Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Edellisestä crossipyörästä (Honda CR 125 '93) on kulunut aikaa jo 10 vuotta ja tuli pakottava tarve yrittää taas räveltää jotain. Katuja on tullut koluttua viime vuosina jonkin verran Kawan ZZR 1100 matkasportilla, mutta nyt se meininki alkoi tökkimään pahemman kerran ja kun toi kortin lähtökin on vähän liian pienestä kiinni.

Talvella täytyy myös yrittää ajaa spooria kun mukaan sain lähes uudet piikkirenkaat. Supermoto kiinnostaa myös, vannesettejähän näihin saa kun katselee vähän ympärilleen. Nelilovinen laatikko pakottaa kai sumossa siihen, että välitykset joutuu rukkaamaan melko pitkäksi. Harrastuskäytössä ei sen tosin luulisi aiheuttavan mitään ongelmia.

Eli tällainen peli tuli hommattua:

Nyt on siis enää hengen lähtö pienestä kiinni, onneksi malttia riittää sen verran, ettei yritä liikaa ja kaikki varusteet on tietenkin heti alusta lähtien mukana.

Kommentoikaa pyörävalintaani! On se vaan melkoinen peli, JAUUUUU!*

Aprilia RSVR Factory
    KTM 250 SX-F
    Melkosen pyssyn hommasit "ekaks pyöräks" Mun ajoilla riittää piikki ihan hyvin siinä on makua kun pitää viedä koko ajan hampaat irvessä ja vaihteilla säädetään vauhti kaasun ollessa pohjassa tai no ei enskapätkillä oikeen kärsi tuppi nurin päästää
    YZF1000R
    Itsellä on kanssa tosin myynnissä vastaavan kokoinen mutta 530 EXC-R malli ja ajatus oli vaihtee se pienemmäksi. Moto hommissa alusta ei oikein näissä pelaa ja metsään "pikkasen" liian iso harraste käyttöön. Tosin makea peli josta voima ei lopu kesken ja ei jätä kylmäksi mutta osaamattamissa käsissä erittäin raskas vietävä..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Joo, on siinä vetoja enemmän kuin tarpeeks aloittelijalle. Hyvänä puolena voi pitää sitä, että pyörä luultavasti kestää mun kevyessä käytössä pitkään. Vaihteitakaan ei sen kummemmin tarvitse hämmentää, 2 ja 3 riitti Hyvinkään huonokuntoisella röykkyradalla.

Testasin aikaisemmin kesällä kaverin 250 CRF:ää ja olis crossiin riittänyt sen kokoinenkin ihan täysin, mutta supermotoon se taitaa olla liian pieni (vaan mitäpä mä siitä vielä tiedän).

Nyt tarttee vaan saada tunteja alle että saa vähän tuntumaa *
    Aprilia RSVR Factory
    KTM 250 SX-F
    S-motoiluun vaan rohkeasti mukaan. Alusta näppärästi simmitykseen topi serviceen (riksussa), Isompi etujarru levy ja eipä se sit juuri muuta tarvitsekkaan. Tehoa riittää varmasti kokeneemmallekkin kuskille.
    superjopo
    Tuosta saa hyvän jääratalaitteen. Metässä ja montulla tuolla ei aja sikakaan
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Mainio laite varmasti! Mulla oli -04 450 SX aiemmin joka oli kyllä nasta peli. Ite vaan olen crossihommissa niin aloittelija että totesin siinä(kin) olevan liikaa paukkua opetteluun. Tahtoi välillä rynnätä vähän turhankin hanakasti. Smotohommissa oli kyllä oiva laite ja talvella oli kiva vetää crossirataa kun rata oli tasainen ja piikit alla.

Smotona en kokenut 4-lovista lootaa ongelmaksi harrastepöristelyssä ja ei kait tuon 6-loviseksi muuttaminenkaan mikään kovin iso operaatio ole jos olen oikein ymmärtänyt.

Vannesetti löytyy varmasti suht vähällä vaivalla jos supermoto kiinnostaa. Tuolla ainakin on aika usein myynnissä sopivia käytettyjä.
    Yamaha YZ250F -08
    SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
    Kiitos kaikille vastauksista! Odotin vähän, että olisitte haukkuneet mut tyhmäksi, itsesuojeluvaistottomaksi apinaksi, koska valitsin ison pyörän aloitteluun... mutta näin ei käynytkään *

Nyt kun pari kertaa on crossiradalla vieraillut Hyvinkäällä ja Karkkilassa, täytyy sanoa, että maltillisesti kun kahvaa vääntää niin pärjää ihan täysin. Jos sattuu innostumaan ja yrittämään liikaa, niin äkkiä palautuu pilvilinnoista takas maan pinnalle. Ja kun syke taas tasaantuu niin uutta yritystä (tyhmä ei opi) *

Uijui, mä oonkin sika ja ajan vähän missä sattuu, vauhti tosin puuttuu

Zetus ja muut sumoilun puolesta puhuvat, ensi kesäksi on tarkoitus hommata 17" kiekot alle. Vantaalla tulen siis ainakin vierailemaan kunhan kamppeet saan kasaan. Useita kotimaisia ja ulkomaisia keskustelu- ja myyntipalstoja on tullut tutkittua ja niistä löytääkin tosi hyvin tietoa. Pari kertaa olen pyörää asfaltilla kokeillut pienen pätkän ja keula tuntuu olevan hyvin kevyt. Sen takia poltteleekin uskomattoman paljon ajatus asfaltilla ajamisesta slickseillä ja ehkä vähän kikkailukin

Mitä 6-vaihteiseksi muuntamiseen tulee, niin olen ymmärtänyt, että pitäis käydä ihan suoraan vaikka 560 SMR:n tai 525 EXC:n vaihteiston osat, sama alakerta kun näissä taitaa olla (vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?). Lisävaihteita täytyy alkaa miettimään sitten joskus kun koneen joutuu aukaisemaan isomman remontin takia.

Mutta lätinät sikseen ja pyörää huoltamaan ->
    Aprilia RSVR Factory
    KTM 250 SX-F
  9.  
    Lainaa (BlueBaron @ Elo. 10 2009,18:20) kirjoitti
    Kiitos kaikille vastauksista! Odotin vähän, että olisitte haukkuneet mut tyhmäksi, itsesuojeluvaistottomaksi apinaksi, koska valitsin ison pyörän aloitteluun... mutta näin ei käynytkään *

Nyt kun pari kertaa on crossiradalla vieraillut Hyvinkäällä ja Karkkilassa, täytyy sanoa, että maltillisesti kun kahvaa vääntää niin pärjää ihan täysin. Jos sattuu innostumaan ja yrittämään liikaa, niin äkkiä palautuu pilvilinnoista takas maan pinnalle. Ja kun syke taas tasaantuu niin uutta yritystä (tyhmä ei opi) *

Uijui, mä oonkin sika ja ajan vähän missä sattuu, vauhti tosin puuttuu

Zetus ja muut sumoilun puolesta puhuvat, ensi kesäksi on tarkoitus hommata 17" kiekot alle. Vantaalla tulen siis ainakin vierailemaan kunhan kamppeet saan kasaan. Useita kotimaisia ja ulkomaisia keskustelu- ja myyntipalstoja on tullut tutkittua ja niistä löytääkin tosi hyvin tietoa. Pari kertaa olen pyörää asfaltilla kokeillut pienen pätkän ja keula tuntuu olevan hyvin kevyt. Sen takia poltteleekin uskomattoman paljon ajatus asfaltilla ajamisesta slickseillä ja ehkä vähän kikkailukin

Mitä 6-vaihteiseksi muuntamiseen tulee, niin olen ymmärtänyt, että pitäis käydä ihan suoraan vaikka 560 SMR:n tai 525 EXC:n vaihteiston osat, sama alakerta kun näissä taitaa olla (vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?). Lisävaihteita täytyy alkaa miettimään sitten joskus kun koneen joutuu aukaisemaan isomman remontin takia.

Mutta lätinät sikseen ja pyörää huoltamaan ->
    Meillä oli tuommoinen vehje pari vuotta sitten jääratarassina, ite ajoin tuolloin vielä B:ssä ja kaveri veteli tuolla A:ssa... No anyway se oli neljävaihteinen silloin. Siihen kuitenkin pistettiin EXC:n rattaat, mutta ne muistaakseni olivat vähän turhan pitkät loikkarit (5/6). Mielestäni tuohon sai motokäyttöä varten lyhyemmän 5/6 vaihteen, en vaan muista mistä vehkeestä ne rattaat oli. Motopalvelussa ja sitten Bikeforumissa varmaan tietävätLaitteesta lähti muuten penkissä 61 takaselta

ps. jos ajat tuolla motoa tai jäätä, osta repullinen kampiakseleita
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia