Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Onkos kukaan poistanu R puimurista tota katalysaattoria? Ja laittanu tilalle jotain kevyempää. Googlettamalla on löytyny muutamia mielenkiintosia yhdysputkia. Itellä 1150 GS ja sais siitä ainakin painoa pois ja varmaan äänetkin kohillleen. Eikä kovin kummoselta näytä itekkään koppuloitavaks. Mutta jos jollain ois jotain tietoo, niin vähä jakais sitä...
    Vanha saa olla, mutta ei aikuinen!!!
  2. #2
    Ei puimurista, mutta K 1200 RS:ään laitoin Remuksen putken. Painoa ~puolet alkuperäisestä, ei kattia. Tehoa ja vääntöä tuli lastutuksen kanssa kivasti lisää ja äänetkin saatiin "kohilleen"
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #3
    Mun R1100S:ssä on poistettu. En ole itse tehnyt putkiston muutosta, se oli siinä ostaessa. Kannoin mukana saadut alkuperäisputkiston ja katin kellariin, ja totesin että viriputkisto on varmaan 5-10 kg kevyempi. Katti ainakin on hervoton murikka.

    Katin tilalla on nyt kaksi-yhteen -kollektori, jonka haarakohdassa on lambdan paikka. Äänet on kohdallaan ja voimaa on putki-lastu-KNsuodatin -yhdistemällä kivasti lisää siellä käyttö- eli keskialueella, eikä tunnu niin nuhaselta.

    Viritysvaimentimia löytyy GS:äänkin vaikka minkälaisia, esim. Stormilta vissiin Leo Vince aika edullisesti. Sitä taisi jopa saada db-killerillä, eli voi valita onko E-hyväksytty sordiino kiinni vai ei. Kollektoria katin tilalle löytyy kans monelta valmistajalta.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  4. #4
    Joo toi Remuksen putki siinä jo on ja bbpowerin lastukin oottelee kirjekuoressa paikalleenlaittoa!!!
    Tapjar, onkos sun lastus bbpowerin tekele?



    Vanha saa olla, mutta ei aikuinen!!!
  5. #5
    Muistelen jutun R 1150 GS:stä, josta vaihdettiin kattiin pelkkiin putkiin ja tehoa tuli alemmille kierroksille kivasti lisää ihan vaan tuolla toimenpiteellä. Huipputeho ei noussut. Eli voimaa tuli just sinne missä sitä tarvitaan.

    Juttu taisi olla yhdessä MO-lehden BMW-erikoisnumerossa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Lainaa (puskajussi @ Tammi. 19 2006,15:41) kirjoitti
    Joo toi Remuksen putki siinä jo on ja bbpowerin lastukin oottelee kirjekuoressa paikalleenlaittoa!!!
    Tapjar, onkos sun lastus bbpowerin tekele?
    Ei vaan Van Der Linde, kuten putkistokin pakokäyristä taaksepäin. On ääniltään ainakin yksi parhaista mitä olen kuullut, ainakin römäkämpi kuin Laserin putki... Lastun laadusta en osaa sanoa kun en ole näitä ristiin testannut, mutta hyvin toimii! Ei tunnu mitään ihmeempiä kuoppia vääntökäyrässä ja vakioboksereiden helmasynti, "surging" eli lievä puutuminen/nykiminen tasakaasulla 3500 - 4000 kierroksilla loistaa poissaolollaan.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  7. #7
    Saanon Veijo kirjoitti Moto-lehdessä tuosta GS:n lastutuksesta ja pöntöistä joku aika sitten. Mittasivat dynolla uudelleen lastutetun gössin teholisän melko olemattomaksi. Sitä en vaan jaksa enää varmaksi muistaa, kenen valmistetta tuo lastu oli,Wudoa kuitenkin epäilen.
  8. #8
    Näinhän se on että ei sillä lastulla ja putkella jne yleensä saa kuin kaksi tai kolme heppaa lisää huipputehoa. Varsinainen hyöty on parantunut kaasuun vastaavuus keskialueella ja vähän parempi vääntö käytännöllisillä kierroksilla. Suurin hupi lienee avaramman putkiston tuomasta äänestä.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #9
    Siinä Saanon jutussa oli just toi ppbowerin lastu, mutta silloin käyttivät alinta viritysluokkaa. Kaikkiaan niitä on 8, 4 norm. bensalle ja 4 95:lle. Tarkoituksena onkin päästä siitä "nyhtämisestä" eroon. Ja kyllähän ne äänetkin kiinnostaa...
    Vanha saa olla, mutta ei aikuinen!!!
  10.  
  11. #10
    Nonii! keväällä laitoin sen lastun ja ajelin sitten näihinpäiviin sen katalysaattorin kanssa... Mutta sitten eilen innostuin nyppäseen sen kattimöykyn pois ja kollektori paikoilleen. Ensin kuunneltiin vaan ääniä ja YES! Rupes ihan kuulostaan moottoripyörältä.

    Mutta sitten koeajolle... Ja ei oikeen meinannu uskoa! Siis puimuri oli kuin uudesti syntyny
    Nyt sitä VOIMAA on.

    Suosittelen lämpimästi kaikille!!!
    Vanha saa olla, mutta ei aikuinen!!!