Moro!
Miten on, jos pyörän ruiskunohjausboxi (suuzuki) on säädetty ja asennan PC:n ohittaako PC:n kartta muokatun alkuperäisen vai vaikuttaako orkkisboxin säädöt aina? Onko mahdollista resetoida originaali jotenkin tehdasasetuksiin?
Kits!
On ne mahdollista resetoida, mutta ei se haittaa vaikka se oli "pohjilla" säädetty oma boxi.(Jesse James @ Joulu. 31 2005,10:18) kirjoitti
Mulla on pohjilla säädetty oma boksi ja sitten jarrullisessa penkissä PC3USB siihen päälle.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ei haittaa jos säädetään alusta loppuun uusiks. mutta jos halutaan käyttää jotain peruskarttaa pohjana tai suoraan joka on tehty nollatun boxin päälle, niin se ei toimi. tai on ainakin vähän off.
kandee nollata. niitä boxeja on joillain yksityisillä ja jollain firmoilla. Kaiketi siukolalla oli.
ja sulle tehtyä karttaa ei voi kukaan muu oikein hyödyntää, jos se on tehty säädetyn boxin päälle.
suzukin oman ruiskuboxin säätö vaikuttaa suoraan ruiskutusarvoihin. Power commander saa sisäänsä tuon arvon ja ohjaa sen perusteella ruiskusuuttimia. (karttansa mukaan)
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Just noin menee! Eli mun kartta olis huono, jos se laitetaan johonkin toiseen K5:een (vaikka olis samalla putkella jne), jos siellä on oma boksi tehtaan säädöillä..(jaket @ Joulu. 31 2005,11:10) kirjoitti
Käytännössä kuitenkaan ei haittaa, koska jokaiseen yksilöön täytyy tehdä oma kartta, jos siitä haluu viimeisen päälle hyvän. Ja eikös se ole tarkotuksena, jos kerran PC:n hankkii?
Netistä ladatut kartat (vaikka Powercommanderin sivuilta) on usein melko metsässä. Ei välttämättä edes sinne päin...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mä voisin samalla kysellä. mopoo tulossa (varadero 1000) leo vincen hiilikuitu sliparit, lähtee katit pois. mimmonen kommanderi pitäs laittaa vai tarviiko vältttämättä ollenkaa?![]()
Kovat kundit ei tanssi.
Hondiin kannattaa commanderi vaikka olis vakioputket, putoaa polttoaineenkulutus ja vääntö paranee. Huipputehoon tuskin vaikuttaa. Mutta putkien kanssa vaikuttaa.
Nykyään kannattaa ostaa paras commanderi. USB:t ja tuning link jutut on ehdottomat.
Itseäkin vähän harmittaa kun on bladessa perus PC3, joten joutuu pelleilemään RS -usb convertterin kanssa että saa sen läppäriin kiinni ja kun ei ole tuning link mahdollisuutta, niin säätökään ei onnistu uusimmissa penkeissä niin hienosti ja tarkasti kuin uusilla.
No hyväpuoli oli, että käytetyn sai halvalla. itse heitin sen vaan kiinni ja peruskartan sisään. vakioputki. bensankulutus putosi ja vääntää paremmin. huomaa siitä, että ennen ei keula noussut kiihdyttäessä läheskään niin pienellä kaasulla kuin nyt.
hämmästyttävää oli sekin, että se pehmensi ruiskun vastetta ja kaupungissa on nyt helpompi ajaa ja jopa vaihteiden vaihtaminen tuntuu helpommalta?![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla Oli -04 Blackbird, ja jos olisin pitänyt sen niin olis pitänyt kyllä Power Commander hankkia, että olis saanut säädettyä paremmaksi, ihmeellisiä töksähdyksiä eri kierrosalueilla, varsinkin alakierroksilla töksähteli kurjasti, mutkassa kun päästi kaasun pois ja avasi uudestaan, vaikkakin varovasti, niin oli lipat monesti lähellä..(jaket @ Joulu. 31 2005,17:57) kirjoitti
Noh, miten tuon nyt ottaa...(jaket @ Joulu. 31 2005,17:57) kirjoitti
nimim. pyöreä litra lisää satasella sekalaisessa ajossa.
1000
Ostin (kans) viime kesänä käytetyn pcIIIr:n ja sen kartta ei sopinut sitten ollenkaan, kuten ei myöskään netistä ladattu kartta... tehot tippuivat molemmilla versioilla. Mutta pc:stä hyötyy kyllä kovasti, kun sen kunnolla säätää. Tosiaan kaasuun vastaaminen parani selvästi ja varsinkin keskialueelle tuli selkeästi lisää potkua..käytännössä keula rupes kevenemään kaasulla huomattavasti herkemmin. Paperilla n. + 7hv ja +13nm ja ainoastaan vaihdettu bolt-on. Nyt tammikuussa menee uudestaan penkkiin, kun tullut laitettua koko putkisto ja k&n. Saa nähdä miten nyt potkii![]()
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Tuli hommattua PCIII usb RR:ään. Odottelee asennusta tallissa.
Tuosta säätämisestä, minkähintaista touhu on? Kysyin tarjouksia muutamista paikoista ja hintahaitari oli varsin laaja. 100-250e..
Kuinka hyvin tuon säätäminen onnistuu ilman tuning linkkiä? Missä firmoissa esim. pääkaupunkiseudulla tuo linkkitsydeemi löytyy? Se kuulostaisi varsin luotettavalta toimenpiteeltä.
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Onko suzukin omalla lootalla ja pc:llä suurikin ero? Mulla on tallissa busaan odottamassa Devilin kokoputkisto ja funtsin pärjääkö oman askin säädöllä vai onko se PC ihan ehdoton hankinta?
Jos ero ei ole kummoinen niin ei varmaan kannata pc:hen rahoja tuhlata, mutta jos puhutaan kuin "yöstä ja päivästä" niin tilannehan on aivan toinen.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Jos kerta tulee koko putkisto, hanki pc3. Muuten tahtoo "ala"päähän jäädä teho/vääntö käyrään monttu.(Jassu @ Tammi. 02 2006,19:48) kirjoitti
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Linkkiä ei ole kuin Tampereella ja Seinäjoella..(veepee78 @ Tammi. 02 2006,19:40) kirjoitti
Kyllä sitä suosittelen, aika monessa penkissä käyneenä. Sillä saa ne osakaasutkin kunnolla säätöön, joka on kaikista tärkein... Vaikuttaa koko ajan myös normi-ajelussa.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Meinaatko näin?(BussiJussi @ Tammi. 02 2006,20:51) kirjoitti
Kuitenkin toi Suizan orkkis-boksi taipuu melko paljon, ja varsinkin alapäästä sitä saa säädettyä kyllä aika tehokkaasti rikkaammalle, ja melko pienillä säätöväleille? Ei nyt tietenkään samalla tarkuudella kuin pc:tä, mutta kuitenkin varsin hyvin.
En nyt ihan heti uskoisi että eroa jäisä kuin yöllä ja päivällä, tietenkin commander aina parempi, mutta voisin uskoa että ton orkkis-boksin saa myös aika hyvin säädettyä.
PC:ssä toki myös se hyvä puoli, että jos päättää heittää vakiopillistön takaisin (katsastus, takuuongelma, pyörän myynti tmv) niin ei tarvitse säätää enää kun se alkup aski on tehdasasetuksissa, vaihtaa putkiston ja nyppää vaan pc:n välistä poies...(Johu @ Tammi. 03 2006,09:36) kirjoitti
Olenko ymmärtänyt oikein ?
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kyllä sillä ihan ok toimii sillä orkkispoksillakin, mutta kuitenkin selkeästi paremmin PC:llä. Ainakin tonninen Gixxeri kaipas ilman muuta PC:tä kokoputkella. Vaatii niin radikaaleja/tarkkoja säätöjä eri kierrosalueille, orkkispoksin tarkkuus ja säätövarat ei riitä.(Johu @ Tammi. 03 2006,09:36) kirjoitti
Suurin ongelma orkkispoksissa on se, että kuin koittaa säätää vaikka vain alapäätä rikkaammalle, niin se alkaa vaikuttaa melko nopeasti myös yläpäähänkin.
Säätövälit ei todellakaan ole pieniä/tarkkoja orkkispoksissa. Muistaakseni siinä on yhteenä 4 säätöaluetta. PC:ssä tulee säätö 250rpm välein sekä 2, 5, 10, 20, 40, 60, 80 ja 100% kaasunasennoille. Eli 13.500rpm kiertävälle tonniselle Gixxerille voi antaa 432 säätöarvoa PC:llä. "Pikkasen" enemmän kuin orkkispoksilla.
Ennen olin itsekin orkkispoksin kannalla. Meneekin ihan ok sliparilla/bolt-onilla. Sitten kun pannaan kokoputki ja halutaan siitä täysi hyöty irti, ja pyörä mahdollisimman herkäksi yms, niin kyllä se menee tuohon PC:n hankintaan. Nyt sen ihan itse näin paikanpäällä, minkälainen ero siitä tuli! Säädön tarve on meinaan aikamoinen!
Parhaiten sen säädöntarpeen näkee jarrullisessa penkissä jossa on tuo Tuning Link, ja siellä sen saa parhaiten säädettyäkin. Se on erinomainen työkalu säätämiseen.
Jäihän sinne monttu kokoputkella myös PC:llä, mutta se lieveni aika hyvin. Tahtoo usein nuo kokoputken mitoitukset olla sellaisia, ettei vääntökäyrää tahdo millään saada koko kierrosalueelle täysin tasaiseksi. Sytkää säätämällä sais varmaan vielä vähän pienemmäksi.
Sliparilla ei tuota monttua ollut. Onneksi se ei ole enää kovinkaan paha säädön jälkeen ja on melko pienellä kierrosalueella, joten ei se juurikaan vaikuta suorituskykyyn.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä, vaikka just noin! Tai sitten lataa sinne PC:hen väliaikaisesti katsastuksen ajaksi vakiokartan (jos se nyt sitten tulee), niin ei tartte ottaa sitä irti.(Jassu @ Tammi. 03 2006,09:41) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Joo, no silloinhan riittää sen pc:n irroittaminen, mutta toisaalta jos mahdollisuus jossain käyttää ruutan säätämiseen tarkoitettua laitette, saa senkin kyllä nollattua minuutissa takasin alkuperäisasetuksiin.(Jassu @ Tammi. 03 2006,09:41) kirjoitti
Kylläpä toi pc kannattaa ostaa, on sitten taas yksi veikeä osa lisää räpelleltävänä.Kuitenkin se sun ränni jo maksanut niin paljon, että tyhmäähän siitä on olla ottamatta kaikkea hyötyä sitten irti.. :/
Menee ehkä hieman OT mutta onko kellään tietoa missä olis Oulusta päin katsoen lähin tuning link ominaisuudella varustettu penkki?
Suzuki RGF 125 --> Kawasaki ZZR 600 --> Honda XX blackbird --> Suzuki GSX-R 1000 --> Husqvarna SMR 510 --> Triumph Speed Triple 1050
No eikös se ole Seinäjoki, kun vaihtoehdot ovat se tai Tampere?(Rastas @ Tammi. 03 2006,09:58) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Miten on, toimineeko tuning-link Pc III r:ssä vai vaatiiko se usb- version?
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Muistaakseni ei toimi PC3R:ssä, siinä on vanhempi softa. Tuo USB on niiden paras malli kuitenkin, R-malli on vähän vanhentunut. USB:hen saa sitten vaikka shifterin kiinni, ja erillisen sytkämodulin jos haluaa sytkää säädellä.(jake12r @ Tammi. 03 2006,10:11) kirjoitti
Sytkämodulin säätämistä Tuning Link ei kuitenkaan mitenkään tuo suoraan softassa, eli se menee "käsitöinä" -> kuluu paljon aikaa ja rahaa, koska sytkä vaikuttaa taas seoksiin ja toisinpäin.
Sen takia en sytkämodulia hommannutkaan, vaikka alunperin oli tarkoitus.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Vähän kaksipiippuinen juttu tuo paremmuus, mut oikeassa periaatteessa olet. Mielestäni dynojetilla menee rahastukseksi, sillä IIIr:ssähän on sytkän säätö mahdollisuus ja uudessa usb- versiossa joutuu ostamaan lisäksi sytkänsäätöboxin mikä lienee miltei samanhintainen kuin ruiskunohjausboxikin... tuon shifterin tiesinkin ja hieman harmittaa kun olen sitä suunnitellut noihin kiihdytyshommiin(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2006,10:27) kirjoitti
![]()
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Kyllä, vähän turhan kallis tuo sytkämoduli erikseen hankittaessa..(jake12r @ Tammi. 03 2006,11:53) kirjoitti
Aluksi meinasin itsekin hankkia tuon PC3R:n, mutta uudempi softa ja se, että saa shifterin kiinni, ratkaisi homman USB mallin eduksi.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tätä asiaa en silloin ostaessani tiennyt ja enkä tietenkään hoksannut tiedustella... no nyt asiaan on tullut sitten perehdyttyä tarkemminkin ja olen ollut mukana penkityksessä ja säätämisessä. Mielenkiintoista hommaa! Yritän nyt ainakin toistaiseksi pärjätä ilman usb- versiota(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2006,12:27) kirjoitti
![]()
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
The Dynojet Fuel Injection Tuning Link is compatible with any Power Commander III or Power Commander III r equipped motorcycle.(Tylyttäjä @ Tammi. 03 2006,10:27) kirjoitti
Dynojet Fuel Injection Tuning Link
eli PC III:stä eteenpäin mahdollista säätää Tuning Linkillä.
USB version kartta on tarkempi (pienemmät portaat kierrosluvussa) ja siihen saa noita lisäkilkkeitä; shifteri, sytkämoduli, kiihdytyspumppu, ??
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Okei, hyvä tietää!(IlDuce @ Tammi. 05 2006,13:30) kirjoitti
Tuo kiihdytyspumppu on sellainen ominaisuus, jonka voi USB malliin laittaa käyttöön ilman mitään lisäkilkettä; downloadaa sen netistä ja asentaa sen PC:hen!
Meinasin kokeilla sitä, kuulemma herkistää kaasunvastetta entisestään pirusti! Sen voi ottaa sitten pois jos ei tykkää siitä..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kerroppa lisää! Mistä voi ladata? En ole kuullutkaan moisesta mahdollisuudesta(Tylyttäjä @ Tammi. 05 2006,14:15) kirjoitti
![]()
http://www.powercommander.com/accelpump.shtml
Menee kanssa kokeiluun keväällä![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Semmoistakin on joku kaverin tuttu netistä lukenut, että ainakaan persettä vasten ei eroa juuri huomaisi. Pitänee liittyä ko. fiitsöriä testanneiden riveihin tossa keväämmällä.(Tylyttäjä @ Tammi. 05 2006,14:15) kirjoitti
1000