artikkeli
firebladen perä ja ja vanhan hornan keula,aika hieno!
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Ainakin näin kuvan perusteella sanoisin että ei kovinkaan onnistunut kokonaisuus ainakaan ulkomuodoltaan.
Tosin olin väärässä 1400ZZR:n kohdalla kun hienoksi kehuin kuvien perusteella mutta kun esittelypäivä oli Motoboxissa niin kyllä se osoittautu helvetin rumaksi!
Eli pitänee messuilla käydä hieman pyörimässä sen ympärillä![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Tuota kuvaa leviteltiin pitkin inthöörnetin honda-foorumeita jo viime vuoden alkukesästä. Elippä lienee lähinnä photosop-treenausta?(666F @ Tammi. 06 2006,14:42) kirjoitti
Ei silti, varmasti sieltä on joku fazerin verrokki tulossa. Itse veikkaan vähän moternimpaa lähestymistä, vaikka tuollainen peruskottero paremmin omaan silmään sopisikin.
(isojussi @ Tammi. 06 2006,15:04) kirjoitti
Eikös tuo ole jo vähän niinku fasun kilpailija?
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Tsori, taisin olla vähän huolimaton. Fz1 ei ilmeisesti kanna fazer-lisänimeä? Eli siis eiköhän Hondalta ole tulossa vastine150hv nakulle?(jhayrin1 @ Tammi. 06 2006,15:48) kirjoitti
Vuoden 2006 mallit on jo uusine väreineen (tähän kohtaan aplodeja...) esitelty. Ei sieltä mitään uutta Hornettia tuu. Sitä nyt on keretty photoshopata jo kolme-neljä vuotta ja aina joku luulee, että sitä päivitetään. Ihan sama kun blackbirdin kanssa...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
aja sinä vaan sillä ducatillas(wekkuli @ Tammi. 06 2006,21:19) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
..Aika ruma...(YLLE @ Tammi. 06 2006,15:02) kirjoitti
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
No hohhoijaa...(666F @ Tammi. 07 2006,02:05) kirjoitti
Sikäli aihe vähän kiinnostaakin, että iso hornetti on todella hyvän näköinen pyörä, joka on ollu vakavassa harkinnassa jokunen vuosi sitten, tuli koeajeltuakin moista. Kovin oli vaan hajuton ja mauton. Jos se olis vähän räväkämpi niin ties vaikka hommaisin.
Harmillista että maailman suurin prätkävalmistaja tuntuu nakupyörämarkkinoilla operoivan vasemmalla kädellä.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Onhan se noin. Hondalta ei löydy muuta kuin CB-sarjan kaltaisia perusnakuja. Ei niillä ole jakoja kilpailla tehorähinäpyöriä vastaan, eikä Hondalta löydy vastineita MT01:lle, buelleille, monstereille tai edes SV:lle jne. Omituinen homma sinällään, sillä tuollaiset pyörät taitavat myydä nykyään aika kivasti.(wekkuli @ Tammi. 07 2006,15:48) kirjoitti
Omassa sarjassaan pistävät mielestäni hanttiin gsx:lle ja xjr:lle yms. pyörille varsin kelvollisesti.
Itseasiassa SV:tä lähinnä on firestorm VTR.(isojussi @ Tammi. 07 2006,16:21) kirjoitti
Ja onhan Hondalla ollut tuo Hornet sarja iät ja ajat, tosin uudistuksia on tapahtunut heikonlaisesti tuolla saralla.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Nyt taisi olla kyse nakupyöristä, eikö? SV:stä tuollainen versio löytyy, mutta veturista ei.(terä1krr @ Tammi. 07 2006,17:25) kirjoitti
prkl kerkesit lainaa ennen edittiä *
Mutta kyllä tuo X-11 ihan mukavasti menis rähinäpyörästä vaikka hieman raskas onkin.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Sori(terä1krr @ Tammi. 07 2006,17:29) kirjoitti
Onhan se juu aika norsu ja eikös hondalta saa jonkun palikkasarjan cb1300:een, jolla siitä saa ulos aivan järjettömät tehot. Mutta ei siinä silti olisi sitä mitä jossain superdukessa tai toisesta ääripäässä, MT01:ssä, esimerkiksi.kirjoitti
Ja edellisestä postauksesta...
Enpä tunne historiaa, mutta eikös tuo 900 hornet ole aika tuore tapaus? 2001, 2002 tms? Jos vaikka verrataan vastaavan banditin elinkaareen, niin mitäs sitä vielä päivittelemäänkirjoitti
Sen sijaan kokonaan uusi malli olisi tervetullut. Luulisi, että nyt Hondaltakin löytyy rohkeutta kun tutut naapuritkin ovat julkaisseet FZ/MT01/GSR/Z750/1000:t, puhumattakaan euroopan ja ameriikan ihmeistä.
Sitähän väkisinkin huomaa ajelevansa melko konservatiivisessa tallissa
Hondallahan on paljon ollut puhetta moottoripyöräilyn turvallisuudesta, esim. kaikkiin malleihin absit tulevaisuudessa, airbagit yms. Honda kantaa suurimpana valmistajana huolta asiasta eikä siinä mitään... mutta vaikuttaakohan se myös mallipolitiikkaan? Blackbird on jo kohta 10 vuotta vanha malli eikä uutta kuulu ja nakuihin ei liian tehokasta moottoria laiteta... ?
Honda tekisi helposti maailman tehokkaimman mp:n tai räväkimmän nakupyörän, mutta ei taida olla kiinni kyvystä vaan halusta... panostetaan enemmän tuonne cbf-linjalle...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Honda tunnetaan hyvinkin konservatiivisena valmistajana joka taitaa hieman liiankin kovasti insinöörejään ohjailla miten mallia pitää valmistaa, itsekkin hieman kaipaisin jotain uutta ilmettä k.o valmistajalta.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Olet kyllä osittain oikeassa että hornetit ovat jääneet vähän jälkeen kehityksessa verrattuna kilpailijoihin,mutta jospa tämä uusi kilonen lanseerataan kaudelle 2007? ja jos oikeen viilataan pilkkua niin sillon se esitellään 2006 lopulla! any way minuakin vähän ihmetyttää hondan tällä hetkellä vaisuhko mallisto, esim juuri räyhä nakut,pikku v-twin ym uupuu kokonaan mallistosta,mutta kaitpa maailman suurimmalla/johtavalla mp-valmistajalla on syyt tarkkaan harkittu. ja toinen mikä väistämättä tulee itselleni mieleen on hondan maine luotettavana ja hyvin harkittuna/suunniteltuna/viimeisteltynä pyöränä,ja sen säilyttääkseen firman täytyy suunnitella/testailla uusia laitteitaan erittäin tarkkaan ennen kun päästää keskeneräisiä konstruktioita myyntiin,tästä hyvä esimerkki taitaa olla TOOOOODELLLLA kauan odotettu uusi XX:ä,aivan varmasti sellanen on hondalla olemassa mutta onko tehdas valmis päästämään sitä markkinoille on täysin eri juttu! Honda on aina ollut hidas päivittämään mallejaan,toisin kun esimerkiksi eräs muu nimeltä mainitsematon kilpailija jolta tuntuisi tulevan uutta mallia jatkuvalla syötöllä,mutta onko mahdollista tollasessa aikataulussa tehdä täysin uutta HYVÄÄ JA TOIMIVAA/LUOTETTAVAA? mulle noi uudet mallit ei sinäänsä ole kauheen tärkeitä,ajan tällä hetkellä pian 11 vuotiaalla Hondalla eikä tarvetta päivittämiseen ole(wekkuli @ Tammi. 07 2006,15:48) kirjoitti
kiitos ja anteeksi (näin etukäteen)![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Mitä tuota XX:ää alvariinsa uusimaan kun nyt sellaisen hankin. Vasta 5 vuotta sitten tuli pikku muutoksia. Hyvä ja Suomessa suhteellisen edullinen tehokas matka- / yleispyörä. Status on ja pysyy kuten Banditilla. Jotkut muut Hondan mallit ovat turhan samanlaisia kuin muut japskit.
Ducati monster (pojalla) on kyllä makein pyörä millä olen ajanut. Monster aloitti trendin nakuissa vuonna 1993.![]()