Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
    Millaisia kokemuksi teillä on iridium tulpista? Itse meinasin jo viime kesänä sellaiset ostaa, mutta olivat pahkeiset julman hintaset ( NGK CR9EIX 96€ 4 kpl). Nyt sitten 13.1 perjantaina pistin kyseisestä tulpasta haun nettiin. PayPal ilmoitti hinnaksi 27,50 GBP 4kpl + rahti suomeen, on euroissa 41€,joten pistin tilaukseen heti ja tulivat tänään 17.1 postissa paikalliseen postitoimipaikkaan kirjattuna lähetyksenä. Ei voi muuta kun ihmetellä, kesällä etsin Suomesta eri liikkeistä vastaavia mutta platina tulppia, maksoin neljästä 80€ ja odottelin niitä melkein kaksi viikkoa.
    Omassa mopossa on sellaiset. Kalliitahan ne on. Jos ei ohjekirjassa sanottaisi että niitä pitää käyttää niin tavalliset laittaisin.

Kuinka usein noita tulppia vaihtelet?
    No viime kesänä oli sellanen ongelma pyörässä (Suzuki GSX-R 1100W), että kasteli startatessa pari tulppaa ja normaalit tulpat meni sen siliän tien sökös. Alku kesästä vaihdoin tulpat n. 1000 km jälkeen kolme kertaa, sitten ostin nuo platina tulpat ja ne rupes kestämään, kunnes niistäkin hajos yksi n.8000 km jälkeen. Onneksi oli jo syyskuun loppu niin laitoin pyörän seisomaan, nyt vien kaasarit tarkastettavaksi onko niissä jotain vikaa, ja laitan nuo iridiumit paikalleen kun joku sanoi että ne ei säikähdä niin helposti bensasta. Jos nuo nyt kestäisivät koko kesän...
    Itellä vastaava pyörä, mutta ei ole ollut ongelmia tulppien kanssa. Vaihdoin keväällä 05 Denson iridiumit 0,4mm elektrodilla ja eron huomasi vakioihin nähden selvästi, vaikka orkkistulpat oli vielä hyvässä kunnossa.
    Käyntiinlähtö jotenkin nopeutui noilla iridiumeilla ja tankillisella polttoainetta pääsi pidemmälle, eli aivan kuin olis vienyt vähemmän. Taisin lukea jostain Denson sivuilta testin eri tulppien välillä ja sieläkin oli vastaavia tuloksia havaittu. Vauhdin Maailman 01/2006 lehdessä on muuten mielenkiintoinen artikkeli tulpista autopuolella, olivat mitanneet aikamoisia eroja penkissä eri tulpilla.
    Uusimmassa Vauhdin Maailmassa oli artikkeli eri tulppien vaikutuksesta tehoon. Netti artikkeli Siinä tosin on auton koneessa niitä kokeiltu, mutta sama tekniikkahan mopoissakin on periaatteessa. Parhaillaan tehonlisäys oli jopa +8,2hp (auto Ford Focus RS, Vm2004), mutta toisaalta Volvo V40 T4 teho laski 3,5hp.
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
    Lainaa (ikonevei @ Tammi. 17 2006,16:00) kirjoitti
    Millaisia kokemuksi teillä on iridium tulpista? Itse meinasin jo viime kesänä sellaiset ostaa, mutta olivat pahkeiset julman hintaset ( NGK CR9EIX 96€ 4 kpl). Nyt sitten 13.1 perjantaina pistin kyseisestä tulpasta haun nettiin. PayPal ilmoitti hinnaksi 27,50 GBP 4kpl + rahti suomeen, on euroissa 41€,joten pistin tilaukseen heti ja tulivat tänään 17.1 postissa paikalliseen postitoimipaikkaan kirjattuna lähetyksenä. Ei voi muuta kun ihmetellä, kesällä etsin Suomesta eri liikkeistä vastaavia mutta platina tulppia, maksoin neljästä 80€ ja odottelin niitä melkein kaksi viikkoa.
    mistäs tilasit noi tulpat

e: onkos NGK:lla iridium tulppia jotka kävis GSX750F vm89. mitä nyt nopeesti yritin etsiskellä niin tarjottiin eioota. Densolla ilmeisesti olis jotain

Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Tilasin tulpat ebay.co.uk :sta. NGK:n haun mukaan sinun pyörässä on JR9C tulppa josta ei ole NGK:n iridium mallia olemassa..1989-1998 malleissa on JR9C tulpat ja 1999=> mallista eteenpäin CR9 tulpat joten niihin käy CR9EIX iridium tulpat, samat mitkä minunkin pyörään..

Nopeasti haettuna Densolla oli AllRight:n koneen mukaan Denso iridium IU27A tulppaa myytävänä hinta huikea 26€ kpl, jonka pitäisi vastata tuota JR9C tulppaa. Epay.co.uk:lta ei tuota denson tulppaa löytynyt... http://www.apwonline.com/shop/category.asp?catid=9 Tuolta kyseistä tulppa saa 9.97 dollarin hintaan kappale..

Tämä linkki onkin jo varmaan osalle tuttu, mutta laitetaanpas nyt kuitenkin. NGK:n Iridium-tulppia kohtuu hintaan.
    Mm. *NGK-CR9EHIX-9 Iridium-tulppasarja Blackbirdiin 37.44£ ( n.55 € ) toimitettuna Suomeen.

Saahan tuolla rahalla täältä kotosuomesta kaks kappaletta samaisia tulppia...

Sparkplugs.co.uk
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
    Lainaa (ikonevei @ Tammi. 18 2006,16:47) kirjoitti
    . http://www.apwonline.com/shop/category.asp?catid=9 Tuolta kyseistä tulppa saa 9.97 dollarin hintaan kappale..
    mites on jos tilaa tuolta ameeriikan maalta tuleeko siihen vielä jotian tulleja suomessa.
    tämmöstä summaa se ehdottaa maksettavaksi

Pay To: Summerland, Inc.
    Payment For: apwonline.com Order: 4203
    Amount: $56.38 USD
    Shipping & Handling: $7.96 USD
    Total Amount: $64.34 USD
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (Salmon @ Helmi. 27 2006,12:13) kirjoitti
    Pay To: Summerland, Inc.
    Payment For: apwonline.com Order: 4203
    Amount: $56.38 USD
    Shipping & Handling: $7.96 USD
    Total Amount: $64.34 USD
    Pyöristettynä $64.34 = 54.10 euroa

Tulli x 3,7%
    alv x 22%

Yhteensä 64.64 euroa.

Menee juuri sen 10 euron verojen yli josta tulli alkaa rokottamaan. Tosin minulle on nyt pari pikkupakettia tullut tullitta läpi, verot olisivat olleet 15-20 euroa.

Itse tilasin iridiumit tuolta Powersparks , hinnaksi tulee noin 52 euroa postikuluineen. Tavara tulee briteistä, joten ei tullia.

Kyselkää autotarvike liikkeistä... Vaikka heillä ei ole hyllyssä tavaraa niin saavat kuitenkin tilattua ja varmaan edullisemmin kuin yleensä MP- liikkeistä... Voi olla että halvemmalla kuin ulkomailta...
    Eikä ne suomessakaan maksa kuin 15,-/kpl kun pitää silmät auki eri foorumeilla..

Mutta onhan tietty muutaman euron säästö iso raha, ja sen takia kannattaa englannista/usasta tavaraa tilailla.
    Varaston tyhjennys/Lopettajaiset la 21/4/07!!!
    Lainaa (Motovelhot @ Helmi. 27 2006,13:43) kirjoitti
    Eikä ne suomessakaan maksa kuin 15,-/kpl kun pitää silmät auki eri foorumeilla..

Mutta onhan tietty muutaman euron säästö iso raha, ja sen takia kannattaa englannista/usasta tavaraa tilailla.
    tilaan heti kun kerrot mikä tulppa käy mun -89 äffään.toi on mulle sopivassa budjetissa toi 15,-/kpl
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (Salmon @ Helmi. 27 2006,13:55) kirjoitti
    Eikä ne suomessakaan maksa kuin 15,-/kpl kun pitää silmät auki eri foorumeilla.. *

Mutta onhan tietty muutaman euron säästö iso raha, ja sen takia kannattaa englannista/usasta tavaraa tilailla. *
    tilaan heti kun kerrot mikä tulppa käy mun -89 äffään.toi on mulle sopivassa budjetissa toi 15,-/kpl
    äffään kun ei ainakaan ngk:n mukaan käy mikään iridiumi

tietty jos joku on saanut äffän toimimaan jollain ngk:n iridiumtulppatyypillä niin vinkkejä otetaan vastaan.

Toinen paha puute meillä on tällä hetkellä uudempien pyörien IMR-alkuiset tulpat, niitä kun ei kohtuuhintaan tahdo saada mistään, mutta työnalla niidenkin saaminen valikoimiin on.
    Käypikö tuo NGK CR9EIX iridium -01 9R kawaan? näyttäisi welholla olevan 17€ kipale.
    VTR 1000F -04
    Lainaa (Jare @ Maalis. 02 2006,19:36) kirjoitti
    Käypikö tuo NGK CR9EIX iridium -01 9R kawaan? näyttäisi welholla olevan 17€ kipale.
    Käy se, ainakin meidän tietojen mukaan.
    Lainaa (Motovelhot @ Helmi. 27 2006,14:06) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Helmi. 27 2006,13:55) kirjoitti

äffään kun ei ainakaan ngk:n mukaan käy mikään iridiumi

tietty jos joku on saanut äffän toimimaan jollain ngk:n iridiumtulppatyypillä niin vinkkejä otetaan vastaan.

Toinen paha puute meillä on tällä hetkellä uudempien pyörien IMR-alkuiset tulpat, niitä kun ei kohtuuhintaan tahdo saada mistään, mutta työnalla niidenkin saaminen valikoimiin on.
    Ryyvasin juuri F:ään Denson iridiumit ja hyvin pelaa...
    Eli ainaskin Densolta löytyy
    Tilasin iridium tulpat myös englannista 55 euroa kotiin kuljetettuna. Haluan tosiaan nähdä sen suomalaisen firman joka myy mulle ne tulpat tuohon hintaan. Järjestäen hinnat noissa 25-27 euroa. Hyvä jos semmosia puljuja on mistä saa about 15 euroon hyllystä niin ostan toki mutta vähissä on turun seudulla ainakin. Biker pointista taitaa saada 17 euroon tulpat mutta nekin tilataan saksasta 2 viikon viiveellä.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Meinasin itse myös laittaa iridiumit 12tkm huollossa, mutta asiasta juteltuani mekaanikon kanssa tulen valitsemaan tavalliset. Syynä se, että iridium tulppa kun pääsee kerran kastumaan, niin se on sökö ja on vaihdettava uuteen. Aika namia vaihdella kyykkäriin tulppia useimmin kuin huolto-ohjelman mukaan. Mekaanikon mukaan kerran kun on kokeillut iridiumeja ei enää niihin koske. Tehon lisäyskin on kuulemma vain psykologista, testattu penkissä. Ko. mekaanikko ei ole aivan noviisi pyörien kanssa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Lainaa (Seeber @ Maalis. 06 2006,17:55) kirjoitti
    Meinasin itse myös laittaa iridiumit 12tkm huollossa, mutta asiasta juteltuani mekaanikon kanssa tulen valitsemaan tavalliset. Syynä se, että iridium tulppa kun pääsee kerran kastumaan, niin se on sökö ja on vaihdettava uuteen. Aika namia vaihdella kyykkäriin tulppia useimmin kuin huolto-ohjelman mukaan. Mekaanikon mukaan kerran kun on kokeillut iridiumeja ei enää niihin koske. Tehon lisäyskin on kuulemma vain psykologista, testattu penkissä. Ko. mekaanikko ei ole aivan noviisi pyörien kanssa. *
    Kyllä Iridiumit on pelanneet ihan moitteetta.
    Reilu 10000 km tosin vasta ajettu.

Miksi ne kastuttuaa hajoaa ?

Noilla Iridiumella pitäisi vähintään kaksinkertaistaa vaihtoväli,
    se lienee yleisesti syy miksi niitä laitetaan.
    Pace and Flow
    Ihan autotarvikeliikkeistä kannattaa kysellä. Ei varmaankaan löydy hyllystä, mutta varmasti tilaavat. Hinnasta puuttuu moottoripyörälisä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Itse olen ollut siinä mielikuvassa, että juurikin iridiumit kestäisi paremmin tuota kastumista. Ihan täyttä mutua tietenkin tämä tieto.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Lainaa (suurii @ Maalis. 07 2006,00:34) kirjoitti
    Itse olen ollut siinä mielikuvassa, että juurikin iridiumit kestäisi paremmin tuota kastumista. Ihan täyttä mutua tietenkin tämä tieto.
    Samanlainen hämärä käsitys mullakin ollut. Ja mutua tietenkin..
    TL1000R
    Lainaa (Seeber @ Maalis. 06 2006,17:55) kirjoitti
    Meinasin itse myös laittaa iridiumit 12tkm huollossa, mutta asiasta juteltuani mekaanikon kanssa tulen valitsemaan tavalliset. Syynä se, että iridium tulppa kun pääsee kerran kastumaan, niin se on sökö ja on vaihdettava uuteen. Aika namia vaihdella kyykkäriin tulppia useimmin kuin huolto-ohjelman mukaan. Mekaanikon mukaan kerran kun on kokeillut iridiumeja ei enää niihin koske. Tehon lisäyskin on kuulemma vain psykologista, testattu penkissä. Ko. mekaanikko ei ole aivan noviisi pyörien kanssa.
    Isot pojat juttelee B-Foorumilla iridiumtulpista. Itekkin tilasin pari settiä iridiumtulppia omaan mopoon kun halvalla sain. Kesällähän sen näkee miten ne rokkaa vai ei.
    1835
    Paikallisesta Osaset-liikkeestä iridiumit 15 e/kpl suoraan hyllystä. Käyvät kuulemma hyvin kaupaksi... Toivottavasti kestävät tupla-ajan normaaleihin verrattuna.
    ST 4 S
    M 900
    MS 1100 S
    En kommentoi siihen mikä on Iridium tulpan etu kun en osaa sanoa mitään viisasta siihen.
    Sen verran selvittelin asiaa, että lämmönkesto pitäisi kai olla parempi ja kastuessaankin kestää normaalia paremmin.

Itse hankin omat tulppani noin kuukausi sitten tuolta --> http://www.sparkplugs.co.uk/

reilu 6€/kpl ja tuli 4:ssä päivässä Englannista.
    Maksu muistaakseni Master Cardilla kun Visa Electron ei toiminut.

Kesällä pääsen testaamaan sitten onko niistä apua vai NO....
    Vastaispa toi parjanfin tähän
    ... jotain piti muistaa
    saakohan noita denson tulppia tilattua jostain euroopan kolkasta.itte oon vaan löytäny noita jenkkilaän tarjouksia
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 09 2006,16:48) kirjoitti
    saakohan noita denson tulppia tilattua jostain euroopan kolkasta.itte oon vaan löytäny noita jenkkilaän tarjouksia
    No tuolla edellä mainitussa http://www.sparkplugs.co.uk/ puljussa näyttää olevan, hinta on vaan korkeampi kuin NGK:n kynttilöillä....
  30.  
    Lainaa (MadMike @ Maalis. 08 2006,10:20) kirjoitti
    En kommentoi siihen mikä on Iridium tulpan etu kun en osaa sanoa mitään viisasta siihen.
    Sen verran selvittelin asiaa, että lämmönkesto pitäisi kai olla parempi ja kastuessaankin kestää normaalia paremmin.

Itse hankin omat tulppani noin kuukausi sitten tuolta --> http://www.sparkplugs.co.uk/

reilu 6€/kpl ja tuli 4:ssä päivässä Englannista.
    Maksu muistaakseni Master Cardilla kun Visa Electron ei toiminut.

Kesällä pääsen testaamaan sitten onko niistä apua vai NO....
    Paljonko tulpat tuli maksamaan kaikkineen kuluinee ?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen