Tiedän missä asut...(hra1150 @ Helmi. 20 2008,17:38) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Siis rahan jonka aikoo laittaa ketjujen niitaus systeemeihin,voi sijoittaa mielestäni järkevämmin hyviin ketjuöljyihin tai vahoihin(kummatki on ihan hyviä,ketjut vaan pitää olla puhtaat,paskasia ketjuja ei suojaa mikään mömmö)Vasara,leka,söörnäri, lukkopihdit,työntömitta,niillä se ketjujen niittaus luonnistuu.
Oli useampaan ketjujen rassaukseen liittyvään ketjuun käyty mainostamassa jotain ranen vuokratyökalufirmaa tms. tänään.
Edit; ettei menisi ihan off-topiciksi niin tilasin tuossa viikolla ketjutyökalun
https://toolfin.com/ketjunkatkaisu-j...u-520-532.html
en tiedä onko hyvä, luultavasti ei 30€ hinnalla. Raportoidaan kunhan joskus saapuu ja saadaan ketjut talven aikana vaihdettua
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Tuo on jo niin halpa että voisin luopua rälläkkä/pallopäävasarametodista. Muista raportoida.
^
Ja yllä oleva on hyvä huomioida, kun pohtii työkalun vaatimuksia noin yleensä.
Nyt ei plaanata kantta.
Halvalla voi saada ihan toimivan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Voihan olla niin, että ko. tuotteessa "runko" kestää, muut nippelit ei sitten niin hyvin.
Mutta niitä nippeleitä voi teettää tutulla sorvarilla, ostaa parempia ja niin edelleen.
Hinta on kyllä sitä luokkaa, että en näe estettä kokeilulle.
Tallissa on kuitenkin vielä muuta ketjuvetoinen moottoripyörä.
Tuota minä vähän toivon kun olen itseni tutuin riittävästi sorvarintapainen olen. Siis toki vielä enemmän toivon että on käyttökelpoinen suoraan. Runkoa tuskin jaksaa alkaa tusaamaan.
Vaikka on työstökoneet ja taito tehdä, myös karkaisut, en silti ole alkanut tekemään ketjutyökalua. En ole saanut itselleni perusteltua miksi maksaisin +100€ ketjutyökalusta ja ketjut irtoaa rälläkällä ja kiinnitetään vasaralla/alasimella.
Raporttia odotellaan miten toimii ennen kun lähtee tilaukseen, onhan se mukavampi tehdä oikeilla työkaluilla jos ne on toimii,
Kylätason kurapyöräilijä.
Näyttää DID ketjutyökalun kopiolta. Vastaavaa on ollu ainakin motonetissä myynnissä. Itse työkalu kestää, mutta katkasutapit tuppaa murtumaan. Jos haluaa, että katkasutapit kestää käyttöä niin pyyhkäsee lentävällä niitin pään sileeks ennen katkasua. Niittaukseen soiva peli kyllä.
Meillä on tallilla tommonen DID kopio sekä motion pron ketjutyökalu. DID on saanu pölyttyä hyllyssä sen jälkeen kun se motion pron härveli hankittiin.
Superbike #7
AFAM riveting tool hakuun ja sillä tekee ihmeitä. Yksinkertainen ja toimiva vehjes. Toimii tosin vain onttoon niittiin.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
https://www.24mx.fi/crossitarvikkeet...E&gclsrc=aw.ds
Tuollaisella on melko läjä ketjuja vaihdettu. Yhden tuurnan olen saanut kieroon, koska oli liian pieni ko niitille. Itse muistaakseni ostin biltemasta, mutta ei näytä olevan valikoimassa enää. Biltsusta saa kuitenkin varalle tuurnat ja niittauspään
Katkaisu on se helpoin osa juuri tuolla menetelmällä. Mulla on ollut työläintä saada päätylevy puristettua sopivasti kun tiivisterenkaat panee hanttiin, ja tapin sovituskin on tiukka. Siinä ketjutyökalu on paikallaan.
Niittauksen tein viimeksi vasaralla ja puikolla leka vastapainona kun niittilukko ei ollut reikäpäinen. Turha hajottaa kartiokärkeä umpitappiin. Katoin muista lenkeistä mallia ja tilsaisin tapin reunaa vähän siihen suuntaan. On se vielä pysyny. Laiskana en irrottanut takapyörää, löysäsin vain. Olis ehkä kannattanu, no sitte ens kerralla.
Tulee luultavasti uusittavaksi kun eturatas pitää kuiteskin vaihtaa, jos tsägä käy niin onnistuu ketjua katkomatta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Sitten kun saa oikeat työkalut niin kiroaa miksei ole aiemmin hankkinut, näin kävi kun tein sen rengaspukin/mojoleverin sekä tasapainotuslaitteen ruuvipenkkiin
Ketjun päätylevyn puristan paikalleen lukkopihdeillä ja mutterilla, välillä mittailee ettei mene liian syvälle ja linkki jumiin. Kai se on ketjutyökalu ostettava...
Kylätason kurapyöräilijä.
Tällä kokemuksella mitä nyt lajista on, en osta enää mitään muita kuin did ketjuja. Niissä on lisäksi se reikäpäinen niitti, joka helpoin niitata.
Katkaisu on helpoin takarattaan päällä kun hioo ensin kummankin niitin sivulevyn tasaan ja kopauttaa vasaralla ja tuurnalla. Veikkaan että lähtee nopeammin kuin oikealla työkalulla kun lyö kummankin tapin irti, niin sivulevy tipahtaa pois.
Asennus sitten c-puristimella mutterin kanssa niin saa mitattua sivulevyt tarkasti oikeaan kohtaan. Niittaus samalla puristimella ja laakerinkuulalla. Did antaa tarkan mitan niitin pään halkaisijalle, niin voi hifistellä sadasosilla jos haluaa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Minä katkaisen vetämällä ketjun suoraan laikalla poikki, roskiin menee kuitenkin. Sille nopeudelle tuskin pärjää mikään. Se mittailu puristaessa ja päätä naputellessa vie aikaa.
No rälläkällä vetäisee niitit tasaiseksi muutamassa sekunnissa ja saman verran menee aikaa kun lyö niitit ulommasta sivulevystä läpi.
Tyylejä on monia mutta lopputulos tärkein. Päin persettä niittamalla on mahdollista murtaa tappi ja ketju sitten katkeaa ajossa. Nuo onttopäiset on tarkoitettu niitattavaksi puristamalla eikä hakkaamalla.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
ZVM-X:ien mukana on minulle aina tullut umpipäiset.
Johon liittyen jatkokysymys, onko umpipäille ylipäänsä olemassa puristustyökalua?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
En ole ainakaan nähnyt omin silmin. Joskus niittasin tasapäisen tapin Reginan työkaluilla ja siinä oli sellainen v-muotoinen lyötävä työkalu. Työkalu ruuvattiin ketjuun ja se v-mäinen tuurna holkkiin ja vasaralla päälle. Niittasi tapin reunat mutta ei koskenut keskelle. Eli samanlainen jälki kuin tehtaan jäljiltä.
Vasaralla tapin päitä naputeltu maailma sivu, mutta se on vähän hallitsematon tapa ja saattaa tehdä särön johonkin kohtaan karkaistua tapin päätä. Särö sitten leviää tai ei ja tappi murtuu tai ei. Minä en ole ikinä nähnyt katkennutta ketjua, joka olisi katkennut muualta kuin lukon kohdalta. Varmaan muunlaisiakin on.
Ihan knoppina zvmx niitataan eri mittaan kuin muut did ketjut.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ok, pitää vähn tarkemmin seurailla millaisa päitä noissa on. Muistin nykyisen väärin mutta mielestäni umpipäitäkin on sattunut useammat.
En tuosta mitasta ole ollut tietoinen, olen mitannut valmiin lenkin leveyden ja niitin pään, puristanut pihdeillä samaan leveyteen ja sitten naputellut pään leveäksi.
Eipä noista ole roskiin lähtiessä erottanut liitoslenkkiä kuin niittauksesta joten lie aika passelit.
Minulla kyllä menee aika tasan ketjut vuoteen kun saavat niin paljon hiekkaa mutaa syötäväksi niin ehtivät kulua kosketuspinnoilta ennenkuin syklimäärä väsyvissä osissa ehtii kovin suureksi.
Menee puristamalla tai naputtelemalla. Hakkaaminen kuulostaa hallitsemattomalta...
Sivulevyn saa tosiaan puristettua sillä edullisella työkalulla paikallensa helposti, niitin päähän ei tarvitse kuin muutaman kevyen napautuksen (leka taustalla) ja näyttää pysyvän hyvin paikallaan. Viimeksi kesti liki 25,000 km ajot. Sitten harmi kyllä, johonkin kohtaan ketjua syntyi jäykkä lenkki (?!? ei niittauksen kohdalle), muuten oli hyvät ketjut. Ilman jäykkää kohtaa niillä olis varmaankin ajellut vielä kauan. No vaihtaa piti sitten.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
did.jpg
Tuossa DID-ketjujen pään niittausohje ja oikea pään halkaisija niittauksen jälkeen. Liian pieni= löysällä ja liian suuri = tapin pää murtuu. Googlella löytyy paljon kuvia haljenneista niitin päistä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21