Onko sellaisia **nyt on vaan sellainen tilanne että olis tarkoitus ostaa vihdoin se oma pyörä kun tuota rahaa nyt on ruvennu tienaamaan. Yamahasta on hyviä kokemuksia oman piikkisen ja isän pyörän kautta (FJ 1200) ja sellaista oon nyt harkinnu, juurikin tuo FZR miellyttäis. Olis vaa kiva tietää etukäteen mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota...
Pyörä tulee luultavasti olemaan suht paljon ajettu ja sieltä 90-luvun alkupuolelta. Olis hyvä jos joku osaa auttaa. *Kiitos jo etukätee *![]()
-89 mallista on kokemuksia minulla. Tehokas pyörä ikäisekseen. Öljyn kulutus alkaa jossain vaiheessa ja sit sitä meneekin tosi reilusti.Sama vika edelleen myös thunderacessa kuulemma. Kaverilla -00 thunderace,mittarissa n.30tkm kun öljyn kulutus alkoi. Lisäksi minulle sattui lukuisia sähkövikoja. Joka olikin sitten viimeinen niitti pyörästä luopumiseen.
Oma söi öljyä kivasti. Kovemmassa ajossa paloi 1L /1000km,eli öljyjä ei olis tarvinna oikeestaan vaihtaa 5000 km välein,suodattimen vaihto ois riittännä,rempan jälkeen kulutus pieneni .Laatikkohan on paskaksi haukuttu,kestävyyden takia,itellä vonkunna ostosta asti,4v kuunneltu mutt vielä toimii...kytkinkin tuntuu toisinaan värkkäävän luiston kanssa liekö öljyn laadulla/lämpötilalla vaikutusta pitoon...näin 100kg painoisena saa säädöt olla melko tiukilla tai miten tykkää ajella.Jarrut myös sais olla paremmat...Ainoo "sähkövika" on ollunna bensapumpun kärähtäminen...ajoasento mulle mieleen,"pitkäkätinen" kun olen.Vakaa,rauhallinen ajaa,ei pahemmin "keulimis herkkyyttä",vaan lähtee eteenpäin ihan kivasti.Nopeahko 1 hengen matkamopo minusta....
Toi kytkin tosiaa näyttäis olevan jammulla heikko kohta... Ainoot suuret viat ku onki liittyny siihen. Öljyn kulutus ei nyt mua pahemmin haittaa, siihen ku on tottunu tolla corollalla ajaeskunhan ei oo oire mistään vakavammast...
Mulla oli FZR600 -93 ajettu 42000km. Ajoin siihen 20000km ilman mitään ongelmia ei kuluttanut öljyä. Hyvä aloittelu pyörä. Takarengas tuotti ongelmia 18" meinas olla kortilla oikea koko 150/70-18 kyllä niitä 130.siä löyty.
Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
Yamaha FZR600 -93
Jeps,
Itelläni oli kolme kesää tonninen FZR -vm92. Mukava pelihän tuo oli. Yllättävän hyvin kulkua ikäisekseen. Kytkin luisti minullakin, parani uusilla levyillä ja jäykillä kytkinjousilla.
Tuo öljynkulutus tuntuu olevan myös vähän niinkuin "ominaisuus" Vanhemmiten sylinterit kuluvat soikeiksi ja kone alkaa syödä öljyä. Vaihteisto taasen kaikista jutuista huolimatta pelasi hienosta, myös se kakkosvaihde.
Hyvä ja sopivasti ajettu yksilö tarjoaa vieläkin hintansa edestä mukavia/vauhdikkaita kilometrejä. Slipari kiinni ja kaasarit säätöön, se on siinä.![]()
se on melko nopea laitos ja sitä pystyy myös ajamaan melko kovaa. kaveri ajeli täysin vakiolla 1000sella 1:32 aikoja alastarolla. tyyppivikoja tai niihin luokiteltavia ovat seuraavat:
- kytkin heikohko, korjaantuu uusilla levyillä plus jousilla, sekä poraamalla kytkinkruunun taustan öljykanavat uuteen asentoon. silti ei kestä donitsiburniksia kovin hyvin.
- bensahana temppuilee (ei mene vara päälle tms) pikkuvikoja
- sylinterit kuluu soikeiksi jolloin öljyä kuluu. omani vei 1,5l/1000km ennen wisecoita. useimmiten sitä menee 0,5-1l/1000km eikä siitä ole tehollista haittaa kuin nimeksi. enemmänkin asennekysymys miten tähän suhtautuu.
- imuventtiilit arempia kuin pakoventtiilit pienemmän lautasen vuoksi. kannattaa valita yksilö jota on huollettu, jolloin tästä ei ole mitään haittaa. huoltokirjassa pitäisi olla maininnat venttiilien tarkistuksista. kone ja kansi sinäänsä kestävät 100thkm kunhan sitä huolletaan.
- se vaihdelaatikko ei ole mitenkään fzrrän tyyppivika, vaan kaikkien suuritehoisten sekventiaalivaihteistoisten laitteiden tyyppivika. ts... kaiken saa rikki jos yrittää.
- alkuperäiset takaiskarit alkavat olla loppu kuten myös ohjauslaakerit ja linkun laakerit. tähän kannattaa panostaa ettei pyörä tunnu käärmeeltä.
sähkövikoja ei kovin yleisesti esiinny. räpläämättömissä yksilöissä tuskin koskaan.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Piti sitte tehä uus nicki ku meni jotenki vituiks toi aktivointi vaihtaes sähköpostii... No mutta, oon kuullu et jännitteentasaaja on herkkä särkymään johtuen sen sijoituspaikasta. Ja maksaa kuullemma alkuperäisosana 140€mahtaako siihen käydä joku muu ku alkuperänen, vaikka tietysti kannattais koittaa hommata tasaajaan kunnon jäähdytys jotenki..?
Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
600sessa fzrrässä on herkkä. joku harakiri osa siihen löytyy.(LeXa @ Tammi. 24 2006,12:21) kirjoitti
1000fzrrässä on erilainen ainakin alk. vm 91 (muistaakseni) eikä ole muutenkaan kovin herkkä.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland