Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Olis tarkotus taas vaihtaa pyörää tulevalle ajokaudelle(nykyinen-98 Thunderace) ja aatteli laittaa kysymyksen tänne puolueettomalle palstalle!! Eli nyt olis vaihtoehtoina Yamaha R1 -99 on sliparit ja muut hilppeet aj.27 tkm (2-kilpinen,katteet vaihdettu ja mittarin lasi, ei oo kaaduttu pahasti) ja toisena Suzuki gsxr 750 -00 , aj.27 tkm(2-kilpinen myös, uusi runko ja katteet) kumpikin on suurinpiirtein samanhintasia!! Itsellä polttelis ehkä tuo R1 enemmän!! Kumpi sopii paremmin ajo-ominaisuuksiltaan tämmöselle 177cm/90 kg pätykälle? Onko tyyppivikoja, - :sia tai +:sia ?? Tehoahan kummassakin riittää vai, miten suitsassa nuo väännöt jne.....kertokaa kokemuksia kyseisistä pyöristä,että voin tehdä järkevän ratkaisun!
    Honda Vfr800 XCrossrunner -11
    Suzuki Hayabusa -08
    Suzuki GSX-R 1000 -07
    Yamaha R1 -06
    Honda cbr 954 RR-03
    Yamaha yzf 1000 R ThunderAce-98
    Honda cbr 600 F- 94
    Kawasaki zxr 400-91
    Joskus tota ekaa R1 testannu ja positiivinen kuva jäi siitä, alhaalta vetävä kone ja ajoasento hyvä ei vielä mikään ääri kyykky. Melkeinpä klassikko ainesta.
    - XT 660 R
    Mulla on r1 -01,josta kokemusta,vähän alle 30tkm..Olen ollut tyytyväinen vääntöä alakierroksilla on hyvin,mikä kadulla ajettaessa on pyörän yksi mukavimpia ominaisuuksia.Jotkut on haukkunut jarruja,mutta on riittänyt mulle,niin kadulla,kuin radalla poiketessakin,kun on vaihdettu teräspunosletkut.

Kaverilla on tommonen -00 gixeri,ihan mukava ajaa,mutta vaatii kierroksia aika paljon verrattuna r1:seen.Ajo-ominaisuuksista,en löydä vikaa..

Itse valtsisisin yammun,noista kahdesta,juuri tuon alaväännön takia.Ollaan kokeiltu satasesta 6vaihteella kiihdytystä ja yammu menee menojaan..Vasta nelosella gixer pysyy "mukana"
    Samaa kokeiltu yammussa kyytiläinen,gixerissä pelkkä kuski,niin yammu menee paremmin.(molemmat kiihdyttäny 6vaihteella)
    Mutupohjalta sanoisin että R1
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    R1, juurikin väännön takia.. Kadulla ja muuallakin pirun mukavaa, kun ei tartte huudattaa että menee!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Noista kahdesta ottaisin Yamahan.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Jammulle pisteet....... vaikkei oo kummastakaan kokemusta. Omasta mielestäni tuossa R1:sessä on vähän uudempaa tekniikkaa?!
    kyllä ne sudet sen sieltä syö
    Ei kokemusta Suizasta, mutta kaasari ja ruisku R1:llä on tullu ajettua... Yamahan puolelle ehkä kääntyisin, aika mukava kone siinä tuntuu olevan ja keulii niin pirusti
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/
    Menee pikkasen off topic, mutta onko thunderacessa ja R1:ssä sama kone? tyhmä kysymys mutta yamaha tietoisuus ei ole ihan se parhain...

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Lainaa (666F @ Tammi. 10 2006,22:27) kirjoitti
    Menee pikkasen off topic, mutta onko thunderacessa ja R1:ssä sama kone? tyhmä kysymys mutta yamaha tietoisuus ei ole ihan se parhain...
    Ei ole, R1:ssä on kokonaan uusi kone!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 10 2006,22:29) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Tammi. 10 2006,22:27) kirjoitti
    Ei ole, R1:ssä on kokonaan uusi kone!
    kiitokset tiedosta!

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Lainaa (matrixz @ Tammi. 10 2006,21:59) kirjoitti
    Jammulle pisteet....... vaikkei oo kummastakaan kokemusta. Omasta mielestäni tuossa R1:sessä on vähän uudempaa tekniikkaa?!
    Riippuu mikä on mittapuuna..?suitsa ruiskulla ja yammu kaasareilla.
    750cc suzukia en oo ajanut mutta 600:sta -01 oon ajanut, ne tuskin koon ja ajoasennon puolesta kauheasti eroaa toisistaan. Ainakin jos pitempää matkaa ajaa niin suzukissa puutu paikat aika nopeasti.

R1-98 omistin vuoden verran ja olin siihen todella tyytyväinen. Ajoasento on ainakin omasta mielestä mukavempi kuin suzukissa, tehoa ja vääntöä on enemmän eli ei tarvi huudattaa niin paljon. Vaikka hauskaa se välillä onkin *
    Ex R1-04
    Lainaa ("R" Sujari @ Tammi. 10 2006,17:07) kirjoitti
    Samaa kokeiltu yammussa kyytiläinen,gixerissä pelkkä kuski,niin yammu menee paremmin.(molemmat kiihdyttäny 6vaihteella)
    Vääntääkö vanhempi R1 noin paljon paremmin kuin gixer?? Oliko yammussa kenties lyhyempi välitys (pienempi eturatas)?? Mä oon aina kuvitellut että -01-02 1000 gixerissä olis tosi hyvä alavääntö. Esim. parempi mitä -03 gixerissä. Mut ei pärjää vai?

Mutu pohjalla tässä sinänsä, että en ole ajanut kumpaakaan pyörää, ainoastaan mitä täältä ja lehdistä lukenut.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Lainaa (Kwaks @ Tammi. 10 2006,23:08) kirjoitti
    Vääntääkö vanhempi R1 noin paljon paremmin kuin gixer?? Oliko yammussa kenties lyhyempi välitys (pienempi eturatas)?? Mä oon aina kuvitellut että -01-02 1000 gixerissä olis tosi hyvä alavääntö....
    Ei tainnut kukaan puhua 1000 gsxr:stä mitään, vaan seiskapuokista vs. R1 *

Kuutiot on pop.
    Huono tie, parempi mieli
    Vääntääkö vanhempi R1 noin paljon paremmin kuin gixer?? Oliko yammussa kenties lyhyempi välitys (pienempi eturatas)?? Mä oon aina kuvitellut että -01-02 1000 gixerissä olis tosi hyvä alavääntö. Esim. parempi mitä -03 gixerissä. Mut ei pärjää vai?

Mutu pohjalla tässä sinänsä, että en ole ajanut kumpaakaan pyörää, ainoastaan mitä täältä ja lehdistä lukenut.
    Ei ku ymmärtääkseni tässä puhutaan nyt 750 gixusta...
    korjatkaa jos väärässä..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    No sitähän minäkin! Pitäis kyl opetella lukemaan vähän paremmin
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen

Asiasta toiseen, taas Kyllä siinä K3/K4 mallin 1000 Gixxerissä on ihan yhtä hyvä alavääntö kuin vanhemmissakin kilosissa Gixxereissä..

R1:ssä on kyllä vakiona ihan alhaalta vielä paremmin hönkää, varmasti aika pitkälti Exupin ansiosta. Petyinkin R1:n jälkeen K3:n mottiin, kun sillä ekan kerran lähdin ajamaan. Ei keulinut läheskään yhtä herkästi Ylhäällä oli enemmän mutta alhaalla vähemmän.. Toki siinä oli hiukan pidempi välitys..

Homma meni tasoihin tai jopa Gixxerin eduksi, kun pistin siihen bolt-on vaimentajan, tre-modin ja ruisku säädettiin. Sen jälkeen K3:n "pehmeys" alakierroksilla pienillä vaihteilla oli poissa, ja vääntöäkin tuntui olevan paremmin alhaalla. Pistin siihen myös piikin pienemmän eturattaan..

Näillä keinoilla K3 oli yhtä herkkä keulimaan kuin R1, ykkösellä jo puolella kaasulla ja ihan jopa alle 5000rpm alkoi keula nousemaan, kun nyppäs kaasua.. R1 oli tosin sitä vakiona (tai oli siinä slipari ja suutinsarja tietenkin, mutta vakiovälitys), K3 vaati pientä modausta että oli yhtä hauska!

Yamaha tietysti, eihän Sukisuki osaa tehdä edes pianoja...
    Power is nothing without mojo!
    Lainaa (makemich @ Tammi. 11 2006,13:10) kirjoitti
    Ei tarvikkaan, koska osaavat keskittyä olennaiseen
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Lainaa (GriZzLy @ Tammi. 11 2006,13:16) kirjoitti
    Ei tarvikkaan, koska osaavat keskittyä olennaiseen *
    Suzuki osaakin tehdä hyviä autoja! Haaveeni on edelleen ostaa se suitsan vanha pikkupaku, maalata se metallinsiniseksi, koristella se Viper-raidoilla ja GSX-R 1000 tarroilla Pimp my car-tyyliin. Pakulla voi kuulemma vetää stoppieita.

Itse ottaisin noista tuon R1:n. Kone on loistava. Gixxerin kone on lähempänä kuussatasta. Potkua on hyvin 9,000 kierroksen paremmalla puolella.

750 on huomattavasti ketterämpi ja itse ottaisin sen mielelläni ratapyöräksi.
    - JAM Racing Team -

On kokeiltu myös -02 1000gixerin kanssa satasesta 6vaihteella..Yammu otti ensin kaulaa,200 km/h paikkeilla meni gixeri ohi,joten alavääntö kohillaan yammussa.
    Lainaa (GriZzLy @ Tammi. 11 2006,13:16) kirjoitti
    Ei tarvikkaan, koska osaavat keskittyä olennaiseen *
    Viuluihin?
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
    Lainaa ("R" Sujari @ Tammi. 11 2006,20:48) kirjoitti

On kokeiltu myös -02 1000gixerin kanssa satasesta 6vaihteella..Yammu otti ensin kaulaa,200 km/h paikkeilla meni gixeri ohi,joten alavääntö kohillaan yammussa.
    Itekkin uskoisin äkkiseltään, että se menee noin.. Itse pöllytin R1:llä 12R:n _todella_ helposti motarilla roll-onissa 6. vaihteella. Se vedettiin 270km/h asti, lähdettiin jostain vähän yli satasesta. R1 sai heti alussa niin pirusti kaulaa, että 12R ei saanut edes siinä 270 kohdalla vielä kiinni.

Toki 12R:ssä on pidempi välitys, mutta kuitenkin. Samoin Gixxerissä saattaa olla 6. vaihteella hiukan pidempi välitys, mutta kyllä Yammussa on silti alle 5000rpm paremmin potkua, veikkaisin edelleen EXUP:in ansioista.

Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 12 2006,09:40) kirjoitti

Itekkin uskoisin äkkiseltään, että se menee noin.. Itse pöllytin R1:llä 12R:n _todella_ helposti motarilla roll-onissa 6. vaihteella. Se vedettiin 270km/h asti, lähdettiin jostain vähän yli satasesta. R1 sai heti alussa niin pirusti kaulaa, että 12R ei saanut edes siinä 270 kohdalla vielä kiinni.

Toki 12R:ssä on pidempi välitys, mutta kuitenkin. Samoin Gixxerissä saattaa olla 6. vaihteella hiukan pidempi välitys, mutta kyllä Yammussa on silti alle 5000rpm paremmin potkua, veikkaisin edelleen EXUP:in ansioista.
    Suoritettiin myös samaan kategoriaan liittyviä empiirisiä kokeita viime kesänä Tampere-Ahvenisto -moottoritiellä (sama väylä, josta menee joku sivuhaara Hesaan...). Laitteistona oli GSX-R 1000 -03 (kuski 83kg, 16 eturatas, TRE-modi) ja R1 -98 (kuski öpaut 60 kg, slipari ja suutinsatsi. Exup toiminnassa ja vakiovälitykset) Edit: Kumpaakaan vessa ei oltu hiplattu säätöihin kunnolla penkissä.

Roll-on 6.vaihteella 120km/h -> ~200km/h

1. Eroja max. metri pari suuntaan tai toiseen. R1 keskimäärin pyörän mitan edellä. Koitettiin pari-kolme kertaa. Tulos pysyi samana.

2. Vaihdettiin kuskeja: Gixxeri otti tasaisen eron eli n. muutama metri tasaisesti joka kerta.

Koitettiin samaa myös nelosella ja tulokset jopa vielä hieman tasaisemmat mutta ei merkittäviä eroja verrattuna kutosvaihteeseen.

Mitä tästä opimme: Vähemmän kaljaa ja makkaraa, enemmän toimintaa. Pyörien erot käytännön kannalta melko merkityksettömiä.

27.  
    Lainaa (gikseri @ Tammi. 12 2006,10:19) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 12 2006,09:40) kirjoitti

Suoritettiin myös samaan kategoriaan liittyviä empiirisiä kokeita viime kesänä Tampere-Ahvenisto -moottoritiellä (sama väylä, josta menee joku sivuhaara Hesaan...). Laitteistona oli GSX-R 1000 -03 (kuski 83kg, 16 eturatas, TRE-modi) ja R1 -98 (kuski öpaut 60 kg, slipari ja suutinsatsi. Exup toiminnassa ja vakiovälitykset) Edit: Kumpaakaan vessa ei oltu hiplattu säätöihin kunnolla penkissä.

Roll-on 6.vaihteella 120km/h -> ~200km/h

1. Eroja max. metri pari suuntaan tai toiseen. R1 keskimäärin pyörän mitan edellä. Koitettiin pari-kolme kertaa. Tulos pysyi samana.

2. Vaihdettiin kuskeja: Gixxeri otti tasaisen eron eli n. muutama metri tasaisesti joka kerta.

Koitettiin samaa myös nelosella ja tulokset jopa vielä hieman tasaisemmat mutta ei merkittäviä eroja verrattuna kutosvaihteeseen.

Mitä tästä opimme: Vähemmän kaljaa ja makkaraa, enemmän toimintaa. Pyörien erot käytännön kannalta melko merkityksettömiä.
    Tuossa on juuri se homma, että Gixxerissä oli 16 piikkinen edessä. Vakiovälityksillä R1 on roll-onissa pikkasen parempi, jos lähdetään siitä satasen tienoilta 6. vaihteella.

Nuo kikat oli munkin K3:ssa, sen jälkeen se olis selkeesti parempi lähtemään alhaalta. Vois sanoa, että yhtä hyvä kuin R1 vakiovälityksellä sliparilla ja suutinsatsilla. Näköjään teidän testit vahvistaa, että niin se on!

K5 on muuten vielä parempi tuossa roll-onissa. Se meni vakiovälityksellä pelkällä sliparilla oikeestaan ihan tasoihin mun vanhan K3:n kanssa (putki- , tre-mod, ruiskunsäätö ja 16 piikkinen edessä). Sen myös tuntee ajossa, että vetää pikkasen vielä paremmin jo alhaalta.

Noi kiloset (varsinkin juuri R1 -03 ja vanhemmat sekä kaikki kiloset Gixxerit) on pirun hyviä noissa roll-oneissa. Kevyitä ja voimaa koko kierrosalueella hyvin. Niillä yllättää helposti Busat ja 12R:t.. Erot R1:llä ja Gixxerillä on tosiaan pieniä, mutta moniin muihin pyöriin verrattuna ero on todella selkeä. Esimerkiksi Thunderacella ja sillä 12R:llä ei ollut mitään jakoa.

Noita on ihan hauska testailla, tuo motarilla köröttely on huomattavasti hauskempaa kun on jotain tekemistä