen peilaava. * Niitä linssien värejä on muutama eri versio olemassa. En muista ovatko muovia vai lasia, mutta ovat kestäneet aktiivisessa käytössä yli 2 vuotta virheettä. * Kehyksiä ja malleja kannattaa kysellä paikalliselta Nisseniltä tai Instumentariumilta.. Malleja pitäis löytyä useampia, myös sellaisia joiden pitäis mennä kypärään suht kivutta. Yksi kikka tietysti on kevyesti muovata kypärän suojia niin, että sangat on helpompi uittaa paikoilleen.
    "Life sounds like a V-Twin"
  27. #27
    Mulla on myös Schuberthin potta ja siihen integroitu "hävittäjälentäjän visiiri". Toimivuus siinä on hyvä, mutta mun mielestä visiiri on liian sinertävä. Tyttöystävä tosin ei häiriinny väristä vaan vetäisi mielellään mun potan päähänsä aina yksin ajellessaan. Myöskään optiikka ei ole ihan neutraali, hienoista vääristystä havaittavissa sivuilla. Vai johtuikohan se +200 km/h nopeudesta..? Joka tapauksessa, hyvä vaihtoehto ja ihan ehdoton varsinkin silmälaseja käyttäville!
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
  28. #28
    No heitetäänpä kysymys. Mitkä/minkä valmistajan sangat soveltuvat hyvin umpipotan kanssa käytettäväksi?
  29. #29
    Lainaa (NNR @ Tammi. 24 2006,19:37) kirjoitti
    Toimivuus siinä on hyvä, mutta mun mielestä visiiri on liian sinertävä.
    Sinertava? Mulla on kyllakin ruskehtava (S1), vaihtoehtoisesti saatavana myoskin harmahtava...itse asiassa haluisin sinertavan, jos sellainen saatavana. Tarkoitus olis myoskin viela kaantaa se ympari, jotta se "kuoppa" poistuisi nakokentasta, eli alareuna olisi suora...
  30.  
  31. #30
    No S1 mullakin on (Suomesta ostettu) ja sinertävä on visiiri. Varsinkin tollasena perus kesäiltana sen värin huomaa ja sitten kirkkaassa auringonpaisteessa.
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen