Katso äänestykset tulokset: TakapyÖrÄllÄ ajo - Kuinka käy vai jääkö keulimiseksi?

Äänestäjät
826. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Myönnän, en ole hirvinnyt edes vielä kokeilla

    283 34,26%
  • 2. Olen kokeillut mutta meinas mopo karata käsistä

    48 5,81%
  • 3. Olen ajanut lyhkäsiä nykäisyjä, vaan eipä aina onnistu

    336 40,68%
  • 4. Olen ajanut pitempiäkin vetoja & keulimisia

    71 8,60%
  • 5. Osaan ajaa takasella sekä myös keulia, onnistuu milloin vain

    31 3,75%
  • 6. Hallitsen takapyörällä ajon periaatteessa kuinka pitkästi vaan mutta vain suoraan

    9 1,09%
  • 7. Kuin edellä ja vaikka kävelyvaihtia, myös suunnanmuutokset

    2 0,24%
  • 8. Kuin edellä myös vaihtamiset ylös/alas

    6 0,73%
  • 9. No problemo ! Olen Full-Bomberi vaikka näytöksiin, OK

    6 0,73%
  • 10. Osasin aikoinaan mutta en nykyisellä mp:llä

    34 4,12%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 93:sta
  1. #1
    JOVAIN TÄ !


    On tuo selvä se että sakothan siitä tuloo jos yleisillä teillä pelkäl takapyöräl päästelee mutta kivaahan se on silti, tai ainakin ennen oli.....(kohta 10, itellä) mut ei silloin mitää Bombereita oltu vielä keksittykkään.

    Harjoittelemalla kaikki saadaan kyllä sujumaan ja tuo harjoittelu tapahtuu tietenkin AINA jossain muualla kuin muun liikenteen seassa, mutta kuinka herkästi keulasi nousee ja ennen kaikkea jäätkö pelkän takapyörän varaan tapeille seisomaan ? Onnistuuko myös hitaassa ajossa ?(kävelyvahdissa) Tällöin puhutaankin jo takapyörällä ajosta.
  2. #2
    Seiskan ja kasin väliin menee kun en ole tuota pienemmälle vaihtamista harjootellut. Laitoin kuitenkin kasiin, eiköhän se pienemmälle vaihtaminen onnistu ku muuteman kerran kokeilee.

    Aika hyvä asteikko muuten, äkkiseltään tuntuu juuri oikealta kehityskaarelta. Selvästi on tullu keulittua Mihinkäs pykälään itse kysyjän taidot riittivät silloin aikanaan?



  3. #3
    Kai se on tuo kolmonen. Välillä tulee leikittyä, mutta eipä moisella räveltämisellä saa kovin suurta respectiä Esson nurkalla norkoilevilta sakkolihoilta.

    Mopolla tuli pentuna keulittua vähintäänkin riittävästi, mutta ehkä nyt on jo aika jättää ne hommat nuoremmille. Suikalla keuliminen on muutenkin vähän kyseenalaista hommaa kun kilpi on vähän turhan lähellä maata. Se kun nappaa joku kerta tiehen kiinni niin sitten voipi sattua leukaan.



  4. #4
    Kolmoseen meni ruksi... Pv:llä osasin aikoinaan hyvinkin keulia, mutta moottoripyörällä on toistaiseksi jäänyt vähemmälle. Eikä oikeastaan ole kauheasti edes kiinnostusta opetella.
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  5. #5
    Lainaa (MadMan @ Tammi. 16 2006,21:03) kirjoitti
    Mihinkäs pykälään itse kysyjän taidot riittivät silloin aikanaan?
    JOVAIN OL...!


    ...tuossa näkyvissähän tuo oma (kohta 10) elikkäs semmosella 300cc:n mp:llä aikoinaan alkeita kun aloittelin ja hiekkateillä päästelin niin tul joskus mieleen jotta mitähän jos kokeilis joskus lähtee ajaa ihan vaikka matkaa ja kahtos että missä asti etunen putoo tahi mään repuulleen ...en sitte kuitenkaan lähtenyt!

    Mutta varmaan tässäkin porukass semmosia on että kertokaas samalla se "pisin" takasella ajettu matka tässä, KIITOS ?
  6. #6
    kohtaan 1 meni meikäläisellä ruksi. n. 500km ajellut 2 pyörällä joten opetellaan se nyt eka ennenku siirrytään yhdellä ajelemaan..
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  7. #7
    Välillä lapsettaa ja tulee keulaa kevennettyä. Ei kyllä kovin pitkää pätkää pysty vetää
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
  8. #8
    kyl se tohon kolmoseen jäi....

    vaik mopo ikäisenä sujui kyl noi kaikki...
    ehkä joskus jos paljon opettelis.....
    zzr600-vm90
  9. #9
    Kotarilla se nyt onnistuu, mutta katupyörällä en vielä osaa.
  10. #10
    Tellu ei tykkää ku pienistä nyppäsyistä eikä kawallakaan mitään pientä räpellystä ihmeellisempää saanut aikaan.
    TL1000R
  11. #11
    sv:llä on tullut joskus vahingossa keulittua joitain satoja metrejä,nelospykälään asti onnistuu vaihtaminen(ja vain suljetulla alueella,tietty * )
    edit. eikä ole vielä kone kilahtanut.



  12. #12
    Joskus KTM:n endurolla tullut harjoiteltua. Tulevana kesänä täytyy katupyörällä hieman opetella.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #13
    Vitoseen kilahti... Eli harjottelua vaatii vielä että oppis kunnolla temppuileen.
    Pain is just weakness leaving the body
  14. #14
    Joskus sitä pv:llä osasi keulia, mutta nyt on ihan turha edes yrittää.
    Hieman taukoa
  15. #15
    kolmoseen myös...ja suljetulla alueella.......
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  16. #16
    Mopolla nuorempana tuli keulittua, mutta ei pyörällä enää.
    Bandit 1200S -06
  17. #17
    myönnän, en oo koittanu kun pv:llä. Kawalla en lähe ees koittaa
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  18. #18
    mielestäni turhaa touhua * kyllä se on hianon näköistä mutta jätän sen muille en ite edes ole harkinnut kokeilla *



    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  19. #19
    Ohan tota tullu kyykyillä harjoteltuu, mut ens kesänä vois jopa "onnistua" ku on alla moto.. *
    Ehkä otin ehkä en!
  20. #20
  21. #21
    4. kohtaan ruksi meni... 1 ja 2 vaihteella pystyy keulii loppuun asti... Mut se ilmassa 2 vaihteelle vaihtaminen ei onnistu. Ja tasaisella nopeudella keuliminenkaan ei onnaa.. eli reenattavaa on..
  22. #22
  23. #23
    Pikkasen vähemmälle on jäänyt sen jälkeen ,kun kolmoselta neloselle vaihdettaessa tuli alas. +160 oli taulussa ja alkoi pyörä vähän woblaamaan. Ei kovin järkevää touhua,mutta kivaa.
    Vespa 250GTs
  24. #24
    Tämän hetken ajatus on säästää pyörää (lue:lompakkoa) ja pysytellä ihan kahdella pyörällä, hetkittäisiä etupyörän irroituksia kiihdyttäessä, ne on ok .
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  25. #25
    k5 pysyy kivasti 200kmh vauhdissa pystyssä, eräs uusi tie on hyvä keulimiseen ku siinä ei oo juurikaan kallistusta. n. 2km on menty hytti pystyssä
  26. #26
    Vastausvaihtoehdoista puuttui kokonaan se kohta, joka olisi eniten ääniä saanut: "EVVK".
    * Arctic Ranger *
  27. #27
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (paradox @ Tammi. 16 2006,21:54) kirjoitti
    kohtaan 1 meni meikäläisellä ruksi. n. 500km ajellut 2 pyörällä joten opetellaan se nyt eka ennenku siirrytään yhdellä ajelemaan..
    Samoilla linjoilla!
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
  28. #28
    Viime kesänä tuli opeltua tuota eturenkaan tuulettamista ja sehän alkoi jo syksyä kohden jotenkin jopa luonnistua. Pisimmillään n. 1,5km. Ens kesänä pitäis oppia keulittamaan penkillä seisten ja paljon muitakin temppuja...



  29. #29
    Lainaa (Temex @ Maalis. 01 2006,11:46) kirjoitti
    Ens kesänä pitäis oppia keulittamaan penkillä seisten ja paljon muitakin temppuja...
    Kannattaa miettiä pari muutaki harjoteltavaa temppua jo valmiiks, toi penkin päältä seisaaltaan keuliminen on nimittäin osin jopa helpompaa ku "tavallinen" keuliminen Ei ku kovaa yritystä vaan!
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MadMan @ Maalis. 01 2006,12:03) kirjoitti
    Lainaa (Temex @ Maalis. 01 2006,11:46) kirjoitti
    Ens kesänä pitäis oppia keulittamaan penkillä seisten ja paljon muitakin temppuja...
    toi penkin päältä seisaaltaan keuliminen on nimittäin osin jopa helpompaa ku "tavallinen" keuliminen Ei ku kovaa yritystä vaan!
    Ei mun tasapainolla. Istualtaan ja tapeilla seisten se onnistuu aika kohtuullisesti, mutta kun lähtee keulimaan istualataan ja nousee siitä penkille seisomaan, niin siinä tuli viime kesänä muutama OHO tilanne. Kaatunu en kertaakaan, mutta aika lähellä se oli. Takajarrua pitäis kans opetella käyttämään paremmin että pystyis laittamaan takavalon asfalttiin.
    Endohan pitäis kanssa opetella kunnolla. Nyt ei saa ku takarenkaan irti maasta ilman "rullausta"...
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen