Onko kellään hajua mistä löytäisi esim. ledimodulin joka toimisi takavilkkuna; valkea, keltainen vilkkuessaan?
Moduli tulisi Bläkkärin takakatteen ilma-aukkoihin ja tulisi olla tehokas.
Ledeillähän on paha taipumus; suoraan katsottaessa tod. kirkas mutta sivulta onneton...taustalleko joku peili?
Kokemuksia/vinkkejä miten löytäisin tehokkaan mutta " siistin" ratkaisun![]()
Bläkkärin takakatteen ilma-aukkoihin on olemassa aukon kokoisia ja muotoisia keltaisia vilkkuja.
En tiedä mistä niitä saa, mutta minulla on kuva Suomalaisesta pyörästä missä on sellaiset paikkallaan.
Voin antaa pyörän rekisteri numeron jos haluat kysyä mistä on vilkut hommannut.
Ahdettu 1216
Niin voin laittaa myös sen kuvan sinulle, jos annat sähköposti osoitteesi, laita vaikka privana.
Kuvan koko on 2,42mb eli iso kokoinen ja tarkka.
Ahdettu 1216
Kiitti kovasti, mut mulla on jo ko. paikoissa valkeilla laseilla olevat 21W vilkut.
Niissä vaan tuo tehopolitiikka ole kovin suuri ja lähinnä itteni turvallisuutta ajattelin parantaa ja laittaa näkyvämmät vilkut.
No nyt tietysti joku näppärä sanoo että miksi otit orggikset pois, niinpä miksi sitä yleensä jotain rakennellaan, miksi...;)
Aina pitää muokkailla ajopeliään mieleisekseen,
tykkää siitä sitten muut tai sitten ei.
Ahdettu 1216
Juuri näin.
Ja sitten kun rakantaa haluaa viellä tietyissä rajoissa olla "lainkuuliainen"...
Ja toisekseen takavilkuista kun on kyse, on kyse omasta selustan turvaamisesta;)
Bläkkäreistä mä en tiedä mitään, mutta ledeistä jotain.(barro @ Tammi. 02 2006,19:49) kirjoitti
Ledien valokuvio on hyvin, hyvin vahvasti suoraan eteenpäin. Peili takana ei auta, koska sillä ei ole oikein mitään heijastettavaa. Tuohon tulee pari kikkaa mieleen joilla asiaa voisi parantaa:
- Kun yksittäisiä ledejä on kuitenkin monta, niin suunnataan niistä jokainen vähän eri tavalla. Yllättäen hieman hankala tehdä teollisesti, joten yhtäkään tällaista vilkkua en ole vielä nähnyt...
- Laitetaan linssi joka tasaa valokuviota. Lähes kaikissa on pintalasiin (tai siis pintamuoviin) tehty joku röpelökuvio ajamaan tätä asiaa. Tyypillisesti vaan aika halvalla tehtyjä kyhäelmiä, jotka ei ihan onnistu asiassaan. Sopivia linssejä saa kyllä irtotavarana mutta vähän hankalan muotoisina tähän käyttöön, mutta esim www.dotlight.de myy jotain.
Itsekin virittelin eteen parempia vilkkuja vanhojen ja kalliiksi osoittautuneiden alkuperäisten tilalle. Valmis ledivilkku oli melkoinen valonheitin suoraan sivulle, mutta eteenpäin ei valoa pahemmin herunut. Halusin kuitenkin että se todella näkyy eteenpäinkin myös päivänvalossa, ettei esim sekalaisissa ohitustilanteissa jää edessä menevälle puolisokealle kotilokuskille epäselväksi että olen menossa. Korkkasin vilkut päreiksi ja ladoin sinne toisen setin ultrakirkkaita ledejä tähdättynä suoraan eteenpäin. Lopputulos oli lähes halutun kaltainen, mitä nyt mun lisäämät ledit oli valoteholtaan aavistuksen turhan mietoja niihin alkuperäisiin verrattuna. Mikä parasta, muoviin puristettu E-hyväksyntä ei kadonnut mystisesti operaation aikana.![]()
Ei sulla "ajf" ole kuvia laittaa, vaikka privana. Tuo hommeli alko kiinnostaa.
Nyt on käsityöläisasennetta ilmassa..;)
Kuvia on, mutta ei tässä juuri nyt käsillä. Saan varmaan perjantaina niitä esiin jos vaan jaksat odotella.
Tohon sen verran tarkennuksena ettei niitä vilkkuja (louisin halpis-katemalli) pahemmin tarttenut väkivallalla houkutella, aukesivat nätisti kun otti ruuvit pois. Kasaantuivat sitten myös yhtä helposti. Sisällä oli passelisti tyhjää tilaa "lisäyksille", jotka ei ulospäinkään näkyneet oikein mitenkään silloin kun vilkku ei palanut.