Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Tuli -05 12r:ään hommattua Muzzyn täysputkisto ja PCIIIUSB. Onko putkiston /pc:n asennuksessa jotain erityistä mikä pitäs ottaa huomioon?

-00 korjaamokäsikirjan mukaan menee:

-alapäästä katteet irti
    -jäähdytinliemet ulos
    -syyläri irti
    -vakikäyrät+vanhat tiivisteet pois
    -uudet tilalle+tiivisteet, kiristä momenttiin
    -käytä lämpimäksi!?!! (ilman syyläriäkö??)
    -momentin tarkistus
    -syyläri kiinni
    -liemet sisään, ilmaa
    -katteet kiinni

PC:n asennuksessa ei kait kummepaa ole, pohjakartan Muzzylle latasin PowerCommaderin kotosivuilta.
    Itse en ainakaan joutunut syyläriä ottamaan irti,pyörä 03 zx12r.
    joten nesteet sai pitää sisällä.
    Lainaa (drooler @ Tammi. 05 2006,18:45) kirjoitti
    -käytä lämpimäksi!?!! (ilman syyläriäkö??)
    -momentin tarkistus
    Onpa kriittinen osa tuo pakoputkisto.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Melkoinen kumisormi täytyy olla mikäli ilman syylärin irroittamista meinaa kokoputkiston vaihtaa... Suosittelen ottamaan irti niin helpompi työ edessä, ei ole vaikea käyttää irti. Vaihdoin nimittäin itse n. kk sitten Akran putkiston eikä siinä erikoisempia juttuja ollut. Nuo listaamasi asiat. Pc kannattaa sitten säädättää penkissä, nuo valmiit kartat harvoin toimivat kunnolla. Laitahan tuloksia tulemaan, jos/kun käytät penkissä. Minulla menee vastaava pyörä penkkiin 25.1., joten saapas nähdä miten vaikuttaa.
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/
    Lainaa (kawa zx12 @ Tammi. 05 2006,20:49) kirjoitti
    Itse en ainakaan joutunut syyläriä ottamaan irti,pyörä 03 zx12r.
    joten nesteet sai pitää sisällä.
    Ai keles, hyvä homma jos onnistuu ilman syylärin irrottelua (vai pitääkö löysäillä pidikkeistä tjsp?). Vaatiko paljonkin sorminäppäryyttä vai oliko helppo homma?
    Niin,kumisormi tai ei mutta ei sitä irroitettu kokonaan ainakaan,kaksi vuotta aikaa toimenpiteestä joten en yksityiskohtia muista mutta kokonaan irti ei ainakaan ollut. Ja penkkiin kannattaa ehdottomasti viedä.(löysäilyä pidikkeistä joo) Eikä se mielestäni paha homma ollut,putki oli yoshimuran tri-oval.

Lainaa (jake12r @ Tammi. 05 2006,20:59) kirjoitti
    Melkoinen kumisormi täytyy olla mikäli ilman syylärin irroittamista meinaa kokoputkiston vaihtaa... Suosittelen ottamaan irti niin helpompi työ edessä, ei ole vaikea käyttää irti. Vaihdoin nimittäin itse n. kk sitten Akran putkiston eikä siinä erikoisempia juttuja ollut. Nuo listaamasi asiat. Pc kannattaa sitten säädättää penkissä, nuo valmiit kartat harvoin toimivat kunnolla. Laitahan tuloksia tulemaan, jos/kun käytät penkissä. Minulla menee vastaava pyörä penkkiin 25.1., joten saapas nähdä miten vaikuttaa.
    Jep penkittäähän tuo keväällä pitää jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tässä o vielä sellanen 'jännitysmomentti' että tutuntutuntuttu roudas röörit jenkeistä ja nyt kävi ilmi että saattaa valmistajan mukaan alakatteen kanssa tulla ahdasta (00-01 käyrästö ei kuulema oikeen sovi katteiden sisään 02-> malleihin * , tai sitte sopii, riippuu kuulema toleransseista käyrästössä/katteissa). No jos pienellä dremelöinnillä näkymättömästä paikasta selviää niin 'no problemo', muussa tapauksessa lähtee käppyrästö myyntiin asevelihintaan *

Siis väärän vm:n röörit tuli, just my luck! *

Lainaa (drooler @ Tammi. 05 2006,21:10) kirjoitti
    Lainaa (jake12r @ Tammi. 05 2006,20:59) kirjoitti
    Jep penkittäähän tuo keväällä pitää jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tässä o vielä sellanen 'jännitysmomentti' että tutuntutuntuttu roudas röörit jenkeistä ja nyt kävi ilmi että saattaa valmistajan mukaan alakatteen kanssa tulla ahdasta (00-01 käyrästö ei kuulema oikeen sovi katteiden sisään 02-> malleihin * , tai sitte sopii, riippuu kuulema toleransseista käyrästössä/katteissa). No jos pienellä dremelöinnillä näkymättömästä paikasta selviää niin 'no problemo', muussa tapauksessa lähtee käppyrästö myyntiin asevelihintaan *

Siis väärän vm:n röörit tuli, just my luck! *
    Kannattaa kyllä tarkistaa vielä asia. Ostin itse -03 vuosimallin putkiston, mikä oli ollut -00 vuosimallin pyörässä, eikä asentamisen ja sopivuuden suhteen ollut mitään ongelmia. Tarkastin asian vielä Viaberilta ja he totesivat saman. Kyseessä on kyllä Akran putkisto, joten en nyt yhtäkkiä muista onko Muzzylla eri juttu... mutta älä siis heitä vielä kirvestä kaivoon

lisäys: ja putkisto tuli siis -03 pyörään

-- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/
    No niin, nyt on käyty sovittelemassa käyrästöä paikalleen ja näyttää just ja just mahtuvan ilman katteiden vuolemista! *

2-1 kollektori kyllä menee niin lähelle katetta että taatusti sulahtaa jos ei tuota eristä jollakin ja vähän siirrä katetta prikkojen avulla poispäin.
    Oisko kellään tietoa mistä sais lämpöeristemattoa tms eristemateriaalia tuohon? Jostain kumiliikkeestä tjsp?

Albumi

Käyrästö tosiaan lähti irti ilman syylärin irrottelua, ahasta on mutta ainakin mulla oli mutterit niin löysällä että melkeen sormin pysty irrottelemaan * Siis pitääkö niiden tosiaan olla vaan 'heftimomentilla' kiinni ? (En kyllä servicemanuskastakaan löytänyt nuille mitään momenttia)

Mulla tuli aikoinaan -00 setin mukana pala eristetarraa, joka piti lämmön poissa katteista jonkun aikaa. Reikähän niihin sitten suli.

Toimivaksi olen havainnut Thermo-Tec:in eristenauhan, jota pitäisi hyvinvarustetusta autotarvikeliikkestä löytyä. Kallista, mutta jo kerros sitä riittää.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
    itelle zx12r:ään vaihdoin aikanaan sen micronin hydrotech serpentin käyrästön ilman syylärin poisottamista, piti vain löysäillä muutamista kohdista ja sormet ahtaalle ja moneen kertaan hikeä puskien ruuvailla erilaisilla lenkeillä ja kulma-avaimilla, niin kyllä se siitä. ja oli muuten mullakin löysällä ne pakomutterit, laitoin ne sitten kohtuu löysälle sormituntumalla ja tuntuu pysyvän.

eristenauha olisi tosiaan tarpeen koska penkityksessä sivukate alkoi käryämään, ei ollut ilmavirtaa jäähdyttämässä, ja sitä pakokäyränpuoleista katetta piti löysätä penkityksen ajaksi. kiitti mikazx14r, hommattava eristenauhaa siis katteen ja putken väliin.

niin ja mulla on kawa vm. 2000, putki oli taas B-mallisesta vm. 2003 pyörästä eli näkyy menevän vähän jokaisella sopivasti ristiin nämä hankinnat, sitä en tiedä, että olisiko joku just A-malliin tarkoitettu putki sopinut ilman eristenauhakikkailuja tulevassa.

useinhan tarvikeputkissa on hieman sanotaanko sanomista, eivät istu aina heittämällä, vaikka myyjä tai valmistajakin vakuuttlelevat sellaista. on se persiö kun ei heittiö mene paikalleen.

tarvii siis sovitella ja ruuvata ja modata eli muokata tai disainata eli muotoilla jopa. se se persiö on.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  12.  
    Lainaa (drooler @ Tammi. 07 2006,15:23) kirjoitti
    ...mulla oli mutterit niin löysällä että melkeen sormin pysty irrottelemaan Siis pitääkö niiden tosiaan olla vaan 'heftimomentilla' kiinni ? (En kyllä servicemanuskastakaan löytänyt nuille mitään momenttia)
    Jollen ny ihan puutaheinää muista niin servicemanuskassa on pulttikoon mukanen momenttiluettelo ja se tais antaa noille mutskuille momentiks 17Nm. Tää kannattaa kyllä tsekata, ei nyt just ole issellä manuskaa käsillä.
    Usein käytetyt halvat tarviketiivarit tuppaa puristumaan kasaan ajan myötä ja sittehän tietty jää mutskut löysälle. Pistin omaani kupariset kun pilipalitiivisteet alko vuotaan, toimii.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14