Eli kertokaas ihmiset aloittelevalle motoristille muutamia käytännön vinkkejä.
Eli olen ensimmäistä pyörää ostamassa varmaankin Suzuki GSX-R tai Yamaha R6 vm.2003-2005, niin tällein talvi aikaan on aika huono tehdä koeajoa
Kyselisin että pystyykö pyörän tarkastamaan kunnolla vaikka ei pystyisi koeajamaan?
PS. ja kaikenlaiset muut vinkit ja neuvot ostaessa käytettyä pyörää on tervetullutta!
----Kiitos----
Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
Yhtään pyörää en ole ennen ostoa koeajanut ;). Kaksi tuli netin kautta, yksi oli seinonnassa ostohetkellä ja viimeinen tuli ostettua myöhään syksyllä. Kaikkiin kauppoihin olen ollut tyytyväinen, hyvää onneakin ollut varmaan mukana.
Noin uusissa pyörissä tuskin suurempia ongelmia on, jos on nätisti pidetty. Kaikista tärkeintä on ottaa kaveri mukaan, kun kauppaa teet ja mielellään sellainen joka pyöristä ymmärtää. Jos tunnet jonkun joka on ko. pyörän itse omistanut ota se ehdottomasti mukaan. Väärää tietoa myytävästä tuotteesta ei saa antaa, vaikka muuta vastuuta kahdenkeskisessä kaupassa ei ole. Tosin epämääräinen myyjä vastailee ympäripyöreästi jokaiseen kysymykseen, jolloin ei voi jälkikäteen vaatia kaupan purkamista valehteluun vedoten, mutta minä en pämääräiseltä myyjältä mitään ostaisi.
Talvi on siinä mielessä hyvää aikaa, että saa miettiä ostopäätöstä kaikessa rauhassa, kun se ei ole ajopäivistä pois,eikä tarvitse pelätä, että jooku vie laitteen nenän alta. Luulisi myös mp-myyjiltä löytyvän aikaa palvella tähän aikaan vuodesta.
Tossa ainakin riittävä lista mitä pitää tarkistaa..
http://www.bajahill.net/mposto.html
Sairaan laaja, mutta siitä voi katsoa vähän perusjuttuja.
Jos noin uutta fillaria olet ostamassa, niin eipä siinä usein sen suurempaa ongelmaa ole, monissa vielä takuu voimassa. Noista pyöristä löytyy miljoona keskustelua tältäkin palstalta, haulla niitä saa aika hyvin poimittua.
Ja jos joku suositus pitää laittaa, niin itse tykkäsin -04 600cc GSX-R:stä, helppo ja kevyt, eikä ihan niin hätänen kun kawa
Kiitoksia vinkeistä Suzuki GSX-R 600 2004 tuli ostettua. Ajettu 10tonni yoshimuran trs slipari, huggerii, tuplakuplaa ja crash padit.
Ja nyt odotellaan lumen sulamista ni pääsee.....![]()
![]()
Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
nyt ei sitten tarvi muuta kuin opetalla ajamaan.
mee kursseille ja mee ratapäivälle.
JakeT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Onnea uuden pyörän johdosta! Hyvä valinta(Jam Master Jeremy @ Tammi. 31 2006,18:27) kirjoitti
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ihan pakko kertoa tähän hieman toisenlainen tapaus.(Harri @ Tammi. 25 2006,13:20) kirjoitti
Myin muutama vuosi sitten pyöräni talvella ja pyörä suorastaan revittiin käsistä.
Laitoin (netti) ilmoituksen KePöön kuvien kanssa tiistaina ja puhelin soi ensimmäisen kerran siitä muutaman minuutin päästä.
Soittajia oli 5kpl ja ensimmäinen vei pyörän kiireesti pois muiden harmitellessa..![]()
Onnea uudelle mopottimelle ja turvallisia kilometrejä! *
![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
tämä on täysin puolueellinen mielipiteeni: Osta yamaha....(kumpaakaan en ole ajanut, mut osta jamaha.)![]()
Afrikka alkaa alpeilta.
Mua tuudi hyväillen.
Las Ketchup - The Ketchup Song
Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.
Nyt ainoastaan Apostol
Olisi ihan mukavaa, jos porukka lukisi koko ketjun läpi ennen kuin lähettävät viestinsä...(yammubamse @ Helmi. 01 2006,12:33) kirjoitti
![]()
Suzuki Bandit 1200T -97
KTM 690 Enduro R -15
Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??