Tästä oli jo yksi threadi mutta se on mystisesti kadonnut.
Eli tuollaisen on varmasti monet ostaneet. Minullakin jo käytössä, mutta en vielä ole kytkenyt ajonestoa. Mittailin yleismittarilla ja ihmettelin miksi "ajonestopiuhojen" (taisi olla pinkki & harmaa) läpi kulki virta vaikka hälytin oli päällä tai pois?
Onko jollain tämä käytössä ja todettu toimivaksi? En tosin ollut kytkenyt virtalukon (muistaakseeni oranssi piuha) piuhaa, liekkö tämä sitten vaatii sen toimiakseen. Manuskassa vaan luki että hälytin käy piippailemaan jos hälytintä ei laita päälle, sekös kyrsii kun harmittaa jo nykyinen ulina kun hälyttimen ottaa päältä tai kytkee.
Muuten hintaisekseen hyvä hälytin. Harmi ettei ole VAT-hyväksytty.
linkki
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
äläkä etes ala yrittään kytkeä ajonestoa ....
minulla 2 kpl ja kummassakin toimii erillälailla nuo ajonesto johdot (eikä kummassakaan oikein........)
no kait se on joillakin toiminut?
Millä tavalla ne sulla toimii? Mietin että tuo mihin se on tarkoitettu kytkettäväksi, (flame out) sytytysvirta? En hirveästi tuosta tekniikasta ymmärrä =) Eli pyörä ei lähde käyntiin edes työntämällä jos sen piuhan katkaisee? Ja kulkeeko tästä jatkuvasti virtaa kun pyörä käy tai virrat on päällä.(temea @ Tammi. 10 2006,15:57) kirjoitti
Kun tosiaan tuon pinkin ja harmaan piuhan välillä kulki virta jatkuvasti :\
pistetääs vielä linkki lontoonkieliseen ohjeeseen
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
minulla toinen häly teki mitä sattuu ,eikä toiminut ollenkaan kaukokäynistys, ja toisessa antoi virtaa toiseen johtoon..... (kummassakin toimii hälytin )
eiköhän nuo pitänyt sillain toimia että kun häly päällä niin ei yhteyttä ja ajotilassa on yhteys.
edit: juuri siihen sytytys virta johtoon mikä tulee virtalukolta.
hmps, toi ajonesto+ kaukokäynnistys hässäkkä on sellainen mihin itse en oikein osaa auttaa. Se kytkentä on sen verta merkkikohtainen ja itse kytkin ko. hälyttimen toimimaan pelkästään hälyttimenä.
Tiedän (siis mitä asiakkaat ovat kertoneet) että kytkentä onnistuu jos noita on aikaisemmin ropannut ja on tolla kaukokäynnistyksellä saatu ainakin yksi pyörä kyljelleen tallin lattialle.
Kun etsimme valmistajaa mp-hälylle vaatimukset olivat että löytyy edullinen ja toimiva perushäly kahdella kaukosäätimellä. Noi kaukokäynnistykset ja ajonestot olivat pelkästään ylimääräisiä ekstroja hälyssä. Hälystä on tulossa kevääksi uusi versio jossa ei ole mukana ajonestoa ja kaukokäynnistystä.
Kaikenkaikkiaan olemme olleet ko. hälyyn tyytyväisiä, pari kappaletta jouduttu vaihtamaan toimimattomuutta, mutta vrt. myytyyn määrään (muutama kappale jäljellä vielä) niin prosentti on todella alhainen.
Varaston tyhjennys/Lopettajaiset la 21/4/07!!!
Jeps. Mullakin kaukokäynnistys toimi kun yleismittarilla sen testasin, eli siihen ja "maan" välille tuli hetkeksi +12V kun kaukokäynnistysnappulaa painoi. Mutta sitä en aikonutkaan kytkeä lähinnä tuon takia juuri ettei satu vaihde päällä siitä painelemaan(Motovelhot @ Tammi. 13 2006,20:29) kirjoitti
![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
pitikin tossa loppuviikosta soitella motovelhoille. miten jos toi hälytin on kytkettynä niin syökö kuin iloisesti mopon akun esim 2vrk kytkettynä?? mites toi vat hyväksyntä? harmillista jos toi ajon esto ei toimi(Motovelhot @ Tammi. 13 2006,20:29) kirjoitti
Mutta on se sen hintainen että se tilataan kyllä
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Ei syö akkua paljoa, manuskassa se kulutus luki mutta en sitä tähän hätään muista. Mulla seisoi mopo tallissa syksyllä 2kk hälytin päällä, ja sen jälkeen sahasin sitä tovin käyntiin eikä akku näyttänyt hyytymisen merkkejä.
Saas nähdä keväällä miten se lähtee kun on seisonut 4kk hälytin pois päältä.
Ei ole VAT-hyväksyntää ja veikkaan että ei tulekkaan. Ainaskaan jos tuohon hintaan haluaa hälyttimen saada.
Kerro sitten vaikka tähän threadiin jos saat hälyttimeen ajoneston kytkettyä.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Juup, VAT-hyväksyntää siinä ei ole. Syynä on yksinkertaisesti se että hälyttimelle pitäisi saada viralliset (VTT:n tai vastaavan laitoksen) testit. VAT-hyväksymisen hakeminen ei ole ongelma, vaan noi testaukset ne meinaan maksaa ja paljon..![]()
Omasta vakuutusyhtiöstä kannattaa kysyä tosta alennuksesta, VAT-hyväksyttyyn alennuksen saa automaattisesti mutta sekä tähän Lioniin että M+S:n TG400:seen on asiakkaat noita alennuksia saaneet, alennuksen saaminen ilmeisesti riippuu aika paljon virkailijasta ja virkailijan mielialasta.
Toi ajoneston+kaukokäynnistyksen kytkentä vaatisi meiltäkin lisää perehtymistä, mutta kuten sanottu ne olivat tossa pelkkiä extroja ja Lion korvaantuu kevään aikana uudella hälyllä joissa noita ominaisuuksia ei ole. Jos tollaisen Lionin haluaa kannattaa pitää kiirusta niitä on vielä jonkin verran jäljellä, mutta lisää ei tota mallia ole tulossa.
Varaston tyhjennys/Lopettajaiset la 21/4/07!!!
Minä sain myös kaikki muut toimimaan paitsi tuon ajoneston. Vaihde päällä starttauksen esto on helppo tehdä vanhempiinkin pyöriin lisäämällä apurele vapaa -valon rinnalle jonka kautta startin ohjaus viedään. Apureleen kärki kytketään tietysti vasta hälyttimeltä tulevan sinisen johdon jälkeen ettei hälytin ohita relettä.
Tuota ajonestoa ei taida saada toimimaankaan ihan pienillä muutoksilla ainakaan minun pyörässä. Ensinnäkin tuon ohjeen mukaisia johdinvärejä ei löydy normaali mallin Suzukeista. Toiseksi hälyttimen pinkin ja harmaan johtimen välillä vastus on nolla paitsi jos yrittää kaukokäynnistää jolloin vastus on ääretön. Jos hälyttimen kytkee ohjeen mukaisesti (välittämättä johdinväreistä) sytysvirtapiuhan väliin ei ajonesto edelleenkään toimi ja lisäksi pyörä ei lähde enää käyntiin kaukokäynnistyksellä. Itse jätin toistaiseksi pinkin ja harmaan piuhan irti, mutta jos olen ostanut hälyttimen jossa on ajonesto haluan sen myös toimimaan.
Näinpä. Motovelhoille vinkiksi kun hälytintä myytte niin kannattaa mainita ettei ajonesto toimi. Tai sitten emme sitä vaan osaa kytkeä oikein. Jos joku sen onnistuu kytkemään ja saa sen toimimaan niin ohjeita otetaan vastaan.
Kytkitkö katana1100 myös oranssin piuhan virtalukkoon? Ajattelin jos ajonesto vaatisi sen kytkennän, eli jos siihen piuhaan tulee +12V ja yrittää startata niin ajonesto kytkeytyisi samalla kun hälytin huutaa.. evt, pyörä on 250km päässä, pitää viimeistään keväällä yleismittarin kanssa tutkailla :)
Kytkin myös keltaisen piuhan. Kun pyörän starttaa avaimilla hälytin päällä alkaa se heti hälyttämään, mutta pinkin ja harmaan piuhan välillä ei tapahdu mitään. Eikä myöskään sireeni äännähdä terävästi, valot vilkahda ja kone sammu kuten ohjeessa sanotaan.
tiedä ny et onko sillä vat hyväksynnällä niinkään merkitystä,meikäläisen jammussa kun on jammun "oma" hälytin joka on myöskin vat hyväksytty...kuitenkaan mitään hyötyny kun änkkäri nyysittiin,luulin että ei olisi sen takia tarvinu omavast.osuutta maksella mutta toisin kävi
jos muuten joku meinaa asennuttaa yamahan hälärin,kehoittaisin harkitsemaan erittäin hartaasti!!
on meinaan suht v*mäinen säätää herkkyydet kohilleen...
niin ja tossa loppu syksystä sai ajellessa hippasen hävetä ku rupes aina välillä
valoissa seistessä ja ajaessakin "tiluliluttelemaan" ja muutaman kerran meni myöskin ajonesto päälle ihan itsestään.
04 Buell xb12s
Mulla aikoinaan kotilossa (Opel) oli häläri jonka merkkihuollon pojat asiantuntevasti oli asentanut rosvoliittimillä. Noh, muutaman kuukauden käytön jälkeen alkoi liitokset löystymään ja tuolla mentiin pitkin mukulakivia kuin hälytysajoneuvo ikään; pillit ulvoen ja valot vilkkuen(vauhti korjaa virheet... @ Tammi. 31 2006,09:42) kirjoitti
Oliskohan yammulandiassa duunatta häly samoilla eväillä kiinni![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Itse muutaman hälyttimen asentanut ja vierestä katsonut. Vanhassa R6 pyörässäni kaukokäynnistystä en saanut toimimaan. Hälytin antaa lyhyen +12V pulssin startille ja näin pitäisi vehkeen hörähtää käyntiin. R6 pyörässä muistaakseni startti nappula toimi niin että se maadoitti. Releellä sain tämän kyllä käännettyä, mutta silti pyörä ei suostunut käynnistymään. Virrat tulivat päälle ja moottoripyöri mutta ei tainnut kuitenkaan kipinää saada. Asiaa en jaksanut sen enempää tutkia minulle riitti että hälytin toimi muuten lukuun ottamatta käynnistyksen estoa mistä en koskaan päässyt selville miten se toimii.
Älkää tehkö samaa virhettä kuin kaverini hän ohitti vahingossa jalan tappokatkaisijan ja ykkönen päällä sitten starttasi pyörää ja nurinhan se meni. Sen jälkeen hälytin kytkettiinkin oikein ja kaukostartti toimii hienosti suzuki gsx-f 600 kyseessä.
Ongelmana on silti ajoneston toimimattomuus. Kyselin joskus kytkentäkaaviota hälyttimestä että voisi toimintaan perehtyä mutta sellaista ei ilmeisesti motovelhoilla ollut.
Ei riemulla rajaa kun suzukilla ajaa...
ei siellä kyllä (penkin alla) mitään erikoisempia liitoksia näkyny(Jassu @ Tammi. 31 2006,09:45) kirjoitti
täytynee vissiin ruiskia wd40 liittimiin tjtn,persiistä sekin toimenpide kun vaikka hälärin laittas "asennus tilaan" niin silti
rupeaa heti uliseen kun yhdenkin liittimen irrottaa
on kyl ollu enemmän haittaa ku hyötyä koko härpäkkeestä...
04 Buell xb12s
Noista liitoksista luki ainakin oman hälyttimeni asennusohjeessa/opaskirjassa, että liitokset pitää tehdä ehdottomasti juottamalla eikä millään liittimillä. Oli oikein punakynällä ohjeeseen asiasta mainittu. Ilmeisesti yksi syy on juuri tuo liittimien löystyminen ajan juostessa ja toinen on kaverini mukaan myös juotosliitosten parempi virran kulku.....tiiä sitten, itse kun en tiedä sähköjutuista muuta kuin että on olemassa + ja - napa...
Niin, hälytin on *Sola Alarm SLA815
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
ohop, täällähän onkin vilkas keskustelu ollut enkä ole huomannut kommentoida mitään(jyk4 @ Tammi. 30 2006,23:14) kirjoitti
Mutta joo, pitäis ehtiä tutkia miten ton ajoneston saa toimimaan vai toimiiko se. Noita on myyty melkoinen määrä, itseasiassa taitaa 1kpl olla hyllyssä jäljellä, tosin uusi malli on tulossa jossa tota ajonesto/kaukokäynnistys hässäkkää ei ole mukana.
Tuntuu kummalliselta että ajonesto ei toimisi ollenkaan, noita on meinaan takuuseen vaihdettu tasan tarkkaan 2kpl, eli toimimattomuusrosentti on todella pieni. En sitten tosiaan tiedä kuinka moni on tota saanut kytkettyä tai edes yrittänyt kytkeä kiinni, ehkä olis pitänyt toteuttaa alunperin jo suunnitelma että pätkii ne ajoneston johdot irti ja myy ilman sitä.
Helpointahan hälyissä olisi jos mukana olis aina mallikohtainen johtosarja/ohjeet, noi mukana olevat kytkentäohjeet on kuitenkin sen verta yleismaailmalliset ettei johtojen väritys edes saman merkin kohdalla pidä aina paikkaansa.
Palautusoikeus tavaralla on luonnollisesti jos tuntuu että käyttöä ei ole ton ajoneston toimimattomuuden takia.
Varaston tyhjennys/Lopettajaiset la 21/4/07!!!
Paljonko tommonen hälytin vie virtaa normaalissa toimintatilassa ? Tuli vaan mieleen että jos enskaa pitää parkissa niin toi vois tulla tarpeeseen.
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
Onko velhojen kumpaisenkaan hälyttimen kaukosäätimet vettä kestäviä?
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Mitens tuon uudemman hälyn kanssa, onko saapunut jo ja mikä olisi hinta?(Motovelhot @ Tammi. 13 2006,20:29) kirjoitti
Tuosta 608:sta, itellä ei olisi tarvetta ajonestolle joten onnistuuko hälyn asennus ihan ilman sähkömiehen taitoja?Ja miten tuo päälle laitto?Kaukosäätimestä?
Eniron karttapalvelu ei löytänyt tuota atomitietä, missäs päin hesaa tuo myymälä sijaitsee?
Edit: taitaakin olla jo tämä se uusi malli..
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Lisättäköön vielä että kuinka tuossa tapahtuu tuo herkkyyden säätö, miten herkäksi saa laitettua?
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Tuo näyttäisi saman puljun hälyttimelle mitä vanhempi malli. Eli vanhassa ainaski: Päälle ja pois tosiaan kaukosäätimestä, ottaa ~100 metristä jos ei esteitä =)(Jake82 @ Huhti. 16 2006,16:16) kirjoitti
Ja sen saa riittävän herkäksi, niin herkäksi että varmasti hälyttelee itekseen kun pyörä heilahtaa tuulessa. Vituttaa liian herkät hälyttimet, niitten takia ihmisiä ei edes kiinnosta jos hälytin huutaaoma on säädetty sen verran epäherkäksi että ei taatusti pikkumyräkästä hälytä turhaan.
edit: niin ja säätö tapahtuu ruuvimeisselillä.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jees, thanks..![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jepulis! Motovelhoilta tilasin kanssa sen JSE-608 mallisen hälyttimen ajon estolla. Pikkusen pani kenkuttaan kun ei sitten ajonesto toiminutkaan. Lähetin palautetta tänään laitteesta.
Hälytin toimii kyllä muuten jotakuinkin miten pitääkin. Ongelma on vaan se, että onko häly päällä tai pois niin pyörä ei käynnisty.
Sie boxin sisällä on ilmeisesti jonkinlainen rele jonka pitäisi vetää johtopari yhteen kun hälyn ottaa pois päältä, mutta eipäs vaan vedäkkään. Kyllä nyt vähän jurppii! Jos mainostetaan ajonestoa ja johdot ja kaikki opastetaan kytkemään sytytys virta johdon väliin, niin pitäshän sen nyt toimia jos luvataan kerran.
Kappas! Mulla oli taas juurikin niin, että ajonestopiuhojen läpi ei kulje virta oli sitten häly päällä tai pois. Ihme laitteita...(jyk4 @ Tammi. 09 2006,22:02) kirjoitti
![]()
No niin! Tulipa kurkattua sinne boxin sisälle ja yllätys oli melkoinen, kun tajusin että jälleen on tyhmää kuluttajaa höynäytetty. Tuntu jokseenkin uskomattomalta, että sinne oli tehty sellainen "oma" kytkentä jonka jälkeen hälyttimen ajonesto ei olisi edes voinut pelata. Käytin sen näytillä myös paikallisella elekroniikka asentajalla. Hänen tuomionsa oli myös se, että hälytintä on jälkeen päin "korjattu."
Ajonesto johdot oli laitettu ohuella johdonpätkällä yhteen boxin sisältä. Tämä "jumppi" johto oli niin ohutta johtoa, joka ei kestä edes 3 Ampeerin virtaa. Eli itselläni se johdonpätkä oli palanut siltä väliltä poikki, kun olin kytkenyt sytytys virran pyörääni päälle. Kuitenkin sisällä oleva pieni rele, jonka tarkoitus on juurikin kytkeä tämä sytytys virtapiiri kiinni kestää siihen painetun tekstin mukaan 20 ampeerin virran. Omassa pyörässäni sytysvirta johdon perässä on myös polttoainepummppu sekä startin solenoidi. Nämä ovat kaikki kuitenkin 10 A sulakkeen perässä, joten hälyn pitäisi huoletta kestää tämä virta.
Kun täällä on osa ihmetellyt sitä ajoneston toimimattomuuttaa, niin kurkatkaapa boxin sisään onko teille tehty siihen sama temppu! Se jumppi selittää varmasti senkin miksi joillakin yhteys on kokoajan näiden kahden johdon välillä. Kun taas joillakin se ei ole olleenkaan missään vaiheessa, koska ovat polttaneet sen ohuen "jumppi" johdon sieltä samoin kuin minä startatessa pyörää. Faktahan on se, että se joka sen "jumppaus" johdon sinne on juottanut, on hänen tarvinnut tietää, että ajonesto ei todellakaan voi toimia sen jälkeen. Silti sitä hälytintä on myyty mainostaen ajonesto ominaisuus valmiutta. Lähetin myös eilen Motovelhoille tästä palautetta. Jään odottamaan...![]()
Ei sattuisi löytymään kuvia tästä laatukytkennästä? Ihan yleisestä mielenkiinnosta vaan...(Motomies81 @ Huhti. 20 2006,00:59) kirjoitti
Jep! Satuin ottamaan siittä itse digikamerallani kuvan ja pistin liitteeksi motovelhoille lähettämääni palautteeseen. Kuva ei ole kovin tarkka, mutta siinä näkyy kyseinen punainen "jumppi" johdonpätkä. Voin sen saman laittaa sinun säköpostiisi, jos ei sitä tähän foorumille pysty liittään.
Mielenkiintoista.. pitääkin kurkata värkin sisälle kun pääsee pyörän luokse (vielä viikko!-).
Jos tuo ajonesto kuuluisi kytkeä virtalukon ja sytytysvirran väliin, niin kulkeeko siitä tosiaan usemman ampeerin virta? (en tajua paljoa tekniikasta=).
Mulla on suht hyvä digikamera, että jos tuon auki tulen roplaamaan niin pistän kuvaa sitten nettiin.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!