Pojan mopon (50 cc derby siis Mopo) hain just tuhannen kilometrin huollosta. Tulppa vaihdettu ja 89 €UROO!!! *
Siinä sai olla viimeinen huolto siihen vehkeeseen hajokkoon vaikka koko paska! *![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Mulla oli 70000km ajettu ZXR 750, jota oli entinen omistaja huollattanut R.Heinolla Mansessa. Kattelin vanhoja huoltokuitteja ihmeissäni: (oli tehty vielä edulliempaan markka-aikaan v2000/2001)
- imuvena+seetiremppa 14900,- mk !!
- öljynvaihto 600,- mk !!
- tulppienvaihto 500,- mk !!
- bensapumpun vaihto 1700,- mk (josta ei ollut mitään hyötyä!)
jnejne..
Johtopäätöstäni edellisistä kuluista en viitsi tuoda tässä nyt julki..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Huollattaja ei ole voinut olla täysillä matkassa.(JIMJAK @ Kesä. 08 2006,14:01) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Tyypillistä uusavuttoman motoristin touhua, lähtee jonkun lafkan vedätettäväksi, kun ei ymmärrä tekniikasta mitään ja jotkut "korjaamot" osaa vedättämisen, vaihdetaan aiheettomasti uutta palikkaa kun ei osata vikaa etsiä.(JIMJAK @ Kesä. 08 2006,14:01) kirjoitti
Kyllä tälläisillä firmoilla on menekkiä tänä päivänä jos ei osata vaatia laatua rahan vastineeksi.
Taidot loppuu tankkaukseen, ei mitään perusjuttuja enää hallita ja huoltokorjaamot hoitaa loput.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
No niin, perheen molemmat mopot huollettu. cbr600 12tkm huolto 130e, busa 12tkm huolto 300e!!
molemmat mopot huollettu samassa liikkeessä.
on se prkleen kallista pitää isompaa mopoa, kaikki maksaa kertoimilla verrattuna esim. cbr600een![]()
Musta likaiset kädet on osa mopoilua kans. Ite kun en ole koskaan noita rassannut, niin nyt on kiva opetella. Eikä vaihtoehtona pitäisi olla se perkeleen kallis huolto tai itse yksinään räplääminen - riittähän noita motoristeja keltä voi neuvoa kysellä ja jotka paremmin tietävät. Samalla itse oppii ja ehkä seuraavan kerran osaakin yksin. Tuskin tollaiset perusjutut kuten öljyjen, jarrunesteiden jne. vaihdot voi kenellekään olla liian monimutkaisia?
Ajokoulussa jo teoriatunnilla käytiin renkaita potkimassa ja öljyt ja nesteet vaihtamassa...
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Kyllä ne vaan yllättävän monille on. Joillain ei ole minkään valtakunnan intoa moisia opetella vaikka lahjat riittäisivätkin ja toiset taas ovat niin täysiä pääsiäiskäsiä ja/tai herneaivoja, että hommasta ei kertakaikkiaan tule mitään.(equilibrium @ Kesä. 20 2006,22:28) kirjoitti
Se on kädettömyys joka maksaa. Vai pitääkö Busassa tehdä isompaa remonttia jo 12 tkm:ssä? Onko siinä 100 euroa kalliimmat tulpat ja 100 euroa kalliimmat suodattimet?(jos66 @ Kesä. 20 2006,16:42) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Pienenä lisämainintana toteaisin, että(JIMJAK @ Kesä. 08 2006,14:01) kirjoitti
"imuvena+seetiremppa" sisälsi:
- Sylintereiden poraukset + männät + renkaat + tapit + lukot
- 8 kpl imuventtiili
- 2 kpl pakoventtiili
- Venttiilien lyhennykset
- 3 kpl venttiilin ohjuri
- 3 kpl seeti + niiden asennustyöt
- Kaikkien seetien koneistukset
- Kaikki tiivisteet alatiivisteestä ylöspäin + ohjurin kumit
- Öljyt ja suodatin, jäähdytinnesteet
- Öljypohjan hitsaus + tiiviste, akkutelineen hitsaus
- Ketjut ja rattaat + takarattaan rummun laakeri + vaimenninkumi + eturattaan lukituslevy
- Kytkinvivun katkaisin
- Sytytystulpat
- 8 kpl kierre-elementtejä
- Työt
- Talvisäilytys
"öljynvaihto" sisälsi myös venttiilien ja kaasuttimien säädön
"tulppienvaihto" sisälsi myös puristuspainemittaukset
jnejne..
Onkohan kyseessä sama pyörä? Sattuu vain kaikki nuo annetut tiedot ja summat täsmäämään sopivasti.
Ehkäpä näinkin. Kukin harrastaa tavallaan... En minäkään viitsisi vessan tukkeutuneita putkia kaivella vaikka osaisinkin (mutta sitä en laskisi harrastukseksikaan).(kaasunalle @ Kesä. 20 2006,23:42) kirjoitti
![]()
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Rolf.... Ai et sellasia... Just just...(assu @ Kesä. 21 2006,21:20) kirjoitti
HYVÄ Assu... totuus julki...
Mä oon aina ihmetelly miks täälläkin pyörivät "ammattivalittajatkaikkitietävät" eivät ole itse alkaneet tekemään
bisnestä jos se on niin saapurin helppoa ja löysää rahaa täynnä.
Valohoitoo vaan ja rahaa ropisee kassaan....
Buhohaha, ei tuollaiset erittelylistat mitään auta. Tuossahan on työn hinta yli 10000 markkaa. Siitäkin suurimman osan säästää, kun purkaa ja kasaa itse.(WowBagger @ Kesä. 22 2006,09:31) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
No, rahallahan siitä selviää, joten en näe mitään syytä omien käsien likaamiseen. Niin ja rahaa saa automaateista, jos se sattuu loppumaan lompakosta.(KMSwallower @ Kesä. 22 2006,10:25) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
No, kortillahan sitä pärjää, joten en näe mitään syytä automaateilla juoksemiseen. Niin ja kortin saa pankista, jos sellainen sattuu puuttumaan lompakosta.(cartman @ Kesä. 22 2006,13:03) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Täytyy sitä rahaakin täytyy olla. Koita nyt tankobaarissa alkaa korttia tunkemaan stringien väliin.(KMSwallower @ Kesä. 22 2006,18:19) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Voi olla. En tosin harrasta hyväntekeväisyyttä.(cartman @ Kesä. 22 2006,19:41) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Työt 4000,- mk + poraukset/koneistukset/hitsaukset n. 2000,- mk + talvisäilytys 600,- mk = 6600,- mk. Loput laskun loppusummasta muodostuu osista.(KMSwallower @ Kesä. 22 2006,10:25) kirjoitti