Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 105:een 105:sta
  1. #91
    Lainaa (canepazzo @ Maalis. 14 2006,13:47) kirjoitti
    ...näen asiassa enemmän tuon ihmisten ikiaikaisen tarpeen groteskille viihteelle, eli mässäillä toisen epäonnella ja kuolemallakin.
    Myönnän heti suoraan, että seitsemänpäivää tyylinen journalismi tulee hyvin usein mieleen näillä palstoilla.

    Siksi kirjoitinkin vähän varovaisesti, en "kaikkien" puolesta vaan siitä näkökulmasta, että meitäkin täällä on, jotka emme halua jeesustella onnettomuuksilla. Ei idealismi ole vielä kuollut.

    Radio Jerevan päättää tällä erää tähän.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  2. #92
    Lainaa (koris66 @ Maalis. 14 2006,12:57) kirjoitti
    Ei idealismi ole vielä kuollut.
    Tällä palstalla vaan se idealismi hahmottuu monen päässä sellaiseen muotoon, että onnettomuus ei ole koskaan, toistan, koskaan motoristin vika. Oli tilanne mikä tahansa, syy löytyy aina muualta. Yleensä autoilijasta tai poliisista, vaikk'ei kumpiakaan olisi tapahtumahetkellä kilometrien säteellä.
  3. #93
    Lainaa (kaasunalle @ Maalis. 20 2006,10:40) kirjoitti
    Lainaa (koris66 @ Maalis. 14 2006,12:57) kirjoitti
    Ei idealismi ole vielä kuollut.
    Tällä palstalla vaan se idealismi hahmottuu monen päässä sellaiseen muotoon, että onnettomuus ei ole koskaan, toistan, koskaan motoristin vika. Oli tilanne mikä tahansa, syy löytyy aina muualta. Yleensä autoilijasta tai poliisista, vaikk'ei kumpiakaan olisi tapahtumahetkellä kilometrien säteellä.
    Tuskin nyt tämä foorumi on ainut paikka jossa syyllistytään moiseen. Moinen tapa on kaikilla elämän alueilla jollakin muotoa kohdattavissa... Valitettavasti.
    Enpä pidä niitäkään yhtään kummempina, jotka ovat toisia moralisoimassa ja omaa sädekehäänsä kiillottelemassa... Tyylisuuntauksensa kullakin. Eihän paha pappi itsestään saarnaa.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  4. #94
    Olin tossa kurssilla, jossa ensihoitaja kertoi karua tarinaa, mitä se aiheuttaa, kun ei osaa. En nyt ota kantaa siihen, kuka ei osaa.

    Tämä todellisen datan saaminen mp-onnettomuuksista on vaikeaa. On monenmoista intimiteettisuojaa, joka estää sitä, joka tietää, kertomasta täsmällisesti, mitä tapahtui –ja mitä sitten seurasi. Siksi data tahtoo jäädä hämäräksi sille, joka ei ole ollut osapuolena. Se taitaa kumminkin olla se onnellisempi vaihtoehto.

    Nämä karun työn ammattilaiset tietävät tapaukset. Sisäpiiritieto leviää. Kun siviili kysyy, vaikeneminen alkaa heti. Se on ymmärrettävää.

    Jotenkin toi onnettomuussyyn tutkimisen ”julkistaminen” tulisi ratkaista ilman, että yksilön intimiteettiä loukattaisiin. Todellisen, karun datan levittäminen, lisäisi tuskaa, mutta ehkä myös viisautta. Myös vakuutuskorvausten julkisuus, kussakin tapauksessa, lisäisi faktaa ja vähentäisi fiktiota.
    ... jotain piti muistaa
  5. #95
    Lainaa (seku @ Maalis. 20 2006,10:08) kirjoitti
    Jotenkin toi onnettomuussyyn tutkimisen ”julkistaminen” tulisi ratkaista ilman, että yksilön intimiteettiä loukattaisiin. Todellisen, karun datan levittäminen, lisäisi tuskaa, mutta ehkä myös viisautta. Myös vakuutuskorvausten julkisuus, kussakin tapauksessa, lisäisi faktaa ja vähentäisi fiktiota.
    Kannatettavaa, mutta valitettavasti se veisi myös pohjan monien paremmin tietävien asiantuntemukselta ja saattaisi näinollen aiheuttaa masennusta, unettomuutta, hilsettä ja psykosomaattista jalkasilsaa.
  6. #96
    Onnettomuuksia sattuu niin kauan kun yksikin ajoneuvo on liikenteessä. Se yksinäinenkin voi ajaa vaikka ulos tieltä.

    Keskustelun aloituksessa ymmärtääkseni arvostelu kohdistettiin niihin, jotka tahallaan kohottavat onnettomuus riskiä. (esim. taannoin netissä pyörinyt pätkä Naantalista) Eiväthän hekään onnettomuutta ja loukkaantumista tai jopa kuolemaa halua.

    Itse en ymmärrä mikä pistää yrittämään ennätyksiä normi liikenteen sekaan. Vaikka olisi millainen huippukuski, siellä liikenteessä vastapelurit ei sitä välttämättä ole. Ei ainakaan noilla nopeuksilla.

    Jos tuntuu, että on huippukuski, niin ei muuta kun radalle ja mittaamaan taitojaan sinne......voipi jäädä kakkoseks!

    Vakuutus yhtiöt taas rokottavat motoristeja törkeesti ja tilastothan saa aina muokattua sitä tukevaksi.
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
  7. #97

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Jos tuntuu, että on huippukuski, niin ei muuta kun radalle ja mittaamaan taitojaan sinne......voipi jäädä kakkoseks!


    Ottamatta kantaa aloitukseen, mutta ylläoleva lainaus varmaan pätee osaan kuskeista; valitettavasti

    Ja kun ego ei anna periksi mennä radalle mittaamaan todellista taitoa/nopeutta; sitä täytyy harjoittaa muun liikenteen joukossa, ja joskus tunnetuin tuloksin
  8. #98
    Lainaa (julma jj @ Maalis. 21 2006,20:07) kirjoitti
    Jos tuntuu, että on huippukuski, niin ei muuta kun radalle ja mittaamaan taitojaan sinne......voipi jäädä kakkoseks!
    Senpä takia näitä foorumien kovimpia kaaharisankareita ei juuri radoilla näe.
    Lainaa kirjoitti
    Ja kun ego ei anna periksi mennä radalle mittaamaan todellista taitoa/nopeutta; sitä täytyy harjoittaa muun liikenteen joukossa, ja joskus tunnetuin tuloksin
    Ja sitten kun joku siitä mainitsee negatiiviseen sävyyn, nämä kovanaamat aloittavat välittömän "mä kyllä vastaan" ja "ikinä en oo vaarantanu" sekä v*tun kukkahattu, mitä säkään tajuut"-kampanjan.
  9. #99
    Vastaus aloitukseen lyhyesti ja ytimekkäästi:


    PÄÄSÄÄNTÖISESTI
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  10. #100
    Ei ole.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  11. #101
    Lainaa (seku @ Maalis. 20 2006,11:08) kirjoitti
    Tämä todellisen datan saaminen mp-onnettomuuksista on vaikeaa. On monenmoista intimiteettisuojaa, joka estää sitä, joka tietää, kertomasta täsmällisesti, mitä tapahtui –ja mitä sitten seurasi. Siksi data tahtoo jäädä hämäräksi sille, joka ei ole ollut osapuolena. Se taitaa kumminkin olla se onnellisempi vaihtoehto.

    Jotenkin toi onnettomuussyyn tutkimisen ”julkistaminen” tulisi ratkaista ilman, että yksilön intimiteettiä loukattaisiin. Todellisen, karun datan levittäminen, lisäisi tuskaa, mutta ehkä myös viisautta. Myös vakuutuskorvausten julkisuus, kussakin tapauksessa, lisäisi faktaa ja vähentäisi fiktiota.
    Moottori-lehdessä julkaistaan kaikki kuolonkolarit. Ne tosin tulevat vuoden viiveellä, mutta niissä on tutkintalautakunnan kommentit. Raporteista on poistettu kaikki henkilötiedot eikä paikkakuntaakaan mainita. Näin ei kenenkään intimiteettiä loukata.
    - Engine MC -
  12. #102
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2006,19:22) kirjoitti
    Ei ole.
    Kyllä on.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  13. #103
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Maalis. 23 2006,20:16) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2006,19:22) kirjoitti
    Ei ole.
    Kyllä on.
    Tuli jo kahdella viestilläsi meille muille täysin selväksi, että sinulla on.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #104
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2006,22:19) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Maalis. 23 2006,20:16) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2006,19:22) kirjoitti
    Ei ole.
    Kyllä on.
    Tuli jo kahdella viestilläsi meille muille täysin selväksi, että sinulla on.
    Näinkin voi olla, mutta kun ei ole minkäänlaisesta vahingosta moottoripyörällä kokemusta, en voi tätä argumenttia vääräksikään todistaa omalta kohdaltani.

    Epäilen silti kaikkien mukaanvetämistä mielipiteeseesi. Voit olla sen takana jopa yksin, tai sitten et.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  15.  
  16. #105
    Lainaa (Artsi @ Maalis. 23 2006,19:47) kirjoitti
    Moottori-lehdessä julkaistaan kaikki kuolonkolarit. Ne tosin tulevat vuoden viiveellä, mutta niissä on tutkintalautakunnan kommentit. Raporteista on poistettu kaikki henkilötiedot eikä paikkakuntaakaan mainita. Näin ei kenenkään intimiteettiä loukata.
    Kiitän tästä vinkistä! Moottorilehdelle tuli yksi potentiaalinen tilaajaehdokas lisää
    ... jotain piti muistaa
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234