Jos budjetti ois se 5500, niin kävisin hakemassa sen Hyosungin, vaikka äsken äffää kehuinkin. Jäis 200 rahaa vaikka varustekaupoille. Siinä käytetyssä kun harvoin on uudet renkaat, jarrut, ketjut, öljyt, suodattimet, tulpat jne. Tolla vois keskittyä olennaiseen - ajamiseen.
Suo, kuokka ja Suzuki
Itellä tuli reilut 20000 äfvällä (750) ajettua ennen pyörän vaihtoa ja olin tyytyväinen. Taittuu mutkiin ajatuksen voimalla, helppo muuttaa ajoasentoa (no, siirtää takapuolta eteen/taakse tarpeen mukaan), varmatoiminen ja menee se oman mittarin mukaan yli 200/h, ei ollu alamäessä.![]()
Heräsipäs tästä paljon keskustelua!
Hyosungia miettiessä tulee ensimmäisenä mieleen että JOS takuuaikana jotain hajoaa, mihin vien sen Keski-Savossa korjattavaksi. En ole sen tarkemmin maahantuojan verkostoon kyllä vielä tutustunut.
SV650 tällä hetkellä 1. vaihtoehto, Banditilla en ole ajanut mutta se pitää keväällä käydä kokeilemassa. Joku kirjoitti kuluvista osista --> meinaan huomioida käytettyä ostaessa että ekan kesän pärjää, odottamattomista ongelmista ei tietysti koskaan voi tietää. Varusteet on kenkiä lukuunottamatta ostettu jo syksyn halvoilla hinnoilla... Eli koko loppuraha mitä kevääseen mennessä saa säästettyä menee lähes kokonaan pyörän hankintaan.
Joku kysyi myös 190cm ajosennosta SV:llä. Itse olen 187cm ja kävin lyhkäisen lenkin, mielestäni aika kohtuullisen hyvä asento, joutuuhan siinä hiukan polvia koukistamaan mutta ei mitenkään vaikea silti. Kokeilin myös GSE500:sta kesällä ja siinä tuntui tällä kropalla että oli kirjaimellisesti mopon päällä.
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
Itse pähkäilin aikoinaan samaa Äffä vai SV. Onneksi otin Äffän, koska SV.n ekoissa oli sitä öljynkierto häikkää. SV oli myös fyysisesti liian pieni.Tuota väitettä, että Äffä olisi kankea mutkissa en välttämättä tajua, mikä voi tietysti johtua siitä, etten vaan paremmasta tiedä(Nyt on takana 9 vuotta kahdellä Äffällä) Ei aloittelijakaan tarvitse kevyttä pyörää, jos puhutaan aikuisesta miehestä.Vakaus ja yllätyksettömyys on kyllä tärkeätä.Äffällä on pisin päivämatka ollut 800km ja olin siitä aikas romuna(olen 188cm)Äffä kieltämättä vanhaa tekniikkaa, mutta mitä sitten? Lastentaudit ovat ainakin myllystä kivasti karisseet 21vuoden valmistuksen jälkeen![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Et ole kuin kaksi senttiä minua pitempi? Kun istahdin SV:n sarviin äffän jälkeen, niin tuntui siltä että pää osuu siltoihin kun niiden ali ajaa (äffä aika paljon matalempi kun SV), ja aluksi tuntui vähän oudolta. Mutta kun ajoasentoon tottuu (ja siihen EI mennyt kauan), niin ei sv:ssä ole mielestäni mitään vikaa. Pikkasen pikkasen hivenen vähäsen etukenoisempi ajoasento, ja jonkun verran korkeampi, mutta mielestäni ihan hyvä. Äffän päällä istuu kuitenkin melkein pystysuorana(oili @ Tammi. 21 2006,22:14) kirjoitti
Ja kyllä äffälläkin pystyy mutkapätkiä ajamaan, mutta vaatii kuljettajalta aika paljon enemmän kun sv:llä. Myös äffässä on aika surkea alusta/jousitus, ja wanhamallinen runko ei ole yhtä tukeva kun sv:ssä oleva. SV:n alusta ei tod ole paras mahdollinen, mutta runko on tosi paljon parempi kun äffän. "normaalitehoista" äffää en ole ajanut, mutta ainakin papereissa se vaikuttaa vähän laiskemmalta kun se vanhempi (malli mikä mulla oli oli jotain päälle 100 heppainen, eikä kuitenkinaan tuntunut liialta).
Jos matka taittuu enemmän kaksi päällä, niin ehdottaisin äffän. Siinä oli paremmat oltavat kaksi päällä, mutta yksin ajaessa sv on ihan mukava peli. Ja kyllä sv:lläkin matkustajaa kuljettaa, mutta vähän huonompi on ajaa kun äffällä. Joku muu voi tietysti olla eri mieltä, tämä on nyt vaan minun mielipidettäni.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Mitä öljynkiertohäikkää niissä oli? En ole kuullutkaan moisesta vaikka kaverilla tuollainen -99 pyörä oli. SV:n valmistaminenhan aloitettiin v. -99, eikö?(oili @ Tammi. 21 2006,22:14) kirjoitti
Jos tällaisista vioista jollain lisätietoa, informaatio tervetullutta. Ja minkä vuotisissa vika korjattu varmasti?
----------------------
Suzuki SV650S -06
Ongelmana oli ensimmäisen/etummaisen sylinterin voitely jos veti pitkiä keuloja, eli jos ajaa pitkiä matkoja etupyörä suhteellisen korkealla, niin voitelu heikkenee niin paljon, että sylinterin rikko on mahdollista. Mutta silloin puhutaan jo piitkistä siivuista, ja jatkuvasti.(Wiltsu @ Tammi. 22 2006,18:54) kirjoitti
Ongelma esiintyi Suzukin sv650 malleissa (eli myös s) ja TL malleissa.
Onglmaa korjattiin suzukin mukaan vuosimalleissa -01 eteenpäin, mutta varmasti tiedän vaan että -03sta eteenpäin ongelma ei ole ollut. Henkkoht tiedän vain että kaksi konetta on posahtanut, joten ei se niin iso "ongelma" ole, ellet aijo heittäytyä stuntiksi tai muuten vaan ajelet pyörä 60 asteen kulmassa
Jotkut ovat kuulemma korjanneet ongelman laittamalla levyn poikittain öljypohjaan, joka on estänyt öljyt valumasta koneen takaosaan keuliessa, joka on sitten varmistanut voitelut.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Täältä takarivistä ajattelin tuoda noviisin tuntemuksia em. Suikista:
Mulla oli ekana '03 750F johon oli todella helppo tottua vähäiseltä CB500 kokemukselta. Olihan se tosiaan jo melkein oikean matkapyörän tuntuinen mutta ihan hyvin sillä pyöri aloittelija taajamassakin. Heilakin viihtyi takapenkillä ja pyörän ajettavuus tuntui vain parenevan 55kg lisäkuormalla.
Kiihtyvyys riitti siihen ettei aloittelijan tarvinnut pelätä kiertää kahvasta pohjille (lue: ei vaaraa keulimisesta ;) mutta ehti sillä enemmän kuin hienosti autojen alta pois.
Uusien, ketterämpien kokemusten toivossa sitten vaihdoin loppukesästä '04 pikku-SVeSsaan ja onhan se ihan erilainen ja näppärämmän tuntuinen pidellä. Kilometrejä ehti tulla vain muutamia satoja ja niiden perusteella jäi ensifiilis, että fyysisestä ketteryydestään huolimatta SVeSsan stongaa saakin rykäistä oikein kunnolla jos haluaa pikaväistön. Kankeaksi kehutulla ähvällä samat kaivonkansien väistöt meni todella vaivattoman tuntuisesti. Voorumin Wiisaat voisivat kertoa märkäkorvalle enkö vain vielä osaa vai..
SVeSsan kanssa tuntui myös että kaasun kääntelyyn pitää opetella uudestaan, herkkyyttä kahvan liikkeessä on ihan eri kertoimilla kuin äfvässä. En näin noviisina vielä ymmärrä mitä yhteyttä pitää olla kahvan liikeherkkyydellä ja kiihtyvyydellä - luulisi että kiihtyvyyttä pystyisi käyttämään vähän tahmeammallakin kahvan liikeherkkyydellä. Oudon vastakohtaisesti kytkinvipu on kyllä jäykempi käytellä kuin ähvässä.. noh, kuten kerroin kilometrejä ei juuri vielä tullut joten tutustumista tarvitaan.. ja voihan olla että kytkinvaijeri on jo ruosteessa ja kaasuvaijerit silikonivoideltu ;P
190cm pituisena mahdun molempiin samankaltaisesti - siis yhtä kehnosti. Tappi/satula-väli pistää polvikulman turhan tiukalle, mutta polvet mahtuu molemmissa jotenkuten katteen/tankin paikoille.
Mutta SVeSsaan vaihtoa en kadu, on se hieno peli.. pitää seuraavaksi hankkia lisää oppia äänten parantamisesta sliparilla, puksutinhan se orkkiksena on ..ja LEDit pitää saada vilkkuihinkin.
Jos haluaa lisätietoa n.600:sta niin kannattaisi lukaista TM vertailu missä oli no. myös Hyosung Cometin mukana. Sen perusteella ei Hyonsung saanut kovinkaan hyvää arvosanaa verrattuna muihin. Lehden numeroa en muista, mutta olisiko se ollut viime kesänä?
Kokemusta ainoastaan GSX750F:ä, jolla tuli pari kesää ajeltua. Mukava kokonaisuus, jolla ajaa hyvin pitempiäkin matkoja (esim. Italiaan ja takaisin 2 päällä). Varmasti hinta/laatu - suhde kohdallaan. Halpa pitää ja huoltaa. Luotettava tekniikka. Miinuksena ehkä hieman munaton moottori, johon saattaa kyllästyä.
Itse ostin viime keväänä ensimopoksi -99 pikkubanditin. Tekniikka pomminvarma, rutkasti asennetta. Suorituskyvyssä jää useimmille kilpailijoilleen, mutta kerkiää tuollakin. Ja osaa löytyy jos haluaa fighteria rakennella. Mainio askartelupyörä.
Mullakin on ollut viimeiset kaksi kesää vuoden -99 pikku-Bandit ensipyöränä. Vallan mainio laite ja kuinka ollakaan myytävänä. Kliks. Siitä pienellä tinkauksella halba ja mainio laite just Sulle (tai jollekin muulle).(Juliuz @ Maalis. 24 2006,15:45) kirjoitti
Kaikki loppuu aikanaan vaan konsanaan ei milloinkaan.
Noniin, palataanpa asiaan taas kun itse aiheen avastin aikoinaan. Nyt on tilanne niin pitkällä että "loppuvaihtoehtoina" ovatkin yllättäen Honda Hornet 600S tai Suzuki SV650S. Tämä siitä syystä että saan rahaa enemmän kiinni tähän hommaan kuin alunperin. Nyt siis tarkoitus ostaa Hornet tai uudemman mallin ruiskukoneella oleva SV.
Tämän kokoinen ukko (187cm) taipuu selkeesti paremmin Hornetin puikkoihin, asento on helpompi. Valitettavasti vain nyt näyttää siltä että minulla on joku vakava perversio tai sairaus V2:sia kohtaan, joten näyttää siltä että kolikko taipuu SV:n suuntaan. (onkohan tähän mitään lääkettä...) Jos ei sopivaa käytetttyä löydy edukkaasti, niin sitten otetaan "pakasta uutta".Ducatitkin oli hetken mielessä, mutta ne nyt jää toistaiseksi vaihtoehtojen ulkopuolelle.
Pidän itse SV:tä nykyaikaisempana tekniikaltaan ja rungoltaan. Onhan siinä kuulemma etupää löysä sitten rajummassa menossa mutta ei ole ajokilometrejä kuskillakaan vielä paljoa takana joten eiköhän sillä pärjää.
Tässä moottoripyörän hankinnassa on paljon mielenkiintoisia piirteitä hintapolitiikassa. Uusia "ylivuotisia" saa 9000e, kun taas esim. kolme vuotta vanha, takuu loppu maksaa 7000-8000e. Olen pikku hiljaa vakuuttunut siitä, että pari vuotta käytettyä ei kannata ostaa, koska : Arvo putoaa vielä niin uudessa kuin käytetyssäkin, jos haluaa jälleenmyyntiä miettiä. Uudessa putoaa varmasti nopeammin, mutta uusi on aina uusi. Uudessa on takuu, käytetyssä ei. Hintaeroa käytetyn ja uuden välillä on liian vähän! ainoa miinus on että uusi pitää huoltaa merkkiliikkeessä jotta takuu säilyy mutta onpahan sitten kunnossa, toivottavasti.
Edelleen mielipiteet tervetulleita!!! Tässä alkaa mopokuume olemaan sitä luokkaa että voi tulla pitkiä päiviä vielä odotellessa, ennen kuin lopullinen päätös syntyy.
----------------------
Suzuki SV650S -06
Mulla on sv. Se on aika helppo ajaa ja aikas ketterä, ekaksi pyöräksi. Ei se oo maailman pirtein mutta hyvin kerkeää, Ja se v kone vaan on jotain kun siihen vaihtaaa ton sliparin.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Ehdottomasti rosmo alle joka osaaluella parempi vaihtari tohon toiseen nähden lue vaikka testeistä jos et sanaan usko![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Itse ainakin aina toiminut tunnepohjalta, muuta en osaa sanoa neuvoksi. Jos V 2 on se joka kolahtaa niin anna palaa....
Ai niin itsellä rivi 4 iso rosvo
nahkurin orsilla tavataan....
Ehdottomasti rosmo. Itse ottaisin sen jos rahat riittäis.![]()
Suzuki GSX 600F -89 (myyty)
Itse pähkäilin myös saman asian kanssa ja päädyin lopulta sv 650 s pyörään.
Syyt:
Pyörän paino, (kevyempi hallita ensipyöräksi).
V-Moottorin vääntö ja ääni!
Moderni tekniikka ja ulkonäkö.
Miellyttävä ajoasento (pituus 185 cm)
You're a driver, not a passenger in life.
Minkä sitten otatkaan niin ota isompi. Mulla oli ensimmäisenä "omana" pyöränä z750 kawa... Puolen kesää meni ihan ok, mutta sitten aloin arvostamaan myös vääntöä ;)
1200 bandit tai 1000 SV tai 1000 VTR. Kaikki ihan erialaisia mutta vähän vääntävämpiä koneita kuin 600cc. Eikä varmasti ole liian isoja kokoisellesi.
Itse ostin isomman![]()
Ei ole riemulla rajaa kun bandulla ajaa, mutta tehkää siitä johtopäätöset. Mitä isonpi sitä parempi ja näin ainakin banduissa![]()
Ahdettu 1216
Näitä minäkin suosittelen!(pikkupasi @ Touko. 04 2006,13:55) kirjoitti
gsx:iä ei voi suositella kenellekään. Tosi tuhnuja ja ilmeettömiä ajaa.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
ja just sellaisen GSX:n (1400) mä ostin *(rammus @ Touko. 04 2006,14:08) kirjoitti
Juu hieno pyörä, tosin tämän vuoden mallissa on aivan törkee putki!(pikkupasi @ Touko. 04 2006,14:22) kirjoitti
Ja tuollahan puhuttiinkin 600 ja 7501400 onkin jo aivan toista luokkaa...
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
[QUOTE= (rammus @ Touko. 04 2006,14:28)]Putki vaihtuu aikas pian. Onhan se vähän pitkä ja paksu, mutta eikös se korreloi jonkin toisen asian kanssa? Eli tuppi tilalle niin ei tule sekaannuksia kaupunkillapikkupasi,Touko. 04 2006,14:22 kirjoitti
![]()
Uusi SV650S tilauksessa, pari viikkoa pitää odotella... Aika paljon hintaluokka muuttunut alkuperäisestä viestistäni.
Eiköhän odotus ole sen arvoista...
----------------------
Suzuki SV650S -06
No mihinkä hintaan sen sitten sait?
Ahdettu 1216
pyöreästi 9000e, "ei viralliselta" maahantuojalta, 2006 malli.(suiza 1200 @ Touko. 06 2006,20:27) kirjoitti
----------------------
Suzuki SV650S -06
Varmaan ihan ok hinta, mutta itse ostin marraskuussa uuden -05 1200s bandiitin hintaan 10000€ ja tietenkin se on "ei viralliselta" maahantuojalta.
Ahdettu 1216